|
Obecny czas: 17 Cze 2025, 09:21
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 9 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
PrzemekPorsche |
#200169 Wysłany:
17 Gru 2008, 23:28; Temat postu: wymiana miski i uszczelek wydechu.... |
|
 |
Forumowicz |
Rejestracja: 17 Gru 2008, Posty: 2
|
Okej sprawa wyglada tak:
Standardowo po 6latach skorodowana na maxa miska wiec zaczelem ja wymieniac. Okazuje sie ze w silniku 1.2(punciak II z 2002) musze zdjac wydech aby wyjac miske i teraz pytania:
- ile mniejwiecej moze kosztowac uszczelka pod kolektor wydechowy?
- czy miedzy laczeniem kolektora z tlumikiem srodkowym jest silikon,zel odporny na wysokie temp. czy moze uszczelka?jesli uszczelka to ile kosztuje w przyblizeniu  ?
dzieki z gory za fast response...
|
|
Góra |
|
 |
|
|
ipIV |
#200181 Wysłany:
18 Gru 2008, 00:19; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
PrzemekPorsche napisał(a): - ile mniejwiecej moze kosztowac uszczelka pod kolektor wydechowy? 12zł PrzemekPorsche napisał(a): czy moze uszczelka?jesli uszczelka to ile kosztuje w przyblizeniu
uszczelka i kosztuje 5-6zł 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
PrzemekPorsche |
#200190 Wysłany:
18 Gru 2008, 01:51; Temat postu: |
|
 |
Forumowicz |
Rejestracja: 17 Gru 2008, Posty: 2
|
dzieki za odp.smiechowate ceny  .
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#200423 Wysłany:
19 Gru 2008, 00:17; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
PrzemekPorsche napisał(a): dzieki za odp.smiechowate ceny  .
Powodzenia ze srubami życzę i ostrożności przy odkręcaniu kolektora od głowicy, bo jak się zerwie śruba w środku głowicy to problem nie mały....
zasada nr 1: zimny silnik!
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
iNTER |
#200427 Wysłany:
19 Gru 2008, 00:28; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Gliwice Rejestracja: 02 Mar 2008, Posty: 461
|
ipIV zasada nr 1 jest niezgodna z prawdą, popuszczamy na gorącym, a kręcimy na zimnym, dlatego między innymi podgrzewa się palnikiem zapieczone śruby
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#200431 Wysłany:
19 Gru 2008, 00:38; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
iNTER napisał(a): ipIV zasada nr 1 jest niezgodna z prawdą, popuszczamy na gorącym, a kręcimy na zimnym, dlatego między innymi podgrzewa się palnikiem zapieczone śruby
fizyka podpowiada co innego  kiedyś dobierałem się do rozrządu na ciepłym silniku i za cholerę śruby mocujące łapę do głowicy nie chciały dać się odkręcić....  silnik ostygnął - poszło bez problemu.
Także ja bym próbował na zimnym polać czymś płynem hamulcowym np i odkręcał  Tym bardziej że spaliny mają bardzo wysoką temperaturę a aluminium czy stal pod jej wpływem się rozszerza.
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
iNTER |
#200434 Wysłany:
19 Gru 2008, 00:41; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Gliwice Rejestracja: 02 Mar 2008, Posty: 461
|
ipIV tylko że w tym dokładnym przypadku mamy do czynienia z nakrętka a nie śruba
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#200437 Wysłany:
19 Gru 2008, 00:46; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
iNTER napisał(a): ipIV tylko że w tym dokładnym przypadku mamy do czynienia z nakrętka a nie śruba
No nie tak do końca  jak nakrętka jest mocno zapieczona to szpilka wkręcona w głowicę może pęknąć, a wtedy d..a. A tak to nakrętka odkręci sie razem ze szpilką:
tylko 2 nakrętki się normalnie odkręciły, a reszta była tak zapieczona na szpilkach że prędzej szpilki dały się odkręcić 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
iNTER |
#200442 Wysłany:
19 Gru 2008, 00:54; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Gliwice Rejestracja: 02 Mar 2008, Posty: 461
|
ipIV oryginalnie nie ma prawa aby sie szpilka wykręciła, bo jest ( powinna ) byc wklejona. A jak to ma sie do rzeczywistości to widac na załaczonym obrazku.
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 9 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|