Fiat Punto :: Forum https://fiatpunto.com.pl/ |
|
1.2 8V Wymiana wałka rozrządu + regulacja luzów http://fiatpunto.com.pl/topic8422-25.html |
Strona 2 z 2 |
Autor: | ipIV [ 12 Mar 2013, 15:13 ] |
Temat postu: | Re: 1.2 8V Wymiana wałka rozrządu + regulacja luzów |
sobotapl napisał(a): 1. Ściągając rozrząd mam najpierw ustawić wał korbowy i wałek rozrządu na znaki i dopiero ściągnąć pasek? W przypadku 8V Nie sobotapl napisał(a): Ustawiam kręcąc wałem korbowym w stronę wskazówek zegara aż znaki zejdą się z odpowiednimi znakami na obudowie głowicy i na bloku silnika. Tak, można kręcić oddzielnie. sobotapl napisał(a): Do tego znaki na pasku też powinny trafić na znaki na kołach pasowych, czy jest to nieistotne? Muszą. To jest jedyna dokładna metoda. Zakładanie paska na znaczki na bloku i głowicy może skończyć się błędem o 1-2 ząbki. Ja robię zawsze tak, żeby koła były pi*drzwi ustawione, ale koniecznie znaczki na pasku muszą pasować do znaczków na kołach pasowych. sobotapl napisał(a): 2. Jeżeli również nie będę widział znaku na bloku silnika przy wale korbowym to kręcę tak długo aż wałek rozrządu zejdzie się ze znakiem na głowicy, a nacięcie na kole zamachowym ustawi się w pozycji "0" w okienku skrzyni, tak jak w tym wątku topic3610.html ? Jakbyś nie miał na pasku znaczków to jest to ostatnia opcja sobotapl napisał(a): 3. Po ściągnięciu koło zębate da się nałożyć na wałek rozrządu tylko w jednej pozycji? Jest przewidziane jakieś wycięcie, znak? Dokładnie taksobotapl napisał(a): 4. Pasek zakładam tak aby znaki na pasku (zachowując jego kierunek obrotu) pokrywały się ze znakami kół pasowych? Tak. ---- 5. przez zrzuceniem paska wymacaj go jak jest napięty żeby nie przesadzić bo napinacz zdechnie |
Autor: | sobotapl [ 13 Mar 2013, 15:10 ] |
Temat postu: | Re: 1.2 8V Wymiana wałka rozrządu + regulacja luzów |
Dziękuję bardzo za wskazówki - do dwóch tygodni myślę, że zabiorę się za robotę. Efektami oczywiście się podzielę Cytuj: 5. przez zrzuceniem paska wymacaj go jak jest napięty żeby nie przesadzić bo napinacz zdechnie Na pewno się przyjrzę jak mocno jest napięty - obecny rozrząd ma dopiero 25k przebiegu (2 lata), a rolka już dosyć głośno szumi (SKF) więc na pewno pójdzie do wymiany. Dalej montować SKF czy polecacie innego producenta? |
Autor: | ipIV [ 13 Mar 2013, 21:39 ] |
Temat postu: | Re: 1.2 8V Wymiana wałka rozrządu + regulacja luzów |
Pasek ma byc tak napięty żeby czuć wyraźny opór przy 90* natomiast dalej skręcić go ma się dać bo inaczej napinacz zacznie świszczeć zanim silnik się zdąży nagrzać |
Autor: | Rolce [ 14 Mar 2013, 19:59 ] |
Temat postu: | Re: 1.2 8V Wymiana wałka rozrządu + regulacja luzów |
ipIV napisał(a): sobotapl napisał(a): 1. Ściągając rozrząd mam najpierw ustawić wał korbowy i wałek rozrządu na znaki i dopiero ściągnąć pasek? W przypadku 8V Nie sobotapl napisał(a): Ustawiam kręcąc wałem korbowym w stronę wskazówek zegara aż znaki zejdą się z odpowiednimi znakami na obudowie głowicy i na bloku silnika. Tak, można kręcić oddzielnie. sobotapl napisał(a): Do tego znaki na pasku też powinny trafić na znaki na kołach pasowych, czy jest to nieistotne? Cytuj: Muszą. To jest jedyna dokładna metoda. Zakładanie paska na znaczki na bloku i głowicy może skończyć się błędem o 1-2 ząbki. Ja robię zawsze tak, żeby koła były pi*drzwi ustawione, ale koniecznie znaczki na pasku muszą pasować do znaczków na kołach pasowych. To nieprawda, sa inne lepsze metody. Zastanawiales sie co by sie stalo gdyby znaki na pasku byly zle nadrukowane albo by ich w ogole nie bylo ? Najpewniejsza metoda to ustawienie korbowodu tak ze pierwszy tlok jest maksymalnie na gorze. Wtedy tez naciecie na czole walu rozrzadu od strony cewek powinno byc poziome i ponizej osi walu. Sa tez secjalne przyrzady to ustalania polozenia walkow i ich blokowania aby zrobic to pewniej i szybciej. |
Autor: | ipIV [ 17 Mar 2013, 22:37 ] |
Temat postu: | Re: 1.2 8V Wymiana wałka rozrządu + regulacja luzów |
Rolce napisał(a): Zastanawiales sie co by sie stalo gdyby znaki na pasku byly zle nadrukowane by koślawo to chodziło a to żadna katastrofa,Rolce napisał(a): albo by ich w ogole nie bylo ? wtedy metoda nr 2. albo zrobienie sobie dokłądnych znaczków farbką przed zrzuceniem paska.Rolce napisał(a): Najpewniejsza metoda to ustawienie korbowodu tak ze pierwszy tlok jest maksymalnie na gorze. Wtedy tez naciecie na czole walu rozrzadu od strony cewek powinno byc poziome i ponizej osi walu. Błąd +/- 2 zęby bez przyrządów murowany i pytanie co to znaczy poziomo gdy silnik w komorze ma zdemontowaną 1 poduchę i jest podparty/zawieszony.Rolce napisał(a): Sa tez secjalne przyrzady to ustalania polozenia walkow i ich blokowania aby zrobic to pewniej i szybciej. Blokady do 8V? nie widziałem nigdzie Poza tym ich cena przewyższy koszt wymiany.
|
Autor: | Rolce [ 18 Mar 2013, 21:49 ] |
Temat postu: | Re: 1.2 8V Wymiana wałka rozrządu + regulacja luzów |
Cytuj: Blokady do 8V? nie widziałem nigdzie Poza tym ich cena przewyższy koszt wymiany. Byc moze cena nie jest cacy ale jak ktos chce zrobic to dobrze i profesjonalnie to czemu nie. Tu jest do 8V, wiec sa: http://www.klann-online.de/en/Products/WebCatalogue/ProductCard/tabid/220/eid/8608/Default.aspx [ Dodano: 18 Mar 2013 20:49 ] Tylko to jest do Evo, w sarszych punto koniec walu ma naciecie a nie otwor. |
Autor: | ipIV [ 19 Mar 2013, 00:14 ] |
Temat postu: | Re: 1.2 8V Wymiana wałka rozrządu + regulacja luzów |
Rolce napisał(a): Byc moze cena nie jest cacy ale jak ktos chce zrobic to dobrze i profesjonalnie to czemu nie. Tu jest do 8V, wiec sa: http://www.klann-online.de/en/Products/WebCatalogue/ProductCard/tabid/220/eid/8608/Default.aspx Temat dotyczy PII. W aso niech się bawią profesjonalnie a efekt będzie ten sam |
Autor: | Rolce [ 22 Mar 2013, 18:36 ] |
Temat postu: | Re: 1.2 8V Wymiana wałka rozrządu + regulacja luzów |
1, 2. Najtaniej chyba zrobic jakis przyrzad ze sztywnego plaskownika tak aby byl pewnie przykrecony do korpusu silnika i dotkal bocznych powierzchni kol zebatych zarowno korbowego jak i rozrzadu. Krawedz plaskownika powinna byc po za osia obu kol. Nastepnie zaznaczamy kreski na obu kolach wzdluz plaskownika np markerem lub pilnikiem. Jesli przyzad przeskadza to mozna go w miedzyczasie odkrecic ale pod warunkiem ze da sie pozniej ustawic go dokladnie tak samo. 3. Kolo na walku siedzi najprawdopodobniej na klinie. 4. Pod warunkiem ze znaki na pasku sa prawidlowo nadrukowane. |
Autor: | ipIV [ 22 Mar 2013, 22:12 ] |
Temat postu: | Re: 1.2 8V Wymiana wałka rozrządu + regulacja luzów |
Rolce napisał(a): 4. Pod warunkiem ze znaki na pasku sa prawidlowo nadrukowane. na 8 pasków nie zdarzyło się żeby było źle [ Dodano: 22 Mar 2013 21:12 ] Rolce napisał(a): 3. Kolo na walku siedzi najprawdopodobniej na klinie. na pewno
|
Autor: | Rolce [ 26 Mar 2013, 05:41 ] |
Temat postu: | Re: 1.2 8V Wymiana wałka rozrządu + regulacja luzów |
no ale ja widzialem czesto ze w ogole nie ma znakow na paskach, zalezy jaki producent |
Autor: | Rolce [ 10 Cze 2013, 20:25 ] |
Temat postu: | Re: 1.2 8V Wymiana wałka rozrządu + regulacja luzów |
Witam, mam podobny opis regulacji. http://fiatpunto.com.pl/topic32674.html Kilka uwag do twojej wersji. 1. Przyrząd najlepiej zrobic z twardej stali, np sruby lub srubokreta, bo zawory maja silne sprężyny a przyrząd blokuje tylko na krawędzi, wiec musi byc cos wytrzymalego. 2. Aby krecic silnikem trzeba wykrecic swiece. 3. Aby sprawdzic i regulowac wszystkie zawory najlepiej to zrobic w kolejnosci 1, 2, 6, 5, 8, 7, 3, 4 wtedy trzeba malo obracac kolem czyli walem rozrzadu. Najlepiej nie obracac jesli jest juz wyjeta plytka. Kolem trzeba krecic do przodu, do tylu jedynie ewentualnie drobna korekta. 4. Luzy sie zazwyczaj pomniejszaja niz powiekszaja. Tak z ciekawosci. Na jakie tolerancje regulowales? |
Autor: | Grzyws [ 11 Cze 2013, 23:16 ] |
Temat postu: | Re: 1.2 8V Wymiana wałka rozrządu + regulacja luzów |
0,25 na ssących mam teraz Ad2 Ja nie wykręcałem świec, pewnie jak bym wykręcił lżej by mi się kręciło silnikiem ale nie chciałem dodatkowej roboty sobie robić Ad3 Nawet nie trzeba tego pamiętać bo to i tak ,, w praniu ,, wychodzi |
Autor: | KamazWSA [ 17 Cze 2015, 05:36 ] |
Temat postu: | Re: 1.2 8V Wymiana wałka rozrządu + regulacja luzów |
chciałbym zmienić na wałek 866 ogarnąć te luzy tylko że będę ściągał głowicę więc mam to zrobić przed wykręceniem jej czy można po a poza tym co do tego wałka dołożyć żeby zwiększyć moc ale mam immo więc nie wiem jak to rozwiązać a nie wiem gdzie to znaleźć na forum [ Dodano: 17 Cze 2015 06:36 ] Mam głowicę po regeneracji z wałkiem 866 mam też kolektory z FIRE i nie wiem jak to ugryźć bo jest różnica w ilości wyjść na wężyki w kolektorze ssącym i przepustnicy proszę o pomoc bo chcę to w komplecie zrobić |
Autor: | Rolce [ 19 Cze 2015, 12:35 ] |
Temat postu: | Re: 1.2 8V Wymiana wałka rozrządu + regulacja luzów |
to zaloz nowy watek na ten temat |
Autor: | Piechuxt [ 19 Cze 2015, 20:05 ] |
Temat postu: | Re: 1.2 8V Wymiana wałka rozrządu + regulacja luzów |
KamazWSA, masz cały temat o adaptacji kolektora ssącego w dziale zrób to sam-tam są wszystkie odpowiedzi |
Strona 2 z 2 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |