Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Projekt HHO
http://fiatpunto.com.pl/topic34767-25.html
Strona 2 z 4

Autor:  RafaelSaures [ 02 Kwi 2012, 22:03 ]
Temat postu:  Re: Projekt HHO

Wiesz normalnie mam tzw. bubler i flashback arrestor.
To pierwsze to zbiornik z woda gdzie gaz wchodzi od dołu przez wodę a wychodzi górą. Tutaj płomień nie cofnie się dalej przez wodę. A to drugie to jest "łapacz płomieni" stosowany w spawalnictwie itp. Jest tam w środku z tego co wiem wełna z brązu. Są tacy co stosują zawór zwrotny plastikowy do akwarium :P
Myślę, że jak w aucie na bieżąco się będzie spalać i dobre zabezpieczenia i będzie ok.
Ja głupi zrobiłem ten błąd, że przyłożyłem bezpośrednio ogień to wylotu :oops:
Jeśli wszystko będzie ok to gdy podłącze do auta to zaczynając od małej dawki.
W drodze do mnie jest regulator natężenia prądu. Tym się też zmniejsza produkcję gazu.

Autor:  mikull600 [ 03 Kwi 2012, 16:01 ]
Temat postu:  Re: Projekt HHO

trochę silnik Ci umyło :D
Dzisiaj mi cumpel mówił ze go gliny zatrzymały bo miał zaparowane diody i jak popatrzyli do środka zobaczyli na pedałach nakładki to mało co nie dostał mandatu :O ja jestem zszokowany, jak za takie pierdoły się czepiają to co dopiero z Twoim HHO?? :E

Autor:  RafaelSaures [ 05 Kwi 2012, 22:40 ]
Temat postu:  Re: Projekt HHO

mikull600 napisał(a):
trochę silnik Ci umyło :D
Dzisiaj mi cumpel mówił ze go gliny zatrzymały bo miał zaparowane diody i jak popatrzyli do środka zobaczyli na pedałach nakładki to mało co nie dostał mandatu :O ja jestem zszokowany, jak za takie pierdoły się czepiają to co dopiero z Twoim HHO?? :E

Na silnik akurat nie poleciało :) Twarz wymyło tak, że mam pełno szczypiących czerwonych kropek :P
Jeśli będzie to działać to pod maską będzie to zakamuflowane. Ja jestem człowiekiem antysystemowym, bo bardzo wiele rzeczy i spraw jest do góry nogami. Ludzie którzy wymyślają nowe pozytywne rzeczy powinni być wspierani przez system a nie jeszcze karani... Chory system! Precz z NWO! :D

[ Dodano: 05 Kwi 2012 22:38 ]

Film z wczorajszego testu na szybko pokazujący elektrolizę w moim generatorze.
http://www.youtube.com/watch?v=P6bQ68eO3o8
Użyłem pierwszego lepszego zbiornika, żeby tylko obieg wody był.

Za jakiś czas będą lepsze filmy ;)

Autor:  wojtass18 [ 14 Kwi 2012, 12:25 ]
Temat postu:  Re: Projekt HHO

jak tam postępują prace, testy ?

Autor:  RafaelSaures [ 14 Kwi 2012, 14:22 ]
Temat postu:  Re: Projekt HHO

No właśnie przedwczoraj odbyły się pierwsze testy.
Tym razem zastosowałem flashback arrestor (łapacz płomienia) :P
Oto link do filmu:

http://www.youtube.com/watch?v=fCUkVdlcvfc

Pokazuję: połączenie instalacji, działanie, natężenie prądu, wydajność i łatwopalność.
Film nie ukazuje głośności wybuchu (aż wszystko się wycisza na filmie, a trzeci wybuch to echo poszło, że hoho) :D

Teoretycznie wydajność powinna być większa, ale wszystko wymaga czasu.

Myślę, żeby zrobić dodatkowe wyjście na drugi wąż, żeby lepszy przepływ był.

Autor:  slimaq [ 20 Kwi 2012, 17:59 ]
Temat postu:  Re: Projekt HHO

a jak spalanie?:)

Autor:  RafaelSaures [ 20 Kwi 2012, 18:10 ]
Temat postu:  Re: Projekt HHO

slimaq napisał(a):
a jak spalanie?:)

Jeszcze przyjdzie czas na to.
Za 2 tygodnie mam cały tydzień wolny to będę działał ;)

Autor:  Angry_Us3r [ 05 Maj 2012, 13:01 ]
Temat postu:  Re: Projekt HHO

I jak tam wyniki? Coś wyszło, czy może pupa... :eye:

Autor:  RafaelSaures [ 05 Maj 2012, 13:28 ]
Temat postu:  Re: Projekt HHO

Angry_Us3r napisał(a):
I jak tam wyniki? Coś wyszło, czy może pupa... :eye:

Chciałem teraz przez urlop działać, ale niestety remont garażu przejął priorytet. Ale sam już na siebie jestem zły, że projekt stoi w miejscu.

Autor:  Angry_Us3r [ 05 Maj 2012, 13:33 ]
Temat postu:  Re: Projekt HHO

Sam będę chciał działać we wakacje, jeśli to wyjdzie. :)
Instalacja mieszalnikowa LPG.

Znajomy ma zamontowane HHO do Passata 1.9 TDI 110, jeździ tym po Szwecji. Jeśli mu wierzyć, to spalanie spadło o ok. 20%. Tylko, że każdy może tak powiedzieć :)

Ile mniej więcej pochłonie $ materiał, aby zbudować HHO odpowiednie dla 1.2 8V ? Chodzi o kompletną instalację, zbiornik, przewody itd.

[ Dodano: 05 Maj 2012 13:33 ]

PS
Serio życzę powodzenia :)

Autor:  RafaelSaures [ 05 Maj 2012, 16:03 ]
Temat postu:  Re: Projekt HHO

Angry_Us3r, Jaką teraz masz instalację LPG?
Koszty jak na razie to około 600zł
Ja nie jestem przekonany co do działania tego, dlatego prowadzę to doświadczenie.

Autor:  Angry_Us3r [ 05 Maj 2012, 16:09 ]
Temat postu:  Re: Projekt HHO

Instalacja LPG mieszalnikowa (mikser na przepustnicy) z centralką KME Bingo M, reduktor Emmegas (w zapasie BRC Tecno), emulator wtrysków STAG.

Myślę, że nie byłoby przeszkód, żeby zamontować HHO, gdyż gaz ten zasysany jest na tej samej zasadzie, co LPG przez "wpuszczenie" go w kolektor ssący :) tylko wszystko dobrze wyregulować, czyt. zmniejszyć mieszankę na reduktorze.

Autor:  domin45670 [ 05 Maj 2012, 16:20 ]
Temat postu:  Re: Projekt HHO

http://superauto24.se.pl/auto-porady/ol ... 20564.html ;)

Autor:  Angry_Us3r [ 05 Maj 2012, 16:41 ]
Temat postu:  Re: Projekt HHO

Myślałem też o E85, jednak wymaga to przeróbki układu paliwowego. Spirytus upędzić można nawet z odpadków kuchennych. Oczywiście mowa o gotowym destylacie :E Można też odparować alkohol z najtańszego płynu do spryskiwaczy, ale czy warto...

Niech by spalanie LPG zeszło z 10 litrów do 7 przy tym samym stylu jazdy i byłbym w pełni zadowolony.
A rewolucja paliwowa nastąpi niebawem... Pędzenie "ropy" przy tym to pikuś. W sumie do starego diesela nie musiał nawet tego przerabiać.

[ Dodano: 05 Maj 2012 16:41 ]

Jest to bardzo ciekawy i obszerny temat - warty przedyskutowania, jeszcze nie tak dawno temu jeździło się na gazie drzewnym, więc szukanie alternatyw do benzyny, czy też ropy i LPG nie jest według mnie żadną ujmą, a wręcz przeciwnie - wszyscy Ci, którzy piszą "przesiądź się na rower, skuter, autobus" mają po prostu "punkt widzenia zależny od punktu siedzenia". Skoro da się taniej, bardziej ekologicznie, to czemu nie? :wink:

Autor:  mikol [ 09 Maj 2012, 23:33 ]
Temat postu:  Re: Projekt HHO

Witam
wnioski z 5 miesiecy
typ instalacji sucha cela układ płyt +nnnn-nnnn+ regulator PWN
chip sterujacy komputerem
swiatła ledowe dzienne (oszczednosc 11 A)

produkcja wodoru 1L na 76 sekund przy 15 A (to max przy PWN i układzie instalacji) i tyle mozna wziać swobodnie po osczednosci pradu ze wzgledu na oswietlenie ledowe.

teraz spalanie przy jezdzie na samym chipie bez właczonej instalacji hho
minimalne spalanie 4,4- 4,5 l (trasa predkosci do 90 km/h)wskazania z komputera.
przy właczonej instalacji hho spalanie minimalnie wzrosło (subiektywne odczucie lepszej pracy silnika i nieco wiekszej mocy ) bez testowania na hamowni.
najprawdopodobniej potrzebny jest emulator sondy lamda by nie wykrywała dodatkowego tlenu, choć teoretycznie ma tym sterować chip.
test oczywiscie trwa dalej ,,,,,

jak sie kształtuje minimalne spalanie u Was przy predkosciach do 90 km/h na trasie?
pytam bo auto posiadam od 7 miesiecy i nie miałem okazji sprawdzic spalania bez chipa w okresie dodatnich temperatur.

[ Dodano: 09 Maj 2012 23:33 ]

a zapomniałem dodac spalane samym chipie 5.2l przy 5 chłopa w autku predkosci max do 90-100 oczywiscie trasa ( oczywiscie bez deptania gazu)

Autor:  wojtass18 [ 10 Maj 2012, 09:34 ]
Temat postu:  Re: Projekt HHO

mikol, wszystko fajnie tylko byś napisał co to za chip bo te z allegro lipa i naciągnie ludzi, a profesjonalnie to kosztuje powyżej tysiaka, ledy jak kto woli
mikol napisał(a):
jak sie kształtuje minimalne spalanie u Was przy predkosciach do 90 km/h na trasie?

temat o spalaniu jest więc nie róbmy tu offtopa :>

Autor:  mikol [ 10 Maj 2012, 15:56 ]
Temat postu:  Re: Projekt HHO

jesli chodzi o chip to jest to chip firmy volo , kupiłem go bez nalepki bo dystrybutor przylepił swoja ale to ten w niebieskiej obudowie prostokatny, ale z tego co widzę, na alle...widziałęm juz taki za oprawie 300 zeta. ale z tego co czytałem o spalaniu to mój wynik je jest jakis rewelacyjny porównując do wyników innych .

[ Dodano: 10 Maj 2012 15:56 ]

literówka "mój wynik nie jest jakis rewelacyjny"

Autor:  wojtass18 [ 19 Maj 2012, 17:51 ]
Temat postu:  Re: Projekt HHO

jakieś postępy ?

Autor:  mariuz [ 29 Maj 2012, 21:30 ]
Temat postu:  Re: Projekt HHO

ipIV napisał(a):
jak to faktycznie będzie działać (mam mieszane uczucia co do tego, czy bilans energetyczny wyjdzie na +)


A jak ma wyjść na plus, skoro zużywa energię wytworzoną przez alternator (<100% sprawnosć) napędzany przez silnik spalinowy (sprawność <50%).


Darencki napisał(a):
A co jak by przypadkiem wybuchło podczas jazdy? Istnieje taka możliwość?..

W najgorszym przypadku o takie coś:
http://www.youtube.com/watch?v=9MBRW8yPuEg

[ Dodano: 29 Maj 2012 21:27 ]

RafaelSaures,
Na filmiku podajesz, że daje to 0.75l/minutę, czyli 45 litrów na godzinę.
9.2A poboru prądu to ponad 110W. Przez godzinę zużywasz około 400kJ energii elektrycznej na wytworzenie wodoru.

Spalanie 1kg wodoru daje 121MJ. Gęstość wodoru to 0,0899 kg/m³. Czyli 1kg wodoru to jakieś 11 metrów sześciennych, czyli 11000 litrów.
121MJ/11m³=11MJ/m³=11kJ/litr

Twoja instalacja wyprodukuje przez godzinę 45 litrów wodoru, którego spalanie da 495kJ energii. Hurra!!! dodatni bilans energetyczny! Na pewno?

d***! Sprawność silnika spalinowego wynosi 30-50%, więc w optymistycznym przypadku spalenie tych 495kJ energii da na ruch obrotowy 250kJ. Gdyby całą energię wytwarzaną przez silnik zuzyć do napędzania idealnego alternatora o sprawności 100%, czyli przez godzinę stracisz 150kJ, a więc około 41Wh.

Reasumując: podłączenie tego w najbardziej optymistycznych warunkach, jakie potrafię sobie wyobrazić jest równoznaczne z podłączeniem żarówki 50W do układu. W najbardziej pesymistycznym przypadku efekt jest równoznaczny z podłączeniem żarówki 100W do układu(te 10A zużywane na tworzenie wodoru +cały wodór ucieka).

Tak dla porównania: Jeżeli silnik spala 7 litrów benzyny na 100km, to wg tej karty charakterystyki zużyje tej benzyny 5.25kg, dającej łącznie w wyniku spalania 241MJ energii źródło. A więc przy prędkości 100km/h i wyżej zaprezentowanej wydajności 495kJ pokryje 0.2% zapotrzebowania silnika na energię.

Image

Autor:  Angry_Us3r [ 29 Maj 2012, 21:33 ]
Temat postu:  Re: Projekt HHO

Przyjmij, że auto w dzień może używać świateł DRL, czyli 110W poboru mniej więcej odpada.

Autor:  Pietro [ 29 Maj 2012, 21:35 ]
Temat postu:  Re: Projekt HHO

miałoby to sens jedynie w przypadku dodatkowego altka załączanego jako hamulec żeby wytwarzać wodór poprzez hamowanie silnikiem, to by się trochę przechowało energii zamiast puszczać ją w powietrze wraz z ciepłem. A tak to chyba faktycznie średnio się opłaci.
no a co żarówek do jazdy dziennej to i takie bez instalacji wodorowej mogą więc znaczenia to nie ma

Autor:  mariuz [ 29 Maj 2012, 21:58 ]
Temat postu:  Re: Projekt HHO

Angry_Us3r napisał(a):
Przyjmij, że auto w dzień może używać świateł DRL, czyli 110W poboru mniej więcej odpada.


i właśnie prędzej DRL spowoduje zmniejszenie spalania niż generator HHO.

Najprościej mówiąc bilans energetyczny reakcji chemicznej zawsze wynosi 0. 2H20 -> 2H2 +02 potrzebuje tyle samo energii, co da 2H2 +O2-> 2H2O . Tutaj już kończy się cudna teoria generatora HHO. A dalej jest tylko gorzej (sprawność generatora, sprawność alternatora, sprawność silnika spalinowego.) Pomijam wpływ wodoru na sterowanie silnikiem przez komputer wtryskowy, bo jak już pokazałem ilości tego wodoru są znikome. Ale jeśli miałyby tak świetnie zmniejszać spalanie, to ciekaw jestem opinii jak sobie radzi komputer ze zmianą paliwa (m.in. zmiana kątów zapłonu i niemożność sterowania dawką gazu).

[ Dodano: 29 Maj 2012 21:58 ]

A jak ktoś lubi wstawiać różne cuda, to jeszcze jest instalacja na parę wodną.

http://www.youtube.com/watch?v=tYFDTVFFXmg

Autor:  Angry_Us3r [ 29 Maj 2012, 22:20 ]
Temat postu:  Re: Projekt HHO

Pietro napisał(a):
miałoby to sens jedynie w przypadku dodatkowego altka załączanego jako hamulec żeby wytwarzać wodór poprzez hamowanie silnikiem, to by się trochę przechowało energii zamiast puszczać ją w powietrze wraz z ciepłem. A tak to chyba faktycznie średnio się opłaci.
no a co żarówek do jazdy dziennej to i takie bez instalacji wodorowej mogą więc znaczenia to nie ma


Wtedy żadne HHO Ci potrzebne nie jest :) Jeno drugi akumulator, który byłby ładowany siłą odzyskaną z hamowania = pokrycie części zapotrzebowania na prąd = mniejsze spalanie.
Taki chałupniczy KERS.

[ Dodano: 29 Maj 2012 22:20 ]

Tylko problem w tym, czy są altki ze sprzęgłem, jak np. sprężarki klimy i w jaki sposób miałoby być realizowane załączanie - bo przecież nie po każdorazowym puszczeniu gazu - nawet na pół sek. - takie szarpane działanie uwaliłoby ten sprzęt w jeden dzień.

Autor:  mariuz [ 29 Maj 2012, 22:35 ]
Temat postu:  Re: Projekt HHO

________________________________________
Znalazłem niedokładności pozwalające na "uzyskanie" dodatniego bilansu energetycznego z pierwszego etapu obliczeń. Po pierwsze użyłem 12V zamiast 14.4V do obliczeń zużywanej energii. Czyli to już w tym momencie daje 475kJ zużywane na godzinę.
Dwa to niska dokładność pomiaru produkowanego wodoru. Zatykając palcem zwiększa się (nieznacznie, ale zawsze) ciśnienie w przewodzie doprowadzającym wodór. To może dać zawyżone wyniki generatora. Dla mnie miarodajne byłoby przygotowanie analogicznej instalacji pomiarowej z butla 20 litrów, dopiero po zestawieniu wszystkiego włączenie, zmierzenie czasu wypełnienia butli 20 litrów. Optymalne byłoby utrzymywanie lustra wody w butli 20l i w zbiorniku na takim samym poziomie żeby różnica ciśnień nie miała wpływu na wynik pomiaru.

Zakładając niedokładność pomiaru na poziomie 5% (czyli 35ml na minutę),a więc zakładając, że wodoru wytworzy się 42,75l przez godzinę energia spalania wytworzonego przez godzinę wodoru
wyniesie 470.25kJ.

Reasumując 475kJ zużyte, 470.25kJ do odzyskania daje stratę energetyczną rzędu 1.75W przy założeniu 100% wszystkich procesów. a jak już wspomniałem odzyskać energii możemy 30-50%. Bardziej te 30%...

[ Dodano: 29 Maj 2012 22:29 ]

Angry_Us3r napisał(a):
Tylko problem w tym, czy są altki ze sprzęgłem


Dobrze myślisz, takie coś jest stosowane w tramwajach od bardzo dawna. Chcesz przyspieszyć- dajesz napięcie na silnik. Chcesz się toczyć - silnik nie podłączony do prądu obraca sie z minimalnym oporem. Chcesz hamować - włączasz ten sam silnik jako generator prądu. Im więcej prądu daje silnik, tym większy stawia opór.

Z tego samego powodu po włączeniu świateł i ogrzewania silnik w samochodzie potrafi zmniejszyć obroty.


Ten sam mechanizm (hamowania silnikiem elektrycznym) jest stosowany w autach hybrydowych - np. Toyota prius. Szkoda tylko, ze różnice zwykły-hybryda są tak małe, że aż prawie niewidoczne.

Autor:  Angry_Us3r [ 29 Maj 2012, 22:38 ]
Temat postu:  Re: Projekt HHO

Nic innego, jak znaleźć taki alternator, dopasować do napędu i jeszcze pomyśleć, ilu A alternator można by użyć, żeby nie zdławić silnika.
Załączać sprzęgło przez opóźniony o kilka sekund (kwestia ustawienia o ile, by to nie sprawiało kłopotów) sygnał z ECU (odcięcie wtrysków) albo i nawet z samych wtrysków.

Strona 2 z 4 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/