Fiat Punto :: Forum https://fiatpunto.com.pl/ |
|
Wymiana uszczelniacza wybieraka biegów http://fiatpunto.com.pl/topic27151.html |
Strona 1 z 5 |
Autor: | Marten18 [ 09 Maj 2011, 23:34 ] |
Temat postu: | |
A ja mam kilka pytań związanych z tym uszczelniaczem. Czy u osób u których zidentyfikowano cieknacy uszczelniacz wybieraka, manszeta polosi tez byla mokra od oleju? Bo u mnie wlasnie jest mokra manszeta i kolo wybieraka. Narazie wyczyscilem do sucha gumę i (chyba) łożysko półosi od strony skrzyni i zobacze co sie bedzie dzialo dalej. Mam nadzieje ze nie padlo uszczelnienie polosi. Przebieg to 74tys i byla juz raz wymieniana półoś u poprzedniego wlasciciela. No ale zakladajac ze to uszczelniacz wybieraka: 1. Czy trzeba spuszczac olej ze skrzyni? 2. Do posklejania do kupy wystarczy zwykly sylikon montażowy czy musi być jakis specjalny? 3. Jak w razie czego odpowietrzyc wysprzęglik? |
Autor: | mruq [ 10 Maj 2011, 17:47 ] |
Temat postu: | |
Nie musisz spuszczać oleju, a do składania wystarczy zwykły motosil. A na wysprzęgliku masz plastikowy odpowietrznik, jedna osoba naciska sprzęgło, a 2 delikatnie odkręca odpowietrznik, aż wyleci powietrze i hydrol. I tak aż nie zacznie wylatywać sam hydrol. Najlepiej na odpowietrznik założyc wężyk, nie będzie się syfiło dookoła |
Autor: | rafał79 [ 07 Kwi 2012, 13:17 ] |
Temat postu: | Re: Wymiana uszczelniacza wybieraka biegów |
Świetny manual - bardzo mi sie przyda ....mam pytanko - a jaka jest uszczelka pionowego wybieraka biegów (który jest widoczny od góry skrzyni biegów) |
Autor: | mruq [ 25 Kwi 2012, 19:49 ] |
Temat postu: | Re: Wymiana uszczelniacza wybieraka biegów |
Nie bardzo wiem o co Ci chodzi, jest jeden wybierak, i jest widoczny właśnie od góry Więc jak mógłbyś sprecyzować byłbym wdzięczny ;p A ten uszczelniacz (na schemacie nr 2) to na 90 % 20x30x7 |
Autor: | Liban [ 06 Paź 2012, 16:56 ] |
Temat postu: | Re: Wymiana uszczelniacza wybieraka biegów |
Witam, dziękuję za artykuł właśnie mój kropek ma nowy uszczelniacz i nie cieknie, ale na dźwigni wybierania biegów ( na powyższym rysunku jest to numer 21 ) jest o-ring 12x2 który też puszcza. Mam wymienione oby dwa. Pozdrawiam |
Autor: | Dareek [ 02 Gru 2012, 16:03 ] |
Temat postu: | Re: Wymiana uszczelniacza wybieraka biegów |
Ze swojego doświadczenia powiem Wam, że warto zrobić coś jeszcze, ponieważ to kwestia czasu jak się wyciek powtórzy. Ja w Kropku kuzyna oraz w swojej Pandzie dołożyłem na zewnętrznej stronie tego wodzika gumową osłonę przekładni kierowniczej (taką harmonijkę) od. 126 p za całe 3pln Została ściśnięta opaskami plastikowymi- dzięki temu piasek i brud na wodziku nie uszkadza ponownie podczas ruchu zimmeringu. |
Autor: | rafal-and-anusiak [ 23 Maj 2013, 10:44 ] |
Temat postu: | Re: Wymiana uszczelniacza wybieraka biegów |
Koledzy, niedługo będę się za to zabierał Może podsumujmy co trzeba kupić, aby wymienić już wszystko za jednym zamachem? Lista zakupów: 1. Simmering 20x30x7 Pytanie, ale jaki? Bo jest chyba kilka rodzajów jak patrzę, ale nie wiem nie znam się na tym: http://allegro.pl/listing/listing.php?s ... ng+20x30x7 O co chodzi: http://pl.wikipedia.org/wiki/Simmerring Typy: http://www.simmerring.de/web/public/pro ... shaftseals 2. Silikon, jaki? Najlepiej dajcie link do wyników wyszukiwania w jakimś sklepie lub na allegro, ale nie do konkretnego produkty bo ten za chwile zniknie, a tak pozostanie na forum gotowe rozwiązanie. 3. o-ring 12x2 Jak rozumiem dowolny okrągły, najprostszy z dostępnych tak? http://allegro.pl/listing/listing.php?d ... -ring+12x2 4. Gumowa osłona przekładni kierowniczej od fiata 126p. To wszystko? |
Autor: | leinad [ 02 Wrz 2013, 11:31 ] |
Temat postu: | Re: Wymiana uszczelniacza wybieraka biegów |
Pomyślałem, że dodam swoje 3 grosze. Ostatnio musiałem się zabrać za ten wyciek, leciało bardzo dużo oleju ;-/ Poradnik z 1 posta jest SUPER. Wykonując wszystko po kolei szybko uporałem się z robotą. Miałem tylko wrażenie, że nie ciekło wyłącznie z uszczelki (simmeringu) ale ogólnie z całej obudowy, którą wklejano jakimś uszczelniaczem w płynie. Po wyjęciu wybieraka nie znalazłem niemal żadnego śladu syliconu na obudowie - ktoś kombinował (w moim wypadku na pewno nie bo tylko ja grzebię przy aucie) albo "wyparował". Moja rada: zaopatrz się w tubkę uszczelniacza (nie sylikon do łazienki tylko prawdziwy uszczelniacz samochodowy w tubce). Lista zakupów: +uszczelniacz w tubce +simmering (rozmiar podano wyżej) - koszt w ASO FIAT - Piaseczno - ok 20 zł (nie ma innych uszczelek do wymiany!!!) +kołeczek mocujący wałek (w poście pierwszym, zdjęcie 2, oznaczony czerwoną strzałką) - przy wybijaniu możesz go zniszczyć i +warto mieć zapasowy - koszt w aso FIAT - jakieś grosze (2 zł?) +coś do odtłuszczania +olej do uzupełnienia (jeżeli ciekło wcześniej tak jak w moim przypadku - BARDZO) Narzędzia: +coś do zdarcia starego syliconu (plastikowy nóż, karta kredytowa) +klucz 13-ka - najlepiej z przedłużką - grzechotka +klucz 10 do odpięcia linki +benzyna, naczynie, pędzel - do wyczyszczenia wybieraka, który (u mnie tak było) może mieć centymetr brudu na sobie. Jak oczyścimy to będziemy mieli podgląd czy znów coś nie cieknie... +3-4 godziny wolnego czasu... Jeszcze raz dzięki dla mruq-a za zrobienie poradnika! |
Autor: | Thomas [ 02 Wrz 2013, 17:54 ] |
Temat postu: | Re: Wymiana uszczelniacza wybieraka biegów |
leinad napisał(a): simmering (rozmiar podano wyżej) - koszt w ASO FIAT - Piaseczno - ok 20 zł (nie ma innych uszczelek do wymiany!!!) corteco taki sam jak w oryginale 6zł po co przepłacać w ASO |
Autor: | cvb [ 05 Wrz 2013, 00:16 ] |
Temat postu: | Re: Wymiana uszczelniacza wybieraka biegów |
te wybieraki mają wadę fabryczną po wymianie za chwilę i tak będzie znowu lecieć niestety, trzeba je troszkę przerobić... |
Autor: | Wrobel [ 09 Wrz 2013, 12:48 ] |
Temat postu: | Re: Wymiana uszczelniacza wybieraka biegów |
Witam, A podzieliłbyś się wiedzą co trzeba zrobić aby temat wycieku nie powracał. pozdrawiam, Pawel |
Autor: | marwooj [ 24 Lis 2013, 12:26 ] |
Temat postu: | Re: Wymiana uszczelniacza wybieraka biegów |
cvb napisał(a): te wybieraki mają wadę fabryczną po wymianie za chwilę i tak będzie znowu lecieć niestety, trzeba je troszkę przerobić... Właśnie, co przerobić? |
Autor: | pietya [ 15 Gru 2013, 17:22 ] |
Temat postu: | Re: Wymiana uszczelniacza wybieraka biegów |
marwooj napisał(a): cvb napisał(a): te wybieraki mają wadę fabryczną po wymianie za chwilę i tak będzie znowu lecieć niestety, trzeba je troszkę przerobić... Właśnie, co przerobić? Uuuu! ale się pochwalił wiedzą jak to przerobić! Chyba wiedzę zabrał do grobu hi hi hi!!!!!! |
Autor: | ownestyle [ 31 Gru 2013, 00:22 ] |
Temat postu: | Re: Wymiana uszczelniacza wybieraka biegów |
pietya napisał(a): marwooj napisał(a): cvb napisał(a): te wybieraki mają wadę fabryczną po wymianie za chwilę i tak będzie znowu lecieć niestety, trzeba je troszkę przerobić... Właśnie, co przerobić? Uuuu! ale się pochwalił wiedzą jak to przerobić! Chyba wiedzę zabrał do grobu hi hi hi!!!!!! Myślał, że nas oświeci ale teorie to i my możemy snuć - potrzebne są konkretne fakty! |
Autor: | marwooj [ 31 Gru 2013, 03:47 ] |
Temat postu: | Re: Wymiana uszczelniacza wybieraka biegów |
A ja mój wytarłem i nowego oleju nie ma, więc nic nie wymieniam. |
Autor: | pietya [ 23 Sty 2014, 20:01 ] |
Temat postu: | Re: Wymiana uszczelniacza wybieraka biegów |
Witam panowie poradzicie mi co robić! W swoim kropku wymieniałem ten przeklęty uszczelniacz w tamtym roku w sierpniu w ASO teraz jest styczeń i już zaczyna znów przeciekać! Czy jest sens składać reklamację z tego powodu? Mam oczywiście fakturę. Napisałem że zaczyna przeciekać, fakt dopiero się poci czekać jak zacznie lecieć ciurkiem dla lepszego efektu wizualnego czy teraz ich molestować?! |
Autor: | marwooj [ 24 Sty 2014, 08:18 ] |
Temat postu: | Re: Wymiana uszczelniacza wybieraka biegów |
pietya napisał(a): .. ich molestować?! Witaj, moje wszystkie problemy z przeciekaniem zniknęły odetkaniu odmy, nie wiem jakim cudem mogło dmuchać aż przez skrzynie ale może zerknij, u mnie nie cieknie... |
Autor: | Dzióbel [ 25 Cze 2014, 15:40 ] |
Temat postu: | Re: Wymiana uszczelniacza wybieraka biegów |
Czy może ktoś wymieniał uszczelniacz w ASO? Jakie są koszty? |
Autor: | mgruszecki [ 17 Gru 2014, 01:13 ] |
Temat postu: | Re: Wymiana uszczelniacza wybieraka biegów |
Czy to dotyczy skrzyn biegow tylko montowanych do silnikow benzynowych czy dla 1,3multijet jest ten sam uszczelniacz i taki sam przebieg wymiany? |
Autor: | taki--jeden [ 02 Lis 2015, 19:48 ] |
Temat postu: | Re: Wymiana uszczelniacza wybieraka biegów |
Przymierzam się do wymiany tego uszczelniacza i podaję na przyszłość nr katalogowy Corteco: 12001623B wymiary to 20x30x7 |
Autor: | Złośnik [ 16 Mar 2016, 01:23 ] |
Temat postu: | Re: Wymiana uszczelniacza wybieraka biegów |
Witam. A ja mam pytanie. Czy w Grande Punto nie ma tzw. osłony wybieraka ? takiej gumowej harmonijki osłaniającej trzpień trzymający linkę wchodzący w uszczelniacz. W Punto I widziałem że były. A tu nie ma. Przecież to jest w sumie kluczowy element dzięki któremu uszczelniacz tak szybko się nei powienien zużywać bo trzpień przesuwa się w nim czysty a tak to zbiera syf spod maski i w końcu uszkadza uszczelniacz. Chciałem poszukać taką gumę/osłonę/kołnierz ale wszędzie na necie brak. |
Autor: | krowka [ 22 Mar 2016, 11:08 ] |
Temat postu: | Re: Wymiana uszczelniacza wybieraka biegów |
Złośnik, nie ma osłony wybieraka. |
Autor: | Złośnik [ 13 Maj 2016, 14:17 ] |
Temat postu: | Re: Wymiana uszczelniacza wybieraka biegów |
No więc jestem po wymianie owego uszczelniacza i mam pewne informacje. Co do wymiany samej w sobie - średnio trudna. Natomiast słowa na temat tego, że można usprawnić działanie tego wybieraka poprzez zastosowanie osłony maglownicy od fiata 126p są nietrafione. Wybierak chowa się cały w korpusie podczas wrzucania biegu wstecznego i założona osłona będzie blokowała jego ruch, i nic tu nie da skracanie go, bo o ile od strony szerokiej można go przyciąć to od drugiej strony zależy nam na tym aby jakiś kołnierz był na którym zaciśniemy opaskę itd. Założyłem i musiałem ściągać niestety Drugą sprawą jest fakt, ze podczas odkręcania jednej z pięciu śrub, dokładnie tej, do której jest przykręcona masa od akumulatora do silnika, niestety była tak zapieczona lub sklejona uszczelniaczem w gwincie że podczas odkręcania ukręciła się na poziomie korpusu i nie było innego sposobu - musiała się ukręcić - miejsce było grzane wiele razy i nic to nie dało - a przesadzić nie chciałem Nie wiem co z tym zrobić - zostawiłem bez śruby w tym miejscu, dobrze uszczelniłem a mocowanie masy przełożyłem pod wysprzęglik |
Autor: | Złośnik [ 13 Maj 2016, 14:17 ] |
Temat postu: | Re: Wymiana uszczelniacza wybieraka biegów |
No więc jestem po wymianie owego uszczelniacza i mam pewne informacje. Co do wymiany samej w sobie - średnio trudna. Natomiast słowa na temat tego, że można usprawnić działanie tego wybieraka poprzez zastosowanie osłony maglownicy od fiata 126p są nietrafione. Wybierak chowa się cały w korpusie podczas wrzucania biegu wstecznego i założona osłona będzie blokowała jego ruch, i nic tu nie da skracanie go, bo o ile od strony szerokiej można go przyciąć to od drugiej strony zależy nam na tym aby jakiś kołnierz był na którym zaciśniemy opaskę itd. Założyłem i musiałem ściągać niestety Drugą sprawą jest fakt, ze podczas odkręcania jednej z pięciu śrub, dokładnie tej, do której jest przykręcona masa od akumulatora do silnika, niestety była tak zapieczona lub sklejona uszczelniaczem w gwincie że podczas odkręcania ukręciła się na poziomie korpusu i nie było innego sposobu - musiała się ukręcić - miejsce było grzane wiele razy i nic to nie dało - a przesadzić nie chciałem Nie wiem co z tym zrobić - zostawiłem bez śruby w tym miejscu, dobrze uszczelniłem a mocowanie masy przełożyłem pod wysprzęglik |
Strona 1 z 5 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |