|
Obecny czas: 17 Cze 2025, 11:14
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 15 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
Bart83 |
#325404 Wysłany:
11 Sty 2010, 18:52; Temat postu: Problem z obrotami, nowa przepustnica |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: Jastrzębie Zdrój Rejestracja: 16 Sie 2008, Posty: 13
|
Od ok miesiąca jazda moim Punto (1.2 8V 2001r) doprowadza mnie do szewskiej pasji. Obroty na biegu jałowym wzrastają i opadają na przemian. Czasami nawet przy wysprzęglaniu silnik potrafi zwyczajnie zgasnąć podczas jazdy. Pierwsze co przyszło mi do głowy to silniczek krokowy. Ponieważ jest on nieodłączną częścią przepsutnicy kupiłem całość. Po wymianie myślałem, że wszytko jest ok. Silnik pracował równiutko ale niestety tylko 3 dni. Wczoraj znowu zaczęły sie problemy. Wymieniłem świece, też nic nie pomogło. Lewego powietrza nigdzie raczej nie łapie, wszystko szczelne. Czy ASO bedzie jedynym ratunkiem? Moje ostatnie przypuszczenie to sonda lambda. Czy jest sens wymieniać?
_________________ Punto II 2001r. 5D 1,2 8V + LPG
|
|
Góra |
|
 |
|
|
greg505 |
#325415 Wysłany:
11 Sty 2010, 19:42; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4521 Pomógł: 42
|
wymieniac nie, ale zdiagnozowac tak - jak bedzie uszkodzona to dopiero wymienisz
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
 |
Kufell |
#325425 Wysłany:
11 Sty 2010, 20:01; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Krzysiek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 06 Wrz 2008, Posty: 578 Pomógł: 3
|
|
Góra |
|
 |
wisniahgt |
#325437 Wysłany:
11 Sty 2010, 20:32; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Miejscowość: kielce Rejestracja: 04 Mar 2008, Posty: 58
|
Kup sobie kolego zmywacz do hamulcow (benzyna ekstakcyjna w sprayu) i na chodzacym silniku pryskaj po kolektorze ssacym w szczegulnosci w okolicy wtryskiwaczy i laczenia kolektora z glowica , jezeli zmieni sie praca silnika (zacznie przygasac ) tzn ze kolektor ma nieszczelnosc i dopiero wtedy go wyjmij .
|
|
Góra |
|
 |
niedziu |
#325459 Wysłany:
11 Sty 2010, 21:24; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 26 Wrz 2007, Posty: 1844 Pomógł: 2
|
|
Góra |
|
 |
Kufell |
#325477 Wysłany:
11 Sty 2010, 22:16; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Krzysiek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 06 Wrz 2008, Posty: 578 Pomógł: 3
|
niedziu koszt podpięcia w ASO to 130 zł  podpięcie u normalnego elektromechanika to 50zł
_________________
Piszę poprawnie po polsku.
|
|
Góra |
|
 |
tomeksun |
#325503 Wysłany:
11 Sty 2010, 22:50; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Estiva
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 01 Wrz 2008, Posty: 8
|
Witam,
jestem byłym posiadaczem punto II 1.2 8V - nie wiem jakie są dokładne objawy u Ciebie, ale u mnie były podobne tzn.
1. po nagrzaniu się silnika - czasem po 30min jazdy innym razem po 4godz. silnik gasł i dopóki nie ostygł to nie dał się uruchomić - na egzaminerze w ASO nie stwierdzono żadnych błędów zapisanych w body-komputerze a parametry pracy silnika jak i sondy lambda były w normie. ASO rozkładało ręce. Po tygodniowym doktoracie sprawcą okazała się sonda lambda, która się przegrzewała i wtedy silnik gasł, a jak ostygła to znowu było wszystko OK.
2. silnik sam potrafił zmieniać obroty tzn. czy to na wolnych obrotach biegu jałowego, czy w trakcie jazdy zdarzało mi się, że silnik zwiększał obroty sam - tak jakbym naciskał na pedał gazu chcąc przyspieszyć lub nie zwolnił go. Czasami trwało to 3, 5, 15 czy 30sekund. A czasami musiałem "wyłączyć stacyjkę" i zgasić silnik. Jednak sam od siebie silnik mi nie gasł pomimo samoistnych zmian obrotów. ASO twierdziło, że za te objawy odpowiedzialny jest silnik krokowy, który jest zabudowany na stałe w przepustnicy i nie da się go wyczyścić ani wymienić - wymiana całej przepustnicy - nie wiem jak teraz, ale w 2002r koszt ok. 2000zl
Więc nie mając nic do stracenia wymontowałem przepustnicę, wymyłem ją pod bieżącą wodą, wysuszyłem suszarką a później silnik i przepustnicę popsikałem WD40. Jednak to nie przyniosło pożądanego rezultatu tzn. nic nie pogorszyło, ale też i nie poprawiło.
Jak się później okazało powodem zmian obrotów silnika okazała się izolacja na przewodach z czujnika umieszczonego po stronie alternatora podającego odpowiednią rezystancję do body - wystarczyło je owinąć taśmą izolacyjną - każdy oddzielnie przewód - kable te przechodziły pod puszką filtra powietrza nad-obok klapy zaworów w takim plastikowym jakby peszlu - mocowanym na zatrzaski, a objawy zupełnie ustąpiły - Jeździłem tym autem jeszcze 4 lata.
/Proponuję najpierw delikatnie tymi przewodami poruszać i jeżeli będzie reakcja na to w postaci zmiany obrotów silnika to znaczy, że znaleźliśmy usterkę./
Pozdrawiam i mam nadzieje, że trochę pomogłem a kolega jak się upora z awarią to napisze co było dokładną przyczyną
|
|
Góra |
|
 |
niedziu |
#325721 Wysłany:
12 Sty 2010, 18:42; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 26 Wrz 2007, Posty: 1844 Pomógł: 2
|
|
Góra |
|
 |
Kufell |
#325724 Wysłany:
12 Sty 2010, 19:07; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Krzysiek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 06 Wrz 2008, Posty: 578 Pomógł: 3
|
|
Góra |
|
 |
greg505 |
#325779 Wysłany:
12 Sty 2010, 21:44; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4521 Pomógł: 42
|
niedziu jak w kraku pytalem to tez cena byla ciutke powyzej 100zl
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
 |
niedziu |
#325810 Wysłany:
12 Sty 2010, 22:35; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 26 Wrz 2007, Posty: 1844 Pomógł: 2
|
|
Góra |
|
 |
Bart83 |
#328049 Wysłany:
29 Sty 2010, 18:54; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: Jastrzębie Zdrój Rejestracja: 16 Sie 2008, Posty: 13
|
Panowie bardzo dziękuje za porady,
Zdążyłem wymienić sonde lambda jeszcze zanim podłączyłem samochód do komputera - niestety żadnej poprawy. Diagnoza natomiast wykazała "przebicie na masie na silniczku krokowym". Byłem juz prawie pewien, że poprostu nieszczęsliwym trafem zakupiłem felerną część. Na szczęscie (albo niestety) po wymianie przepustnicy na jeszcze inną nic sie nie zmieniło, obroty dalej falują. Sprawdzałem przewody czujnika, wyglądają na dobre, zresztą elektromechanik powiedział mi, że gdyby było na nich jakies przebicie to wykazałaby to diagnoza komputerowa. Podobnie z nieszczelnościa, parametry sondy są w normie. Rok temu padała mi centralka wtrysku, czy jest możliwe, że to znowu to samo? Jej regeneracja w ASO kosztowała mnie wtedy ponad 2000zł i na sama myśl, że to może znowu być to samo dostaje dreszczy.
[ Dodano: 29 Sty 2010 18:54 ] Panowie jest przyczyna. Dziś zdesperowany odwiedziłem ASO. Po długiej diagnozie okazało sie, że to jednak rzeczywiście cetralka wtrysków szwankuje. Już po raz drugi. Nie zlicze ile już wydałem ciężko zarobionych pieniedzy na ten samochód, ile mnie on nerwów kosztował. Pewien jestem za to jednego - fiata juz więcej nie kupie.
_________________ Punto II 2001r. 5D 1,2 8V + LPG
|
|
Góra |
|
 |
iNTER |
#330585 Wysłany:
29 Sty 2010, 19:23; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Gliwice Rejestracja: 02 Mar 2008, Posty: 461
|
Bart83 w Tychach jest gość co robi centralki za chyba 500zł a za 800 ma nowe.
|
|
Góra |
|
 |
fajgi |
#330610 Wysłany:
29 Sty 2010, 20:14; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: ukaszeeeekk
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Brodnica-> CBR Rejestracja: 05 Sty 2009, Posty: 1252
|
polecam gościa w Redie....300 zł kosztuje naprawa centralki......gościu solidny...kilka osób z forum u niego robiło i jest ok  masz tu tel  zadzwon moze coś sie dowiesz  505 190 713....wolałbym na twoim miejscu tam to załatwic....podobno gościu jest konkretny [ Dodano: 29 Sty 2010 19:14 ]a tak poza tematem....w ASO w Brodnicy podpięcie pod kompa kosztuje 70 zł....a u elektromechanika kawałek dalej 30 zł 
_________________ Twardo i nisko...jak mówi Pismo... Ojciec niestety kupił Goilfa MK IV, bo kropka skasował mu gówniarz....a ja obecnie. Polo 6N mojego projektu
|
|
Góra |
|
 |
kazaa |
#332045 Wysłany:
03 Lut 2010, 01:00; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw Rejestracja: 06 Kwi 2008, Posty: 2125 Pomógł: 10
|
nie napisales czy kupiles nowa przepustnice ? Jesli uzywka to mogles kupic zabrudzona i nawet czyszczenie nic nie da , przerabialem temat sporo razy , mialem lacznie 4 przepustnice i na koncu kazda wariowala , silnik krokowy da sie wyjac i tps , z tym ze krokowkca tylko poprzez zniszczenie. Jest prosta metoda na to - odlacz wtyczke od tps , to najczesciej powoduje falowanie obrotow (autopsja ) , bedzie blad ale obroty powinny byc w normie. Sonda tez moze miec wplyw , dlugo walczylem z tym , nawet aso rozkladalo rece na falowanie bo nie pokazywal bledu egzaminer ,a wtedy dla nich robie sie rzecz niemozliwa , bynajmniej kropek by mial dziwne humory , jakies gaszenia i nie mozna odpalic - to mi towarzyszlo przy sondzie ( wg egzaminera sprawnej ) , zacznij od odlaczenia tps albo poszukania nowej nie uzywanej przepustnicy
_________________ Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek Były user grande punto szprot 160ps  www.punto.glodzik.com
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 15 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|