|
Obecny czas: 18 Cze 2025, 01:02
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 18 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
wojtas12124 |
#291541 Wysłany:
23 Wrz 2009, 14:37; Temat postu: obroty w punto 1.1 94 r |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 22 Wrz 2009, Posty: 19
|
Witam wszystkich.
Mam pytanie, jak wyregulować obroty w punto 1.1 kat. 94 r ?
Nie mam niestety obrotomierza ale na oko ( a raczej na ucho ) wydaje mi się że są za wysokie. Czy jest jakaś możliwość ?
|
|
Góra |
|
 |
|
|
STax |
#291543 Wysłany:
23 Wrz 2009, 14:42; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
Na zimnym silniku mogą być ciut wyższe (ssanie) potem powinny opaść. Jeśli są za duże to może silniczek krokowy wariować albo wogóle regulator biegu jałowego. Regulacji jako takiej chyba nie ma.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
wojtas12124 |
#291548 Wysłany:
23 Wrz 2009, 14:46; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 22 Wrz 2009, Posty: 19
|
A jest może jakiś sposób sprawdzenie obrotów bez obrotomierza ?
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#291550 Wysłany:
23 Wrz 2009, 14:47; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
|
Góra |
|
 |
krzy-ys |
#291551 Wysłany:
23 Wrz 2009, 14:48; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Gorzów Wielkopolski Rejestracja: 19 Wrz 2009, Posty: 362
|
wojtas12124 napisał(a): A jest może jakiś sposób sprawdzenie obrotów bez obrotomierza ?
Osobiście takiego sposobu nie znam i wątpię, żeby taki był  .
_________________ "Co masz zrobić jutro, zrób pojutrze! Będziesz miał dwa dni wolnego."
|
|
Góra |
|
 |
wojtas12124 |
#291557 Wysłany:
23 Wrz 2009, 15:04; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 22 Wrz 2009, Posty: 19
|
Też tak mi się zdaje żę przez komputer da rade. Tylko że to kosztuje 50 zł (nie jest to majątek ale zawsze coś). Hmm.. sam nie wiem. Auto pali 10/100 więc trochę za dużo. Sonda chyba działa bo sprawdzałem ją miernikiem i wskazuje ok. Nic narazie dziękuje, chyba że jeszcze ktoś wie jak je wyregulować( coś mi się o uszy obiło że przepustnicą można ale to chyba nie w tym modelu )
dzięki 
|
|
Góra |
|
 |
czech22 |
#291573 Wysłany:
23 Wrz 2009, 16:18; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 13 Kwi 2008, Posty: 3107 Pomógł: 50
|
Obrotów nie reguluje się. wszystkim steruje elektronika. Jak auto tyle pali, to warto jechać do serwisu i szukać przyczyny.
|
|
Góra |
|
 |
set95 |
#291608 Wysłany:
23 Wrz 2009, 17:48; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: łódzkie Rejestracja: 09 Lip 2009, Posty: 55
|
podłącze się pod temat.
u mnie natomiast na rozgrzanym silniku w czsie np. dojazdu do skrzyżowswania, po wciśnięciu sprzęgła obroty bardzo spadają a silnik przez moment się "męczy" i stabilizuje obroty. wydaję mi się, że są one teraz troche niższe niż były wcześniej na biegu jałowym.
czy wina leży po stronie silnika krokowego czy może to coś innego.
_________________ Fiat Punto 1.1 55 KM, 95r, lpg
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#291695 Wysłany:
23 Wrz 2009, 21:13; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
|
Góra |
|
 |
MarcinO |
#291719 Wysłany:
23 Wrz 2009, 21:44; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: SWD Rejestracja: 05 Lut 2008, Posty: 328
|
set95 Mam to samo co u Ciebie tylko ze nie zawsze tak sie dzieje i mecze sie z tym juz od zeszlej zimy. W lato mialem spokoj, teraz przyszly juz troche chlodniejsze dni i znowu powraca.
[ Dodano: 23 Wrz 2009 20:44 ] A mozna jakos sparwdzis sprawnosc cewek??
_________________ Punto S 1.1 55 KM 97r
http://fiatpunto.com.pl/post216895.html#216895
Piszę poprawnie po polsku.
|
|
Góra |
|
 |
set95 |
#291735 Wysłany:
23 Wrz 2009, 22:04; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: łódzkie Rejestracja: 09 Lip 2009, Posty: 55
|
cewki mam nowe, łączenie z przewodami i świecami (no, prwaie nowe  ) może coś zaczyna padać, sam nie wiem.
_________________ Fiat Punto 1.1 55 KM, 95r, lpg
|
|
Góra |
|
 |
Barak |
#291742 Wysłany:
23 Wrz 2009, 22:15; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 27 Gru 2008, Posty: 39
|
Można sprobować krokowy wyczyścić, myślę ze to może być powód podwyższonych obrotów. Sprawdzanie sondy miernikiem to bardzo mało dokładna diagnoza ja jednak proponował bym oscyloskop. Wysokie spalanie może być spowodowane jeszcze czujnikiem temperatury lub czujnikiem podciśnienia w kolektorze ssącym (map)
|
|
Góra |
|
 |
devon58 |
#291745 Wysłany:
23 Wrz 2009, 22:18; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Bydgoszcz Rejestracja: 04 Maj 2008, Posty: 215
|
wojtas12124 napisał(a): coś mi się o uszy obiło że przepustnicą można ale to chyba nie w tym modelu
Jakby się uprzeć to mozna zmienić kąt uchylenia przepustnicy ale nie radze próbować bo skonczy się to falowaniem obrotów i wogóle zacznie dziwnie pracować (inny TPS itp.)
Tak tylko pisze gdyby kolega czasami zapragnąłby pokręcić sobie tą śrubką
A jeśli chodzi o obroty to stawiam doobre piwko jak ktos mi powie dlaczego silnik mi nierowno pracuje na jałowym po przekroczeniu pierwszej kreski temp. a po pierwszym wlaczeniu wentyla to juz wogole sie dusi.
Wymieniłem juz cewki, kable, swiece, sonde, krokowy, tps, czyjnik temp cieczy, termostat i pewnie cos jeszcze ale tyle tego było że już nie pamietam.
Na razie nauczyłem się z tym jeździć ale denerwujące to jest 
_________________ PI - zielony kropas 1.2 60KM 97r. z podtlenkiem LPG. Wersja "Star" - było
Alfa Romeo 156 1.8 TS - jest
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#291803 Wysłany:
24 Wrz 2009, 08:38; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
devon58: a może regulacja zaworów by pomogła?
wojtas12124 napisał(a): chyba że jeszcze ktoś wie jak je wyregulować( coś mi się o uszy obiło że przepustnicą można ale to chyba nie w tym modelu
W dieslach zdaje się tak można 
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
devon58 |
#291923 Wysłany:
24 Wrz 2009, 17:24; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Bydgoszcz Rejestracja: 04 Maj 2008, Posty: 215
|
Regulacja była zrobiona 
_________________ PI - zielony kropas 1.2 60KM 97r. z podtlenkiem LPG. Wersja "Star" - było
Alfa Romeo 156 1.8 TS - jest
|
|
Góra |
|
 |
Krzycho90 |
#291961 Wysłany:
24 Wrz 2009, 18:44; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Krzysiek
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: podkarpackie [R]
Rejestracja: 08 Paź 2006, Posty: 2789 Pomógł: 3
|
można przez kompa sprawdzić obroty, taniej wychodzi jak się pojedzie na regulację LPG - tam też pokazuje, a jest średnio o 15-20 zł taniej
no ale trzeba mieć LPG ![;] ;]](https://fiatpunto.com.pl/images/smilies/icon_smile5.gif)
_________________ byłe mk2 FL : topic38980.html obecne: w trakcie przygotowania
|
|
Góra |
|
 |
Barak |
#292125 Wysłany:
24 Wrz 2009, 22:48; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 27 Gru 2008, Posty: 39
|
Kiedyś spotkałem sie z takim przypadkiem klient wymienił prawie wszystko okazało sie ze filtr paliwa prawie zapchany a w baku można babki z piasku lepić. Sprawdził bym ciśnienie paliwa na zimnym i ciepłym silniku. Dodam ze obroty biegu jałowego były wtedy bardzo niestabilne.
|
|
Góra |
|
 |
devon58 |
#292166 Wysłany:
24 Wrz 2009, 23:35; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Bydgoszcz Rejestracja: 04 Maj 2008, Posty: 215
|
Barak napisał(a): filtr paliwa prawie zapchany a w baku można babki z piasku lepić.
Odpada bo na LPG jest to samo
Mi się pomysły naprawde juz skonczyły.
Generalnie jest to zagadka dla mnie:
Dzieję się to zarówno na LPG jak i na benzynie (nie wiem ktore czujniki moga miec wplyw na prace lpg 2 generacji na biegu jałowym), jest zwiazane z temp. silnika im cieplejszy tym gorzej.
_________________ PI - zielony kropas 1.2 60KM 97r. z podtlenkiem LPG. Wersja "Star" - było
Alfa Romeo 156 1.8 TS - jest
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 18 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|