Fiat Punto :: Forum https://fiatpunto.com.pl/ |
|
elektrozawór EGR 1.9 jtd http://fiatpunto.com.pl/topic14767.html |
Strona 1 z 1 |
Autor: | batton_1983 [ 01 Kwi 2009, 01:05 ] |
Temat postu: | elektrozawór EGR 1.9 jtd |
witam na starcie nie wiem czy nie palne glupoty ale jednak zaryzykuje wiec zauwazylem spadki w mocy podejrzewalem juz turbine i wszystko inne po kolei ale wydaja sie ok wiec zostalo mi cos takiego jak zawor ERG gdzie go zlokalizuje (prosil bym o ewentualne foto) i jak go wymontowac i przeczyscic jakies porady ?? wyczytalem ze to i przeplywomierz czeste awarie z moimi objawami ... dodatkowo dziwne stukoty (piszczenia jakby gumy choc momentami podchodzace cos pod dzwiek jakby nieszczelnego ukladu wydechowego takie przedmuchy czy cos .. choc ukld wydechowy szczelny a na luzie nie ma jak tego wysluchac ) ) na zawysokim biegu i zaniskich obrotach w okolicach rozrzadu ... a byl jakies 10 000 km temu robiony razem z rolkami i pompa wody caly komplecik ... podchodzi mi jeszcze jedynie taki temat do tego http://fiatpunto.com.pl/topic2929-15.html |
Autor: | uki1906 [ 02 Kwi 2009, 15:08 ] |
Temat postu: | |
Tak, jak piszesz najpierw sprawdź przepływomierz. Nie masz większego spalania i większego dymienia? |
Autor: | batton_1983 [ 02 Kwi 2009, 17:15 ] |
Temat postu: | |
spalanie mam w normie dymienie jest ale to ponoc dosc normalny objaw jak na diesla tym bardizej jak na luzie dam pelny gaz... podczas normalnej jazdy brak dymienia |
Autor: | uki1906 [ 03 Kwi 2009, 20:25 ] |
Temat postu: | |
W takim razie nie ma co gdybać, trzeba jechać na kompa i powinno cos pokazac? Można jeszcze pokusić się o czyszczenie zaworu EGR. Przy rozrządzie była wymienana pompa wody? |
Autor: | batton_1983 [ 03 Kwi 2009, 23:45 ] |
Temat postu: | |
przy rozrzadzie byla wymieniana pompa wodna calos + rolki no i wlasnie erg mnie zastanawia czy poczyscic itp tylko gdzie co jak ?? wlasnie na tym polega moj problem... nie wiem gdzie to jest jak wyglada jak zdemontowac i jak to wykonac prosil bym o jakies sugestie jak za to sie zabrac i milo by bylo jakies fotki nie zebym duzo wymagal hehe ale mini instrukcja mile widziana bo nie znalazlem na calym forum co grzebalem ... wiec podejrzewam ze nie jedna osoba by na tym skorzystala bo wydaje sie ze to jest raczej przez kazdego latwe do wykonania tylko pokierowac mniej wiecej |
Autor: | CINEK_ [ 07 Maj 2009, 11:08 ] |
Temat postu: | |
batton_1983 napisał(a): przy rozrzadzie byla wymieniana pompa wodna calos + rolki no i wlasnie erg mnie zastanawia czy poczyscic itp tylko gdzie co jak ?? wlasnie na tym polega moj problem... nie wiem gdzie to jest jak wyglada jak zdemontowac i jak to wykonac prosil bym o jakies sugestie jak za to sie zabrac i milo by bylo jakies fotki nie zebym duzo wymagal hehe ale mini instrukcja mile widziana bo nie znalazlem na calym forum co grzebalem ... wiec podejrzewam ze nie jedna osoba by na tym skorzystala bo wydaje sie ze to jest raczej przez kazdego latwe do wykonania tylko pokierowac mniej wiecej
Zaślep EGR przy kolektorze wydechowym (nad turbiną wychodzi perforowana rurka), oraz przy kolektorze ssacym przy scianie grodziowej - będzie to widoczne po zdjęciu plastiku silnika. Pozdrawiam |
Autor: | remind [ 07 Maj 2009, 11:21 ] |
Temat postu: | |
batton_1983 heh, najlepiej przeczyścić. komputer nie jest głupi jeśli masz przez przypadek silniczek CF3 to się komp zorientuje że jest zaślepione egr i ograniczy osiągi samochodu - ekologia, jeśli CF2 to raczej nie. U mnie w np. w egr jest dodatkowo czujnik oprócz selenoidu, można sprawdzić w autodacie ( instalacja elektryczna ) co tam dokładnie powinno siedzieć. Z tego co wiem to w fiacie jest specjalna blaszka z dziurkami fi 8 do zaślepienia. Ich rozwiązanie problemu egr, ale koszt ~50zł więc się nie opyla, lepiej samemu zrobić. Byłeś ze swoim kropkiem na kompie? masz jakieś błędy ? |
Autor: | batton_1983 [ 07 Maj 2009, 22:14 ] |
Temat postu: | |
bledow zero osiagi sie same poprawily ... jak sie okazalo przestalem jezdzic na "city" przez ktory pedal gazu inaczej reagowal.... i wszystko dziala jak powinno okazalo sie ze mam ten "bajer" jak w wersji sport gdzie zalozylem o tym juz topic pozdrawiam i dzieki za podpowiedzi a co do ERG jak skoncze remont w domku i troche dychne to sie wezme za skontrolowanie tak ogolnie czy nie wymaga tylko czyszczenia |
Autor: | adask04 [ 24 Lip 2012, 12:26 ] |
Temat postu: | Re: elektrozawór EGR 1.9 jtd |
Witam Was serdecznie. Z góry przepraszam za odgrzewanie kilkuletniego kotleta ale nie chce zakładać nowego tematu skoro ten także dotyczy EGR`u. Mam Punto 1.9 JTD z 2001 r i zacząłem sobie czytać odnośnie możliwości zaślepienia EGR. Nie znalazłem ani jednej złej opini a wręcz same pozytywne relacje. Jeżdżę przeważnie po mieście i na krótkich dystansach nie przekraczając 2000 - 2200 obr/min więc tam się mogło ładnie zasyfić już wszystko a zrobiłem nim już jakieś 10 000 km. Moje odczucia są takie że kiedyś wystarczyło minimalnie wcisnąc pedał gazu i auto rwało jak głupie a to tylko 80 KM Kiedyś znów miałem taki przypadek że owszem rwało ale pedał musiałem wcisnąc niemal do podłogi. Kilka razy zmieniłem biegi przy wyższych obrotach i znów fajnie przyspieszał. Teraz znów mam tak że raz np jadac w trasie predkosc 120km/h utrzymuje bez problemu lekko wciskajac gaz a innym razem musze miec pedal wcisniety do polowy zeby taka predkosc utrzymac. Spalanie w trasie przy jezdzie rownej 120 km/h wychodzi mi jakies 4,7 l/100 km ... nie za duzo jak na diesla ?? Po zakupie jak wracałem w dodatku kretymi drogami ciagla zmiana biegow itp i wyszlo mi 3,75 Po miescie wychodzi mi około 6 / 100 przy krotkich odcinkach. Ale do rzeczy... Postanowilem zaslepic EGR a ze mam znajomego mechanika zdjal pokrywe i patrzy... a tam z tylu silnika przerwany przewod ...mowi ze podcisnienie i ze przez to moglo sie wszystko kopac bo EGR przepuszczal spaliny i na postoju i w czasie jazdy. Zlaczyl dwa konce przewodem i teraz EGR sie zamyka niby przy dodaniu gazu... ale mowie zeby i tak go zaslepil na cacy wiec rozkrecil przy tej rurce falowanej ( sorry za okreslenie ale ja to umiem sobie ropy nalac ;p ) wsadzil blaszke i skrecil i tu moje zdziwienie... Po odpaleniu silnika momentalnie zapalila sie kontrolka wspomagania i kierownica ani drgnie ... WTF ?? Zgasilem ... odpalilem...nadal.... WTF WTF ??? ;/;/ Rozebral... wyjal blaszke skrecil spowrotem odpalam i nadal... gasze, sprawdzilismy bezpieczniki bo zadnych kabli nie tykal wszystkie dobre. Odpalam jeszcze raz i wspoma znow chodzi. czy to przypadek czy jakies powiazanie i nie da sie zaslepic EGRa ? co moglo powodowac to przerwane podcisnienie ? Brak mocy? wieksze zuzycie ? Z gory dzieki |
Autor: | Ramziii [ 25 Lip 2012, 09:46 ] |
Temat postu: | Re: elektrozawór EGR 1.9 jtd |
W 80kM EGR sterowany jest podciśnieniem? W 85kM jest elektromagnes, po zaślepieniu u mnie pojawił sie błąd EGR 404, na deske nic nie wywaliło, żadnych negatywnych zmian po zaślepieniu nie zauważyłem |
Autor: | marioskarpa [ 25 Lip 2012, 10:11 ] |
Temat postu: | Re: elektrozawór EGR 1.9 jtd |
Ramziii, to włożyłeś blaszki i tyle? zero ingerencji w kompa? |
Autor: | Ramziii [ 25 Lip 2012, 10:55 ] |
Temat postu: | Re: elektrozawór EGR 1.9 jtd |
zero ingerencji w kompa, zaślepiony blachą |
Autor: | adask04 [ 25 Lip 2012, 23:58 ] |
Temat postu: | Re: elektrozawór EGR 1.9 jtd |
Dzis znow powtorzylem operacje zeby sprawdzic czy to przypadek czy powiazanie i po wlozeniu blaszki wspoma chodzi normalnie czyli to byl przypadek Ale jakos nie poczulem zadnej roznicy w przyspieszaniu ani reakcji na gaz. Zauwazylem za to ze jak mu wcisne gaz do dechy to z rury walnie takim czarnuchem ze szok ;p podczas jazdy nie kopci i na postoju tez nie ale tak mu dalem ze skubany wszedl na 5 tys obr ... kurde to diesel wogole ? to tam ladnie pewnie jest zasyfiony... ;/ A czy po zaslepieniu nie wystepuje zwiekszone zuzycie paliwa ? |
Autor: | Zulek1986 [ 26 Lip 2012, 08:13 ] |
Temat postu: | Re: elektrozawór EGR 1.9 jtd |
To teraz do kompletu wyczyść lub wytnij środek katalizatora , spaliny szybciej opuszczą układ co powinno objawić się żwawszym autkiem. U mnie od 6 lat EGR zaślepiony wsunie 3 blaszkami (każde łącznie egera). Zero jakiego problemu z tym związanego. Zdrowy silnik nie kopci nawet bez EGR'a. |
Autor: | fullxda [ 26 Lip 2012, 09:03 ] |
Temat postu: | Re: elektrozawór EGR 1.9 jtd |
kazdy diesel nawet z dpf-em przy mocnym depnięciu musi puścić bąka,nie ma możliwosci by dawka paliwa została dopalona,co innego jak kopci nawet przy delikatnym deptaniu,tutaj sprawny samochód nie powinien zostawiac chmury sadzy |
Autor: | adask04 [ 30 Lip 2012, 01:14 ] |
Temat postu: | Re: elektrozawór EGR 1.9 jtd |
katalizatora nie mam od zakupu ;p chyba wczesniejszy wlasciciel tez wpadl na ten pomysl chociaz ja mysle ze raczej chcial zarobic:) Z zaslepienia EGRa jednak zrezygnowalem i powrocilem do fabrycznej blaszki Jakos tak jak nie widac roznicy to po co kombinowac A jesli o kopcenie chodzi to ja bym tego "bakiem" nie nazwal bo to czarny dym jak z komina ... ale na szczescie tylko przy gazie w podlodze a tego na ogol nie robie Takze moja Kropka jaka jest taka jest i pozostanie seryjna ... poki co ;p Pozdrawiam. |
Strona 1 z 1 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |