|
Obecny czas: 17 Cze 2025, 17:49
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 24 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
pawi81 |
#170745 Wysłany:
18 Wrz 2008, 23:42; Temat postu: Cos bulgocze? |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 07 Wrz 2008, Posty: 118
|
Hej
mam punto od niedawna, zastnawia mnie jedna sprawa. Jak zapalam silnik i zaczynam jechac to cos po prawej strony od strony pasazera (za poduchą) jakby bulgotalo tak jakby jakis plyn sie przelewal. Mam wersje z klimatyzacja (defacto nie dziala - musze jechac sprawdzic) - nie wiem co to moze byc 
|
|
Góra |
|
 |
|
|
Thomas |
#170760 Wysłany:
19 Wrz 2008, 00:38; Temat postu: |
|
 |
Monkey Mod |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
 |
uki1906 |
#170909 Wysłany:
19 Wrz 2008, 15:22; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Łukasz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: ELX
Województwo: lubelskie [L]
Miejscowość: Zamość Rejestracja: 16 Lut 2008, Posty: 215 Pomógł: 1
|
A to przypadkiem nie jest zapowietrzony uklad??
|
|
Góra |
|
 |
pawi81 |
#171255 Wysłany:
20 Wrz 2008, 16:50; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 07 Wrz 2008, Posty: 118
|
nie mam pojecia  przy szybszej jezdzie raczej juz to nie wystepuje, tylko przy wolnej i glownie na zimnym silniku
|
|
Góra |
|
 |
Kamillo |
#171271 Wysłany:
20 Wrz 2008, 17:42; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Kamil
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Pruszków Rejestracja: 19 Maj 2008, Posty: 1975 Pomógł: 10
|
na 100% zapowietrzona nagrzewnica:)
_________________ Forza Italia !
Punto Mk II FL 1.2 8V Active (czerwony) - był ... Bravo II T-JET (granatowy metalik) - był ... ... Panda 1.2 8V Dynamic (niebieska) - była ... ... ... GrandePunto 1.2 8V Estiva (czarny prowokator) - był: topic49332.html Seat Ibiza 6J (czerwona bo najszybsza) - jest: topic58217.html
|
|
Góra |
|
 |
pawi81 |
#171273 Wysłany:
20 Wrz 2008, 17:46; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 07 Wrz 2008, Posty: 118
|
jak nie bede tego naprawial moze cos mi sie dalej rozwalic?;)
|
|
Góra |
|
 |
buladag |
#171283 Wysłany:
20 Wrz 2008, 18:19; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
|
Góra |
|
 |
pawi81 |
#171284 Wysłany:
20 Wrz 2008, 18:22; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 07 Wrz 2008, Posty: 118
|
ale ogrzewanie mi dziala i to bardzo dobrze poki co 
_________________ Fiat Punto II 99/00 1.2 8V
|
|
Góra |
|
 |
buladag |
#171286 Wysłany:
20 Wrz 2008, 18:28; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
|
Góra |
|
 |
pawi81 |
#171288 Wysłany:
20 Wrz 2008, 18:31; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 07 Wrz 2008, Posty: 118
|
no to dziwna sprawa bo ogrzewanie mi bardzo dobrze dziala, mozna powiedziec ze super a jak odpalam go to od razu zaczyna bulgotac jak dam gazu
sam juz nie wiem co jest grane
_________________ Fiat Punto II 99/00 1.2 8V
|
|
Góra |
|
 |
jak |
#171335 Wysłany:
20 Wrz 2008, 19:57; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Jacek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Wieruszów Rejestracja: 11 Lip 2007, Posty: 210 Pomógł: 1
|
Spróbuj odpowietrzyć przynajmniej wyeliminujesz jedną z ewentualności. Nie jest to trudne, a może pomóc.
_________________ PUNTO II 1,2 8V 60 KM 2002
|
|
Góra |
|
 |
mlooody |
#171387 Wysłany:
20 Wrz 2008, 22:34; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: Sosnowiec Rejestracja: 10 Lut 2007, Posty: 28
|
Miałem taki sam problem. Po wymianie płynu coś bulgotało (objawy takie jak opisane). Gdy spojrzałem po jakimś czasie zobaczyłem, że ubyło płynu chłodniczego, pomyślałem że mam jakiś wyciek wiec zakupiłem uszczelniacz który wymieszałem z płynem. Dolałem do pełna idealnie pod MAX.
Bulgotanie ustało, czego to była wina nie wiem do dzis ale od roku jest spokój a płynu ubyło troszke może sie układ odpowietrzył sam czy cos 
_________________ Tylko Kazimierz Płomień Sosnowiec
|
|
Góra |
|
 |
pawi81 |
#248001 Wysłany:
01 Maj 2009, 20:50; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 07 Wrz 2008, Posty: 118
|
A ja dzisiaj probowalem odpowietrzyc uklad i... ukrecilem gwint tej czarnej srubki (nie wiem jak to sie stalo) co jest przy rurach co prowadza do srodka samochodu. Bialy motylek co jest przy wentylatorze jest ok.
Poki co zrobilem bardzo mocna prowizorke zamiast tej nakretki ale tak dlugo jezdzic sie nie da.
Mozna gdzies kupic sama taka srubke? Obawiam sie ze reszta gwintu pozostala w tym zaworku 
_________________ Fiat Punto II 99/00 1.2 8V
|
|
Góra |
|
 |
remind |
#248029 Wysłany:
01 Maj 2009, 21:41; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Poland Rejestracja: 19 Mar 2007, Posty: 1125 Pomógł: 7
|
Może ci bulgocze klimatyzacja, jak włączysz na chwilę i jest nie do końca pełna to bulgocze i syczy.
Tam jest gwint metryczny o ile pamiętam m6 ale nie pamiętam dokładnie. będzie pasowała zwykła śruba ocynkowana.
_________________ Dzień bez chmury jest ponury. Odpalanie na mrozie Punto 1.9D http://www.youtube.com/watch?v=-GX4nKQIMGY
___
|
|
Góra |
|
 |
marcin74 |
#248031 Wysłany:
01 Maj 2009, 21:44; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Bytom Rejestracja: 08 Mar 2009, Posty: 13
|
Normalka , zawsze eis ukręca. Jony wapnia, czyli na ludzkie kamień kotłowy, teoretycznie niemożliwe by sie z alkoholu czy glikolu wytrącał ( widac jak niewiele wspólnego ma skład podawany przez producenta z rzeczywistością), dostaje sie na gwint i zaciera nam go. Sięgamy po kombinerki i wynik starcia jest przesądzony
Cały zespolik czyli korpusik Zaworka do montażu na przewodzie oraz 'śrubka' w zeszłym roku coś koło 8 zł kosztowała. Ja kupiłem ładną śrubę z nierdzewki, niklowana i tak zostało - nic się nie ukręcało
Generalnie jak coś bulgocze w układzie chłodzenia to jest nie dobrze. Widziałem raz silnik seja 1.1 ,upieczony bo sie poduszka zrobiła na wysokosci 2 i 3 cylindra, chłodziwo nie odbierało ciepła i w efekcie coś się zatarło. W starszych silnikach lubią się zrobić poduszki.
Jak skutecznie przeczyścić układ chłodzenia? pól litra octu na każdy litr wody, zrobić 100 km , spuścić, zalać płynem.
Odpowietrzanie nagrzewnicy rzecz jasna ma sens tylko wtedy gdy klima jest wyłączona i regulator temp. jest na maksa
Inaczej można odpowietrzać... długo można 
|
|
Góra |
|
 |
pawi81 |
#248032 Wysłany:
01 Maj 2009, 21:46; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 07 Wrz 2008, Posty: 118
|
znaczy mam wylaczyc w ogole nawiem i wlaczyc same nagrzewanie? dzisiaj odpowietrzalem to w ten sposob ze goracy nawiem na maxa wlaczony i cieplo na maxa
_________________ Fiat Punto II 99/00 1.2 8V
|
|
Góra |
|
 |
remind |
#248036 Wysłany:
01 Maj 2009, 21:51; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Poland Rejestracja: 19 Mar 2007, Posty: 1125 Pomógł: 7
|
marcin74
Jak chcesz szybko odpowietrzyć, to włącz klimę na chłodzenie, nagrzeje się bardzo szybko cały układ, włączy się termostat i powietrze powinno zostać wypchane jak wkręcisz parę razy silnik na wysokie obroty. Chyba że uwalona uszczelka pod głowicą, pęknięta głowica, wtedy cały czas będzie zapowietrzony układ. Sposób sprawdzony.
_________________ Dzień bez chmury jest ponury. Odpalanie na mrozie Punto 1.9D http://www.youtube.com/watch?v=-GX4nKQIMGY
___
|
|
Góra |
|
 |
pawi81 |
#248037 Wysłany:
01 Maj 2009, 21:54; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 07 Wrz 2008, Posty: 118
|
prosze sie z obrazka nie smiac, ale bylem 16 km od domu i mialem tylko apteczke pod reka i folie alu z grila

_________________ Fiat Punto II 99/00 1.2 8V
|
|
Góra |
|
 |
remind |
#248039 Wysłany:
01 Maj 2009, 21:58; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Poland Rejestracja: 19 Mar 2007, Posty: 1125 Pomógł: 7
|
pawi81
Myśląc w sposób techniczny, powinno ci wypchnąć cały płyn z nieszczelnego układu i zatrzeć silnik 
_________________ Dzień bez chmury jest ponury. Odpalanie na mrozie Punto 1.9D http://www.youtube.com/watch?v=-GX4nKQIMGY
___
|
|
Góra |
|
 |
pawi81 |
#248040 Wysłany:
01 Maj 2009, 22:00; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 07 Wrz 2008, Posty: 118
|
remind
mialem zapas plynu w bance, ale... musialem do domu jakos sie dostac i... plynu ubylo bardzo malo (o dziwo)
fakt to tylko, albo i az 16 km
_________________ Fiat Punto II 99/00 1.2 8V
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#248093 Wysłany:
02 Maj 2009, 00:04; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
gwintownik nieco większy, przegwintować ten plastik, śruba posmarowana silikonem wysokotemp i bedzie git majonez  Tymczasowy drut [ Dodano: 02 Maj 2009 00:03 ]lub wepchać na chama tą ukręconą posmarowaną silikonem, owinąć drutem i też bedzie ok [ Dodano: 02 Maj 2009 00:04 ]Ja jechałem 16km bez 3 z 4 śrub mocowania silnika  i nie wypadł  Także nie Ty pierwszy z takimi przygodami 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
pawi81 |
#248159 Wysłany:
02 Maj 2009, 11:11; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 07 Wrz 2008, Posty: 118
|
rano przyjechal do mnie kolega i wyciagnal reszte zaworka co pozostala w srodku i wkrecil srube 6stke. Jest OK, przy okazji odpowietrzyl i dolal plynu. Teraz wskazowka od temperatury stoi na polowie, nawet podczas postoju. Co kilka minut wlacza sie wentylator na 10-20 sekund i wylacza (wskazowka lekko drgnie w gore i opada) wiec mniemam ze przy takiej temperaturze jest to ok 
_________________ Fiat Punto II 99/00 1.2 8V
|
|
Góra |
|
 |
kred |
#248931 Wysłany:
04 Maj 2009, 07:41; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 06 Lis 2007, Posty: 25
|
U mnie też najpierw bulgotało i płynu ubywało. Po jakimś czasie okazało się że to przez UPG. Może czas sprawdzić kompresję?
Pozdrawiam!
|
|
Góra |
|
 |
danielthx |
#260919 Wysłany:
02 Cze 2009, 14:57; Temat postu: Ukręcony korek |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Wałbrzych Rejestracja: 12 Lis 2007, Posty: 46
|
Takiego korka samego nie kupisz chyba że na szrocie ,przerabiałem to i sprzedają komplet z tymi przewodami od nagrzewnicy 90zł w ASO ,firma WAK z Warszawy 50zł.Tylko skoro gwint pozostał w środku jak u mnie to musisz zdjąć te przewody bo jak bedziesz próbował wyjąć na silniku to może ci wpaść do układu a to już problem.Ja wykręciłem resztki na zdjętych przewodach wkręciłem zwykłą srubę nr.6 z podkładką a potem pojechałem na szrot i za 5zł wykręcili mi sam korek z Punto 1 bo jest taki sam ,od Brawo tez pasuje.
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 24 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|