|
Obecny czas: 21 Maj 2024, 18:45
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 16 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
batton_1983 |
#235048 Wysłany:
01 Kwi 2009, 01:05; Temat postu: elektrozawór EGR 1.9 jtd |
|
|
Sympatyk kropek |
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: HLX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Jastrzebie Zdrój Rejestracja: 31 Mar 2008, Posty: 49
|
witam na starcie nie wiem czy nie palne glupoty ale jednak zaryzykuje
wiec zauwazylem spadki w mocy podejrzewalem juz turbine i wszystko inne po kolei ale wydaja sie ok wiec zostalo mi cos takiego jak zawor ERG gdzie go zlokalizuje (prosil bym o ewentualne foto) i jak go wymontowac i przeczyscic jakies porady ??
wyczytalem ze to i przeplywomierz czeste awarie z moimi objawami ...
dodatkowo dziwne stukoty (piszczenia jakby gumy choc momentami podchodzace cos pod dzwiek jakby nieszczelnego ukladu wydechowego takie przedmuchy czy cos .. choc ukld wydechowy szczelny a na luzie nie ma jak tego wysluchac ) ) na zawysokim biegu i zaniskich obrotach w okolicach rozrzadu ... a byl jakies 10 000 km temu robiony razem z rolkami i pompa wody caly komplecik ... podchodzi mi jeszcze jedynie taki temat do tego http://fiatpunto.com.pl/topic2929-15.html
_________________ Punto II 1.9 JTD HLX 115km aku... Centra Futura 53Ah/540A Oil... Castrol Edge 5w40 tarcze Mikoda Tuningowane + klocki ferodo Zawieszenie Eibach Sprort
|
|
Góra |
|
|
|
|
uki1906 |
#235553 Wysłany:
02 Kwi 2009, 15:08; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Imię: Łukasz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: ELX
Województwo: lubelskie [L]
Miejscowość: Zamość Rejestracja: 16 Lut 2008, Posty: 215 Pomógł: 1
|
Tak, jak piszesz najpierw sprawdź przepływomierz. Nie masz większego spalania i większego dymienia?
|
|
Góra |
|
|
batton_1983 |
#235590 Wysłany:
02 Kwi 2009, 17:15; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: HLX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Jastrzebie Zdrój Rejestracja: 31 Mar 2008, Posty: 49
|
spalanie mam w normie dymienie jest ale to ponoc dosc normalny objaw jak na diesla tym bardizej jak na luzie dam pelny gaz... podczas normalnej jazdy brak dymienia
_________________ Punto II 1.9 JTD HLX 115km aku... Centra Futura 53Ah/540A Oil... Castrol Edge 5w40 tarcze Mikoda Tuningowane + klocki ferodo Zawieszenie Eibach Sprort
|
|
Góra |
|
|
uki1906 |
#235952 Wysłany:
03 Kwi 2009, 20:25; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Imię: Łukasz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: ELX
Województwo: lubelskie [L]
Miejscowość: Zamość Rejestracja: 16 Lut 2008, Posty: 215 Pomógł: 1
|
W takim razie nie ma co gdybać, trzeba jechać na kompa i powinno cos pokazac? Można jeszcze pokusić się o czyszczenie zaworu EGR. Przy rozrządzie była wymienana pompa wody?
|
|
Góra |
|
|
batton_1983 |
#236062 Wysłany:
03 Kwi 2009, 23:45; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: HLX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Jastrzebie Zdrój Rejestracja: 31 Mar 2008, Posty: 49
|
przy rozrzadzie byla wymieniana pompa wodna calos + rolki no i wlasnie erg mnie zastanawia czy poczyscic itp tylko gdzie co jak ?? wlasnie na tym polega moj problem... nie wiem gdzie to jest jak wyglada jak zdemontowac i jak to wykonac prosil bym o jakies sugestie jak za to sie zabrac i milo by bylo jakies fotki nie zebym duzo wymagal hehe ale mini instrukcja mile widziana bo nie znalazlem na calym forum co grzebalem ... wiec podejrzewam ze nie jedna osoba by na tym skorzystala bo wydaje sie ze to jest raczej przez kazdego latwe do wykonania tylko pokierowac mniej wiecej
_________________ Punto II 1.9 JTD HLX 115km aku... Centra Futura 53Ah/540A Oil... Castrol Edge 5w40 tarcze Mikoda Tuningowane + klocki ferodo Zawieszenie Eibach Sprort
|
|
Góra |
|
|
CINEK_ |
#250402 Wysłany:
07 Maj 2009, 11:08; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Gliwice Rejestracja: 06 Maj 2009, Posty: 157
|
batton_1983 napisał(a): przy rozrzadzie byla wymieniana pompa wodna calos + rolki no i wlasnie erg mnie zastanawia czy poczyscic itp tylko gdzie co jak ?? wlasnie na tym polega moj problem... nie wiem gdzie to jest jak wyglada jak zdemontowac i jak to wykonac prosil bym o jakies sugestie jak za to sie zabrac i milo by bylo jakies fotki nie zebym duzo wymagal hehe ale mini instrukcja mile widziana bo nie znalazlem na calym forum co grzebalem ... wiec podejrzewam ze nie jedna osoba by na tym skorzystala bo wydaje sie ze to jest raczej przez kazdego latwe do wykonania tylko pokierowac mniej wiecej
Zaślep EGR przy kolektorze wydechowym (nad turbiną wychodzi perforowana rurka), oraz przy kolektorze ssacym przy scianie grodziowej - będzie to widoczne po zdjęciu plastiku silnika.
Pozdrawiam
_________________ Punto JTD 200+ps obecnie update z unijet na multijet
www.cinsoft.pl
|
|
Góra |
|
|
remind |
#250409 Wysłany:
07 Maj 2009, 11:21; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Miejscowość: Poland Rejestracja: 19 Mar 2007, Posty: 1125 Pomógł: 7
|
batton_1983 heh, najlepiej przeczyścić. komputer nie jest głupi jeśli masz przez przypadek silniczek CF3 to się komp zorientuje że jest zaślepione egr i ograniczy osiągi samochodu - ekologia, jeśli CF2 to raczej nie. U mnie w np. w egr jest dodatkowo czujnik oprócz selenoidu, można sprawdzić w autodacie ( instalacja elektryczna ) co tam dokładnie powinno siedzieć. Z tego co wiem to w fiacie jest specjalna blaszka z dziurkami fi 8 do zaślepienia. Ich rozwiązanie problemu egr, ale koszt ~50zł więc się nie opyla, lepiej samemu zrobić. Byłeś ze swoim kropkiem na kompie? masz jakieś błędy ?
_________________ Dzień bez chmury jest ponury. Odpalanie na mrozie Punto 1.9D http://www.youtube.com/watch?v=-GX4nKQIMGY
___
|
|
Góra |
|
|
batton_1983 |
#250691 Wysłany:
07 Maj 2009, 22:14; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: HLX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Jastrzebie Zdrój Rejestracja: 31 Mar 2008, Posty: 49
|
bledow zero osiagi sie same poprawily ... jak sie okazalo przestalem jezdzic na "city" przez ktory pedal gazu inaczej reagowal.... i wszystko dziala jak powinno okazalo sie ze mam ten "bajer" jak w wersji sport gdzie zalozylem o tym juz topic pozdrawiam i dzieki za podpowiedzi a co do ERG jak skoncze remont w domku i troche dychne to sie wezme za skontrolowanie tak ogolnie czy nie wymaga tylko czyszczenia
_________________ Punto II 1.9 JTD HLX 115km aku... Centra Futura 53Ah/540A Oil... Castrol Edge 5w40 tarcze Mikoda Tuningowane + klocki ferodo Zawieszenie Eibach Sprort
|
|
Góra |
|
|
adask04 |
#599917 Wysłany:
24 Lip 2012, 12:26; Temat postu: Re: elektrozawór EGR 1.9 jtd |
|
|
Sympatyk kropek |
Imię: Adam
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: ELX
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 22 Mar 2012, Posty: 15
|
Witam Was serdecznie. Z góry przepraszam za odgrzewanie kilkuletniego kotleta ale nie chce zakładać nowego tematu skoro ten także dotyczy EGR`u. Mam Punto 1.9 JTD z 2001 r i zacząłem sobie czytać odnośnie możliwości zaślepienia EGR. Nie znalazłem ani jednej złej opini a wręcz same pozytywne relacje. Jeżdżę przeważnie po mieście i na krótkich dystansach nie przekraczając 2000 - 2200 obr/min więc tam się mogło ładnie zasyfić już wszystko a zrobiłem nim już jakieś 10 000 km. Moje odczucia są takie że kiedyś wystarczyło minimalnie wcisnąc pedał gazu i auto rwało jak głupie a to tylko 80 KM Kiedyś znów miałem taki przypadek że owszem rwało ale pedał musiałem wcisnąc niemal do podłogi. Kilka razy zmieniłem biegi przy wyższych obrotach i znów fajnie przyspieszał. Teraz znów mam tak że raz np jadac w trasie predkosc 120km/h utrzymuje bez problemu lekko wciskajac gaz a innym razem musze miec pedal wcisniety do polowy zeby taka predkosc utrzymac. Spalanie w trasie przy jezdzie rownej 120 km/h wychodzi mi jakies 4,7 l/100 km ... nie za duzo jak na diesla ?? Po zakupie jak wracałem w dodatku kretymi drogami ciagla zmiana biegow itp i wyszlo mi 3,75 Po miescie wychodzi mi około 6 / 100 przy krotkich odcinkach. Ale do rzeczy... Postanowilem zaslepic EGR a ze mam znajomego mechanika zdjal pokrywe i patrzy... a tam z tylu silnika przerwany przewod ...mowi ze podcisnienie i ze przez to moglo sie wszystko kopac bo EGR przepuszczal spaliny i na postoju i w czasie jazdy. Zlaczyl dwa konce przewodem i teraz EGR sie zamyka niby przy dodaniu gazu... ale mowie zeby i tak go zaslepil na cacy wiec rozkrecil przy tej rurce falowanej ( sorry za okreslenie ale ja to umiem sobie ropy nalac ;p ) wsadzil blaszke i skrecil i tu moje zdziwienie... Po odpaleniu silnika momentalnie zapalila sie kontrolka wspomagania i kierownica ani drgnie ... WTF ?? Zgasilem ... odpalilem...nadal.... WTF WTF ??? ;/;/ Rozebral... wyjal blaszke skrecil spowrotem odpalam i nadal... gasze, sprawdzilismy bezpieczniki bo zadnych kabli nie tykal wszystkie dobre. Odpalam jeszcze raz i wspoma znow chodzi. czy to przypadek czy jakies powiazanie i nie da sie zaslepic EGRa ? co moglo powodowac to przerwane podcisnienie ? Brak mocy? wieksze zuzycie ? Z gory dzieki
|
|
Góra |
|
|
Ramziii |
#600107 Wysłany:
25 Lip 2012, 09:46; Temat postu: Re: elektrozawór EGR 1.9 jtd |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 85KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łask Rejestracja: 01 Maj 2010, Posty: 100 Pomógł: 5
|
W 80kM EGR sterowany jest podciśnieniem? W 85kM jest elektromagnes, po zaślepieniu u mnie pojawił sie błąd EGR 404, na deske nic nie wywaliło, żadnych negatywnych zmian po zaślepieniu nie zauważyłem
_________________
|
|
Góra |
|
|
marioskarpa |
#600113 Wysłany:
25 Lip 2012, 10:11; Temat postu: Re: elektrozawór EGR 1.9 jtd |
|
|
GPS |
|
Imię: mario
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 85KM JTD
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Miasto Królów Polskich Rejestracja: 07 Lis 2008, Posty: 2786 Pomógł: 2
|
Ramziii, to włożyłeś blaszki i tyle? zero ingerencji w kompa?
_________________ Była biała kropka mk2 1.2 jest niebieska szybsza kropka jtd
check >> topic12808-925.html << check
|
|
Góra |
|
|
Ramziii |
#600125 Wysłany:
25 Lip 2012, 10:55; Temat postu: Re: elektrozawór EGR 1.9 jtd |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 85KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łask Rejestracja: 01 Maj 2010, Posty: 100 Pomógł: 5
|
zero ingerencji w kompa, zaślepiony blachą
_________________
|
|
Góra |
|
|
adask04 |
#600279 Wysłany:
25 Lip 2012, 23:58; Temat postu: Re: elektrozawór EGR 1.9 jtd |
|
|
Sympatyk kropek |
Imię: Adam
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: ELX
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 22 Mar 2012, Posty: 15
|
Dzis znow powtorzylem operacje zeby sprawdzic czy to przypadek czy powiazanie i po wlozeniu blaszki wspoma chodzi normalnie czyli to byl przypadek Ale jakos nie poczulem zadnej roznicy w przyspieszaniu ani reakcji na gaz. Zauwazylem za to ze jak mu wcisne gaz do dechy to z rury walnie takim czarnuchem ze szok ;p podczas jazdy nie kopci i na postoju tez nie ale tak mu dalem ze skubany wszedl na 5 tys obr ... kurde to diesel wogole ? to tam ladnie pewnie jest zasyfiony... ;/ A czy po zaslepieniu nie wystepuje zwiekszone zuzycie paliwa ?
|
|
Góra |
|
|
Zulek1986 |
#600312 Wysłany:
26 Lip 2012, 08:13; Temat postu: Re: elektrozawór EGR 1.9 jtd |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Łukasz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: ELX
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Bystrzyca Kłodzka Rejestracja: 09 Kwi 2008, Posty: 171
|
To teraz do kompletu wyczyść lub wytnij środek katalizatora , spaliny szybciej opuszczą układ co powinno objawić się żwawszym autkiem. U mnie od 6 lat EGR zaślepiony wsunie 3 blaszkami (każde łącznie egera). Zero jakiego problemu z tym związanego. Zdrowy silnik nie kopci nawet bez EGR'a.
_________________ Było iat Punto mk2 1.9 JTD Jest: Alfa Romeo 166 2.4 JTD & ALFA ROMEO 145 1.5 TS
|
|
Góra |
|
|
fullxda |
#600323 Wysłany:
26 Lip 2012, 09:03; Temat postu: Re: elektrozawór EGR 1.9 jtd |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: śląsk Rejestracja: 26 Kwi 2010, Posty: 371 Pomógł: 5
|
kazdy diesel nawet z dpf-em przy mocnym depnięciu musi puścić bąka,nie ma możliwosci by dawka paliwa została dopalona,co innego jak kopci nawet przy delikatnym deptaniu,tutaj sprawny samochód nie powinien zostawiac chmury sadzy
_________________ Kiedy się rodziłem to płakałem a wszyscy się śmiali. Kiedy umrę to ja będę się śmiał a Wy będziecie płakali .. LOS AMIGOS
|
|
Góra |
|
|
adask04 |
#601120 Wysłany:
30 Lip 2012, 01:14; Temat postu: Re: elektrozawór EGR 1.9 jtd |
|
|
Sympatyk kropek |
Imię: Adam
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: ELX
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 22 Mar 2012, Posty: 15
|
katalizatora nie mam od zakupu ;p chyba wczesniejszy wlasciciel tez wpadl na ten pomysl chociaz ja mysle ze raczej chcial zarobic:) Z zaslepienia EGRa jednak zrezygnowalem i powrocilem do fabrycznej blaszki Jakos tak jak nie widac roznicy to po co kombinowac A jesli o kopcenie chodzi to ja bym tego "bakiem" nie nazwal bo to czarny dym jak z komina ... ale na szczescie tylko przy gazie w podlodze a tego na ogol nie robie Takze moja Kropka jaka jest taka jest i pozostanie seryjna ... poki co ;p Pozdrawiam.
|
|
Góra |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ 16 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|