Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Demontaż poduszki powietrznej , Wymiana kierownicy
http://fiatpunto.com.pl/topic13402.html
Strona 1 z 3

Autor:  Michal_0603 [ 28 Sty 2009, 20:32 ]
Temat postu:  Demontaż poduszki powietrznej , Wymiana kierownicy

No to lecimy z demontażem poduszki powietrznej , wymianą kierownicy :)
Na sam początek musimy zdemontować dolną osłonę kierownicy , która jest montowana na 7 śrubach imbusowych
Image
Plastik może nam nie zejść tak odrazu , wtedy przy stacyjce trzeba go podważyć (ja używam do podważania starej karty kredytowej :D ) i wtedy zaczepy i kołki puszczają i ukazuje nam się poniższy obraz
Image
Następnym etapem wymiany kierownicy jest demontaż poduszki powietrznej.
Mając kierownicę na wprost skręcamy ją o 90 stopni w lewo i ukazuje nam się widok od tyłu takich dziur
Image
Taka sama dziura jest także po prawej stronie
Bierzemy płaski długi śrubokręt i wkładamy go i napotykamy na zaczep (drut) , który musimy podważyć , aż usłyszymy takie KLIPS , i wtedy pociągamy jedną stronę (tą
którą teraz się zajmujemy ) i wychodzi nam jedna strona
Image

Druga strona już gorzej nam wyjdzie , ale to naprawdę nic trudnego , za pierwszym razem nie musi się udać.

Gdy już nam puszczą obydwa zaczepy , wyciągnijmy pomalutku poduszkę , aby nie urwać z któryś wtyczek od poduszki

Image

Odpinamy trzy przewody , jeden od klaksonu od góry (1 przewód ) , oraz dwa (zielony i zółty od poduszki )
Image

UWAGA !! NIE WOLNO WŁĄCZAĆ PRZY ODLĄCZONEJ PODUSZCE ZAPŁONU PONIEWAŻ WYSKOCZY WAM POZNIEJ KONTROLKA PODUSZKI POWIETRZNEJ

I mamy oto taki obraz :)
Image

Teraz odkręcamy śrubę od kierownicy (trzymając przy odkręcaniu kierownicę )
Po odkręceniu odpinamy (jeśli mamy takowe ) przewody od sterowania w kierownicy i pomalutku wyciagamy kierownicę (uwaga na kable z taśmy airbagu )
Image
No to mamy ściągniętą kierownicę . Mamy na naszych oczach taki obraz
Image
Widzimy taśmę airbagu , którą nie wolno kręcić , ja zawsze jeśli coś robie przy kierownicy , zaklejam sobie taśmą taśme airbagu , żeby się nie ruszała !!

No to wkładamy nową kierownicę , przykręcamy ją (także trzymając ją przy dokręcaniu )
Image
I teraz jeśli mamy kostkę od sterowania przyciskami to podpinamy ją i wkładamy ją na górę kierownicy (specjalne miejsce wyprofilowane na górze we wnętrzu .
Podpinamy 3 przewody poduszki , pamiętając zielony do zielonego , zółty do zółtego , jeszcze raz patrzymy czy przewody gdzieś nie zachodzą na zaczepy , i mocno wciskamy i UWAGA :D , proszę się nie przestraszyć bo wtedy zawyje klakson :)
I to w sumie wszystko drodzy koledzy :)
Dziękuje za uwagę

Autor:  Gasiu [ 28 Sty 2009, 21:54 ]
Temat postu: 

a powiedz jak sterowanie do radia, bo poprzednio miałeś bez Blue@Me a teraz ma z tym systemem, więc jak teraz działa :wink:

Autor:  Michal_0603 [ 28 Sty 2009, 23:00 ]
Temat postu: 

Lukis napisał(a):
a powiedz jak sterowanie do radia, bo poprzednio miałeś bez Blue@Me a teraz ma z tym systemem, więc jak teraz działa :wink:


Tak to prawda , teraz mam kierownicę z sterowaniem do radia z blue&me , a to dlatego , że te przyciski nie są wymienialne jak to pisaliście na forum. Otóż można je wyjąc , ale po włożeniu już nie przylegają do poduszki jak oryginał , a ,że zamierzam zrobic też w przyszłości blue&me to niech już zostaną :)
A oczywiście wszystkie przyciski oprócz blue&me działają :D

Autor:  brykAs [ 29 Sty 2009, 15:14 ]
Temat postu: 

kozak relacja, dobra robota :thumleft:

nie wie ktoś czy jesli posiadam kierownice bez sterowania radiem to mam podprowadzone kable które takie sterowanie umożliwią jak wymienie kierownice na taką ze sterowaniem ??

Autor:  Michal_0603 [ 29 Sty 2009, 16:36 ]
Temat postu: 

brykAs napisał(a):
kozak relacja, dobra robota :thumleft:

nie wie ktoś czy jesli posiadam kierownice bez sterowania radiem to mam podprowadzone kable które takie sterowanie umożliwią jak wymienie kierownice na taką ze sterowaniem ??


Na 99 % nie masz , ale to łatwo sprawdzić :) , wyciągasz radio i patrzysz czy masz kabel od CAN RADIO A i CAN RADIO B , jak to masz to jest OK , bo taśmy airbagu są uniwersalne , jedynie musiałbyś dokupić kabel między taśmą airbagu, a wtyczką od przycisków sterowania radiem

Autor:  mrider [ 29 Sty 2009, 16:41 ]
Temat postu: 

Przy takiej operacji trzeba bezwzględnie odłączyć akumulator! Dodaj to do opisu i nadaje się do działu "zrób to sam". Przestrzegam wszystkich przed zabawą z poduszkami przy podłączonym akumulatorze, bo może to skończyć się nieszczęściem.

Autor:  Michal_0603 [ 29 Sty 2009, 17:11 ]
Temat postu: 

mrider napisał(a):
Przy takiej operacji trzeba bezwzględnie odłączyć akumulator! Dodaj to do opisu i nadaje się do działu "zrób to sam". Przestrzegam wszystkich przed zabawą z poduszkami przy podłączonym akumulatorze, bo może to skończyć się nieszczęściem.


Nie dodam ponieważ nie jest to prawda !!!! Poduszka powietrzna jest odpalana napięciem zmiennym więc nie ma możliwości wystrzału poduszki przy podpinaniu czy odpinaniu jej !!
Jedyne co przestrzegam , że nie wolno włączać zapłonu przy odłączonej poduszcce ponieważ skutkuje to zapaleniem się kontrolki airbag którą trzeba skasować na WDS-ie

A temat jest w dziale "Zrób to Sam " :D

Autor:  mrider [ 29 Sty 2009, 17:18 ]
Temat postu: 

Michal_0603 no to chyba nie widziałeś sposobów odpalania poduszek/napinaczy ładunkiem elektrostatycznym... Ja tylko przestrzegam przed zabawami z tymi elementami przy podłączonym akumulatorze, każdy zrobi jak uważa.

Autor:  Michal_0603 [ 29 Sty 2009, 17:21 ]
Temat postu: 

mrider napisał(a):
Michal_0603 no to chyba nie widziałeś sposobów odpalania poduszek/napinaczy ładunkiem elektrostatycznym... Ja tylko przestrzegam przed zabawami z tymi elementami przy podłączonym akumulatorze, każdy zrobi jak uważa.


Oczywiście , że słyszałem , ale jeśli kiedyś rozpinałeś poduszkę obojętnie jaką to napewno zauważyłeś jakie są kostki od airbagu . Nie ma możliwości odpalenia poduszki jeśli wszystko masz sprawne w aucie (mówie o poduszkach oraz sterowniku airbagu , który montowany jest pomiędzy siedzeniami pod tunelem ).

Oczywiście odłączamy akumulator jeśli rozbieramy samochód po wypadku w któym nie poszły poduszki , wtedy zgodze się , odpinamy akumulator .Lecz jeśli w aucie mamy wszystko w porządku nie widzę takiego sensu.
Pamiętajmy , że poduszki odpalają tylko wtedy gdy :
1) Samochód jest w ruchu
2) Samochód zostanie przemieszczony

Autor:  Adas [ 06 Maj 2009, 14:06 ]
Temat postu: 

Ja napisałem manual do Punto 2/2FL, a teraz i posiadacze Grande mają mini opisik :). Wspomaganie jest elektryczne, a z elektryką wiadomo, może chodzic20 lat, może chodzić kilka dni, reguły na to nie ma.

Autor:  Freeman [ 10 Maj 2009, 22:54 ]
Temat postu: 

ile kiera cie wyniosła?
b&m o którym piszesz, czy wystarczy kupić taki system na allegro(pochodzący zapewne z rozbitków) i on bedzie na lajcie działał?

Autor:  Jarek_z [ 27 Maj 2009, 13:30 ]
Temat postu: 

Witam
Jestem włascicielem faita Punto 2 w wersji ELX 2001r potrzebuję ściągnąć kierownicę w celu wymiany zespolonego przełącznika.
Problem mam z nakrętka ktora trzyma kierwonicę ponieważ jest zawinięta w dziwną podkładkę. Czy moge ją poprostu odkręcic z tą podkładką czy ta czynnosc wymaga jeszcze jakis dodatkowych zabiegów?
Jakim momentem przykręcic ją spowrotem?

Autor:  Jarek T. [ 27 Maj 2009, 22:23 ]
Temat postu: 

Jarek_z Witam. Nigdy nie miałem Punta 2, ale z tego co opisujesz myślę, że musisz odwinąć - wyprostować podkładkę np. za pomocą wkrętaka i młotka. Podkładka z pewnością ma wcięcia, które nie pozwalają jej na obrót na osi, a zagięcia mają zabezpieczyć nakrętkę przed odkręceniem. Jakim momentem ma być dokręcona nakrętka - niewiem, ale mocno a właściwie bardzo mocno

Autor:  bravoemotionmjet [ 26 Cze 2009, 10:00 ]
Temat postu: 

Lukis napisał(a):
a powiedz jak sterowanie do radia, bo poprzednio miałeś bez Blue@Me a teraz ma z tym systemem, więc jak teraz działa :wink:


Do Blue and Me potrzebny jest dodatkowe urządzenie. I najprawdopodobniej będzie tak jak w Bravo, nawet dołożenie tego ustrojstwa nie gwarantuje poprawnej pracy Blue and Me. Wygląda na to, że do auta musi być włożony zestaw w fabryce.

[ Dodano: 26 Cze 2009 09:00 ]
Dodam jeszcze od siebie to co zauważyłem:
1) Odnośnie ruszania taśmy poduszki. Nie ma obaw co do jej przemieszczania, ponieważ gdy kierownica jest zdjęta, środkowy plastikowy docisk uniemożliwi jej przekręcenie w lewo lub prawo. Dodatkowo po prawej, dolnej stronie znajduje się otwór, który musi pokrywać się z otworem pod spodem - pokryje się tylko we właściwym położeniu, czyli 3 obroty od lewej strony i 3,5 obrotu, jeśli skręcimy taśmę maksymalnie w prawo.
2) Co do śrubokręta do zdjęcia poduszki. Jak najbardziej długi, płaski śrubokręt, jednak warto zgiąć go delikatnie na wysokości ok. 5 cm, gdyż na wysokości rękojeści śrubokręta znajduje się element konstrukcji kolumny kierowniczej, który jest przynitowany i po prostu przeszkadza.
3) W niektórych egzemplarzach zdarza się, że po zdjęciu poduszki, przekręceniu stacyjki i ponownym jej podłączeniu błąd poduszki skasuje się po 3 przekręceniach stacyjki, kiedy poduszka jest na miejscu. Jednak błąd w komputerze zostanie. Nie ma problemu, jeśli mamy Examiner, którym usuniemy błąd. W niektórych wersjach błąd można usunąć wyłącznie Examinerem. Tak więc, tak jak opisane wyżej, nie przekręcać stacyjki bez podłączonej poduszki.

Autor:  kox [ 28 Kwi 2010, 20:30 ]
Temat postu: 

Michal_0603 masz może gdzieś foto poduszki od wewnątrz żeby zobaczyć jak wyglądają te zaczepy bo nie potrafiłem cholerstwa podważyć na tyle żeby wyciągnąć poduche

Autor:  KICIUŚ [ 20 Wrz 2010, 19:04 ]
Temat postu: 

mam pytanko jaki jest klucz do odkręcenia kierownicy

Autor:  kox [ 24 Wrz 2010, 19:20 ]
Temat postu: 

torx 50 poniżej dorzucam kilka fotek. W którymś temacie była dyskusja na temat niemożliwości rozebrania klawiszy sterowania radiem. osłony można bardzo łatwo zdemontować i wyczyścić płytki sterowania. Zaślepki trzymają sie na 4 zatrzaskach-po 2 na strone,wystarczy 2 podważyć i reszta sama schodzi.

ImageImageImageImageImage

Autor:  kniazio [ 16 Kwi 2011, 11:01 ]
Temat postu: 

Cytuj:
kozak relacja, dobra robota thumleft

nie wie ktoś czy jesli posiadam kierownice bez sterowania radiem to mam podprowadzone kable które takie sterowanie umożliwią jak wymienie kierownice na taką ze sterowaniem ??


Na 99 % nie masz , ale to łatwo sprawdzić Smile , wyciągasz radio i patrzysz czy masz kabel od CAN RADIO A i CAN RADIO B , jak to masz to jest OK , bo taśmy airbagu są uniwersalne , jedynie musiałbyś dokupić kabel między taśmą airbagu, a wtyczką od przycisków sterowania radiem

Mam zwykla kierownice w moim GP i w zwiazku z tym pytanie co potrzebuje oprocz zakupu oryginalnego radia oraz kierownicy z przyciskami zeby to zadzialalo
Nie widze u siebie tych kabli od CAN RADIO A i CAN RADIO B

Autor:  bravoemotionmjet [ 11 Sie 2011, 16:45 ]
Temat postu: 

Michal_0603 napisał(a):
mrider napisał(a):
Przy takiej operacji trzeba bezwzględnie odłączyć akumulator! Dodaj to do opisu i nadaje się do działu "zrób to sam". Przestrzegam wszystkich przed zabawą z poduszkami przy podłączonym akumulatorze, bo może to skończyć się nieszczęściem.


Nie dodam ponieważ nie jest to prawda !!!! Poduszka powietrzna jest odpalana napięciem zmiennym więc nie ma możliwości wystrzału poduszki przy podpinaniu czy odpinaniu jej !!
Jedyne co przestrzegam , że nie wolno włączać zapłonu przy odłączonej poduszcce ponieważ skutkuje to zapaleniem się kontrolki airbag którą trzeba skasować na WDS-ie

A temat jest w dziale "Zrób to Sam " :D


Jestes w bledzie. JAKIEKOLWIEK prace przy elektryce pojazdu wymagaja, aby odlaczyc zasilanie. Nie wyobrazam sobie lutowania przewodow do instalacji pod napieciem... Poleci przewod na metal i zwarcie gotowe. BEZWZGLEDNIE nalezy wylaczyc zasilanie. A co do poduszek, to nie powinna, aczkolwiek nalezy przyjac ze MOZE uruchomic sie przy niezbyt delikatnym obchodzeniu.

Co do elektryki to nie wyobrazam sobie, aby dokladajac jakikolwiek uklad zasilanie bylo na komputerze. Komputer musi byc wylaczony. O nowosci ma dowiedziec sie po wlaczeniu zasilania do akumulatora, a nie w trakcie. Przewodow jednoczesnie nie podlaczysz, a rozne moduly posiadaja wiele przewodow w wielu miejscach.

[ Dodano: 11 Sie 2011 15:45 ]
kniazio napisał(a):
Mam zwykla kierownice w moim GP i w zwiazku z tym pytanie co potrzebuje oprocz zakupu oryginalnego radia oraz kierownicy z przyciskami zeby to zadzialalo
Nie widze u siebie tych kabli od CAN RADIO A i CAN RADIO B


Szczęścia i wiedzy gdzie co podłączyć :)

Autor:  taki--jeden [ 25 Sie 2011, 22:29 ]
Temat postu: 

dziś próbowałem wymienić kierownicę na taką ze sterowaniem i się nie udało:) Nie mogłem za nic odkręcić tej śruby na kierownicy.

A co do poduszek, to ja nie odłączałem akumulatora, za to po zdjęciu dolnej obudowy wypiąłem wtyczkę z przełącznika.
Image

Autor:  kox [ 25 Sie 2011, 22:34 ]
Temat postu: 

czemu nie mogłeś? porządne torxy kup i zaprzyj się na kierownicy, popuści napewno

Autor:  taki--jeden [ 26 Sie 2011, 12:40 ]
Temat postu: 

No nie mogłem bo się nie udało odkręcić - tak mocno przykręcone. Sama wymiana nie jest trudna.

Autor:  Chicane [ 26 Sie 2011, 16:01 ]
Temat postu: 

a ja bym Ci radził jednak odłączyć akumulator :) ,co by jakichś niespodzianek nie było :E

Autor:  taki--jeden [ 26 Sie 2011, 16:08 ]
Temat postu: 

Chicane napisał(a):
a ja bym Ci radził jednak odłączyć akumulator :) ,co by jakichś niespodzianek nie było :E


ale jakich? Skoro odpięcie wtyczki działa tak samo jak odpięcie klemy.

Autor:  Zenedykt [ 23 Paź 2011, 13:35 ]
Temat postu:  Re: Demontaż poduszki powietrznej , Wymiana kierownicy

Cytuj:
UWAGA !! NIE WOLNO WŁĄCZAĆ PRZY ODLĄCZONEJ PODUSZCE ZAPŁONU PONIEWAŻ WYSKOCZY WAM POZNIEJ KONTROLKA PODUSZKI POWIETRZNEJ


All right, co prawda Punto II, ale mam właśnie taki problem ;/ uruchomiłem zapłon w celu sprawdzenia nowego przełącznika zespolonego przed podłączeniem poduszki, co mam teraz zrobić? Czy tylko wizyta u elektryka?

Strona 1 z 3 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/