You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 17 Cze 2025, 21:43

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 7 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #281327 Wysłany: 22 Sie 2009, 19:14; 
 Temat postu: 1.2 8v NA ZIMNYM KRECE 5razy?!POMPA PALIWA,WTRYSK?
Offline
Puntoświr

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Województwo: podlaskie [B]
Rejestracja: 15 Lis 2008,
Posty: 132
jak w temacie, silnik zimny uruchamia sie za 4, 5, czasami 6 razem...

1.2 8v + GAZ

Na zimnym odpalam 1szy raz, zalapie - zgasnie, chyba, ze zdaze przerzucic go na gaz (co oznacza trzymanie nogi na pedale gazu przy odpalaniu, inaczej nie ma szans, ze zdaze, bo zgasnie)
AHA, czasami jak przelacze na benzyne i tez trzymam noge na gazie to tez zalapie i pracuje!
2gi raz krece, odpali i tak go trzesie jak diesla w mercu beczce, gazowanie nic nie daje, wiec go gasze badz sam zgasnie
3raz krece, odpali albo i nie, jak odpali zaraz gasnie, przygazowka nic nie daje, bo nie nadazam za wloska konstrukcja
4raz to samo co 2 raz, badz to samo co 3....
za 5 sie udaje i pracuje normalnie na benzynie, powiedzmy, ze prawie normalnie bo wrzucam wajcha R i gasnie, ablo nie, roznie bywa
zalozmy ze 5 raz sie udaje, zalaczam Rakiete, cofam, bieg 1, czasami szarpnie czasami nie, 2 i zaczyna sie czkawka, gaz w podlodze, on sie dusi i szarpie...oczywiscie na benzynie to sie dzieje...gdy po odpaleniu przelacze na gaz wszystko jest w normie, tzn. tylko ze skrzyni biegow cos tam slysze...ale na4 biegu juz jest good, chyba tak jak powinno byc...
aha dodam, ze jeszcze gdy wszystko z odpalaniem bylo w porzadku, dochodzilo do mnie cykanie jakies, tylko wlasnie nie wiem czy to z tylu czy z przodu...na benzynie tylko...raz czesciej raz rzadziej... na gazie tylko czasami...naprawde czasami... ale cykanie minelo, jest klopot z odpalaniem na zimnym
w tym temacie opisalem te cykanie ale... http://fiatpunto.com.pl/topic16710.html

Rozwiazanie?
Kable i swiece wymienialem 20tys temu, w lutym 2009
dzis wyjalem pompke
topic8263-30.html
tam wszystko opisalem, tzn. siateczka czysta, zadnego szlamu, piachu, z pompki wylalo sie paliwo zolte, tzn. wydaje mi sie ze czyste, kosz tez byl czysty zadnych opilek... bak bez piachu

Wtryski? Pompa paliwa?
Jak sprawdzic cisnienie w poompce? gdy spuszczalem przez nia paliwo zadnych pecherzykow nie widzialem...
Nie odpowietrzalem listwy wtryskowej, bo nie moglem znalezc tego zaworka, a jak znalzlem to wygladalo to raczej na nakretke ktorej nie moglem odkrecic...
dodam, ze tak bylo przed wyciagnieciem pompy, wiec to raczej nie zapowietrzenie... benzzyna i rura tak mi polecil znajomy, powiedzial, ze samo sie odpowietrzy,
aha, stosowalem te specyfiki stp i no name do czysczenia wtryskow...wrazenia? to takie, ze jest gorzej niz bylo;)
przejade 200km na benzynie, good, znowu 300 na gazie problem powracal... to bylo gdy odpalal za 1szzym razem
ale teraz jest tragedia juz z tym odpalaniem...a zima to moj prawie nowy akumulator trzeba bedzie zmienic na naprawde nowy

JAKIES POMYSLY?


Góra
 Profil  
 

 
 Post #295502 Wysłany: 05 Paź 2009, 11:28; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Krzysiek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź
Rejestracja: 06 Wrz 2008,
Posty: 578
Pomógł: 3
Hmmm... Zainteresuj się tym tematem LINK z tego co wiem podobny problem ma greg505. Przy czym problem z odpalaniem przy takiej sytuacji jak w temacie który podałem. Objawia się tym, że samochód odpali ale po wejściu na obroty spada cały czas dopóki nie zgaśnie. Po kilku próbach odpalenia może być objaw 'Mercedesa diesla' :wink: Zapoznaj się z tematem w prawdzie są dwa rozwiązania problemu jeden trwa długo a drugi jest kosztowny ale warto wiedzieć co się dzieje.

_________________
Image
Image Piszę poprawnie po polsku
.

Góra
 Profil  
 
 
 Post #295544 Wysłany: 05 Paź 2009, 14:34; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Województwo: podlaskie [B]
Rejestracja: 15 Lis 2008,
Posty: 132
Kufell napisał(a):
Hmmm... Zainteresuj się tym tematem LINK z tego co wiem podobny problem ma greg505. Przy czym problem z odpalaniem przy takiej sytuacji jak w temacie który podałem. Objawia się tym, że samochód odpali ale po wejściu na obroty spada cały czas dopóki nie zgaśnie. Po kilku próbach odpalenia może być objaw 'Mercedesa diesla' :wink: Zapoznaj się z tematem w prawdzie są dwa rozwiązania problemu jeden trwa długo a drugi jest kosztowny ale warto wiedzieć co się dzieje.


Wiesz...znajomy podpowiedzial, ze jak na zimnym tak sie dzieje, to moze jest to cos z ssaniem... Przyjechalem do pracy, odlaczylem aku na jakies 8h... Wsiadam, jak nowy! na drugi dzien po nocy jak nowy!


Góra
 Profil  
 
 
 Post #295587 Wysłany: 05 Paź 2009, 16:56; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Krzysiek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź
Rejestracja: 06 Wrz 2008,
Posty: 578
Pomógł: 3
No to fajnie, ale jakby problem powrócił sprawdź sondę lambda bo to tak wygląda jakby komp nie taką mieszankę dawał. Po restarcie kompa powrócił do ustawień fabrycznych, ale lambda jak trochę popracuje może znów coś namieszać. Ale życzę Ci żeby taka potrzeba nie zaszła. :)

_________________
Image
Image Piszę poprawnie po polsku
.

Góra
 Profil  
 
 
 Post #295641 Wysłany: 05 Paź 2009, 19:20; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: Tarnowskie Góry
Rejestracja: 25 Wrz 2009,
Posty: 69
To wyłączenie akumulatora też "leczy" niektóre rany? :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #295752 Wysłany: 05 Paź 2009, 22:37; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Krzysiek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź
Rejestracja: 06 Wrz 2008,
Posty: 578
Pomógł: 3
Przy założeniu, że potrwa dłużej niż 15 minut przy czym przestrzegam w niektórych egzemplarzach wywołuje też problemy. Tak jak w opisanym tutaj przypadku: LINK. Czasami zwarcie klem po odłączeniu akumulatora na ok. 1 min. potrafi wyeliminować błędy. Wszystko jest napisane na forum wystarczy poszukać...

_________________
Image
Image Piszę poprawnie po polsku
.

Góra
 Profil  
 
 
 Post #296578 Wysłany: 09 Paź 2009, 09:45; 
 Temat postu: Re: 1.2 8v NA ZIMNYM KRECE 5razy?!POMPA PALIWA,WTRYSK?
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 24 Wrz 2009,
Posty: 13
Witam,
miałem dokładnie takie objawy po założeniu LPG. Okazało się, że nieprawidłowo była ustawiona emulacja sondy Lambda. Po zmianie ustawień przez gazownika przez jakieś 2 miesiące było ok. Później na zimnym silniku na benzynie były kangury i bardzo oporne wchodzenie na obroty, poszarpywanie.

Ostatnio kom nałapał tyle błędów, że świeciła zaświeciła się marchewa i silnik nie pracował na wszystkie cylindry, a jak zgasła to nierówno pracował, wypadały zapłony. Już myślałem, że centralka wtrysku padła (którą notabene wymieniał półtora roku temu) i będzie nieżły wydatek. Po wizycie w ASO (do którego zaczyna m nabierać coraz większego zaufania) i wykasowaniu błędów, kalibracji itd. kazali mi pojeździć na benzynie. Silnik pracuje jak nowy! Jak zrobię więcej kilometrów dam znać, czy wszystko jest ok. Wniosek - rozjechała się totalnie mapa wtrysków.

Samo odłączenie akumulatora nic nie da, gdyż kasuje tylko nastawy TSP-a jeśli dobrze pamiętam.
Niemnej po każdym odłączeniu aku zaleca się odpalić silnik i nie uruchamiając żadnych odbiorników dać mu popracować bez dodawania gazu aż włączy się wentylator (nawet gdzieś pisali, że powinien się włączyć 3 razy). Dopiero można jeździć. Oczywiście jest to teoria, ale trochę prawdy w tym pewnie jest.

Pozdrawiam

Punto 2, 1,2 8V


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 7 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO