|
Obecny czas: 18 Cze 2025, 11:11
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 11 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
Puntez |
#300777 Wysłany:
21 Paź 2009, 19:02; Temat postu: Na jakiej zasadzie koła "ciągną" samochód? |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 10 Maj 2009, Posty: 334
|
Nie znam sie na tym za bardzo, napęd jest z przodu, więc teraz pytanie jak to jest: Samochód "ciągną" 2 koła jednocześnie, to co ma lżej czy to co ma ciężej? Chodzi o PI jak to ma znaczenie.
|
|
Góra |
|
 |
|
|
Thomas |
#300784 Wysłany:
21 Paź 2009, 19:05; Temat postu: |
|
 |
Monkey Mod |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
 |
Puntez |
#300785 Wysłany:
21 Paź 2009, 19:05; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 10 Maj 2009, Posty: 334
|
Thomas napisał(a): Puntez napisał(a): Samochód "ciągną" 2 koła jednocześnie 2 to nie .... chyba,że masz blokadę mechanizmu różnicowego 
To jak nie 2 to od czego zależy które koło "ciągnie"?
|
|
Góra |
|
 |
Thomas |
#300797 Wysłany:
21 Paź 2009, 19:17; Temat postu: |
|
 |
Monkey Mod |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
 |
domin45670 |
#300803 Wysłany:
21 Paź 2009, 19:25; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14400 Pomógł: 128
|
Thomas napisał(a): Puntez napisał(a): To jak nie 2 to od czego zależy które koło "ciągnie"? od przyczepności ... jeżeli jedno koło ma mniejszą to się ślizga,dlatego zimą ciężko wyjechać ze śniegu czy też lodu,chyba,żę masz blokadę mechanizmu różnicowego co niweluje to ...ale taką blokadę włącza się tylko na prostej,nigdy na skręconych kołach ,gdyż wtedy każde koło ma swoją prędkość obrotową inną ... zresztą żeby zobaczyć jak to działa to podnieś samochód z przodu,obydwa koła ... wyłącz na luz i zakręć jednym kołem to zobaczysz,żę drugie kręci się w przeciwną stronę niż koło obracane przez Ciebie ....
Raz to wyszło w praktyce jak polerowaliśmy u kumpla rant felgi w SC. Podnieśliśmy, odpaliliśmy i wrzuciliśmy 1 bieg. Jak ktoś za mocno przycisnął papier do felgi, to koło się zatrzymywało, a drugie się kręciło 
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 128 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
 |
Puntez |
#300810 Wysłany:
21 Paź 2009, 19:33; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 10 Maj 2009, Posty: 334
|
Czyli na logikę koło które ma lżej (albo jest w powietrzu) "ciągnie" samochód?
|
|
Góra |
|
 |
domin45670 |
#300834 Wysłany:
21 Paź 2009, 20:05; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14400 Pomógł: 128
|
Puntez napisał(a): Czyli na logikę koło które ma lżej (albo jest w powietrzu) "ciągnie" samochód?
Niestety tak.
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 128 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
 |
Puntez |
#300840 Wysłany:
21 Paź 2009, 20:36; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 10 Maj 2009, Posty: 334
|
domin45670 napisał(a): Puntez napisał(a): Czyli na logikę koło które ma lżej (albo jest w powietrzu) "ciągnie" samochód? Niestety tak.
A tak jest w każdym PI,PII,FL/GP?
|
|
Góra |
|
 |
Thomas |
#300842 Wysłany:
21 Paź 2009, 20:37; Temat postu: |
|
 |
Monkey Mod |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
 |
dzikidaniel |
#300899 Wysłany:
21 Paź 2009, 21:59; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
Thomas napisał(a): ale taką blokadę włącza się tylko na prostej,nigdy na skręconych kołach ,gdyż wtedy każde koło ma swoją prędkość obrotową inną ...
Nie ma do rzeczy czy na skręconych czy nie. Jak jest duża różnica w prędkości kół to wtedy szpera (czy inny układ) zaczyna działać.
Puntez, wszystkie fiaty poza tylko Coupe 20VT (nie wiem jak w Marysiach) mają zwykły układ różnicowy.
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#300947 Wysłany:
21 Paź 2009, 23:18; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
dzikidaniel napisał(a): Jak jest duża różnica w prędkości kół to wtedy szpera (czy inny układ) zaczyna działać
Szpera to szpera, a blokada, o której pisał Thomas działa zawsze, niezależnie od prędkości, dlatego tak jak wspomniał tam gdzie jest opcja blokady (czyli głównie wszelkie 4x4) nie należy jej używać na skręconych kołach.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 11 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|