You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 17 Cze 2025, 11:15

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 12 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #61093 Wysłany: 06 Lis 2007, 16:14; 
 Temat postu: Wyciekające paliwo i mylący wskaźnik paliwa
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 06 Lis 2007,
Posty: 25
Witam,

Jestem tu nowy na forum i chciałbym się serdecznie przywitać :lol:

Mam od jakiegoś czasu Punto 1.2 8V z 2002 roku, powypadkowy (nie wiem dokładnie w jakim stopniu był zniszczony). Licznik zeznaje około 72kkm, no ale wiadomo jak to jest z licznikami.

Zawsze jak tankuję paliwo, zostaje plama pod zbiornikiem - nie wiem czy to jest normalne lub częste zjawisko w punciakach? Kolega ktory ma Renault 21 mówił że też mu trochę kropi z baku przy tankowaniu.
Drugi problem to złe wskazania na wskaźniku paliwa - tak jakby przesunięte o 1/4 - tzn. koniec paliwa jest na 1/4 pojemności. Komputer pokładowy pokazuje nieprawidłowe wskazania spalania oraz ilość km do przejechania jeszcze. Co i gdzie można sprawdzić żeby usunąć tę usterkę? Tak nawiasem mówiąc to miałem małą przygodę w związku z tym problemem :)

Ogólnie jestem bardzo zadowolony z samochodu - leje benzyne, wymieniam olej i filtry, i jadę. Teraz mnie czeka tylko wymiana przegubu, rozrządu i paru płynów.

Pozdrawiam,
Krzysztof


Góra
 Profil  
 

 
 Post #61135 Wysłany: 06 Lis 2007, 20:00; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Maciek
Samochód: Linea
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk
Rejestracja: 03 Kwi 2007,
Posty: 359
Witamy nowego kolegę Kropko-Maniaka ;)

Co do cieknącego paliwa, to u mnie nie ma czegoś takiego. Czy dzieje się tak tylko podczas tankowania ? Jeśli tak, to sugerował bym sprawdzić szczelność przewodu paliwowego gdzieś na odcinku od wlewu do zbiornika.
Odnośnie źle wyskalowanego wskażnika paliwa, to sugeruję podjechać do speców w ASO - tak jest często po wymianie zegraów na inne (np z innego egzemplarza kropka), wtedy spece muszą nowy licznik ustawić (temat był już poruzany na forum, wątki o zmianach zegarów na takie z obrotomierzem etc.).
Ciekawe jak bardzo zniszczony był twój kropek, bo może po prostu wstawili ci nowe zegary ale oczywiście zapomnieli ich poprawnie ustawić ;)

_________________
Aktualnie:
Fiat Linea Dynamic 1.4 8V '2007

Poprzednio:
Punto II S 1.2 8V '2000
W niektórych kręgach zwany TEODOREM :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #61147 Wysłany: 06 Lis 2007, 20:42; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 21 Paź 2007,
Posty: 965
mwas napisał(a):
Czy dzieje się tak tylko podczas tankowania ? Jeśli tak, to sugerował bym sprawdzić szczelność przewodu paliwowego gdzieś na odcinku od wlewu do zbiornika.


w inny autku(!!!) jak lałem pod korek, to puszczało uszczelnienie dekla na którym był pływak, pompa i inne "badziewie"! (zaznaczam, że nie wiem jak jest to rozwiązane w punciaku!)

[ Dodano: 06 Lis 2007 20:42 ]
a w seju, po jakiś 3 latach zbiornik przerdzewiał mi w połowie!


Góra
 Profil  
 
 
 Post #61325 Wysłany: 07 Lis 2007, 08:19; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 06 Lis 2007,
Posty: 25
Hej,

Wielkie dzięki za porady, przy najbliższej okazji rozejrzę się we wskazanych okolicach :)

Pozdrawiam,
Krzysztof


Góra
 Profil  
 
 
 Post #61418 Wysłany: 07 Lis 2007, 12:00; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Krotoszyn
Rejestracja: 24 Paź 2007,
Posty: 249
u mnie jest oryginalny licznik a zatrzymują się w połowie i to jakby ich pkt.0 Po odłączeniu klem opadaja na właściwe 0 a po podłączeniu znów zatrzymują się w połowie...

_________________
Był:
Fiat 126p FL - 1987r - 24 KM
Renault Clio 1,2 8V RN ph I - 1991r - 60 KM
Fiat Punto 1,2 8V ELX - 2001r - 60 KM
Jest
Renault Laguna RT 2,0 8V ph I 113KM



Image Piszę poprawnie po polsku
.

Góra
 Profil  
 
 
 Post #214009 Wysłany: 30 Sty 2009, 21:14; 
 Temat postu:
Offline
Forumowicz
Awatar użytkownika

Miejscowość: Kalisz
Rejestracja: 28 Sty 2009,
Posty: 2
ja tez mam taka przypadłość wskaźnik od paliwa zatrzymuje się na polowie, dodam że rezerwa świeci się a wskaźnik nadal na połowie, wiecie co to może być??

_________________
fiat punto II SX 1.2 8V 2000r. :))))


Góra
 Profil  
 
 
 Post #214033 Wysłany: 30 Sty 2009, 22:30; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: gdynia
Rejestracja: 10 Sty 2009,
Posty: 107
moze to być wytarta ścieżka w pływaku, powinien być tam taki drucik widocznie przetarł się i dalej niepokazuje

_________________
Włoska strzała - 1.9 DS 2000r błękit 5D
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #214136 Wysłany: 31 Sty 2009, 07:18; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Krotoszyn
Rejestracja: 24 Paź 2007,
Posty: 249
u mnie problem rozwiązał elektronik

_________________
Był:
Fiat 126p FL - 1987r - 24 KM
Renault Clio 1,2 8V RN ph I - 1991r - 60 KM
Fiat Punto 1,2 8V ELX - 2001r - 60 KM
Jest
Renault Laguna RT 2,0 8V ph I 113KM



Image Piszę poprawnie po polsku
.

Góra
 Profil  
 
 
 Post #214151 Wysłany: 31 Sty 2009, 11:27; 
 Temat postu:
Offline
Forumowicz
Awatar użytkownika

Miejscowość: Kalisz
Rejestracja: 28 Sty 2009,
Posty: 2
a mówił ci co było nie tak??

_________________
fiat punto II SX 1.2 8V 2000r. :))))


Góra
 Profil  
 
 
 Post #214157 Wysłany: 31 Sty 2009, 12:13; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Krotoszyn
Rejestracja: 24 Paź 2007,
Posty: 249
szczerze mowiac nie pytalem nawet ale nie obeszło sie bez demontazu zestawu wskaźników...zapłacilem 30 zeta i wszystko jak nalezy

_________________
Był:
Fiat 126p FL - 1987r - 24 KM
Renault Clio 1,2 8V RN ph I - 1991r - 60 KM
Fiat Punto 1,2 8V ELX - 2001r - 60 KM
Jest
Renault Laguna RT 2,0 8V ph I 113KM



Image Piszę poprawnie po polsku
.

Góra
 Profil  
 
 
 Post #223488 Wysłany: 27 Lut 2009, 19:47; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Miejscowość: Zabrze
Rejestracja: 26 Lut 2009,
Posty: 58
co do cieknącego paliwa to czy kropi cie jak tankujesz po korek czy dowolna ilość paliwa?
U mnie było kiedyś tak że gdy nalałem pod korek to była prawdziwa rzeka na stacji :) pojechałem do ASO i okazało sie że ktos kiedys wykręcał pompe paliwa z baku i żle ułożył uszczelke pod deklem (nakretką) uszczelka to taki niebieski oring. Źle leżała a ja lałem i lałem i zorientowałem sie że cos nie tak jest jak doszło do prawie 45 litrów a pistolet nie odbijał. wyciek był solidny więc u ciebie tez to może wina uszczelki... Możliwe że jacyś super fachowcy poskładali ci kropka do kupy i nieżle nakopali przy pływaku i uszczelce...
Na twoim miejscu bym to lepiej sprawdził jak najszybciej. dzwignij kanape, odkreć 3 śruby z czarnej pokrywy i pojedz na stacje to zobaczysz czy ci paliwo nie sączy się górą pod uszczelka lub na szybko złączce.

Podobno taka uszczelke mozna dostac nowa tylko z nowa pompa paliwa kompletną wiec u mnie pomógł silikon!!

Napisz potem co to było bo jestesmy ciekawi... pozdro!

_________________
Były zadowolony użytkownik HGT :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #223819 Wysłany: 28 Lut 2009, 22:20; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 24 Mar 2008,
Posty: 11
jeżeli mogę coś wtrącić - u mnie tak kapało jak miałam peknięta taka "rurkę" łączącą pompe paliwową z przewodem - lało na peknięciu.

zgadzam sie z HGTPrzemo - najlepiej podnieśc kanape i sprawdzić na pompie gdzie może ewentualnie przeciekać chociaz ja wtedy tez podejrzewałam uszczelke na pompie.

Życże powodzenia w szukaniu usterki :D i szybkiej naprawy :)

_________________
Punto S 55, rocznik 1998, poj. 1108 :)
Niebieski metalik


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 12 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO