You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 15 Cze 2025, 19:50

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 15 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #69675 Wysłany: 04 Gru 2007, 23:15; 
 Temat postu: Nowy tłumik już czarny > HELP <
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: pomorskie
Rejestracja: 02 Gru 2007,
Posty: 386
:arrow: Kupiłem nowy sportowy tłumik Michael Speeder dedykowany :lol:

Image

Na razie nie rozpisuję się o nim, bo jest za "świeży", napiszę za jakieś 1000 km.

:arrow: Problem jest taki: Już po przejechaniu ok. 50 km. końcówka zrobiła się szaro-czarna, jakby od sadzy? Co może być przyczyną?

:arrow: Drugi problem: Myślałem, że po wymianie tłumika kropek przestanie szarpać na niskich obrotach przy depnięciu gazu w podłogę. Szarpie strasznie, jakby się dusił, czasem strzeli z filtra powietrza. Np. na dwójce szarpie, szarpie, potem jak już się doszarpie do ok. 2300 obrotów wyrywa ostro do przodu i jest git (bajka jest 4-6 tys. :lol: )

:arrow: Trzeci problem: Gdzie się podziewa 1 litr oleju po 2 tys. km? Kropek kopci na biało, czy zimny, czy ciepły, silnik jest mokry, ale bez przesady. Z rana przy odpalaniu słychać lekki metaliczny dzwięk, który cichnie po dwóch min. Z wydechu przy przygazówce wydobywa się jakby woda z plamkami oleju i sadzi.

:arrow: Czy wymienić silnik?

Czy bez problemu pasuje od Seja?

Z góry dzięki :D

_________________
Abarth 55 kucy :D
Image

Corvette Z06 przy 160 km/h. - OBJECHANE


Góra
 Profil  
 

 
 Post #69707 Wysłany: 05 Gru 2007, 01:06; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: zielona góra
Rejestracja: 30 Maj 2007,
Posty: 326
Vulcan napisał(a):
Myślałem, że po wymianie tłumika kropek przestanie szarpać na niskich obrotach przy depnięciu gazu w podłogę


czym sie sugerowales myslac ze jak zmiensiz tlumik to samochod przestanie szarpac?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #69711 Wysłany: 05 Gru 2007, 01:27; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: pomorskie
Rejestracja: 02 Gru 2007,
Posty: 386
tbeza napisał(a):
czym sie sugerowales myslac ze jak zmiensiz tlumik to samochod przestanie szarpac?


Tym, że końcowy tłumik był dziurawy i myślałem, że jest zapchany.

_________________
Abarth 55 kucy :D
Image

Corvette Z06 przy 160 km/h. - OBJECHANE


Góra
 Profil  
 
 
 Post #69764 Wysłany: 05 Gru 2007, 11:32; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Beskid Wyspowy
Rejestracja: 24 Paź 2007,
Posty: 992
Już drugi temat o tym samym!
http://fiatpunto.com.pl/topic4788.html

Silnik masz do remontu i koniec.

Olej nie spala się w silnku na czarny dym, co najwyżej siwy :lol:

_________________
Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04


Góra
 Profil  
 
 
 Post #69847 Wysłany: 05 Gru 2007, 18:07; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: BobMF
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław
Rejestracja: 01 Kwi 2007,
Posty: 1044
a jak szarpie na niskich obrotach to pewnie sprzęgło daje znać o sobie

_________________
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wszystko do Diesla - wtryski, pompy, akumulatory i inne:
domino.sklep.pl
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Góra
 Profil  
 
 
 Post #69874 Wysłany: 05 Gru 2007, 19:18; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: pomorskie
Rejestracja: 02 Gru 2007,
Posty: 386
Tezet1956 napisał(a):
Już drugi temat o tym samym!


Jakoś nie widzę dużego podobieństwa :lol:

[ Dodano: 05 Gru 2007 18:18 ]
BobMF napisał(a):
a jak szarpie na niskich obrotach to pewnie sprzęgło daje znać o sobie


Sprzęgło prawie nóweczka Valeo po ok. 7 tys. km.

_________________
Abarth 55 kucy :D
Image

Corvette Z06 przy 160 km/h. - OBJECHANE


Góra
 Profil  
 
 
 Post #69882 Wysłany: 05 Gru 2007, 19:38; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Beskid Wyspowy
Rejestracja: 24 Paź 2007,
Posty: 992
Myślę, ze kompresja jest cieńkawa i brakuje mocy. Vulcan pomierz ciśnienie sprężania, dużo się dowiesz.

[ Dodano: 05 Gru 2007 18:38 ]
Vulcan napisał(a):
Jakoś nie widzę dużego podobieństwa

No podobieństwo jest w tym zżeranym oleju i pytaniu o silnki 600-tki

_________________
Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04


Góra
 Profil  
 
 
 Post #70131 Wysłany: 06 Gru 2007, 17:42; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: korczyna k krosna
Rejestracja: 06 Lis 2007,
Posty: 487
Cytuj:
myślę, ze kompresja jest cieńkawa i brakuje mocy. Vulcan pomierz ciśnienie sprężania, dużo się dowiesz.

a jaka powinna byc kompresja jesli silnik jest bdb jaka jak db a jaka jak na wykonczeniu??

_________________
GP 1.4 8v


Góra
 Profil  
 
 
 Post #70132 Wysłany: 06 Gru 2007, 17:47; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Beskid Wyspowy
Rejestracja: 24 Paź 2007,
Posty: 992
Może się ktoś ze mna nie zgodzi, ale dobry silnik ma ok 12-13 bar, a kiepski 3-4 bar.

_________________
Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04


Góra
 Profil  
 
 
 Post #70225 Wysłany: 06 Gru 2007, 21:47; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Zdunia
Rejestracja: 18 Lis 2007,
Posty: 16
1 litr oleju na 2 tys km to nie jest tak tragicznie. Z tego co dowiedzialem sie od mechanika granica tolerancji spalania oleju miescie sie od 0,5-0,7 litra na 1000 km, wiecej to juz czeka remoncik :D ale z tego co mowisz to twoj jeszcze tego nie wymaga :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #70235 Wysłany: 06 Gru 2007, 22:15; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Beskid Wyspowy
Rejestracja: 24 Paź 2007,
Posty: 992
Ale te silniczki potrafią nie brać oleju. Moje dawne UNO FIRE przy przebiegu 260 tys km nie brało więcej jak litr na 15 000 km i to jeszcze połowę z tego wychlapało przez nieszczelności, typowe dla tych silniczków.

_________________
Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04


Góra
 Profil  
 
 
 Post #70305 Wysłany: 07 Gru 2007, 10:23; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Rejestracja: 20 Maj 2007,
Posty: 81
Jeśli się pytasz gdzie jest olej to znajdziesz go na swoim szarym wydechu.
Najprawdopodobniej masz pierścienie do wymiany a może i blok do toczenia.

_________________
Moje Punto


Góra
 Profil  
 
 
 Post #70309 Wysłany: 07 Gru 2007, 11:08; 
 Temat postu: Re: Nowy tłumik już czarny > HELP <
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: WND
Rejestracja: 15 Maj 2007,
Posty: 301
Vulcan napisał(a):
Problem jest taki: Już po przejechaniu ok. 50 km. końcówka zrobiła się szaro-czarna, jakby od sadzy? Co może być przyczyną?


U mnie...silnik 1kkm po remoncie, więc nie ma mowy o wyciekach czy kopceniu olejem itp. a końcówka i tak się brudzi od sadzy...przecież wylatują przez tłumik spaliny i to logiczne że będzie brudny... a w przypadku sportowego, przelotowego tłumika ten "efekt" będzie większy...
Więc nie widzę tu problemu :wink:


Góra
 Profil  
 
 
 Post #70379 Wysłany: 07 Gru 2007, 18:31; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: pomorskie
Rejestracja: 02 Gru 2007,
Posty: 386
Już pozbyłem się problemu czarnego tłumika i szarpania na niskich obrotach :lol: :lol: :lol: Przyczyną okazał się katalizator ! Teraz jest kawałek rurki i jest oki. Nawet przestał kopcić jak lokomotywa.

:?: Ma ktoś sposób na tanie wyciszenie wnętrza, bo troszkę zbyt głośny ten tłumik :?:

Dziś wyciszałem podłogę bagażnika i pod tylną kanapą pianką pod podłogo szwedzkie i troszkę pomogło. Pianka 5 mm w arkuszach twarda.

_________________
Abarth 55 kucy :D
Image

Corvette Z06 przy 160 km/h. - OBJECHANE


Góra
 Profil  
 
 
 Post #70404 Wysłany: 07 Gru 2007, 20:07; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Beskid Wyspowy
Rejestracja: 24 Paź 2007,
Posty: 992
Vulcan napisał(a):
Przyczyną okazał się katalizator ! Teraz jest kawałek rurki i jest oki. Nawet przestał kopcić jak lokomotywa.
No to teraz wiem, że kopci katalizator i jest przyczyną szarpania :lol:

Zaczekaj kilka dni z wnioskami, aż ci zalepi tę rurkę.

_________________
Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 15 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO