Fiat Punto :: Forum https://fiatpunto.com.pl/ |
|
siła napięcia paska rozrządu http://fiatpunto.com.pl/topic7255.html |
Strona 1 z 1 |
Autor: | zeetung [ 07 Kwi 2008, 12:13 ] |
Temat postu: | siła napięcia paska rozrządu |
Witam! Mam pytanie: jak mocno powinien być naprężony pasek rozrządu? w moim Punciaku 1.2 8V ściągnąłem obudowę i wydaje mi się że jest zbyt mocno tzn. mogę go nacisnąć tak mniej więcej na 0,5-1,0 cm kciukiem. Czy tak powinien być? Co może się stać gdyby był naciągnięty zbyt mocno? |
Autor: | HIPER [ 09 Kwi 2008, 22:29 ] |
Temat postu: | |
w którymś InfoTechu było napisane: Mowa tu o 1,2 8V bo w 16V jest kompensator i całość bierze w łeb. Na jego najdłuższej części pomiędzy kolami, łapiąc w jej połowie masz dać radę go SKRĘCIĆ tylko o 90 stopni. Wtedy masz optimum. |
Autor: | ipIV [ 09 Kwi 2008, 22:34 ] |
Temat postu: | |
Cytuj: Na jego najdłuższej części pomiędzy kolami, łapiąc w jej połowie masz dać radę go SKRĘCIĆ tylko o 90 stopni. Wtedy masz optimum. niby tak, ale to wszystko to g prawda... napiąłem z całej siły i dało się go skręcić w rękach o 90*.... z trudem ale dało... i co? poszedł napinacz i pompa wody sie je..... jeden wielki świst po 100km....
Powiem tak: żeby naciskając na niego na najdłuższym odcinku dał się ugiąć o 0,7 - 1cm bez większego problemu. |
Autor: | HIPER [ 09 Kwi 2008, 22:41 ] |
Temat postu: | |
heh - to ty dużo siły masz.... ja u siebie ustawiłem ta metodą i 62 tyś i spokój. Jest tylko mała dygresja co do skręcenia - to nie oznacza że masz się zaprzeć, złapać cala ręka i wykręcać ile natura ci siły dala. W 2 palce i wykonujesz skręcenie - jeśli jest już opór znaczny to dość. Chodź z tego co widziałem - co producent to inna metoda. p.s. Z całej siły?? No to co się dziwisz efektów... to jest pasek a nie łańcuch... |
Autor: | ipIV [ 09 Kwi 2008, 22:48 ] |
Temat postu: | |
No ale dało się go skręcić o 90*... Im mocniej tym lepiej nie? mniejsze prawdopodobieństwo, ze przeskoczy... ... |
Autor: | HIPER [ 09 Kwi 2008, 22:58 ] |
Temat postu: | |
ipIV napisał(a): No ale dało się go skręcić o 90*... Im mocniej tym lepiej nie? mniejsze prawdopodobieństwo, ze przeskoczy... ...
przy tak silnym napięciu nie piszczał na napinaczu? pasek opasuje nie małe te kola (na wale jest małe ale mocno opasane) a na głowicy masz dość duże kolo, pompa to żaden opór na tym pasku. Poza tym to z rozrządem to lepiej niech przeskoczy niż się urwie - szczególnie w 16V. |
Autor: | ipIV [ 09 Kwi 2008, 23:09 ] |
Temat postu: | |
HIPER napisał(a): przy tak silnym napięciu nie piszczał na napinaczu?
Nie, tylko łożysko napinacza i pompy wody zaczęło świszczeć... |
Autor: | zeetung [ 13 Kwi 2008, 15:47 ] |
Temat postu: | |
Dzięki za info, ale nikt nie napisał co może się stać gdyby pasek był za mocno napięty. Może się np. zerwać lub coś innego? |
Autor: | HIPER [ 13 Kwi 2008, 23:38 ] |
Temat postu: | |
jeżeli za mocno napięty: 1. będzie piszczal (dzwięk bardziej podobny do trajkotania lub chrobotania) 2. padnie ci pompa wody ( najpierw będzie szumieć potem poleci łożysko) 3. może ale nie musi polecieć simering na walku rozrządu 4. zatrze się łożysko na rolce od napinacza, które zacznie coraz ciężej chodzić i będzie się po nim pasek nie przewijał tylko ślizgał i przecierał. 4. urwie się: - 1,2 8V nie odpalisz samochodu - silnik nie kolizyjny - 1,2 16V silnik kolizyjny tzn. jeżeli się pasek urwie to wałek rozrządu nie zamknie zaworów kiedy tłoki pójdą do góry i uderzą w zawory. Dobrze będzie jak tylko powygina zawory, ale zazwyczaj je wyłamuje z prowadnic i wtedy jedziesz po nową głowicę. |
Strona 1 z 1 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |