Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

elektrozawór EGR 1.9 jtd
http://fiatpunto.com.pl/topic14767.html
Strona 1 z 1

Autor:  batton_1983 [ 01 Kwi 2009, 01:05 ]
Temat postu:  elektrozawór EGR 1.9 jtd

witam :) na starcie nie wiem czy nie palne glupoty ale jednak zaryzykuje :)
wiec zauwazylem spadki w mocy podejrzewalem juz turbine i wszystko inne po kolei ale wydaja sie ok wiec zostalo mi cos takiego jak zawor ERG gdzie go zlokalizuje (prosil bym o ewentualne foto) i jak go wymontowac i przeczyscic jakies porady ??
wyczytalem ze to i przeplywomierz czeste awarie z moimi objawami ...

dodatkowo dziwne stukoty (piszczenia jakby gumy choc momentami podchodzace cos pod dzwiek jakby nieszczelnego ukladu wydechowego takie przedmuchy czy cos .. choc ukld wydechowy szczelny a na luzie nie ma jak tego wysluchac :( ) ) na zawysokim biegu i zaniskich obrotach w okolicach rozrzadu ... a byl jakies 10 000 km temu robiony razem z rolkami i pompa wody caly komplecik ... podchodzi mi jeszcze jedynie taki temat do tego http://fiatpunto.com.pl/topic2929-15.html

Autor:  uki1906 [ 02 Kwi 2009, 15:08 ]
Temat postu: 

Tak, jak piszesz najpierw sprawdź przepływomierz. Nie masz większego spalania i większego dymienia?

Autor:  batton_1983 [ 02 Kwi 2009, 17:15 ]
Temat postu: 

spalanie mam w normie dymienie jest ale to ponoc dosc normalny objaw jak na diesla tym bardizej jak na luzie dam pelny gaz... podczas normalnej jazdy brak dymienia :)

Autor:  uki1906 [ 03 Kwi 2009, 20:25 ]
Temat postu: 

W takim razie nie ma co gdybać, trzeba jechać na kompa i powinno cos pokazac? Można jeszcze pokusić się o czyszczenie zaworu EGR. Przy rozrządzie była wymienana pompa wody?

Autor:  batton_1983 [ 03 Kwi 2009, 23:45 ]
Temat postu: 

przy rozrzadzie byla wymieniana pompa wodna calos + rolki :) no i wlasnie erg mnie zastanawia czy poczyscic itp tylko gdzie co jak ?? wlasnie na tym polega moj problem... nie wiem gdzie to jest jak wyglada jak zdemontowac i jak to wykonac :) prosil bym o jakies sugestie jak za to sie zabrac i milo by bylo jakies fotki :) nie zebym duzo wymagal hehe :) ale mini instrukcja mile widziana ;) bo nie znalazlem na calym forum co grzebalem ... wiec podejrzewam ze nie jedna osoba by na tym skorzystala :) bo wydaje sie ze to jest raczej przez kazdego latwe do wykonania tylko pokierowac mniej wiecej :)

Autor:  CINEK_ [ 07 Maj 2009, 11:08 ]
Temat postu: 

batton_1983 napisał(a):
przy rozrzadzie byla wymieniana pompa wodna calos + rolki :) no i wlasnie erg mnie zastanawia czy poczyscic itp tylko gdzie co jak ?? wlasnie na tym polega moj problem... nie wiem gdzie to jest jak wyglada jak zdemontowac i jak to wykonac :) prosil bym o jakies sugestie jak za to sie zabrac i milo by bylo jakies fotki :) nie zebym duzo wymagal hehe :) ale mini instrukcja mile widziana ;) bo nie znalazlem na calym forum co grzebalem ... wiec podejrzewam ze nie jedna osoba by na tym skorzystala :) bo wydaje sie ze to jest raczej przez kazdego latwe do wykonania tylko pokierowac mniej wiecej :)


Zaślep EGR przy kolektorze wydechowym (nad turbiną wychodzi perforowana rurka), oraz przy kolektorze ssacym przy scianie grodziowej - będzie to widoczne po zdjęciu plastiku silnika.

Pozdrawiam

Autor:  remind [ 07 Maj 2009, 11:21 ]
Temat postu: 

batton_1983 heh, najlepiej przeczyścić. komputer nie jest głupi :) jeśli masz przez przypadek silniczek CF3 to się komp zorientuje że jest zaślepione egr i ograniczy osiągi samochodu - ekologia, jeśli CF2 to raczej nie. U mnie w np. w egr jest dodatkowo czujnik oprócz selenoidu, można sprawdzić w autodacie ( instalacja elektryczna ) co tam dokładnie powinno siedzieć. Z tego co wiem to w fiacie jest specjalna blaszka z dziurkami fi 8 do zaślepienia. Ich rozwiązanie problemu egr, ale koszt ~50zł więc się nie opyla, lepiej samemu zrobić. Byłeś ze swoim kropkiem na kompie? masz jakieś błędy ?

Autor:  batton_1983 [ 07 Maj 2009, 22:14 ]
Temat postu: 

bledow zero :) osiagi sie same poprawily ... jak sie okazalo przestalem jezdzic na "city" przez ktory pedal gazu inaczej reagowal.... i wszystko dziala jak powinno ;) okazalo sie ze mam ten "bajer" jak w wersji sport gdzie zalozylem o tym juz topic ;) pozdrawiam i dzieki za podpowiedzi a co do ERG jak skoncze remont w domku i troche dychne ;) to sie wezme za skontrolowanie tak ogolnie czy nie wymaga tylko czyszczenia ;)

Autor:  adask04 [ 24 Lip 2012, 12:26 ]
Temat postu:  Re: elektrozawór EGR 1.9 jtd

Witam Was serdecznie.

Z góry przepraszam za odgrzewanie kilkuletniego kotleta ale nie chce zakładać nowego tematu skoro ten także dotyczy EGR`u.

Mam Punto 1.9 JTD z 2001 r i zacząłem sobie czytać odnośnie możliwości zaślepienia EGR.
Nie znalazłem ani jednej złej opini a wręcz same pozytywne relacje.
Jeżdżę przeważnie po mieście i na krótkich dystansach nie przekraczając 2000 - 2200 obr/min więc tam się mogło ładnie zasyfić już wszystko a zrobiłem nim już jakieś 10 000 km.
Moje odczucia są takie że kiedyś wystarczyło minimalnie wcisnąc pedał gazu i auto rwało jak głupie a to tylko 80 KM xD
Kiedyś znów miałem taki przypadek że owszem rwało ale pedał musiałem wcisnąc niemal do podłogi. Kilka razy zmieniłem biegi przy wyższych obrotach i znów fajnie przyspieszał. Teraz znów mam tak że raz np jadac w trasie predkosc 120km/h utrzymuje bez problemu lekko wciskajac gaz a innym razem musze miec pedal wcisniety do polowy zeby taka predkosc utrzymac. Spalanie w trasie przy jezdzie rownej 120 km/h wychodzi mi jakies 4,7 l/100 km ... nie za duzo jak na diesla ?? Po zakupie jak wracałem w dodatku kretymi drogami ciagla zmiana biegow itp i wyszlo mi 3,75 xD
Po miescie wychodzi mi około 6 / 100 przy krotkich odcinkach.

Ale do rzeczy... Postanowilem zaslepic EGR a ze mam znajomego mechanika zdjal pokrywe i patrzy... a tam z tylu silnika przerwany przewod ...mowi ze podcisnienie i ze przez to moglo sie wszystko kopac bo EGR przepuszczal spaliny i na postoju i w czasie jazdy. Zlaczyl dwa konce przewodem i teraz EGR sie zamyka niby przy dodaniu gazu... ale mowie zeby i tak go zaslepil na cacy wiec rozkrecil przy tej rurce falowanej ( sorry za okreslenie ale ja to umiem sobie ropy nalac ;p ) wsadzil blaszke i skrecil i tu moje zdziwienie...
Po odpaleniu silnika momentalnie zapalila sie kontrolka wspomagania i kierownica ani drgnie ... WTF ?? Zgasilem ... odpalilem...nadal.... WTF WTF ??? ;/;/
Rozebral... wyjal blaszke skrecil spowrotem odpalam i nadal... gasze, sprawdzilismy bezpieczniki bo zadnych kabli nie tykal wszystkie dobre. Odpalam jeszcze raz i wspoma znow chodzi.
czy to przypadek czy jakies powiazanie i nie da sie zaslepic EGRa ?
co moglo powodowac to przerwane podcisnienie ? Brak mocy? wieksze zuzycie ?

Z gory dzieki ;)

Autor:  Ramziii [ 25 Lip 2012, 09:46 ]
Temat postu:  Re: elektrozawór EGR 1.9 jtd

W 80kM EGR sterowany jest podciśnieniem? W 85kM jest elektromagnes, po zaślepieniu u mnie pojawił sie błąd EGR 404, na deske nic nie wywaliło, żadnych negatywnych zmian po zaślepieniu nie zauważyłem

Autor:  marioskarpa [ 25 Lip 2012, 10:11 ]
Temat postu:  Re: elektrozawór EGR 1.9 jtd

Ramziii, to włożyłeś blaszki i tyle? zero ingerencji w kompa?

Autor:  Ramziii [ 25 Lip 2012, 10:55 ]
Temat postu:  Re: elektrozawór EGR 1.9 jtd

zero ingerencji w kompa, zaślepiony blachą

Autor:  adask04 [ 25 Lip 2012, 23:58 ]
Temat postu:  Re: elektrozawór EGR 1.9 jtd

Dzis znow powtorzylem operacje zeby sprawdzic czy to przypadek czy powiazanie i po wlozeniu blaszki wspoma chodzi normalnie czyli to byl przypadek :)
Ale jakos nie poczulem zadnej roznicy w przyspieszaniu ani reakcji na gaz.

Zauwazylem za to ze jak mu wcisne gaz do dechy to z rury walnie takim czarnuchem ze szok ;p podczas jazdy nie kopci i na postoju tez nie ale tak mu dalem ze skubany wszedl na 5 tys obr ... kurde to diesel wogole ? to tam ladnie pewnie jest zasyfiony... ;/

A czy po zaslepieniu nie wystepuje zwiekszone zuzycie paliwa ?

Autor:  Zulek1986 [ 26 Lip 2012, 08:13 ]
Temat postu:  Re: elektrozawór EGR 1.9 jtd

To teraz do kompletu wyczyść lub wytnij środek katalizatora , spaliny szybciej opuszczą układ co powinno objawić się żwawszym autkiem. U mnie od 6 lat EGR zaślepiony wsunie 3 blaszkami (każde łącznie egera). Zero jakiego problemu z tym związanego. Zdrowy silnik nie kopci nawet bez EGR'a.

Autor:  fullxda [ 26 Lip 2012, 09:03 ]
Temat postu:  Re: elektrozawór EGR 1.9 jtd

kazdy diesel nawet z dpf-em przy mocnym depnięciu musi puścić bąka,nie ma możliwosci by dawka paliwa została dopalona,co innego jak kopci nawet przy delikatnym deptaniu,tutaj sprawny samochód nie powinien zostawiac chmury sadzy

Autor:  adask04 [ 30 Lip 2012, 01:14 ]
Temat postu:  Re: elektrozawór EGR 1.9 jtd

katalizatora nie mam od zakupu ;p chyba wczesniejszy wlasciciel tez wpadl na ten pomysl chociaz ja mysle ze raczej chcial zarobic:)

Z zaslepienia EGRa jednak zrezygnowalem i powrocilem do fabrycznej blaszki :) Jakos tak jak nie widac roznicy to po co kombinowac ;)

A jesli o kopcenie chodzi to ja bym tego "bakiem" nie nazwal bo to czarny dym jak z komina ... ale na szczescie tylko przy gazie w podlodze a tego na ogol nie robie :)

Takze moja Kropka jaka jest taka jest i pozostanie seryjna ... :) poki co ;p

Pozdrawiam.

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/