You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 10 Gru 2018, 02:41

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 16 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #235048 Wysłany: 01 Kwi 2009, 01:05; 
 Temat postu: elektrozawór EGR 1.9 jtd
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Tomasz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: HLX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Jastrzebie Zdrój
Rejestracja: 31 Mar 2008,
Posty: 49
witam :) na starcie nie wiem czy nie palne glupoty ale jednak zaryzykuje :)
wiec zauwazylem spadki w mocy podejrzewalem juz turbine i wszystko inne po kolei ale wydaja sie ok wiec zostalo mi cos takiego jak zawor ERG gdzie go zlokalizuje (prosil bym o ewentualne foto) i jak go wymontowac i przeczyscic jakies porady ??
wyczytalem ze to i przeplywomierz czeste awarie z moimi objawami ...

dodatkowo dziwne stukoty (piszczenia jakby gumy choc momentami podchodzace cos pod dzwiek jakby nieszczelnego ukladu wydechowego takie przedmuchy czy cos .. choc ukld wydechowy szczelny a na luzie nie ma jak tego wysluchac :( ) ) na zawysokim biegu i zaniskich obrotach w okolicach rozrzadu ... a byl jakies 10 000 km temu robiony razem z rolkami i pompa wody caly komplecik ... podchodzi mi jeszcze jedynie taki temat do tego http://fiatpunto.com.pl/topic2929-15.html

_________________
Punto II 1.9 JTD HLX 115km
aku... Centra Futura 53Ah/540A
Oil... Castrol Edge 5w40
tarcze Mikoda Tuningowane + klocki ferodo
Zawieszenie Eibach Sprort


Góra
 Profil  
 

 
 Post #235553 Wysłany: 02 Kwi 2009, 15:08; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Łukasz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: ELX
Województwo: lubelskie [L]
Miejscowość: Zamość
Rejestracja: 16 Lut 2008,
Posty: 215
Pomógł: 1
Tak, jak piszesz najpierw sprawdź przepływomierz. Nie masz większego spalania i większego dymienia?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #235590 Wysłany: 02 Kwi 2009, 17:15; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Tomasz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: HLX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Jastrzebie Zdrój
Rejestracja: 31 Mar 2008,
Posty: 49
spalanie mam w normie dymienie jest ale to ponoc dosc normalny objaw jak na diesla tym bardizej jak na luzie dam pelny gaz... podczas normalnej jazdy brak dymienia :)

_________________
Punto II 1.9 JTD HLX 115km
aku... Centra Futura 53Ah/540A
Oil... Castrol Edge 5w40
tarcze Mikoda Tuningowane + klocki ferodo
Zawieszenie Eibach Sprort


Góra
 Profil  
 
 
 Post #235952 Wysłany: 03 Kwi 2009, 20:25; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Łukasz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: ELX
Województwo: lubelskie [L]
Miejscowość: Zamość
Rejestracja: 16 Lut 2008,
Posty: 215
Pomógł: 1
W takim razie nie ma co gdybać, trzeba jechać na kompa i powinno cos pokazac? Można jeszcze pokusić się o czyszczenie zaworu EGR. Przy rozrządzie była wymienana pompa wody?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #236062 Wysłany: 03 Kwi 2009, 23:45; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Tomasz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: HLX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Jastrzebie Zdrój
Rejestracja: 31 Mar 2008,
Posty: 49
przy rozrzadzie byla wymieniana pompa wodna calos + rolki :) no i wlasnie erg mnie zastanawia czy poczyscic itp tylko gdzie co jak ?? wlasnie na tym polega moj problem... nie wiem gdzie to jest jak wyglada jak zdemontowac i jak to wykonac :) prosil bym o jakies sugestie jak za to sie zabrac i milo by bylo jakies fotki :) nie zebym duzo wymagal hehe :) ale mini instrukcja mile widziana ;) bo nie znalazlem na calym forum co grzebalem ... wiec podejrzewam ze nie jedna osoba by na tym skorzystala :) bo wydaje sie ze to jest raczej przez kazdego latwe do wykonania tylko pokierowac mniej wiecej :)

_________________
Punto II 1.9 JTD HLX 115km
aku... Centra Futura 53Ah/540A
Oil... Castrol Edge 5w40
tarcze Mikoda Tuningowane + klocki ferodo
Zawieszenie Eibach Sprort


Góra
 Profil  
 
 
 Post #250402 Wysłany: 07 Maj 2009, 11:08; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Gliwice
Rejestracja: 06 Maj 2009,
Posty: 157
batton_1983 napisał(a):
przy rozrzadzie byla wymieniana pompa wodna calos + rolki :) no i wlasnie erg mnie zastanawia czy poczyscic itp tylko gdzie co jak ?? wlasnie na tym polega moj problem... nie wiem gdzie to jest jak wyglada jak zdemontowac i jak to wykonac :) prosil bym o jakies sugestie jak za to sie zabrac i milo by bylo jakies fotki :) nie zebym duzo wymagal hehe :) ale mini instrukcja mile widziana ;) bo nie znalazlem na calym forum co grzebalem ... wiec podejrzewam ze nie jedna osoba by na tym skorzystala :) bo wydaje sie ze to jest raczej przez kazdego latwe do wykonania tylko pokierowac mniej wiecej :)


Zaślep EGR przy kolektorze wydechowym (nad turbiną wychodzi perforowana rurka), oraz przy kolektorze ssacym przy scianie grodziowej - będzie to widoczne po zdjęciu plastiku silnika.

Pozdrawiam

_________________
Punto JTD 200+ps obecnie update z unijet na multijet :)

www.cinsoft.pl


Góra
 Profil  
 
 
 Post #250409 Wysłany: 07 Maj 2009, 11:21; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Poland
Rejestracja: 19 Mar 2007,
Posty: 1125
Pomógł: 7
batton_1983 heh, najlepiej przeczyścić. komputer nie jest głupi :) jeśli masz przez przypadek silniczek CF3 to się komp zorientuje że jest zaślepione egr i ograniczy osiągi samochodu - ekologia, jeśli CF2 to raczej nie. U mnie w np. w egr jest dodatkowo czujnik oprócz selenoidu, można sprawdzić w autodacie ( instalacja elektryczna ) co tam dokładnie powinno siedzieć. Z tego co wiem to w fiacie jest specjalna blaszka z dziurkami fi 8 do zaślepienia. Ich rozwiązanie problemu egr, ale koszt ~50zł więc się nie opyla, lepiej samemu zrobić. Byłeś ze swoim kropkiem na kompie? masz jakieś błędy ?

_________________
Dzień bez chmury jest ponury.
Odpalanie na mrozie Punto 1.9D http://www.youtube.com/watch?v=-GX4nKQIMGY

___


Góra
 Profil  
 
 
 Post #250691 Wysłany: 07 Maj 2009, 22:14; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Tomasz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: HLX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Jastrzebie Zdrój
Rejestracja: 31 Mar 2008,
Posty: 49
bledow zero :) osiagi sie same poprawily ... jak sie okazalo przestalem jezdzic na "city" przez ktory pedal gazu inaczej reagowal.... i wszystko dziala jak powinno ;) okazalo sie ze mam ten "bajer" jak w wersji sport gdzie zalozylem o tym juz topic ;) pozdrawiam i dzieki za podpowiedzi a co do ERG jak skoncze remont w domku i troche dychne ;) to sie wezme za skontrolowanie tak ogolnie czy nie wymaga tylko czyszczenia ;)

_________________
Punto II 1.9 JTD HLX 115km
aku... Centra Futura 53Ah/540A
Oil... Castrol Edge 5w40
tarcze Mikoda Tuningowane + klocki ferodo
Zawieszenie Eibach Sprort


Góra
 Profil  
 
 
 Post #599917 Wysłany: 24 Lip 2012, 12:26; 
 Temat postu: Re: elektrozawór EGR 1.9 jtd
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Adam
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: ELX
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 22 Mar 2012,
Posty: 15
Witam Was serdecznie.

Z góry przepraszam za odgrzewanie kilkuletniego kotleta ale nie chce zakładać nowego tematu skoro ten także dotyczy EGR`u.

Mam Punto 1.9 JTD z 2001 r i zacząłem sobie czytać odnośnie możliwości zaślepienia EGR.
Nie znalazłem ani jednej złej opini a wręcz same pozytywne relacje.
Jeżdżę przeważnie po mieście i na krótkich dystansach nie przekraczając 2000 - 2200 obr/min więc tam się mogło ładnie zasyfić już wszystko a zrobiłem nim już jakieś 10 000 km.
Moje odczucia są takie że kiedyś wystarczyło minimalnie wcisnąc pedał gazu i auto rwało jak głupie a to tylko 80 KM xD
Kiedyś znów miałem taki przypadek że owszem rwało ale pedał musiałem wcisnąc niemal do podłogi. Kilka razy zmieniłem biegi przy wyższych obrotach i znów fajnie przyspieszał. Teraz znów mam tak że raz np jadac w trasie predkosc 120km/h utrzymuje bez problemu lekko wciskajac gaz a innym razem musze miec pedal wcisniety do polowy zeby taka predkosc utrzymac. Spalanie w trasie przy jezdzie rownej 120 km/h wychodzi mi jakies 4,7 l/100 km ... nie za duzo jak na diesla ?? Po zakupie jak wracałem w dodatku kretymi drogami ciagla zmiana biegow itp i wyszlo mi 3,75 xD
Po miescie wychodzi mi około 6 / 100 przy krotkich odcinkach.

Ale do rzeczy... Postanowilem zaslepic EGR a ze mam znajomego mechanika zdjal pokrywe i patrzy... a tam z tylu silnika przerwany przewod ...mowi ze podcisnienie i ze przez to moglo sie wszystko kopac bo EGR przepuszczal spaliny i na postoju i w czasie jazdy. Zlaczyl dwa konce przewodem i teraz EGR sie zamyka niby przy dodaniu gazu... ale mowie zeby i tak go zaslepil na cacy wiec rozkrecil przy tej rurce falowanej ( sorry za okreslenie ale ja to umiem sobie ropy nalac ;p ) wsadzil blaszke i skrecil i tu moje zdziwienie...
Po odpaleniu silnika momentalnie zapalila sie kontrolka wspomagania i kierownica ani drgnie ... WTF ?? Zgasilem ... odpalilem...nadal.... WTF WTF ??? ;/;/
Rozebral... wyjal blaszke skrecil spowrotem odpalam i nadal... gasze, sprawdzilismy bezpieczniki bo zadnych kabli nie tykal wszystkie dobre. Odpalam jeszcze raz i wspoma znow chodzi.
czy to przypadek czy jakies powiazanie i nie da sie zaslepic EGRa ?
co moglo powodowac to przerwane podcisnienie ? Brak mocy? wieksze zuzycie ?

Z gory dzieki ;)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #600107 Wysłany: 25 Lip 2012, 09:46; 
 Temat postu: Re: elektrozawór EGR 1.9 jtd
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 85KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łask
Rejestracja: 01 Maj 2010,
Posty: 100
Pomógł: 5
W 80kM EGR sterowany jest podciśnieniem? W 85kM jest elektromagnes, po zaślepieniu u mnie pojawił sie błąd EGR 404, na deske nic nie wywaliło, żadnych negatywnych zmian po zaślepieniu nie zauważyłem

_________________
Image
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #600113 Wysłany: 25 Lip 2012, 10:11; 
 Temat postu: Re: elektrozawór EGR 1.9 jtd
Offline
GPS
Awatar użytkownika

Imię: mario
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 85KM JTD
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Miasto Królów Polskich
Rejestracja: 07 Lis 2008,
Posty: 2787
Pomógł: 2
Ramziii, to włożyłeś blaszki i tyle? zero ingerencji w kompa?

_________________
Była biała kropka mk2 1.2 jest niebieska szybsza kropka jtd :)

check >> topic12808-925.html << check


Góra
 Profil  
 
 
 Post #600125 Wysłany: 25 Lip 2012, 10:55; 
 Temat postu: Re: elektrozawór EGR 1.9 jtd
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 85KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łask
Rejestracja: 01 Maj 2010,
Posty: 100
Pomógł: 5
zero ingerencji w kompa, zaślepiony blachą

_________________
Image
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #600279 Wysłany: 25 Lip 2012, 23:58; 
 Temat postu: Re: elektrozawór EGR 1.9 jtd
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Adam
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: ELX
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 22 Mar 2012,
Posty: 15
Dzis znow powtorzylem operacje zeby sprawdzic czy to przypadek czy powiazanie i po wlozeniu blaszki wspoma chodzi normalnie czyli to byl przypadek :)
Ale jakos nie poczulem zadnej roznicy w przyspieszaniu ani reakcji na gaz.

Zauwazylem za to ze jak mu wcisne gaz do dechy to z rury walnie takim czarnuchem ze szok ;p podczas jazdy nie kopci i na postoju tez nie ale tak mu dalem ze skubany wszedl na 5 tys obr ... kurde to diesel wogole ? to tam ladnie pewnie jest zasyfiony... ;/

A czy po zaslepieniu nie wystepuje zwiekszone zuzycie paliwa ?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #600312 Wysłany: 26 Lip 2012, 08:13; 
 Temat postu: Re: elektrozawór EGR 1.9 jtd
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: ELX
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Bystrzyca Kłodzka
Rejestracja: 09 Kwi 2008,
Posty: 171
To teraz do kompletu wyczyść lub wytnij środek katalizatora , spaliny szybciej opuszczą układ co powinno objawić się żwawszym autkiem. U mnie od 6 lat EGR zaślepiony wsunie 3 blaszkami (każde łącznie egera). Zero jakiego problemu z tym związanego. Zdrowy silnik nie kopci nawet bez EGR'a.

_________________
Było :Fiat Punto mk2 1.9 JTD
Jest: Alfa Romeo 166 2.4 JTD & ALFA ROMEO 145 1.5 TS


Góra
 Profil  
 
 
 Post #600323 Wysłany: 26 Lip 2012, 09:03; 
 Temat postu: Re: elektrozawór EGR 1.9 jtd
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: śląsk
Rejestracja: 26 Kwi 2010,
Posty: 371
Pomógł: 5
kazdy diesel nawet z dpf-em przy mocnym depnięciu musi puścić bąka,nie ma możliwosci by dawka paliwa została dopalona,co innego jak kopci nawet przy delikatnym deptaniu,tutaj sprawny samochód nie powinien zostawiac chmury sadzy

_________________
Kiedy się rodziłem to płakałem a wszyscy się śmiali. Kiedy umrę to ja będę się śmiał a Wy będziecie płakali .. LOS AMIGOS


Góra
 Profil  
 
 
 Post #601120 Wysłany: 30 Lip 2012, 01:14; 
 Temat postu: Re: elektrozawór EGR 1.9 jtd
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Adam
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: ELX
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 22 Mar 2012,
Posty: 15
katalizatora nie mam od zakupu ;p chyba wczesniejszy wlasciciel tez wpadl na ten pomysl chociaz ja mysle ze raczej chcial zarobic:)

Z zaslepienia EGRa jednak zrezygnowalem i powrocilem do fabrycznej blaszki :) Jakos tak jak nie widac roznicy to po co kombinowac ;)

A jesli o kopcenie chodzi to ja bym tego "bakiem" nie nazwal bo to czarny dym jak z komina ... ale na szczescie tylko przy gazie w podlodze a tego na ogol nie robie :)

Takze moja Kropka jaka jest taka jest i pozostanie seryjna ... :) poki co ;p

Pozdrawiam.


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 16 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2013
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO