|
Obecny czas: 26 Kwi 2025, 03:50
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
RafaelSaures |
#566724 Wysłany:
02 Kwi 2012, 22:03; Temat postu: Re: Projekt HHO |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Rafał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Sound
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Toszek - Śląske Rejestracja: 09 Maj 2010, Posty: 632
|
Wiesz normalnie mam tzw. bubler i flashback arrestor. To pierwsze to zbiornik z woda gdzie gaz wchodzi od dołu przez wodę a wychodzi górą. Tutaj płomień nie cofnie się dalej przez wodę. A to drugie to jest "łapacz płomieni" stosowany w spawalnictwie itp. Jest tam w środku z tego co wiem wełna z brązu. Są tacy co stosują zawór zwrotny plastikowy do akwarium Myślę, że jak w aucie na bieżąco się będzie spalać i dobre zabezpieczenia i będzie ok. Ja głupi zrobiłem ten błąd, że przyłożyłem bezpośrednio ogień to wylotu Jeśli wszystko będzie ok to gdy podłącze do auta to zaczynając od małej dawki. W drodze do mnie jest regulator natężenia prądu. Tym się też zmniejsza produkcję gazu.
_________________
 Zapraszam do mojego projektu HHO Projekt mojej bramy garażowej Instalacja BRC Sequent 24
|
|
Góra |
|
 |
|
|
mikull600 |
#566912 Wysłany:
03 Kwi 2012, 16:01; Temat postu: Re: Projekt HHO |
|
 |
Sympatyk kropek |
Imię: Krzysiek
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: podkarpackie [R]
Rejestracja: 14 Gru 2011, Posty: 20
|
trochę silnik Ci umyło Dzisiaj mi cumpel mówił ze go gliny zatrzymały bo miał zaparowane diody i jak popatrzyli do środka zobaczyli na pedałach nakładki to mało co nie dostał mandatu :O ja jestem zszokowany, jak za takie pierdoły się czepiają to co dopiero z Twoim HHO?? 
|
|
Góra |
|
 |
RafaelSaures |
#566934 Wysłany:
05 Kwi 2012, 22:40; Temat postu: Re: Projekt HHO |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Rafał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Sound
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Toszek - Śląske Rejestracja: 09 Maj 2010, Posty: 632
|
mikull600 napisał(a): trochę silnik Ci umyło  Dzisiaj mi cumpel mówił ze go gliny zatrzymały bo miał zaparowane diody i jak popatrzyli do środka zobaczyli na pedałach nakładki to mało co nie dostał mandatu :O ja jestem zszokowany, jak za takie pierdoły się czepiają to co dopiero z Twoim HHO??  Na silnik akurat nie poleciało  Twarz wymyło tak, że mam pełno szczypiących czerwonych kropek  Jeśli będzie to działać to pod maską będzie to zakamuflowane. Ja jestem człowiekiem antysystemowym, bo bardzo wiele rzeczy i spraw jest do góry nogami. Ludzie którzy wymyślają nowe pozytywne rzeczy powinni być wspierani przez system a nie jeszcze karani... Chory system! Precz z NWO! [ Dodano: 05 Kwi 2012 22:38 ]Film z wczorajszego testu na szybko pokazujący elektrolizę w moim generatorze. http://www.youtube.com/watch?v=P6bQ68eO3o8Użyłem pierwszego lepszego zbiornika, żeby tylko obieg wody był. Za jakiś czas będą lepsze filmy 
_________________
 Zapraszam do mojego projektu HHO Projekt mojej bramy garażowej Instalacja BRC Sequent 24
|
|
Góra |
|
 |
wojtass18 |
#571008 Wysłany:
14 Kwi 2012, 12:25; Temat postu: Re: Projekt HHO |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN Rejestracja: 10 Gru 2009, Posty: 4596 Pomógł: 56
|
jak tam postępują prace, testy ?
|
|
Góra |
|
 |
RafaelSaures |
#571030 Wysłany:
14 Kwi 2012, 14:22; Temat postu: Re: Projekt HHO |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Rafał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Sound
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Toszek - Śląske Rejestracja: 09 Maj 2010, Posty: 632
|
No właśnie przedwczoraj odbyły się pierwsze testy. Tym razem zastosowałem flashback arrestor (łapacz płomienia)  Oto link do filmu: http://www.youtube.com/watch?v=fCUkVdlcvfcPokazuję: połączenie instalacji, działanie, natężenie prądu, wydajność i łatwopalność. Film nie ukazuje głośności wybuchu (aż wszystko się wycisza na filmie, a trzeci wybuch to echo poszło, że hoho)  Teoretycznie wydajność powinna być większa, ale wszystko wymaga czasu. Myślę, żeby zrobić dodatkowe wyjście na drugi wąż, żeby lepszy przepływ był.
_________________
 Zapraszam do mojego projektu HHO Projekt mojej bramy garażowej Instalacja BRC Sequent 24
|
|
Góra |
|
 |
slimaq |
#573320 Wysłany:
20 Kwi 2012, 17:59; Temat postu: Re: Projekt HHO |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 16 Kwi 2010, Posty: 234
|
|
Góra |
|
 |
RafaelSaures |
#573322 Wysłany:
20 Kwi 2012, 18:10; Temat postu: Re: Projekt HHO |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Rafał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Sound
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Toszek - Śląske Rejestracja: 09 Maj 2010, Posty: 632
|
|
Góra |
|
 |
Angry_Us3r |
#577700 Wysłany:
05 Maj 2012, 13:01; Temat postu: Re: Projekt HHO |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Krzysztof
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: [CIN] Inowrocław Rejestracja: 26 Lip 2011, Posty: 5925 Pomógł: 35
|
I jak tam wyniki? Coś wyszło, czy może pupa... 
_________________ Rany boskie, jeżdżę kioskiem
|
|
Góra |
|
 |
RafaelSaures |
#577702 Wysłany:
05 Maj 2012, 13:28; Temat postu: Re: Projekt HHO |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Rafał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Sound
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Toszek - Śląske Rejestracja: 09 Maj 2010, Posty: 632
|
Angry_Us3r napisał(a): I jak tam wyniki? Coś wyszło, czy może pupa...  Chciałem teraz przez urlop działać, ale niestety remont garażu przejął priorytet. Ale sam już na siebie jestem zły, że projekt stoi w miejscu.
_________________
 Zapraszam do mojego projektu HHO Projekt mojej bramy garażowej Instalacja BRC Sequent 24
|
|
Góra |
|
 |
Angry_Us3r |
#577703 Wysłany:
05 Maj 2012, 13:33; Temat postu: Re: Projekt HHO |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Krzysztof
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: [CIN] Inowrocław Rejestracja: 26 Lip 2011, Posty: 5925 Pomógł: 35
|
Sam będę chciał działać we wakacje, jeśli to wyjdzie.  Instalacja mieszalnikowa LPG. Znajomy ma zamontowane HHO do Passata 1.9 TDI 110, jeździ tym po Szwecji. Jeśli mu wierzyć, to spalanie spadło o ok. 20%. Tylko, że każdy może tak powiedzieć  Ile mniej więcej pochłonie $ materiał, aby zbudować HHO odpowiednie dla 1.2 8V ? Chodzi o kompletną instalację, zbiornik, przewody itd. [ Dodano: 05 Maj 2012 13:33 ]PS Serio życzę powodzenia 
_________________ Rany boskie, jeżdżę kioskiem
|
|
Góra |
|
 |
RafaelSaures |
#577739 Wysłany:
05 Maj 2012, 16:03; Temat postu: Re: Projekt HHO |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Rafał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Sound
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Toszek - Śląske Rejestracja: 09 Maj 2010, Posty: 632
|
|
Góra |
|
 |
Angry_Us3r |
#577741 Wysłany:
05 Maj 2012, 16:09; Temat postu: Re: Projekt HHO |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Krzysztof
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: [CIN] Inowrocław Rejestracja: 26 Lip 2011, Posty: 5925 Pomógł: 35
|
Instalacja LPG mieszalnikowa (mikser na przepustnicy) z centralką KME Bingo M, reduktor Emmegas (w zapasie BRC Tecno), emulator wtrysków STAG. Myślę, że nie byłoby przeszkód, żeby zamontować HHO, gdyż gaz ten zasysany jest na tej samej zasadzie, co LPG przez "wpuszczenie" go w kolektor ssący  tylko wszystko dobrze wyregulować, czyt. zmniejszyć mieszankę na reduktorze.
_________________ Rany boskie, jeżdżę kioskiem
|
|
Góra |
|
 |
domin45670 |
#577742 Wysłany:
05 Maj 2012, 16:20; Temat postu: Re: Projekt HHO |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14400 Pomógł: 128
|
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 128 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
 |
Angry_Us3r |
#577744 Wysłany:
05 Maj 2012, 16:41; Temat postu: Re: Projekt HHO |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Krzysztof
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: [CIN] Inowrocław Rejestracja: 26 Lip 2011, Posty: 5925 Pomógł: 35
|
Myślałem też o E85, jednak wymaga to przeróbki układu paliwowego. Spirytus upędzić można nawet z odpadków kuchennych. Oczywiście mowa o gotowym destylacie  Można też odparować alkohol z najtańszego płynu do spryskiwaczy, ale czy warto... Niech by spalanie LPG zeszło z 10 litrów do 7 przy tym samym stylu jazdy i byłbym w pełni zadowolony. A rewolucja paliwowa nastąpi niebawem... Pędzenie "ropy" przy tym to pikuś. W sumie do starego diesela nie musiał nawet tego przerabiać. [ Dodano: 05 Maj 2012 16:41 ]Jest to bardzo ciekawy i obszerny temat - warty przedyskutowania, jeszcze nie tak dawno temu jeździło się na gazie drzewnym, więc szukanie alternatyw do benzyny, czy też ropy i LPG nie jest według mnie żadną ujmą, a wręcz przeciwnie - wszyscy Ci, którzy piszą "przesiądź się na rower, skuter, autobus" mają po prostu "punkt widzenia zależny od punktu siedzenia". Skoro da się taniej, bardziej ekologicznie, to czemu nie? 
_________________ Rany boskie, jeżdżę kioskiem
|
|
Góra |
|
 |
mikol |
#579088 Wysłany:
09 Maj 2012, 23:33; Temat postu: Re: Projekt HHO |
|
 |
Forumowicz |
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 65KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: podkarpackie [R]
Rejestracja: 09 Maj 2012, Posty: 2
|
Witam wnioski z 5 miesiecy typ instalacji sucha cela układ płyt +nnnn-nnnn+ regulator PWN chip sterujacy komputerem swiatła ledowe dzienne (oszczednosc 11 A)
produkcja wodoru 1L na 76 sekund przy 15 A (to max przy PWN i układzie instalacji) i tyle mozna wziać swobodnie po osczednosci pradu ze wzgledu na oswietlenie ledowe. teraz spalanie przy jezdzie na samym chipie bez właczonej instalacji hho minimalne spalanie 4,4- 4,5 l (trasa predkosci do 90 km/h)wskazania z komputera. przy właczonej instalacji hho spalanie minimalnie wzrosło (subiektywne odczucie lepszej pracy silnika i nieco wiekszej mocy ) bez testowania na hamowni. najprawdopodobniej potrzebny jest emulator sondy lamda by nie wykrywała dodatkowego tlenu, choć teoretycznie ma tym sterować chip. test oczywiscie trwa dalej ,,,,,
jak sie kształtuje minimalne spalanie u Was przy predkosciach do 90 km/h na trasie? pytam bo auto posiadam od 7 miesiecy i nie miałem okazji sprawdzic spalania bez chipa w okresie dodatnich temperatur.
[ Dodano: 09 Maj 2012 23:33 ]
a zapomniałem dodac spalane samym chipie 5.2l przy 5 chłopa w autku predkosci max do 90-100 oczywiscie trasa ( oczywiscie bez deptania gazu)
|
|
Góra |
|
 |
wojtass18 |
#579139 Wysłany:
10 Maj 2012, 09:34; Temat postu: Re: Projekt HHO |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN Rejestracja: 10 Gru 2009, Posty: 4596 Pomógł: 56
|
mikol, wszystko fajnie tylko byś napisał co to za chip bo te z allegro lipa i naciągnie ludzi, a profesjonalnie to kosztuje powyżej tysiaka, ledy jak kto woli mikol napisał(a): jak sie kształtuje minimalne spalanie u Was przy predkosciach do 90 km/h na trasie? temat o spalaniu jest więc nie róbmy tu offtopa 
|
|
Góra |
|
 |
mikol |
#579211 Wysłany:
10 Maj 2012, 15:56; Temat postu: Re: Projekt HHO |
|
 |
Forumowicz |
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 65KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: podkarpackie [R]
Rejestracja: 09 Maj 2012, Posty: 2
|
jesli chodzi o chip to jest to chip firmy volo , kupiłem go bez nalepki bo dystrybutor przylepił swoja ale to ten w niebieskiej obudowie prostokatny, ale z tego co widzę, na alle...widziałęm juz taki za oprawie 300 zeta. ale z tego co czytałem o spalaniu to mój wynik je jest jakis rewelacyjny porównując do wyników innych .
[ Dodano: 10 Maj 2012 15:56 ]
literówka "mój wynik nie jest jakis rewelacyjny"
|
|
Góra |
|
 |
wojtass18 |
#582000 Wysłany:
19 Maj 2012, 17:51; Temat postu: Re: Projekt HHO |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN Rejestracja: 10 Gru 2009, Posty: 4596 Pomógł: 56
|
|
Góra |
|
 |
mariuz |
#585230 Wysłany:
29 Maj 2012, 21:30; Temat postu: Re: Projekt HHO |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Van
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Konstancin-Jeziorna Rejestracja: 11 Mar 2009, Posty: 1772 Pomógł: 13
|
ipIV napisał(a): jak to faktycznie będzie działać (mam mieszane uczucia co do tego, czy bilans energetyczny wyjdzie na +) A jak ma wyjść na plus, skoro zużywa energię wytworzoną przez alternator (<100% sprawnosć) napędzany przez silnik spalinowy (sprawność <50%). Darencki napisał(a): A co jak by przypadkiem wybuchło podczas jazdy? Istnieje taka możliwość?.. W najgorszym przypadku o takie coś: http://www.youtube.com/watch?v=9MBRW8yPuEg[ Dodano: 29 Maj 2012 21:27 ]RafaelSaures, Na filmiku podajesz, że daje to 0.75l/minutę, czyli 45 litrów na godzinę. 9.2A poboru prądu to ponad 110W. Przez godzinę zużywasz około 400kJ energii elektrycznej na wytworzenie wodoru. Spalanie 1kg wodoru daje 121MJ. Gęstość wodoru to 0,0899 kg/m³. Czyli 1kg wodoru to jakieś 11 metrów sześciennych, czyli 11000 litrów. 121MJ/11m³=11MJ/m³=11kJ/litr Twoja instalacja wyprodukuje przez godzinę 45 litrów wodoru, którego spalanie da 495kJ energii. Hurra!!! dodatni bilans energetyczny! Na pewno? d***! Sprawność silnika spalinowego wynosi 30-50%, więc w optymistycznym przypadku spalenie tych 495kJ energii da na ruch obrotowy 250kJ. Gdyby całą energię wytwarzaną przez silnik zuzyć do napędzania idealnego alternatora o sprawności 100%, czyli przez godzinę stracisz 150kJ, a więc około 41Wh. Reasumując: podłączenie tego w najbardziej optymistycznych warunkach, jakie potrafię sobie wyobrazić jest równoznaczne z podłączeniem żarówki 50W do układu. W najbardziej pesymistycznym przypadku efekt jest równoznaczny z podłączeniem żarówki 100W do układu(te 10A zużywane na tworzenie wodoru +cały wodór ucieka). Tak dla porównania: Jeżeli silnik spala 7 litrów benzyny na 100km, to wg tej karty charakterystyki zużyje tej benzyny 5.25kg, dającej łącznie w wyniku spalania 241MJ energii źródło. A więc przy prędkości 100km/h i wyżej zaprezentowanej wydajności 495kJ pokryje 0.2% zapotrzebowania silnika na energię. 
_________________ 210000km Mój czarno-biały kropas - ostatnia zmiana 15.06.2013 A ja mam filtr paliwa w 1.2 8V http://biuro-ekspert.com/ ||Sirio Snake 27 + TTI TCB-771
Ostatnio edytowany przez mariuz 29 Maj 2012, 21:47, edytowano w sumie 2 razy
|
|
Góra |
|
 |
Angry_Us3r |
#585238 Wysłany:
29 Maj 2012, 21:33; Temat postu: Re: Projekt HHO |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Krzysztof
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: [CIN] Inowrocław Rejestracja: 26 Lip 2011, Posty: 5925 Pomógł: 35
|
Przyjmij, że auto w dzień może używać świateł DRL, czyli 110W poboru mniej więcej odpada.
_________________ Rany boskie, jeżdżę kioskiem
|
|
Góra |
|
 |
Pietro |
#585239 Wysłany:
29 Maj 2012, 21:35; Temat postu: Re: Projekt HHO |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Nadwarciański Park Krajobrazowy Rejestracja: 09 Paź 2010, Posty: 813 Pomógł: 2
|
miałoby to sens jedynie w przypadku dodatkowego altka załączanego jako hamulec żeby wytwarzać wodór poprzez hamowanie silnikiem, to by się trochę przechowało energii zamiast puszczać ją w powietrze wraz z ciepłem. A tak to chyba faktycznie średnio się opłaci. no a co żarówek do jazdy dziennej to i takie bez instalacji wodorowej mogą więc znaczenia to nie ma
_________________ Punto Selecta, swap manual

|
|
Góra |
|
 |
mariuz |
#585246 Wysłany:
29 Maj 2012, 21:58; Temat postu: Re: Projekt HHO |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Van
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Konstancin-Jeziorna Rejestracja: 11 Mar 2009, Posty: 1772 Pomógł: 13
|
Angry_Us3r napisał(a): Przyjmij, że auto w dzień może używać świateł DRL, czyli 110W poboru mniej więcej odpada. i właśnie prędzej DRL spowoduje zmniejszenie spalania niż generator HHO. Najprościej mówiąc bilans energetyczny reakcji chemicznej zawsze wynosi 0. 2H20 -> 2H2 +02 potrzebuje tyle samo energii, co da 2H2 +O2-> 2H2O . Tutaj już kończy się cudna teoria generatora HHO. A dalej jest tylko gorzej (sprawność generatora, sprawność alternatora, sprawność silnika spalinowego.) Pomijam wpływ wodoru na sterowanie silnikiem przez komputer wtryskowy, bo jak już pokazałem ilości tego wodoru są znikome. Ale jeśli miałyby tak świetnie zmniejszać spalanie, to ciekaw jestem opinii jak sobie radzi komputer ze zmianą paliwa (m.in. zmiana kątów zapłonu i niemożność sterowania dawką gazu). [ Dodano: 29 Maj 2012 21:58 ]A jak ktoś lubi wstawiać różne cuda, to jeszcze jest instalacja na parę wodną. http://www.youtube.com/watch?v=tYFDTVFFXmg
_________________ 210000km Mój czarno-biały kropas - ostatnia zmiana 15.06.2013 A ja mam filtr paliwa w 1.2 8V http://biuro-ekspert.com/ ||Sirio Snake 27 + TTI TCB-771
|
|
Góra |
|
 |
Angry_Us3r |
#585262 Wysłany:
29 Maj 2012, 22:20; Temat postu: Re: Projekt HHO |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Krzysztof
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: [CIN] Inowrocław Rejestracja: 26 Lip 2011, Posty: 5925 Pomógł: 35
|
Pietro napisał(a): miałoby to sens jedynie w przypadku dodatkowego altka załączanego jako hamulec żeby wytwarzać wodór poprzez hamowanie silnikiem, to by się trochę przechowało energii zamiast puszczać ją w powietrze wraz z ciepłem. A tak to chyba faktycznie średnio się opłaci. no a co żarówek do jazdy dziennej to i takie bez instalacji wodorowej mogą więc znaczenia to nie ma Wtedy żadne HHO Ci potrzebne nie jest  Jeno drugi akumulator, który byłby ładowany siłą odzyskaną z hamowania = pokrycie części zapotrzebowania na prąd = mniejsze spalanie. Taki chałupniczy KERS. [ Dodano: 29 Maj 2012 22:20 ]Tylko problem w tym, czy są altki ze sprzęgłem, jak np. sprężarki klimy i w jaki sposób miałoby być realizowane załączanie - bo przecież nie po każdorazowym puszczeniu gazu - nawet na pół sek. - takie szarpane działanie uwaliłoby ten sprzęt w jeden dzień.
_________________ Rany boskie, jeżdżę kioskiem
|
|
Góra |
|
 |
mariuz |
#585275 Wysłany:
29 Maj 2012, 22:35; Temat postu: Re: Projekt HHO |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Van
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Konstancin-Jeziorna Rejestracja: 11 Mar 2009, Posty: 1772 Pomógł: 13
|
________________________________________ Znalazłem niedokładności pozwalające na "uzyskanie" dodatniego bilansu energetycznego z pierwszego etapu obliczeń. Po pierwsze użyłem 12V zamiast 14.4V do obliczeń zużywanej energii. Czyli to już w tym momencie daje 475kJ zużywane na godzinę. Dwa to niska dokładność pomiaru produkowanego wodoru. Zatykając palcem zwiększa się (nieznacznie, ale zawsze) ciśnienie w przewodzie doprowadzającym wodór. To może dać zawyżone wyniki generatora. Dla mnie miarodajne byłoby przygotowanie analogicznej instalacji pomiarowej z butla 20 litrów, dopiero po zestawieniu wszystkiego włączenie, zmierzenie czasu wypełnienia butli 20 litrów. Optymalne byłoby utrzymywanie lustra wody w butli 20l i w zbiorniku na takim samym poziomie żeby różnica ciśnień nie miała wpływu na wynik pomiaru. Zakładając niedokładność pomiaru na poziomie 5% (czyli 35ml na minutę),a więc zakładając, że wodoru wytworzy się 42,75l przez godzinę energia spalania wytworzonego przez godzinę wodoru wyniesie 470.25kJ. Reasumując 475kJ zużyte, 470.25kJ do odzyskania daje stratę energetyczną rzędu 1.75W przy założeniu 100% wszystkich procesów. a jak już wspomniałem odzyskać energii możemy 30-50%. Bardziej te 30%... [ Dodano: 29 Maj 2012 22:29 ]Angry_Us3r napisał(a): Tylko problem w tym, czy są altki ze sprzęgłem Dobrze myślisz, takie coś jest stosowane w tramwajach od bardzo dawna. Chcesz przyspieszyć- dajesz napięcie na silnik. Chcesz się toczyć - silnik nie podłączony do prądu obraca sie z minimalnym oporem. Chcesz hamować - włączasz ten sam silnik jako generator prądu. Im więcej prądu daje silnik, tym większy stawia opór. Z tego samego powodu po włączeniu świateł i ogrzewania silnik w samochodzie potrafi zmniejszyć obroty. Ten sam mechanizm (hamowania silnikiem elektrycznym) jest stosowany w autach hybrydowych - np. Toyota prius. Szkoda tylko, ze różnice zwykły-hybryda są tak małe, że aż prawie niewidoczne.
_________________ 210000km Mój czarno-biały kropas - ostatnia zmiana 15.06.2013 A ja mam filtr paliwa w 1.2 8V http://biuro-ekspert.com/ ||Sirio Snake 27 + TTI TCB-771
|
|
Góra |
|
 |
Angry_Us3r |
#585286 Wysłany:
29 Maj 2012, 22:38; Temat postu: Re: Projekt HHO |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Krzysztof
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: [CIN] Inowrocław Rejestracja: 26 Lip 2011, Posty: 5925 Pomógł: 35
|
Nic innego, jak znaleźć taki alternator, dopasować do napędu i jeszcze pomyśleć, ilu A alternator można by użyć, żeby nie zdławić silnika. Załączać sprzęgło przez opóźniony o kilka sekund (kwestia ustawienia o ile, by to nie sprawiało kłopotów) sygnał z ECU (odcięcie wtrysków) albo i nawet z samych wtrysków.
_________________ Rany boskie, jeżdżę kioskiem
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|