You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 16 Cze 2025, 11:06

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 13 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #739230 Wysłany: 05 Sie 2014, 16:03; 
 Temat postu: Kopcenie na niebiesko
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Krzysztof
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: wielkopolskie [P]
Rejestracja: 05 Sie 2014,
Posty: 6
Witajcie:) jestem nowym posiadaczem punto 1 1.2 jak i nowym forumowiczem. Punciak został zakupiony od starszego Pana wszystko gra i chula aleee.... Poprzeni właściciel miał samochód 7 lat i jeździł nim nie za dużo(ok.30 tys.) i tylko po mieście ja rozumiem że syfu wody się nazbieralo w tłumiku i będzie troche kopci. Po mieście zagrzeje się zrobie parenaście kilometrów i łagodnie i ostro i nie kopci a wyjade na trase przy spokojnej jeździe nic a w momencie redukcji i przyspieszenia zaczyna kopcić lecz gdy wróce do normalnej spokojnej jazdy jak polski kodeks mówi jeszcze chwilke i już jest okej. Zastanawiam się więc czy to jest dalej wypalany ten cały syf? Dodam że olej troszke bierze ale zauważyłem że się poci pod klawiaturą więc może przez to? Pozdrawiam


Góra
 Profil  
 

 
 Post #739240 Wysłany: 05 Sie 2014, 18:11; 
 Temat postu: Re: Kopcenie na niebiesko
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
Po prostu pali olej i tyle ;) Pod obciążeniem bardziej przepuszcza, dlatego wtedy dym widać bardziej.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #739299 Wysłany: 06 Sie 2014, 08:29; 
 Temat postu: Re: Kopcenie na niebiesko
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: ELX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź
Rejestracja: 06 Gru 2008,
Posty: 385
Pomógł: 2
Szybko znikający białawy dymek - para wodna - zupełnie normalne gdy jest chłodno
Biały dym - płyn chłodniczy -> uszczelka pod głowicą (UPG) do wymiany
Niebieski\siwy dym - olej
Czarny dym - zbyt duża dawka paliwa lub przez przypadek kupiłeś Dieselka ;)

Uszczelniacze zaworowe w głowicy albo pierścienie tłoków. Chyba poza tym wiele możliwości palenia oleju nie ma.
Uszczelniacze warto oddać do zrobienia jak się nigdy takich rzeczy nie dotykało - płytki regulacyjne do luzów zaworowych są upierdliwe w wyjmowaniu. Przy okazji robisz kompletny rozrząd i regulację zaworów .
Pierścienie tłoków to już grubsza sprawa, bo może się to wiązać z nowym szlifem cylindrów - sporo pieniążków to wymaga.

Podjedź do mechanika na sprawdzenie kompresji. Wtedy będziesz wiedział.

_________________
2000 Punto 1.9 JTD
2002 Palio 1.6 16V
2002 Renault Laguna Grantour II 1.8 16V
1995 Kawasaki EX500
[*]1995 Punto 1.2 HSD
[*]1994 Punto 1.1 S
[*]1998 Siena 1.6 16V


Góra
 Profil  
 
 
 Post #739341 Wysłany: 06 Sie 2014, 15:52; 
 Temat postu: Re: Kopcenie na niebiesko
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Krzysztof
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: wielkopolskie [P]
Rejestracja: 05 Sie 2014,
Posty: 6
właśnie się chciałem pytać to jeśli sprawdze komprescje to będzie wiadomo tak że albo zawory albo pierścienie? Z chłodnicy nie ubywa nie widać i nie czuć w nim oleju a korek też czyściutki od oleju


Góra
 Profil  
 
 
 Post #739343 Wysłany: 06 Sie 2014, 15:58; 
 Temat postu: Re: Kopcenie na niebiesko
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
Kompresja nie jest w 100% odpowiedzią, bo jak np zawór się nie domyka, to też będzie mniejsza (tak kiedyś u siebie miałem) a na branie oleju to wpływu nie ma.
Podobnie przy przepalonej UPG kompresja może wyjść mniejsza.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #739711 Wysłany: 09 Sie 2014, 22:50; 
 Temat postu: Re: Kopcenie na niebiesko
Offline
Puntoświr

Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec
Rejestracja: 13 Kwi 2008,
Posty: 3107
Pomógł: 50
W tych silnikach przy małych przebiegach warto wymienić uszczelniacze trzonków zaworów. Wystarczy to zrobić bez ściągania głowicy. U mnie palił 0.4 l oleju na tysiąc km, a teraz pali niecałe 0.1 l na tysiąc. Kosz wymiany 12 zł.;


Góra
 Profil  
 
 
 Post #740279 Wysłany: 14 Sie 2014, 10:53; 
 Temat postu: Re: Kopcenie na niebiesko
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Krzysztof
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: wielkopolskie [P]
Rejestracja: 05 Sie 2014,
Posty: 6
Odkryłem wyciek (pokrywa zaworów) zreobiłem ponad 150 km i już przestał dymić i na wyższych i na niższych obrotach. Teraz kolejne pytanie gdybym wymieniał te uszczelniacze to muszę w całości rozkręcić zawory tak i rozumiem to się na popychaczach wymienia? Może macie jakieś zdjęcia jak to wygląda.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #740373 Wysłany: 15 Sie 2014, 09:28; 
 Temat postu: Re: Kopcenie na niebiesko
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Imię: Wojtek
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Rejestracja: 13 Sie 2014,
Posty: 69
Wymienia sie na trzonku zaworu. Trzeba ściągnąc talerz i sprężyne z zaworu. Tylko uważaj bo jak nie ściagasz głowicy to zawór może ci wpaść do cylindra.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #740386 Wysłany: 15 Sie 2014, 11:39; 
 Temat postu: Re: Kopcenie na niebiesko
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Krzysztof
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: wielkopolskie [P]
Rejestracja: 05 Sie 2014,
Posty: 6
To ja sobie na początek wymienie tą uszczelkę a jeśli nie pomoże to będę się bawił. Jest sens piłować te uchwyty od śrub na pokrywie? Gdzieś na forum to znalazłem.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #741005 Wysłany: 20 Sie 2014, 22:57; 
 Temat postu: Re: Kopcenie na niebiesko
Offline
Puntoświr

Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec
Rejestracja: 13 Kwi 2008,
Posty: 3107
Pomógł: 50
Masz mój manual wymiany uszczelniaczy trzonków zaworow.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #741783 Wysłany: 29 Sie 2014, 13:49; 
 Temat postu: Re: Kopcenie na niebiesko
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Krzysztof
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: wielkopolskie [P]
Rejestracja: 05 Sie 2014,
Posty: 6
Wymieniłem uszczelkę pod pokrywą sylikonu było nawalone po całym tym rowku co uszczelka w niego wchodzi wyczyściłem poskręcałem i narazie aby bagnet oglądam. Zrobiłem już ponad 500km i nie ma ubytku. Niebieski dym również zniknął chyba się przepaliło wszystko:) Teraz mi się tak dziwnie dławi raz na jakiś czas obroty podchodzą ale nie przyspiesza dopiero po chwili idzie normalnie podobny objaw do ślizgającego się sprzęgła tylko że sprzęgło jest okej, wyjechałem na prostą wbiłem go na 5 przy jakichś 40 może 50/h i wcisnąłem w podłoge i szedł bez zająknięcia. I jeszcze na trasie ostatnio mi tak dziwnie 2 razy szarpnąl jakby się paliwo kończyło. Tak się zastanawiam czy to nie będzie wina filtra paliwa co sądzicie?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #741789 Wysłany: 29 Sie 2014, 16:10; 
 Temat postu: Re: Kopcenie na niebiesko
Offline
Puntoświr

Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 16V 86KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: podkarpackie [R]
Rejestracja: 28 Mar 2011,
Posty: 2377
Pomógł: 124
krzysiek9110 napisał(a):
wbiłem go na 5 przy jakichś 40 może 50/h i wcisnąłem w podłoge i szedł bez zająknięcia.


:mrgreen:


Góra
 Profil  
 
 
 Post #741848 Wysłany: 30 Sie 2014, 00:01; 
 Temat postu: Re: Kopcenie na niebiesko
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Krzysztof
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: wielkopolskie [P]
Rejestracja: 05 Sie 2014,
Posty: 6
Coz to za szydera? Zly sposobl? Faktem jest ze w fotel tak wciskalo ze na tylnej kanapie prawie wyladowalem;)


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 13 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO