You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 18 Cze 2025, 00:57

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 13 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #563188 Wysłany: 25 Mar 2012, 03:30; 
 Temat postu: Problem z Chłodzeniem Silnika . . .
Offline
Forumowicz

Imię: Robert
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 25 Mar 2012,
Posty: 4
Wiem że było już kilka takich tematów ale nie widzę podobnych sytuacji... :(

miesiąc temu kupiłem zaniedbanego trochę Punto I SX55 , LPG

na początku silnik mokry od olejów i cieknącej chłodnicy, zrobiłem juz:
-wymieniłem uszczelkę pod kopulą
-chłodnica miała z boku lekkie przecieki (użyłem proszku do uszczelniania)
-wymieniłem uszczelkę pod cewką (też ciekło tam..)
-wymiana oleju na bardziej gęsty (mineralny bo był syntetyk)

teraz strasznie się nagrzewa w korku i w nocy nawet jak zostawiam włączony na LPG wskazówka temp dochodzi do 3/4 O_o (zdj. poniżej)
imageshack.us/photo/my-images/100/1001760o.jpg/
wentylator się włącza na 15 sekund max 20 i gaśnie co jakieś 80sek. i nie wychładza go poniżej 3/4


Co Robić ? LPG jest nie przestawiony od dawna (zima/lato) podobno...


Góra
 Profil  
 

 
 Post #563193 Wysłany: 25 Mar 2012, 08:09; 
 Temat postu: Re: Problem z Chłodzeniem Silnika . . .
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Kaśka i Artur
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.4 8V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: warszawa
Rejestracja: 15 Mar 2010,
Posty: 202
Pomógł: 1
skoro uzyles proszku do uszczelnianai do mogles pozapychac przeloty w układzie chłodzenia, jezeli udalo Ci sie tego niezepsuc to moze porzadne odpowietrzenie układu pomoze.

_________________
punto 1.4 GT
palio weekend 1.4 EL
mitsubishi galant 2.5 V6

topic21333.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #563205 Wysłany: 25 Mar 2012, 09:28; 
 Temat postu: Re: Problem z Chłodzeniem Silnika . . .
Offline
Forumowicz

Imię: Robert
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 25 Mar 2012,
Posty: 4
a to odpowietrzanie to jak wykonać ? czytałem ten post gdzie pokazana jest chłodnica i rura z zaworem ale nie widzę tego :/ ... i czy mam mieć odpalone aby ciecz krążyła i wypychała powietrze ?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #563219 Wysłany: 25 Mar 2012, 10:16; 
 Temat postu: Re: Problem z Chłodzeniem Silnika . . .
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Kaśka i Artur
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.4 8V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: warszawa
Rejestracja: 15 Mar 2010,
Posty: 202
Pomógł: 1
1 najwarzniejsze masz odpowietrzenie w chlodnicy, taki maly korek powinien byc do wykrecenia, 2 to przy gumowych przewodach ktore wchodza do kabminy samochodu, mniejwiecej po srodku za silnikiem, tak na wlaczonym odkrecasz delikatnie az przestanie powietrze leciec tylko sam plyn bedzie lecial i zakrecasz

_________________
punto 1.4 GT
palio weekend 1.4 EL
mitsubishi galant 2.5 V6

topic21333.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #563222 Wysłany: 25 Mar 2012, 10:35; 
 Temat postu: Re: Problem z Chłodzeniem Silnika . . .
Offline
Puntoświr

Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN
Rejestracja: 10 Gru 2009,
Posty: 4596
Pomógł: 56
topic27422.html tu masz o odpowietrzaniu

Koszmarek napisał(a):
-chłodnica miała z boku lekkie przecieki (użyłem proszku do uszczelniania)

najgorsze co mogłeś zrobić, nie powinno się stosować takich środków.

Koszmarek napisał(a):
-wymiana oleju na bardziej gęsty (mineralny bo był syntetyk)

półsyntetyk zalecany przez producenta więc ja bym przy nim został

a termostat sprawny ?
powiem szczerze że chyba słabo szukałeś bo bo wszystko o czym piszesz na pewno na forum jest


Góra
 Profil  
 
 
 Post #563349 Wysłany: 25 Mar 2012, 14:39; 
 Temat postu: Re: Problem z Chłodzeniem Silnika . . .
Offline
Forumowicz

Imię: Robert
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 25 Mar 2012,
Posty: 4
dlaczego najgorsze co mogłem zrobić ? (z tym proszkiem)

nie mam kasy na wymianę całej chłodnicy ... :/ a z boku dosłownie mały wypływ był :/
mechanik powiedział abym to zrobił lub kupił chłodnice. wyciek znajdował się przy ramie po prawej stronie nie było dojścia żadnego bo te cieniutkie blaszki tam się stykają z obudowa... to było jedyne wyjście najtaniej i nie płynie już :)

nagrzewnica działa bardzo dobrze czyli cyrkulacja jest grzeje i chłodzi.

jutro postaram się odpowietrzyć

PS: może odrazu cały płyn spuścić i wlać nowy ?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #563357 Wysłany: 25 Mar 2012, 14:50; 
 Temat postu: Re: Problem z Chłodzeniem Silnika . . .
Offline
Puntoświr

Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN
Rejestracja: 10 Gru 2009,
Posty: 4596
Pomógł: 56
Koszmarek napisał(a):
dlaczego najgorsze co mogłem zrobić ? (z tym proszkiem)

można zapchać układ chłodzenia a i pompie wody też nie służy, taki mechanik co takie rady daje to nie mechanik.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #563361 Wysłany: 25 Mar 2012, 14:57; 
 Temat postu: Re: Problem z Chłodzeniem Silnika . . .
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 25 Maj 2008,
Posty: 14400
Pomógł: 128
Koszmarek, jak będziesz tak jeździł to Ci szybko UPG szlag trafi.

_________________
PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 128 000 km GRIGIO STEEL
Gorąca Szesnastka Club


Góra
 Profil  
 
 
 Post #563366 Wysłany: 25 Mar 2012, 15:12; 
 Temat postu: Re: Problem z Chłodzeniem Silnika . . .
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf
Rejestracja: 23 Paź 2007,
Posty: 7422
Pomógł: 164
Koszmarek, zrobilem to samo co Ty i skonczyło się na wymianie chłodnicy i nagrzewnicy więc te proszki to sobie można w :ass: wsadzić

_________________
Fiat Punto I 97 60KM 1.2 Pb+LPG 5D Biały jak umyty :>
topic20164.html


Image

było zwykłe "S" a teraz lekko doposażyłem ;D

Czy masz już darmowe Assistance?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #563420 Wysłany: 25 Mar 2012, 16:58; 
 Temat postu: Re: Problem z Chłodzeniem Silnika . . .
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Krzysiek
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Rejestracja: 25 Lut 2012,
Posty: 493
Pomógł: 12
zgodzę się bo ja też byłem 2 lata temu głupi i też wsypałem proszek i też skończyło się wymianą chłodnicy i nagrzewnicy i płukałem wodą demineralizowaną ( zalałem i pojeździłem jakieś 200km i spuściłem) teraz jest w miarę ok ale jeszcze minimalnie za mocno się grzeje w korkach (termostat nowy też pewnie przez proszek :wink: )

_________________
W czarnej Kropie jest MOC ! :D około 59KM 5,5-6L - 100km
topic34110.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #563493 Wysłany: 25 Mar 2012, 21:15; 
 Temat postu: Re: Problem z Chłodzeniem Silnika . . .
Offline
Forumowicz

Imię: Robert
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 25 Mar 2012,
Posty: 4
a co mam zakupić Termostat czy czujnik temp do chłodnicy ?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #575848 Wysłany: 28 Kwi 2012, 09:37; 
 Temat postu: Re: Problem z Chłodzeniem Silnika . . .
Czy po miesiącu możemy oczekiwać od autora tematu, że podzieli się spostrzeżeniami (co jeszcze w omawianym samochodzie naprawiono i czy to pomogło)?


Góra
  
 
 
 Post #575917 Wysłany: 28 Kwi 2012, 15:36; 
 Temat postu: Re: Problem z Chłodzeniem Silnika . . .
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Adam
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.6 8V 90KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Rejestracja: 28 Kwi 2012,
Posty: 31
Pomógł: 2
Chlodnica kosztuje w granicach 120-200zl do punta.. to niewielka cena za koszt wymiany nagrzewnicy jezeli proszek Ci wszystko spsuje. Co do termostatu najlepiej sprawdzic czy dziala rano. Odpal samochod.. w samochodzie masz zawsze 2 obiegi... krotki i dlugi. Szukaj duzych wezy z woda. Jezeli termostat dziala powinien nagrzewac sie tylko jeden obieg (krotki) a drugi winnien byc caly czas zimny (temp otoczenia). Po dogrzaniu silnika termostat winnien sie otworzyc i drugi obieg powinien sie nagrzewac. Jezeli tak sie nie dzieje termostat do wymiany.


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 13 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO