|
Obecny czas: 24 Kwi 2025, 06:18
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
RafaelSaures |
#564628 Wysłany:
28 Mar 2012, 19:31; Temat postu: Projekt HHO |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Rafał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Sound
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Toszek - Śląske Rejestracja: 09 Maj 2010, Posty: 632
|
Witam. Kilka miesięcy temu dowiedziałem się o generatorach HHO. Przez ten czas dużo na ten temat czytałem i oglądałem. Spotkałem się z wieloma pozytywnymi jak i negatywnymi opiniami. Bardzo tym zaciekawiony postanowiłem to sprawdzić i dzielić się wiedzą z Wami. W tym wątku będę opisywać przebieg prac nad budową generatora HHO. Nie mam zamiaru Was przekonywać w jakikolwiek sposób. Moja postawa tutaj w tej sprawie jest neutralna i będę przekazywać tylko fakty. Z każdą zainteresowaną osobą chętnie podyskutuję i odpowiem na pytania. Bardzo chętnie wysłucham rad i uwag które mogą pomóc. Prosiłbym bardzo o nie sianie tutaj dezinformacji. Potraktujcie to jako ciekawostkę i doświadczenie. Coś ala "Pogromcy mitów" Na początek zakupione części (jeszcze nie wszystkie):   
_________________
 Zapraszam do mojego projektu HHO Projekt mojej bramy garażowej Instalacja BRC Sequent 24
|
|
Góra |
|
 |
|
|
przemas107 |
#564644 Wysłany:
28 Mar 2012, 19:47; Temat postu: Re: Projekt HHO |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Przemek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Poznań Rejestracja: 27 Gru 2010, Posty: 206 Pomógł: 1
|
Ciekawe. Jaki jest koszt takiego wynalazku?
|
|
Góra |
|
 |
RafaelSaures |
#564648 Wysłany:
28 Mar 2012, 19:53; Temat postu: Re: Projekt HHO |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Rafał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Sound
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Toszek - Śląske Rejestracja: 09 Maj 2010, Posty: 632
|
przemas107 napisał(a): Ciekawe. Jaki jest koszt takiego wynalazku? Staram się proawdzić dane jakie tylko potrafię. Koszt tego co na zdjęciach to 363,50 zł, ale będzie znacznie więcej.
_________________
 Zapraszam do mojego projektu HHO Projekt mojej bramy garażowej Instalacja BRC Sequent 24
Ostatnio edytowany przez RafaelSaures 28 Mar 2012, 20:29, edytowano w sumie 2 razy
|
|
Góra |
|
 |
Thomas |
#564650 Wysłany:
28 Mar 2012, 19:58; Temat postu: Re: Projekt HHO |
|
 |
Monkey Mod |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
 |
RafaelSaures |
#564651 Wysłany:
28 Mar 2012, 20:27; Temat postu: Re: Projekt HHO |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Rafał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Sound
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Toszek - Śląske Rejestracja: 09 Maj 2010, Posty: 632
|
Na początek również trochę teorii. Generator HHO to urządzenie służące do elektrolizy wody. Elektroliza wody – proces rozkładu wody na wodór (powstający na katodzie) i tlen (powstający na anodzie), odbywający się w wyniku przepływu prądu elektrycznego (na przykład w elektrolizerze Hofmanna).  Aparat Hofmanna (zwany czasem Eudiometrem Hofmanna) – aparat do elektrolizy wody, wynaleziony przez Augusta Wilhelma von Hofmanna w 1866 roku. Proces ten przebiega następująco: 2H2O → 2H2↑ + O2↑ W celu zwiększenia przewodnictwa elektrycznego, do wody, która ma zostać poddana elektrolizie, dodaje się niewielką ilość elektrolitu (np. H2SO4). Źródło Wikipedia. W moim przypadku elektrolitem będzie wodorotlenek potasu (KOH), ponieważ większość osób go używa, więc i ja się na niego zdecydowałem. [ Dodano: 28 Mar 2012 20:06 ]Thomas napisał(a): RafaelSaures, kiedy będzie coś więcej ? tzn. jaki czas na wykonanie ? Staram się śpieszyć z tym. Dziś chciałem poinformować Was o tym i przygotować materiały do obróbki (wiercenie, gwintowanie itp.) Dziś jeszcze muszę zamówić kilka elementów, a jutro do warsztatu działać. Wiem, że temat jest kontrowersyjny i ciekawy, ale proszę o cierpliwość [ Dodano: 28 Mar 2012 20:27 ]Przykładowy generator HHO z sieci:  Mój generator będzie większy. Wymiary zewnętrzne to 30x20cm
_________________
 Zapraszam do mojego projektu HHO Projekt mojej bramy garażowej Instalacja BRC Sequent 24
|
|
Góra |
|
 |
wojtass18 |
#564673 Wysłany:
28 Mar 2012, 20:32; Temat postu: Re: Projekt HHO |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN Rejestracja: 10 Gru 2009, Posty: 4596 Pomógł: 56
|
RafaelSaures, projekt ciekawy i warty uwagi, jak byś jeszcze podał dokładny wykaz tych wszystkich części 
|
|
Góra |
|
 |
mikull600 |
#564675 Wysłany:
28 Mar 2012, 20:35; Temat postu: Re: Projekt HHO |
|
 |
Sympatyk kropek |
Imię: Krzysiek
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: podkarpackie [R]
Rejestracja: 14 Gru 2011, Posty: 20
|
Bardzo fajny i ciekawy pomysł. Słyszałem już dawno o tych generatorach ale jak na razie nie jest on jeszcze rozpowszechniony... A więc kolega RafaelSaures będzie nam robił sprawozdania  , może za nie długi czas i my założymy taki wynalazek 
|
|
Góra |
|
 |
przemas107 |
#564683 Wysłany:
28 Mar 2012, 20:45; Temat postu: Re: Projekt HHO |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Przemek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Poznań Rejestracja: 27 Gru 2010, Posty: 206 Pomógł: 1
|
I gdzie ten generator chcesz wsadzić? Musi być w jakimś specjalnym miejscu? Czy można go skitrać gdzie Ci wygodnie?
|
|
Góra |
|
 |
RafaelSaures |
#564689 Wysłany:
28 Mar 2012, 21:13; Temat postu: Re: Projekt HHO |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Rafał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Sound
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Toszek - Śląske Rejestracja: 09 Maj 2010, Posty: 632
|
Cieszy mnie to, że temat budzi zainteresowanie. wojtass18 napisał(a): RafaelSaures, projekt ciekawy i warty uwagi, jak byś jeszcze podał dokładny wykaz tych wszystkich części  Wykaz części z zdjęć: 2x plexi gr.10mm 20x30cm 7x blacha kwasoodporna 316L 17x27cm 8x uszczelka z gumy EPDM 17x27cm 2m węża 10mm 5m węża 6mm Różne szybkozłączki pneumatyczne 6mm na gwint 1/4 cala i krućce na wąż 10mm też z gwintem 1/4 cala Odwadniacz z filtrem Do tego dojdzie zbiornik wyrównawczy, regulator natężenia prądu, tzw. bubbler oraz Flashback Arrestor czyli element zapobiegający cofaniu się płomienia. Pewnie jeszcze dojdą jakieś drobne elementy. mikull600 napisał(a): Bardzo fajny i ciekawy pomysł. Słyszałem już dawno o tych generatorach ale jak na razie nie jest on jeszcze rozpowszechniony... A więc kolega RafaelSaures będzie nam robił sprawozdania  , może za nie długi czas i my założymy taki wynalazek  Sprawozdania będą. Po to tworzę to tutaj  Mile widziana współpraca. przemas107 napisał(a): I gdzie ten generator chcesz wsadzić? Musi być w jakimś specjalnym miejscu? Czy można go skitrać gdzie Ci wygodnie? Zanim zaprojektowałem generator to sprawdzałem i mierzyłem miejsce na to. Pod maską jest naprawdę dużo miejsca. Mój będzie się znajdował po prawej stronie za chłodnicą pod wężem dochodzącym do chłodnicy. Nad tym będzie zbiornik wyrównawczy z wodą do generatora. Ważne, żeby generator znajdował się poniżej zbiornika z wodą. Dobre jest miejsce z przewiewem, ponieważ woda w generatorze zwiększa temperaturę.
_________________
 Zapraszam do mojego projektu HHO Projekt mojej bramy garażowej Instalacja BRC Sequent 24
|
|
Góra |
|
 |
staH |
#564736 Wysłany:
28 Mar 2012, 22:57; Temat postu: Re: Projekt HHO |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Tomek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Bolesławiec//łódzkie Rejestracja: 05 Cze 2010, Posty: 1389 Pomógł: 12
|
Ja tylko dodam, że znajomy chce takie coś montować do astry, ogólnie dość siedzi w temacie. Niby spalanie PB z tym urządzeniem spada o ok 1-1,5l. Mocy ma nie ubywać.
HHO z homologacją ok 5tys (nie sprawdziłem, tak wyczytałem) bez homologacji do 500zł można kupić i montaż samemu, który ponoć trudny nie jest ale oczywiście na przeglądzie tak nie przejdzie.
Ty kolego będziesz to montował do auta z LPG?
_________________ Mam i ja. Punciak 1.2 MPI
Jakieś głośniki, kabelki, duperelki. Radyjka, wzmacniacze, zwrotnice i maty... wziąłbym to wszystko od razu na raty. Car Audio? A co to jest? Nie wiem o co kaman.
jawasaki ty złodzieju. Życzę Ci tego samego na każdym kroku.
|
|
Góra |
|
 |
mikull600 |
#564765 Wysłany:
28 Mar 2012, 23:58; Temat postu: Re: Projekt HHO |
|
 |
Sympatyk kropek |
Imię: Krzysiek
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: podkarpackie [R]
Rejestracja: 14 Gru 2011, Posty: 20
|
a no właśnie jak to się ma z instalacją lpg? i jak z przeglądami? co jeśli policja popatrzy pod mache? w sumie to nie będzie tak jak z ledami? że bez homologacji prawnie nie można?
|
|
Góra |
|
 |
domin45670 |
#564840 Wysłany:
29 Mar 2012, 11:47; Temat postu: Re: Projekt HHO |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14400 Pomógł: 128
|
Idąc tym tropem na chiptuning, stożkowy wydech, strumienice i inne rzeczy również należałoby mieć homologację  Jednostka napędowa z tego co mi wiadomo nie jest homologowana, tzn. sprawdza się tylko czystość spalin.
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 128 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#564842 Wysłany:
29 Mar 2012, 11:49; Temat postu: Re: Projekt HHO |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
domin45670 napisał(a): Jednostka napędowa z tego co mi wiadomo nie jest homologowana, tzn. sprawdza się tylko czystość spalin. A mimo to LPG musi być wbite w dowód  Przypuszczam, że chodzi o kwestię zasilania innym paliwem (w tym wypadku wodą  ).
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#564970 Wysłany:
29 Mar 2012, 18:50; Temat postu: Re: Projekt HHO |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13083 Pomógł: 54
|
jak to faktycznie będzie działać (mam mieszane uczucia co do tego, czy bilans energetyczny wyjdzie na +), to będzie to narażenie Skarbu Państwa na straty i Cie zamkną Żeby to miało sens, to spalanie minimum 1l w dół benzyny lub 2l gazu by musiało być  (wąątpię że uzyskasz taki wynik - 5%  bo stawiam że na 80% będzie kuku i spalanie nieznacznie wzrośnie (o straty mocy z układzie)  a na 15% nic się nie zmieni ) Przy tych założeniach (1l benz mniej/100) dotychczasowy (350zł) zwrot inwestycji to przelot 6000km No i inna bajka jak to się odbije na żywotności silnika 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
Thomas |
#564972 Wysłany:
29 Mar 2012, 18:50; Temat postu: Re: Projekt HHO |
|
 |
Monkey Mod |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#565012 Wysłany:
29 Mar 2012, 20:02; Temat postu: Re: Projekt HHO |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13083 Pomógł: 54
|
Dobra  Aby wyprodukować 1kg wodoru za pomocą elektrolizy potrzeba 50kWh energii elektr. Wartość energetyczna wodoru wynosi: Kod: Wartość opałowa waha się w przedziale od 10,8 MJ/Nm3 (3,0 kWh/Nm3) do 12,75 MJ/Nm3 (3,54 kWh/Nm3) Gęstość: 0,0899 kg/Nm3 Czyli ze spalenia 1kg wodoru otrzymamy: (3,54kWht/Nm3)/(0,0899kg/Nm3) -> Nm3 się upraszczają i wychodzi 39kWht/kgH2 Nm3 - metr sześcienny normalny. Sprawność wytwarzania energii elektr przez silnik spalinowy: Spr silnika: 30% (przy optymalnym pkt pracy który jest w okolicach max momentu obr czyli przepustnica na max otwarta, w każdym innym miejscu jest niższa  ) Spr alternatora: 90% Spr wytwarzania: 0,3*0,9 = 27% Czyli żeby wyprodukować 39kWh energii elektrycznej silnik musi spalić: 1/0,27 = 3,7kg wodoru  Inaczej: 39/0,27 -> silnik potrzebuje 145kWht, żeby wyprodukować 1kg wodoru. Czyli samochód będzie dodatkowo potrzebować (145-39) 106kWht z paliwa  Łopatologiczniej: Wartość energetyczna benzyny to 44MJ/kg 44 000 000Ws/3600 = 12kWht 106/12 = 8,8kg paliwa = 13,5l benzyny  No i idąc dalej.... Wiemy już że spali więcej... a ile więcej? Zał: Jazda z v = 100km/h Moc instalacji HHO nie wiem ile? (zał: 280W -> 20A*14V) 280W*1h = 0,28kWh -> produkcja H2 = 0,0056kg H2 (czyli 0,218kWht energi z wodoru) Aby utrzymać tą prędkość w aucie o masie 1t, z Cx-em tam w okolicach 0,2 (nie pamietam dokładnie ale liczyłem to z pkt widzenia samochodu elektrycznego  ) potrzeba mocy ok 12kW mocy na kołach. 12kWh/100km. (pomijam straty w układzie napędowym) Plus moc na wale alternatora 280W*0,9 = 311W Czyli na przejechanie 100km potrzebujemy 12,311kWh. Przy sprawności silnika 30% musimy dostarczyć 41,04kWh energii w paliwie. Czyli Auto nam spali (41,04-0,218)/12 = 3,40kg benz czyli 5,23l paliwa. Teraz bez instalacji: 12kWh/0,30 = 40kWht 40/12 = 3,33kg paliwa = 5,12l/100 Czyli Auto przy instalacji HHO o mocy 280W spala dodatkowo 0,11l/100 Wyrzuciłeś w błoto 360zł kWht - energia cieplna. dane nt elektrolizy i wartości energetycznej H2: http://www.plan-rozwoju.pcz.pl/dokument ... uly/10.pdfWszystko było by ok i wyszedłbyś z bilansem na plus jakbyś nie spalał tego wodoru tylko przeprowadzał reakcję termojądrową fuzji wodoru w hel  Problem w tym, że ludzkość opanowała tę technologię z dodatnim bilansem energetycznym w sposób niekontrolowany w bombie wodorowej. W sposób kontrolowany jeszcze się nie udało z dodatnim bilansem energet. (Patrz projekt ITER) 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
RafaelSaures |
#565020 Wysłany:
29 Mar 2012, 20:09; Temat postu: Re: Projekt HHO |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Rafał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Sound
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Toszek - Śląske Rejestracja: 09 Maj 2010, Posty: 632
|
staH napisał(a): Ty kolego będziesz to montował do auta z LPG?
mikull600 napisał(a): a no właśnie jak to się ma z instalacją lpg? i jak z przeglądami? co jeśli policja popatrzy pod mache? w sumie to nie będzie tak jak z ledami? że bez homologacji prawnie nie można?
Tak będę montował do auta z LPG czyli do mojej Pszczółki  Wraz z wodorem do silnika trafia tlen który powoduje, że sonda lambda odczyta zbyt ubogą mieszankę i podaje więcej paliwa. Przez to niby wiele osób porzuca temat. Trzeba stosować emulator sondy lambda. W instalacji LPG jest już emulator także jest plus tego. Na przeglądzie pewnie to nie przejdzie, dlatego zrobię to tak, że będzie łatwo zdemontować. Wszędzie będą szybkozłączki itp. a przewody ukryte pod oplotami, żeby się nie rzucało w oczy. Ciekawostka dla wszystkich: http://www.youtube.com/watch?v=bhxQgxTM1xgSTax napisał(a): Przypuszczam, że chodzi o kwestię zasilania innym paliwem (w tym wypadku wodą  ). Też tak myślę. Jeśli to działa to jest to poważne zagrożenie dla korporacji. Dziś otrzymałem KOH i zbiornik wyrównawczy  Pomajstrowałem trochę i tak na razie skręciłem elektrolizer.  Waży 4,5kg  Koszt inwestycji wzrósł do 418,20zł Jutro dalsze prace.
_________________
 Zapraszam do mojego projektu HHO Projekt mojej bramy garażowej Instalacja BRC Sequent 24
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#565027 Wysłany:
29 Mar 2012, 22:18; Temat postu: Re: Projekt HHO |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13083 Pomógł: 54
|
RafaelSaures napisał(a): Zauważ, że słówkiem nie wspomnieli ze akumulatory są podłączone do alternatora  ładuje się je ładowarką z sieci stąd mniejsze spalanie  Poza tym jakby było podłączone to nie byłby potrzeby taki zestaw aku  Lepiej by zrobił jakby zamiast HHO zapodał silnik elektryczny sprzężony ze spalinowym  By większą sprawność uzyskał [ Dodano: 29 Mar 2012 21:00 ]bardziej łopatologicznie sie nie da: Bez HHO: Załącznik:
HHO.png [ 15.96 KiB | Obejrzany 37361 razy ]
Z HHO zasilanym z alternatora: Załącznik:
HHO2.png [ 24.87 KiB | Obejrzany 37361 razy ]
Z HHO zasilanym z sieci. Załącznik:
HHO3.png [ 24.24 KiB | Obejrzany 37361 razy ]
[ Dodano: 29 Mar 2012 22:10 ]RafaelSaures napisał(a): Wraz z wodorem do silnika trafia tlen który powoduje, że sonda lambda odczyta zbyt ubogą mieszankę i podaje więcej paliwa Podaje więcej paliwa bo musi podać patrz posty wyżej. Takie wykorzystanie wodoru nie ma sprawności > 1.
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
domin45670 |
#565106 Wysłany:
29 Mar 2012, 22:32; Temat postu: Re: Projekt HHO |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14400 Pomógł: 128
|
Nie da się. Do czasu aż pojawi się ktoś, kto tego nie wie i to zrobi 
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 128 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#565126 Wysłany:
29 Mar 2012, 23:04; Temat postu: Re: Projekt HHO |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13083 Pomógł: 54
|
Trzymam kciuki 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
Szefo444 |
#565811 Wysłany:
31 Mar 2012, 20:18; Temat postu: Re: Projekt HHO |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Siedlce Rejestracja: 17 Mar 2009, Posty: 204
|
Dasz radę  Ja w niego wierzę. Rafałek ma zacięcie i umiejętności. Pozdrawiam
_________________ Punto GT 1.4 Turbo custom
Układy dolotowe i wydechowe z kwasówki itp, modyfikacje aut, turbodoładowania, nitro...
Biała Podlaska 18.09.2011r sss 1/4 mili Czas 14.599 ET Warszawa (Bemowo) 21.04.2013 sss 1/4 mili Czas 14.162 ET Ełk 11.08.2013 sss 1/4 mili Czas 13.809 ET Biała Podlaska 31.05.2014 VII Zlot CKPL 1/4 mili Czas 13.577 ET
Punto GT 1.8 Turbo Biała Podlaska 02.10.2016 King Of Poland 1/4 mili Czas 12.600 ET
|
|
Góra |
|
 |
RafaelSaures |
#566371 Wysłany:
01 Kwi 2012, 23:57; Temat postu: Re: Projekt HHO |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Rafał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Sound
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Toszek - Śląske Rejestracja: 09 Maj 2010, Posty: 632
|
Dziękuję bardzo za wsparcie  Wiara niestety nie zmieni praw fizyki i chemii. Dziś nastąpiło pierwsze podłączenie. Po zalaniu samą wodą nic się nie działo. Myślałem, że coś źle podłączone. Dodałem wodorotlenek potasu i elektrolizer ożył!  Od jutra zaczynam prowadzić pierwsze badania. O wszystkim będę na bieżąco relacjonował zdjęciami i filmami.
_________________
 Zapraszam do mojego projektu HHO Projekt mojej bramy garażowej Instalacja BRC Sequent 24
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#566382 Wysłany:
02 Kwi 2012, 00:50; Temat postu: Re: Projekt HHO |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13083 Pomógł: 54
|
Ile prądu to pożera?  i jakim napięciem zasilałeś 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
RafaelSaures |
#566720 Wysłany:
02 Kwi 2012, 21:51; Temat postu: Re: Projekt HHO |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Rafał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Sound
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Toszek - Śląske Rejestracja: 09 Maj 2010, Posty: 632
|
I po pierwszych teście... Zrobiłem roztwór 20% KOH (wodorotlenek potasu) z woda destylowaną. Zasilacz komputerowy podawał około 12V przez co na każdej blaszce było 1,75 V Z tego co piszą ludzie najlepsza wydajność jest przy 2V. Więc podłączyłem do akumulatora i odpaliłem silnik. Było około 2V i pobór prądu 5A. No powiem dość tak tego się produkowało  Podjarany efektem wsadziłem wężyk do wody i podpalałem pęcherzyki gazu. Głośnym nagłym trzaskiem się spala. Po którymś razie miałem za blisko wężyk i jak dupłooooo!! to tyle z zbiornika wyrównawczego zostało:  Plastik 4mm gruby  Poleciało trochę na mnie i poparzyło mi lekko lewą stronę twarzy. Oj piecze troszku  Nie mierzyłem jeszcze wydajności w litrach na minutę. Na razie muszę przerwać testy i kupić nowy zbiornik  To była porządna lekcja bezpieczeństwa. Jednak nigdy za mało zabezpieczeń. A mam je tylko nie miałem zamontowane.
_________________
 Zapraszam do mojego projektu HHO Projekt mojej bramy garażowej Instalacja BRC Sequent 24
|
|
Góra |
|
 |
Darencki |
#566722 Wysłany:
02 Kwi 2012, 21:54; Temat postu: Re: Projekt HHO |
|
 |
Globetrotter |
 |
Imię: Dariusz
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdynia Rejestracja: 11 Sie 2010, Posty: 1391 Pomógł: 1
|
Kurna to jest niebezpieczne.. Dobrze, że za dużo złego Ci się nie stało. A co jak by przypadkiem wybuchło podczas jazdy? Istnieje taka możliwość?..
_________________
 Click 2 Check!
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|