Fiat Punto :: Forum https://fiatpunto.com.pl/ |
|
Halogeny przeciwmgłowe przednie http://fiatpunto.com.pl/topic17846.html |
Strona 1 z 4 |
Autor: | ipIV [ 07 Wrz 2009, 21:51 ] |
Temat postu: | Halogeny przeciwmgłowe przednie |
Mamy 5 opcji: a) Mega druciarnia: włącznik (np z młynka do kawy min 10 amperowy), przewody, ewentualnie bezpiecznik Tej opcji nie będę opisywać, pozostawmy to dla "tjóneruf" b) Umiarkowana druciarnia (coś tam napiszę) c) Prawie jak fabrycznie (dokładnie opiszę) d) Fabrycznie (właściwie to jest opcja C z pewną różnicą) e) Pr0 ASO (nie będę opisywać: koszt rzędu 5-8tys zł ) Którą opcję wybrać? B, albo C lub D. C i D wymagają najmniej zachodu i drutu oraz są najbardziej pro. Cały problem polega na tym, żeby sprawdzić czy body komputer obsługuje p-mgielne przednie. Dla rozjaśnienia tematu... bodykomp jest podłączony bezpośrednio ze skrzynką bezpieczników za pomocą wtyczek X i Y. Rysunek poglądowy rozjaśni sprawę Zaznaczone są również inne wtyczki całego węzła. Sprawdzenie czy body obsługuje: Jeśli we wtyczce panelu sterowania mamy przewód na pinie 16-tym, to nie robimy nic. Na 99,99999% obsługuje update: UWAGA znam teraz przypadek z PII FL że przewód jest a dioda nie działa i pozornie body nie obsługuje, ale po podłączeniu przewodu do przekaźnika działa. Wniosek: najprawdopodobniej nie ma diody w liczniku. Wystarczy panel kupić z włącznikiem, natomiast jeśli przewodu nie ma to: - odpinamy aku - nurkujemy głową pod deskę rozdzielczą z latarką w zębach - odpinamy wtyczkę "D/E/F" - zdejmujemy z niej plastikowe czarne zabezpieczenie wewnętrznych wtyczek. - wyjmujemy wtyczkę wewnętrzną "E" - 18 pinów, czarna. - wpychamy w pin 20 (wtyczki D/E/F od 1 do 36pin) kawałek przewodu - podpinamy wtyczkę do body - podpinamy aku - przekręcamy kluczyk - włączamy postojowe/mijania - drugim końcem przewodu robimy "pyk" do masy np. śrubki trzymającej wichajster otwierania maski. Jak zaświeci się nam piękna kontrolka P-mgielnych przednich To jesteśmy w domu i mamy do wyboru opcje C i D Filmik z operacji: http://www.youtube.com/watch?v=HRDaHnNJODE Jeśli nie zadziała jeszcze raz lepiej wypchamy przewód w pin 20: może styku nie ma, ale jak się nie uda to pozostaje opcja drut-B. Wtyczka D/E/F: Opcja "B": Cóż tu pisać.... druciarnia i tyle. 5 przekaźników, 1 przekaźnik bistabilny (np do sterowania tylnego p-mgielnego z auta bez skomplikowanej elektroniki) Dlaczego aż tyle przekaźników? Aby działało jak fabryczne to trzeba zrobić "Myk". Myk polega na tym, żeby mijania gasły gdy halogeny i długie są włączone. Wszystko mamy w 1 reflektorze także.... grzałka 170W w plastikowym pudełku to nie za dobry pomysł (nie dotyczy mk2fl - tu halogeny są osobno). W przypadku opcji C i D bodykomp za nas załatwi sprawe W budziki można wsadzić leda w szeregu z opornikiem 1,5kOhm. Zasilanie bistabilnego bierzemy z pozycyjnych np żarówka zapalniczki, czy z reflektora. Unikniemy w ten sposób niespodzianek z rozładowanym aku jak zapomnimy wyłączyć! Samo się wyłączy i po przekręceniu kluczyka nie włączy samo. Od tego mamy przekaźnik bistabilny - po odłączeniu zasilania przechodzi na pozycję OFF oraz impulsowo go włączamy i wyłączamy. Sygnał włączenia "długich" trzeba rozkminić. Pewnie gdzieś z body przewód wychodzi na przekaźnik. Poglądowy schemat: Pamiętajmy, że starannie i dobrze wykonana druciarnia nie jest zła! W przypadku opcji A jest to igranie z ogniem - dosłownie. Nie należy robić nic na "odwal się, żeby tylko działało". Tyle nt. opcji B Opcja "C" i "D" (różnice na temat rozdzielenia tych opcji znajdziecie w punkcie "skrzynka bezpieczników"). 1. Schemat poglądowy jak to działa oraz przekroje przewodów i kolory. Przewody i instalacja - Prądowe do zasilenia żarówek minimum 1mm^2 (wytrzymuje do 7A a mamy do czynienia z prądem około 4,5A) Można większy, ale po co? Mogą być jaja z zaciśnięciem konektorów na przewodach czy wepchaniem ich do wtyczek itp. - Sygnałowe (na cewkę przekaźnika i z panelu 0,35mm^2 i broń boże większe!!! Na bank nie wepchacie tego do mini wtyczek body czy panelu!) Prądowe: 6-7m "+", 6-7m Masa Sygnałowe: 2m panel - body, 2m body - przekaźnik. Wtyczki do reflektorów: 17zł aso, nr kat: 12321697 2szt Piny wtyczek reflektorów: 2,5zł aso, nr kat: 12321354 4 szt Uszczelki pinów wtyczek: 4,5zł aso, nr kat: 12332885, 4szt Piny bodykompa, panelu: 4,2zł aso, nr kat: 10315754, 3 szt Skrzynka bezpieczników: Dla opcji D kupujemy całą skrzynkę bezpieczników z obsługą (1100zł aso, 150zł szrot) oraz piny wtyczek do skrzynki i będzie banglać (temat do przetrzepania we własnym zakresie nr kat itp.) Ja jestem przy opcji C i w skrzynce będzie druciarnia. Czyli: bezpiecznik z gniazdkiem, konektory, typowy przekaźnik samochodowy. (bez obaw można jego cewkę podłączyć pod sygnał z body, bo impedancja cewek jest podobna (fiatowski ciągnie 150mA, typowy samochodowy: 145mA)) Poza tym koszulki termokurczliwe itp itd... 2. Panel sterowania - Panel: Brakuje mikrostyku - sklep elektroniczny i wlutować Opcja najtańsza. Zaślepkę wystarczy odblokować. - Kupić nowy panel z obsługą p-mgielnych (60-150zł allegro - ja wyrwałem za 79+wysyłka) Fotki poglądowe jakie są różnice w budowie: a) panel bez obsługi: b) panel z obsługą: Przód oczywiście można przełożyć (wiec kolor jaki kupimy nie ma znaczenia) ale... nic więcej. Płytki mogą różnić się wymiarami przez co tył panelu jest ciut inny. Reflektory 1. Zostawiamy stare, kupujemy soczewki, i wkładamy. Kto to zrobi jest mocny Duży problem będzie z rozebraniem reflektora bez zniszczenia. Tylny panel z gniazdem do nabycia w aso. 1a. Jak mamy wersję przed 2002r to można wykręcić normalnie zaślepki i soczewki zamontować z np. rozbitego reflektora 2. Zamienniki DEPO (~300zł/szt) 3. Oryginalne Valeo (1100zł/szt eper, ja mam info, że w aso za nie przy reanimacji mojego kropka zapłacili 480z/szt - pewnie cena hurtowa) 4. szrot/giełda/allegro To już chyba wszystko i zabieramy się za montaż.... 1. Demontujemy konsolę -> http://fiatpunto.com.pl/topic3776.html Panel jeszcze trzyma się na 2 imbusach wiec odkręcamy i od spodu delikatnie szarpnąć i wyjdzie 2. (pomijamy jeśli przewód już jest) Demontujemy wtyczkę panelu, wyjmujemy wewnętrzna wtyczkę w której jest pin 16, zaciskamy konektor na końcówce przewodu i wsuwamy, składamy wtyczkę, ciągniemy jakoś przewód do bodykompa. (kiedyś... jak będzie potrzeba wyjmowania deski np. padnie nagrzewnica to można wpiąć go w wiązkę ) Wpinamy wtyczkę. To samo przy wtyczce E bodykompa.... Zaciskamy końcówkę, wysuwamy wtyczkę E z wtyczki D/E/F i wsadzamy w pin 20 konektor z przewodem: Sprawdzamy czy działa Przeciąganie przewodu pod maskę. Robimy gwoździem dziurę w uszczelce wiązki w grodzi. Przepychamy 1 przewód 0,35mm^2. Ja najpierw przepchałem jeden i za pomocą niego przepchałem 5 4 wolne się kiedyś przydadzą Wcześniej przewody zwinąłem w wiązkę taśmą. Sukces! Zaciskamy konektor na wybranym przewodzie i wpinamy w 8 pin kostki C bodykompa Składamy kostkę i wpinamy w kompa. Druciarnia pod maską: Odpinamy wiązkę prawego reflektora z zatrzaskami i da rade wprowadzić przewody bez zdejmowania zderzaka Jak już poprowadzimy wszystkie przewody tak jak mają być, to zakładamy uszczelki przewodów, zaciskamy piny wtyczek, wsuwamy piny w kostkę aż klikną. i zaciskamy żółty plastik kostki oraz wsadzamy uszczelki: Wtyczki gotowe do wpięcia w reflektory Masę wziąłem z klemy "-" akumulatora, plus wziąłem ze śrubki plusowej w skrzynce bezpieczników. Łączymy wszystko zgodnie ze schematem Nie pomylić pinów wtyczek reflektorów + do dwójki, masa do jedynki! Jak zrobimy inaczej może skończyć się zwarciem jak masa jest podpięta do obudowy żarówek. i.... Ciemno się zrobiło więc odstawiłem mega druciarnię w skrzynce bezpieczników pod maską. Do ogarnięcia jak będzie jasno Tymczasowo może być ... i ostatecznie pod maską wygląda tak: Prawie jak fabryczne Przy bodykompie reszta wolnych przewodów czeka na swoją kolej Efekt: Postojówki: Postojówki + halogeny: Postojówki + mijania: Postojówki + mijania + halogeny: Mijania + długie: Długie + halogeny: Wszystko Mijania + długie + halogeny: Koszt całej imprezy ~200zł bez reflektorów. panel z wysyłką: 90 aso: 80 druciarnia 40-50. Pytania i wątpilwości do tego co jest: proszę pytać |
Autor: | xONx [ 08 Wrz 2009, 00:01 ] |
Temat postu: | |
będziesz montował doświetlenie zakrętów |
Autor: | ipIV [ 08 Wrz 2009, 00:03 ] |
Temat postu: | |
xONx napisał(a): będziesz montował doświetlenie zakrętów
Niet. A) nie ma homologacji B) bezsens z migaczem bo przede wszystkim przydałoby się na ostrych łukach. A na łukach nie używamy kierunków (tam gdzie sie używa migacz, to z reguły jest db widoczność) C) To ma przestać działać przy V>40km/h (policjant machnie lizakiem włączysz migacz i zainteresuje się tym ) |
Autor: | E.T. [ 08 Wrz 2009, 00:56 ] |
Temat postu: | |
ipIV napisał(a): - Panel: Brakuje mikrostyku - sklep elektroniczny i wlutować
myślisz, że gdzieś do szyb kupie?! ktoś wie? gdzie? |
Autor: | ipIV [ 08 Wrz 2009, 00:58 ] |
Temat postu: | |
E.T. napisał(a): myślisz, że gdzieś do szyb kupie?! ktoś wie? gdzie?
Weź wytargaj płytkę z panelu i podskocz do elektronicznego, innego, nastęnego i pokaż co chcesz. Najlepiej z wylutowanym. Imho ciężko będzie dostać taki do szyb.... Ale może jakąś rzeźbę da się zrobić Jakby co mam panel do sprzedania -> http://fiatpunto.com.pl/topic17827.html |
Autor: | E.T. [ 08 Wrz 2009, 01:12 ] |
Temat postu: | |
ipIV napisał(a): Weź wytargaj płytkę z panelu i podskocz do elektronicznego nie da się! ipIV napisał(a): innego jakiego? ipIV napisał(a): Najlepiej z wylutowanym najprędzej! ipIV napisał(a): Ale może jakąś rzeźbę da się zrobić nie w moim stylu! ipIV napisał(a): Jakby co mam panel do sprzedania
cenisz się |
Autor: | ipIV [ 08 Wrz 2009, 01:20 ] |
Temat postu: | |
E.T. napisał(a): nie da się! Jak się nie da jak sie da Nawet auto działa tylko.... wszystko co jest obsługiwane przez panel nie działa. E.T. napisał(a): jakiego? To jeden elektroniczny jest w wawie? Cytuj: cenisz się
Bo żal mi jest sprzedawać seryjne części z auta Chyba, ze za dobrą cenę! Tak już mam głupie to ale trudno |
Autor: | E.T. [ 08 Wrz 2009, 01:35 ] |
Temat postu: | |
ipIV napisał(a): Jak się nie da jak sie da Nawet auto działa tylko.... wszystko co jest obsługiwane przez panel nie działa. jak mam jarać? musze lewe okno otwierać ipIV napisał(a): To jeden elektroniczny jest w wawie? ja tylko wiem, gdzie jest giełada elektroniczna przy gusie i wolumen, którego nie lubie! ipIV napisał(a): Bo żal mi jest sprzedawać seryjne części z auta Chyba, ze za dobrą cenę! Tak już mam głupie to ale trudno to jak na allegro nic nie znajdę, to od Ciebie może wezmę! [ Dodano: 08 Wrz 2009 00:35 ] ipIV napisał(a): zaciskamy konektor
masz zaciskarkę? |
Autor: | ipIV [ 08 Wrz 2009, 01:35 ] |
Temat postu: | |
E.T. napisał(a): to jak na allegro nic nie znajdę Znajdziesz taniej E.T. napisał(a): ja tylko wiem, gdzie jest giełada elektroniczna przy gusie i wolumen, którego nie lubie!
klik |
Autor: | E.T. [ 08 Wrz 2009, 01:38 ] |
Temat postu: | |
ipIV napisał(a): Znajdziesz taniej
tak mi się wydawał, jak zerkałem, tylko trzeba uważać na angliki! |
Autor: | ipIV [ 08 Wrz 2009, 01:39 ] |
Temat postu: | |
E.T. napisał(a): masz zaciskarkę?
odpowiednio małe szczypce dają radę, a jak nie mamy pewności czy jest OK to można przylutować! (sygnałowe konektorki można olać, ale te do żarówek nie.... lepiej zalutować i mieć pewność że się nie sfajczą) te ~5A zagrzać potrafi kiepskie połączenie! Dobra uwaga |
Autor: | E.T. [ 08 Wrz 2009, 01:40 ] |
Temat postu: | |
ipIV napisał(a): klik
liczyłem na link do styku w jakimś sklepie lub na aukcji! |
Autor: | ipIV [ 08 Wrz 2009, 01:42 ] |
Temat postu: | |
E.T. napisał(a): tylko trzeba uważać na angliki! Jeden kit. Tam akurat na 98% różnicy nie będzie... Skoro budziki w milach działają u nas [ Dodano: 08 Wrz 2009 01:42 ] E.T. napisał(a): liczyłem na link do styku w jakimś sklepie lub na aukcji!
Na tyle to nie mam obcykanego panelu Trzeba coś dobrać na żywo |
Autor: | E.T. [ 08 Wrz 2009, 01:43 ] |
Temat postu: | |
ipIV napisał(a): E.T. napisał(a): masz zaciskarkę? odpowiednio małe szczypce dają radę, a jak nie mamy pewności czy jest OK to można przylutować! (sygnałowe konektorki można olać, ale te do żarówek nie.... lepiej zalutować i mieć pewność że się nie sfajczą) te ~5A zagrzać potrafi kiepskie połączenie! Dobra uwaga z ciekaości się pytałe, bo z zamiarem kupna się nosze i liczyłem na rade co do wyboru! |
Autor: | mariuz [ 08 Wrz 2009, 10:44 ] |
Temat postu: | |
E.T. napisał(a): jak mam jarać? musze lewe okno otwierać Wcale! E.T. napisał(a): ipIV napisał(a): To jeden elektroniczny jest w wawie? ja tylko wiem, gdzie jest giełada elektroniczna przy gusie i wolumen, którego nie lubie! Jeszcze Semiconductors Bank - nieze ceny, niezłe zaopatrzenie, cierpliwy sprzedawca ul. Hoża 35, zaraz przy Marszałkowskiej [ Dodano: 08 Wrz 2009 10:44 ] ipIV napisał(a): E.T. napisał(a): masz zaciskarkę? a jak nie mamy pewności czy jest OK to można przylutować! Zawsze lutować!5 sekund roboty, a ile pewniejsze połączenie. Lutowanie można sobie darować przy kablu antenowym i złączkach w systemie F oraz przy kablach sieciowych |
Autor: | E.T. [ 08 Wrz 2009, 15:41 ] |
Temat postu: | |
ipIV napisał(a): Jeden kit. Tam akurat na 98% różnicy nie będzie... Skoro budziki w milach działają u nas
jest z obsługą szyby!! |
Autor: | SOMEONE007 [ 09 Wrz 2009, 00:00 ] |
Temat postu: | |
ipIV napisał(a): B) bezsens z migaczem bo przede wszystkim przydałoby się na ostrych łukach. A na łukach nie używamy kierunków (tam gdzie sie używa migacz, to z reguły jest db widoczność) wszystko można zrobic wystarczy chcieć , kierunki hmm... sam mam u siebie doświetlanie i na prostej podczas manwerów wyprzedzania bardzo przydatne szczególnie na nieoświetlonych odcinkach drogi, a kilka razy sie juz to naprawde mi przydało ipIV napisał(a): C) To ma przestać działać przy V>40km/h (policjant machnie lizakiem włączysz migacz i zainteresuje się tym Szczerbol )
hmm ciekawe ze fabryczne systemy dzialaj nwet przy 5km/h a co do pana z lizaczkiem to chyba lepiej jak sie ma to na dodtkowym właczniku i sie ewentualnie wyłaczy:P to tak tylko w kwestii doswietlania |
Autor: | ipIV [ 09 Wrz 2009, 00:02 ] |
Temat postu: | |
SOMEONE007 napisał(a): hmm ciekawe ze fabryczne systemy dzialaj nwet przy 5km/h
no czyli dobrze działaja [ Dodano: 09 Wrz 2009 00:02 ] btw. jakąś centralke kupiłeś czy home made? |
Autor: | SOMEONE007 [ 09 Wrz 2009, 00:04 ] |
Temat postu: | |
Cytuj: btw. jakąś centralke kupiłeś czy home made?
home made aktualnie pracuej nad tym by system aktywował sie także po skrecie kierka o odpowiedni promień |
Autor: | ipIV [ 09 Wrz 2009, 20:51 ] |
Temat postu: | |
Manual dokończony! |
Autor: | domin45670 [ 09 Wrz 2009, 21:12 ] |
Temat postu: | |
Gratki, dobra robota Wydrukuj go teraz, spytaj szpeców w aso o możliwość montażu przeciwmgielnych, a jak powiedzą "nie da się", to im to pokaż |
Autor: | ipIV [ 27 Wrz 2009, 16:06 ] |
Temat postu: | |
Ostatnio dłubałem w mk2fl 2003 bez fabrycznej instalacji.... Teraz jeszcze lepszy kfiatek Skrzynka bezpieczników pod maska obsługuje p-mgielne przednie i nawet przekaźnik i bezpiecznik był wsadzony |
Autor: | maciej85 [ 06 Paź 2009, 01:21 ] |
Temat postu: | |
a moze jest jakis chetny mi pomoc w zalozeniu instalacji do przeciwmgielnych?? ja jestem w tym zielony...;p |
Autor: | Breyton [ 08 Paź 2009, 16:53 ] |
Temat postu: | |
Witajcie. U mnie jest instalacja do halogenów ale halogenów nie mam. Nie mam też włącznika na panelu. Czy jak kupię panel z włącznikiem i do podłączę halogeny to będą już działać czy nie? Proszę o szybką odpowiedź |
Autor: | ipIV [ 08 Paź 2009, 16:57 ] |
Temat postu: | |
Breyton napisał(a): Czy jak kupię panel z włącznikiem i do podłączę halogeny to będą już działać czy nie? Proszę o szybką odpowiedź
Nie... reflektory + trzeba spr czy w skrzynce bezpieczników pod maską masz przekaźnik i bezpiecznik, jak nie ma to pewnie tylko jest przewód panel-body. Zakup panelu spowoduje uruchomienie kontrolki i możliwość wyłączenia mijania gdy długie świecą Trzeba pociągnąć we własnym zakresie resztę druciarni. |
Strona 1 z 4 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |