Fiat Punto :: Forum https://fiatpunto.com.pl/ |
|
Sprzęgło cz. 2/2 [problemy, objawy] http://fiatpunto.com.pl/topic18909-50.html |
Strona 3 z 11 |
Autor: | szymlorek [ 25 Kwi 2008, 09:41 ] |
Temat postu: | |
Ok pytanie numer 2. Dzisiaj byłem ponownie w warsztacie- Według ich teori nie w punto II jtd nie ma odpowietrznika ! Mechanik wyciągnął tą pompke ścisnął i pedał znowu działa tak jak wtedy kiedy odbierałem auto, wnioskuje więc że układ zapewne jest zapowietrzony - pytanie do szanownych forumowiczów gdzie znajduje się odpowietrznik i jak zrobić to samemu bo więcej tam nie pojade. A jak mniemam skoro na dobrą sprawe nie zrobili nic to pewnie za dwa dni problem powróci i z kazdym kolejnym wciśnięciem sprzęgła będzie ono pracowało na coraz mniejszym skoku pedała. Po tym zabiegu luz* na pedale oczywiście dalej istnieje aczkolwiek wynosi jakies 3 centumetry. *Luz to w moim mniemaniu taki stan kiedy owy naciskając owy pedał nawet ręką nie wyczówa się absolutnie zadnego oporu. |
Autor: | Adas [ 25 Kwi 2008, 09:54 ] |
Temat postu: | |
odpowietrzanie sprzęgła http://fiatpunto.com.pl/topic2627.html |
Autor: | szymlorek [ 27 Kwi 2008, 09:24 ] |
Temat postu: | |
Niestety jak się okazało mój siłownik wygląda inaczej niż ten z silnika 1.2 i odpowietrznik musi znajdować się w innym miejscu odkręciłem i obmacałem go dokładnie z każdej strony, nigdzie nie było miejsca na imbus aby otworzyć ten zaworek |
Autor: | strongman2 [ 22 Maj 2008, 13:52 ] |
Temat postu: | |
ja mam dokładnie ten sam problem! U mnie luz wynosi ok. pół skoku całego pedału, co za tym idzie biegi ciężko wchodzą a praktycznie w ogóle. Przeczytałem w "sam naprawiam" że od tego siłownika należy odkręcić wężyk i wysunąć go do pierwszego rowka. Nie wiem co to jeszcze znaczy, ale jutro rano zaraz się za to zabieram i jak coś uda mi się zrobić to się tym podzielę. Pozdrawiam |
Autor: | szymlorek [ 26 Maj 2008, 11:33 ] |
Temat postu: | |
Siłownik w jtd odpowietrze sie w inny sposób niż w pozostałych wersjach silnikowych mianowicie na wężyku do siłownika masz spinke, kiedy pociągniesz ją do gory otworzysz zaworek i w ten sposob po wcisnieciu sprzegla usuniesz z niego powietrze. U mnie dzisiaj wlasnie jest wymieniana pompka sprzęgła - ta widoczna na zdjęciu powyzej- diagnoza to uszkodzoona sprężyna w niej. Jak zacznie działać to ok a jak nie to sprzedam to auto tak jak stoi i niech ktoś ogarnięty się tym bawi |
Autor: | strongman2 [ 26 Maj 2008, 21:42 ] |
Temat postu: | |
wiesz, ja dałem sobie radę z tym odpowietrzaniem, ale moja pompka też jest chyba padnięta ponieważ raz na 100 zawiesza się w połowie i nie chce drgnąć i trzeba ją palcem popchnąć dalej. Ale odpowietrzanie dopracowalem do perfekcji |
Autor: | szymlorek [ 26 Maj 2008, 23:39 ] |
Temat postu: | |
U mnie niestety winna była owa pompa a dokladnie pęknieta sprężyna która się w niej znajduje, więc troszke się pospieszyłem z wymianą sprzęgła no ale trudno teraz wszystko mam nowe, może kiedyś nowy nabywca to doceni ! |
Autor: | strongman2 [ 29 Maj 2008, 21:48 ] |
Temat postu: | |
słuchaj, jak miałeś spoko sprzęgło to daj znać, może od Ciebie odkupię bo moje jest słabem ale powinno jeszcze pożyć. W razie czego to napisz jakąś wiadomość co masz i za ile ok? |
Autor: | szymlorek [ 30 Maj 2008, 14:18 ] |
Temat postu: | |
moje sprzęgło miało nalatane 145 000 km i szczerze nie pomyślałem nawet o tym zeby je sprzedawać i zostało w warsztacie zapewne wywalone, także mimo chęci pomocy nie mam poprostu co sprzedać |
Autor: | wieniu26 [ 25 Lis 2008, 12:46 ] |
Temat postu: | Sprzęgło piszczy i nie można włączyć biegów |
Witam Mam Punto 1.9 JTD 80KM z 2000r. Przy odpalonym silniku sprzęgło po wciśnięciu piszczy, nie można włączyć 1,3,5 a duże trudności są z 2,4 i wstecznym (tutaj bardzo "chrobocze" przy zmianie jakby bez sprzęgła). Co może być nie tak? Jaka przyczyna ? |
Autor: | iNTER [ 25 Lis 2008, 12:51 ] |
Temat postu: | |
wieniu26 rozleciało się pewnie i będą wydatki. |
Autor: | wieniu26 [ 26 Lis 2008, 12:24 ] |
Temat postu: | |
iNTER Twoje obawy stały się rzeczywistością . Po rozebraniu okazało sie , że sprzęgło w rozsypce. Druzgocąca sprawa to cena całego kompletu sprzęgła do JTD bagatela 760zł za Valeo Poprosiłem od razu o wymianę filtra powietrza i paliwa. Cena za wszystko z robocizna podobno 900zł. To mnie cieszy, że zrobili to za chyba całkiem niezłą cenę tym bardziej, że teraz kolejki do mechaników są spore i naprawa zajęła im 24h. Mieliśmy sprzedać kropka niebawem ale jak tak człowiek będzie dokładał to szkoda się z tym rozstać. |
Autor: | iNTER [ 26 Lis 2008, 12:30 ] |
Temat postu: | |
wieniu26 z kropkiem jest się na całe życie, na dobre i na złe. Głowa do góry!! |
Autor: | wieniu26 [ 26 Lis 2008, 20:39 ] |
Temat postu: | |
I to jest pozytywne podejście Ceny części przerażają ale pozostało mi sprawdzić jeszcze te wtryski bo mi coś za dużo pali. Wtedy mam nadzieję, że mi się odwdzięczy i pozwoli tylko w siebie wlewać oczywiście ropę [ Dodano: 26 Lis 2008 20:39 ] Jednak 1100 zł cóż, ale bez porównania , sprzęgło chodzi pięknie |
Autor: | iNTER [ 26 Lis 2008, 21:32 ] |
Temat postu: | |
wieniu26 to jesteś teraz o 1100 powodów bardziej związany z Kropkiem. |
Autor: | sebaszczepan [ 26 Sty 2009, 21:32 ] |
Temat postu: | Sprzęgło |
Witam ,koledzy czy żeby wymienić sprzęgło w 1.2 8V trzeba wymontować skrzynię, czy może istnieje jakiś sposób by to ominąć??? Pozdrawiam |
Autor: | michał45241 [ 26 Sty 2009, 21:38 ] |
Temat postu: | |
trzeba inaczej tego nie zrobisz chyba że magikiem jesteś... |
Autor: | danielthx [ 04 Cze 2009, 17:51 ] |
Temat postu: | Trzask przy wysprzęglaniu |
Witam Nie wiem co jest grane ale kilka dni temu pisałem że jak wysprzęglam to słychać trzask pod maską z okolic sprzegła ,dzisiaj wracam z pracy a ono chodzi ja przysłowiowe masełko.Co to mogło być ,docisk?łożysko?Miał ktoś taki przypadek? |
Autor: | hgt131 [ 04 Cze 2009, 19:55 ] |
Temat postu: | |
najprawdopodobniej docisk pada |
Autor: | omeniusz22 [ 21 Cze 2009, 20:43 ] |
Temat postu: | Sprzegło grzechocze? |
Witam: Mam punto II 1,2 16v od dwóch dni kiedy wciskam sprzęgło to słychać taki grzechot jak w kluczu w grzechoce i tak samo jak puszczam sprzęgło. Może ktoś wie, co to jest i jak sobie z tym poradzić samemu? |
Autor: | Melon [ 21 Cze 2009, 20:56 ] |
Temat postu: | |
Po mojemu skończyło się sprzęgło i sprężyny trą już o docisk |
Autor: | AF [ 21 Cze 2009, 20:56 ] |
Temat postu: | |
Stan przedzawałowy docisku sprzęgła i/lub łożyska wyciskowego. Wyjąć skrzynię biegów i wymienić co trzeba. |
Autor: | lakikwap [ 21 Cze 2009, 21:05 ] |
Temat postu: | |
Stawiam na łożysko wyciskowe, a i pewnie sprzęgło sie już kiepsko ma |
Autor: | hgt131 [ 21 Cze 2009, 21:14 ] |
Temat postu: | |
jednym słowem 500 w plecy... |
Autor: | lakikwap [ 21 Cze 2009, 21:19 ] |
Temat postu: | |
hgt131 hehe dobrze powiedziane, ale cóż takie rzeczy się zużywają i nikt nic na to nie poradzi. |
Strona 3 z 11 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |