Fiat Punto :: Forum https://fiatpunto.com.pl/ |
|
Regeneracja zacisku przedniego PII fl 1.3MJ, 1.4 16V, 1.9MJ http://fiatpunto.com.pl/topic9284.html |
Strona 1 z 1 |
Autor: | wałek [ 11 Cze 2013, 19:28 ] |
Temat postu: | Re: Regeneracja zacisku przedniego PII fl 1.3MJ, 1.4 16V, 1. |
@IP - pamietasz może jaki tłoczek trzeba do tych zaciskow ?:) 54mmx 51.5 ? |
Autor: | Thomas [ 11 Cze 2013, 20:00 ] |
Temat postu: | Re: Regeneracja zacisku przedniego PII fl 1.3MJ, 1.4 16V, 1. |
średnica 54mm ale głębokość nie powiem CI ... |
Autor: | wałek [ 11 Cze 2013, 20:03 ] |
Temat postu: | Re: Regeneracja zacisku przedniego PII fl 1.3MJ, 1.4 16V, 1. |
No wlasnie chyba bede musial wyciagnac stary i to pomierzyc zeby zlego nie kupic |
Autor: | cropptown89 [ 23 Lis 2013, 21:19 ] |
Temat postu: | Re: Regeneracja zacisku przedniego PII fl 1.3MJ, 1.4 16V, 1. |
Ma ktoś może pojęcie jaki tłoczek wchodzi do zacisku w Punto 2 wersja 3d z silnikiem 1.2 16v? Chodzi mi szerokość i długość. Może jakiś link gdzie mogę kupić cały zestaw naprawczy ? Z góry dzięki za pomoc !! [ Dodano: 23 Lis 2013 20:19 ] Z racji że sam kupiłem tłoczek na allegro podaje wymiary: Tłoczek średnica/długość(mm): 48/52,8. Oczywiście jak najbardziej pasuje. Myśle że komuś może sie to przydać |
Autor: | Crzycho [ 03 Kwi 2014, 10:42 ] |
Temat postu: | Re: Regeneracja zacisku przedniego PII fl 1.3MJ, 1.4 16V, 1. |
cropptown89, dzięki właśnie się bardzo przydało |
Autor: | Krzysiek1 [ 30 Maj 2022, 18:43 ] |
Temat postu: | Re: Regeneracja zacisku przedniego PII fl 1.3MJ, 1.4 16V, 1. |
Czeka mnie to w najbliższych dniach bo wszelkie podejrzenia wskazują na to że trzeba zregenerować zaciski hamulcowe. Objawy to trzeszczenie z okolic tarcz hamulców na postoju. Po depnięciu hamulca następuje cisza. Tarcze i klocki założone nowe w zeszłym roku, więc to pewnie nie odbijające tłoczki lub prowadnice. A może ktoś coś dopowie? |
Autor: | czech22 [ 05 Cze 2022, 21:44 ] |
Temat postu: | Re: Regeneracja zacisku przedniego PII fl 1.3MJ, 1.4 16V, 1. |
Nie za bardzo rozumiem co trzeszczy, skoro samochód stoi. Może błędnie coś podejrzewasz. Na postoju może trzeszczeć tył po zaciągnieciu ręcznego, siedząc w samochodzie. |
Autor: | Krzysiek1 [ 10 Cze 2022, 07:47 ] |
Temat postu: | Re: Regeneracja zacisku przedniego PII fl 1.3MJ, 1.4 16V, 1. |
To ewidentnie coś z przodu. Na włączonym silniku na postoju na nierównym terenie trzeszczy coś , jakby takie ocieranie metalu o metal. Jak depnę hamulec, cisza. Poza tym w trakcie jazdy coś popukuje jakby tarcza czy coś. Ciężko to określić. Taki metaliczny odgłos. Dochodzi to z lewego przedniego koła. A tył czyli bębny, szczęki i piasty są nowe, więc raczej odpada. A tak na marginesie, czy po podniesieniu samochodu koła przednie powinny obracać się tak samo lekko jak tylne, czy jednak będą stawiać opór bo są napędowe? |
Autor: | tomangelo [ 10 Cze 2022, 13:57 ] |
Temat postu: | Re: Regeneracja zacisku przedniego PII fl 1.3MJ, 1.4 16V, 1. |
Jakiś niewielki opór będzie, oprócz samych kół dochodzi półoś z przegubami, do bezwładności wynikającej z masy napędu dochodzi jeszcze tarcie na przegubach oraz przełożenia wewnątrz dyfra. Ale i tak powinno się dość lekko kręcić. A co do hałasu, to dość dziwne by hamulec o cokolwiek ocierał na postoju, chyba że tarcza kotwiczna gdzieś rezonuje i obija o tarczę. |
Autor: | Krzysiek1 [ 10 Cze 2022, 15:55 ] |
Temat postu: | Re: Regeneracja zacisku przedniego PII fl 1.3MJ, 1.4 16V, 1. |
Tarcza kotwicza to ta blacha od strony półosi? Sprawdzałem i nic nie styka się z tarczą , więc moje podejrzenie że to coś z zaciskami hamulców. Nie odbijają do końca, przez to klocki trą o tarczę. No bo co innego? Dziś wymieniłem końcówki drążków kierowniczych i przy dokręcaniu śrub (koło na ziemi) znowu to trzeszczenie. Silnik zgaszony, dociągam szpilki i trzeszczy i to dosyć głośno. [ Dodano: 10 Cze 2022, 14:55 ] Ewentualnie to mogą być tuleje i sworzeń wahacza? Tylko jak to sprawdzić? |
Autor: | tomangelo [ 11 Cze 2022, 13:48 ] |
Temat postu: | Re: Regeneracja zacisku przedniego PII fl 1.3MJ, 1.4 16V, 1. |
Jeśli zacisk nie odbija, to klocek byłby trwale dociśnięty na tarczy i grzałby się w czasie jazdy. Więc to raczej nie to. |
Autor: | rafisz [ 11 Cze 2022, 19:06 ] |
Temat postu: | Re: Regeneracja zacisku przedniego PII fl 1.3MJ, 1.4 16V, 1. |
zobacz czy na prowadnicy zacisku nie masz luzu |
Autor: | Krzysiek1 [ 11 Cze 2022, 21:33 ] |
Temat postu: | Re: Regeneracja zacisku przedniego PII fl 1.3MJ, 1.4 16V, 1. |
tomangelo napisał(a): Jeśli zacisk nie odbija, to klocek byłby trwale dociśnięty na tarczy i grzałby się w czasie jazdy. Więc to raczej nie to. Ale zobacz że jak wcisnę hamulec, to następuje cisza. To musi być coś z zaciskami. Nowe tarcze i klocki zakładane prawie rok temu. Po podniesieniu przodu, przednie koła dosyć ciężko chodzą więc jak dla mnie to na bank coś zaciskami, które przyblokowują koła. W przyszłym tygodniu zamówię nowe części do zacisków i zajrzę co tam jest grane. |
Autor: | tomangelo [ 12 Cze 2022, 15:46 ] |
Temat postu: | Re: Regeneracja zacisku przedniego PII fl 1.3MJ, 1.4 16V, 1. |
Jeśli klocek trze o tarczę, to tam luzu być nie może. Tak samo nie może być luzu między klockiem a tłokiem, inaczej nie byłoby docisku. Może klocek ma luz w samym jarzmie zacisku? Albo tłok/prowadnica obija o obudowę zacisku, chociaż tam wydaje mi się że płyn/smar powinien to tłumić. Tak czy inaczej trzeba faktycznie rozebrać i sprawdzać wszystko po kolei. |
Autor: | bercikwak [ 15 Cze 2022, 14:33 ] |
Temat postu: | Re: Regeneracja zacisku przedniego PII fl 1.3MJ, 1.4 16V, 1. |
Rozbierać sprawdzać,tak to można sobie gdybać |
Autor: | Krzysiek1 [ 28 Cze 2022, 22:55 ] |
Temat postu: | Re: Regeneracja zacisku przedniego PII fl 1.3MJ, 1.4 16V, 1. |
Zabrałem się w końcu za regenerację zacisków. W oczekiwaniu na zestaw naprawczy, rozebrałem zacisk i jarzmo lewego koła. Pytanie, jeśli rozbiorę teraz zacisk prawego koła to czy będę miał później problem przy odpowietrzaniu obu kół równocześnie? Tzn czy można odpowietrzać dwa koła, jedno po drugim? Czy lepiej zaczekać na części, założyć lewy zacisk, odpowietrzyć i dopiero później zdjąć prawy , zregenerować i znowu odpowietrzać? Robię to pierwszy raz, dlatego wolałem zapytać. |
Autor: | rafisz [ 29 Cze 2022, 09:33 ] |
Temat postu: | Re: Regeneracja zacisku przedniego PII fl 1.3MJ, 1.4 16V, 1. |
bez obaw, można oba jednocześnie, ja zawsze tak robię, znaczy rozbieram, czyszczę (czasami potrzebny jest piaskarz), maluję i składam, robisz wszystko od jednego strzała, zaoszczędzony czas i ewentualnie pieniądze jeżeli trzeba zawieźć do piaskowania (jeden dojazd a nie dwa) wężyki sobie czymś zatkaj żeby ci płyn nie uciekał |
Autor: | Krzysiek1 [ 29 Cze 2022, 12:03 ] |
Temat postu: | Re: Regeneracja zacisku przedniego PII fl 1.3MJ, 1.4 16V, 1. |
Dzięki. Tyle że już zlałem cały płyn. I co, dalej można bez obaw odpowietrzać oba koła? |
Autor: | rafisz [ 30 Cze 2022, 13:11 ] |
Temat postu: | Re: Regeneracja zacisku przedniego PII fl 1.3MJ, 1.4 16V, 1. |
tak dam ci praktyczna radę, jak wszystko poskręcasz, to odkręć odpowietrzniki tak o jakieś pół obrotu, tak jak to się odkręca przy odpowietrzaniu, załóż po kawałku wężyka na te odpowietrzniki (chodzi tu o to żeby nie ściekało po zacisku) i czekaj aż wypłynie z nich płyn, później skontroluj metoda ciśnieniową (ktoś ci wciska hamulec a ty odkręcasz odpowietrznik) czy nie ma resztek powietrza i gotowe nie zapomnij dolewać płynu do zbiorniczka, bo nie skończysz odpowietrzania |
Autor: | Krzysiek1 [ 30 Cze 2022, 22:21 ] |
Temat postu: | Re: Regeneracja zacisku przedniego PII fl 1.3MJ, 1.4 16V, 1. |
Dzięki. Płyn dolewać po każdym wypchaniu powietrza z układu jak dobrze rozumiem. Po dolaniu zakręcić zbiorniczek czy cały czas ma być odkręcony? |
Autor: | rafisz [ 01 Lip 2022, 02:55 ] |
Temat postu: | Re: Regeneracja zacisku przedniego PII fl 1.3MJ, 1.4 16V, 1. |
podczas odpowietrzania może być otwarty, dolewać też nie musisz przy każdym przepchnięciu, ma go jedynie w zbiorniczku nie zabraknąć |
Autor: | ipIV [ 02 Lip 2022, 00:41 ] |
Temat postu: | Re: Regeneracja zacisku przedniego PII fl 1.3MJ, 1.4 16V, 1. |
Mały tip: Po regeneracji jak zacisk nie jest zalany płynem (jakbyś kupił w ASO nowy to byłby zalany) - trzeba długo odpowietrzać. Minimum litr jak będziesz miał zapowietrzony przód. Jak P+T to nawet 2l płynu bym kupił A żeby układ przy odkręconym zacisku się nie zapowietrzył to najlepiej przykręcić do przewodu hamulcowego przecięty na pól przewód zatkany np. wkręconą śrubą. Jak wymieniasz przy okazji przewody (zalecam), to uciąć króciec i wkręcić śrubę, wtedy pompa i przewody się nie zapowietrzą, bo płyn nie będzie kapać. [ Dodano: 02 Lip 2022 00:26 ] Taki nowy z ASO zacisk, zalany płynem to odpowietrzanie to chwila moment. 3-4 naciśnięcia pedału i już bąble przez odpowietrznik nie lecą [ Dodano: 02 Lip 2022 00:29 ] Jezu ktoś korzysta z poradnika który napisałem 14 lat temu ... miło Napisany w zasadzie w boju - nigdy tego nie robiłem i nie mam i nigdy nie miałem wykształcenia w kierunku mechaniki samochodowej Ja tam jestem elektryk wysokich napięć [ Dodano: 02 Lip 2022 00:36 ] Krzysiek1 napisał(a): Dzięki. Płyn dolewać po każdym wypchaniu powietrza z układu jak dobrze rozumiem. Po dolaniu zakręcić zbiorniczek czy cały czas ma być odkręcony? Dolać powyżej max, pod korek. Dopiero jak zejdzie poniżej poziomu wężyka do układu sprzęgła, żeby jak najwięcej płynu w zbiorniczku było świeżego - dolewać. Dolewać... i jak zejdzie do minimum to nie przekraczać max Robić tak, żeby pompa się nie zapowietrzyła, bo jak jest ABS/ESP, to może być problem i będzie trzeba przedmuchać przez nią kilka litrów żeby się odpowietrzyło (moja hipoteza, bo nie doprowadziłem nigdy do tego w autach z ABS/ESP). |
Autor: | Krzysiek1 [ 02 Lip 2022, 13:53 ] |
Temat postu: | Re: Regeneracja zacisku przedniego PII fl 1.3MJ, 1.4 16V, 1. |
To trzeba będzie zakleić czymś końcówkę przewodu hamulcowego bo od 3 dni mam go tak zostawione i niczym nie zamknięte. Kurier miał być z zestawem naprawczym wczoraj, będzie w poniedziałek dopiero więc cały czas czekam. Moje punto nie posiada ABS/ESP więc jeden problem mniej. Na allegro widziałem nowy zacisk + jarzmo chyba 250zł więc sobie daruje. Zestaw naprawczy z przesyłką na obydwa koła 130zł. Zrobiłem taki myk że podniosłem najpierw lewe przednie koło (zacisk zdjęty) i obraca się lżej w porównaniu z prawem kołem (gdzie jest założony zacisk) które obraca się ciężej i słychać tarcie klocków o tarczę. Więc to najlepszy czas na regenercję zacisków. Na marginesie , jeśli ktoś dawno nie robił zbieżności kół to polecam to zrobić, u mnie efektem tego jest mniejsze zużycie paliwa więc myślę że warto to zrobić. |
Strona 1 z 1 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |