|
Obecny czas: 16 Cze 2025, 22:04
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 4 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
mjunski |
#347595 Wysłany:
22 Mar 2010, 15:32; Temat postu: JTD pomiary przepływu powietrza i otwarcia zaworu EGR |
|
 |
Puntomaniak |
Rejestracja: 09 Sty 2009, Posty: 74
|
Witam
Mam pytanie do wszystkich posiadaczy kropki z silnikiem 1.9 JTD oraz kabla do diagnozy przez Fiat ecu scan. Od roku walczę z brakiem mocy mojej kropki i teraz po zakupie tego kabla sam chciałbym rozwiązać zagadkę. Chciałbym porównać dane mojej kropki z innymi. I dane są następujące:
1. Otwarcie zaworu EGR cały czas wskazuje 1%. Dziwne, bo wyczytałem gdzieś, że powinno się zmieniać wraz ze zmianą obrotów silnika.
2. Intake air quantity jest na poziomie 230mg i praktycznie się nie zmienia po przygazowaniu. To też na pewno nie jest dobrze. Co ciekawe po osiągnięciu przez silnik mniej więcej 70 stopni wywala błąd P0101 i przepływ powietrza wynosi cały czas około 600mg.
Jak te dane wyglądają u Was? Dzięki z góry za wszelką pomoc!
|
|
Góra |
|
 |
|
|
domin45670 |
#347607 Wysłany:
22 Mar 2010, 16:55; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14400 Pomógł: 128
|
mjunski napisał(a): po osiągnięciu przez silnik mniej więcej 70 stopni wywala błąd P0101 i przepływ powietrza wynosi cały czas około 600mg.
P0101 to błąd: "Mass or Volume Air flow Circuit Range/Performance Problem", czyli można powiedzieć iż komp nie jest w stanie określić ile powietrza dostaje silnik, tak to chyba można przetłumaczyć.
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 128 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
 |
jackyl |
#347811 Wysłany:
22 Mar 2010, 23:38; Temat postu: |
|
|
nie wiem jak wyglada to u mnie (parametry) ale błąd p0101 to błąd związany z przepływomierzem.
możliwe przyczyny takiego błędu to:
- uszkodzony przepływomierz
- wyciek powietrza za przepływomierzem w układzie dolotowym
- zabrudzony filtr powietrza
- uszkodzone okablowanie przepływomierza
skoro piszesz że auto nie ma mocy to ja przyjrzałbym się przepływomierzowi.
czy wymieniałeś przepływomierz lub przynajmniej odłączyłeś przepływomierz i sprawdziłeś czy auto wtedy nie jeździ lepiej?
|
|
Góra |
|
 |
mjunski |
#347895 Wysłany:
23 Mar 2010, 13:10; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Rejestracja: 09 Sty 2009, Posty: 74
|
Przepływomierz wymieniłem, ale to nic nie dało. Z nieszczelnym układzie dolotowym to auto nie miałoby mocy cały czas, a jest tak, że auto idzie dobrze dopiero po zagrzaniu do około 70 stopni. Filtr powietrza nowy. Z tym okablowaniem to jest tak, że błąd byłby cały czas, nawet gdybym go wykasował to pojawiłby się jeszcze raz, a tak nie jest.
Myślę nad wyczyszczeniem EGR lub jego zaślepieniem. Czytałem trochę o tym zaślepieniu tylko na przykładzie alfy romeo i tak się zastanawiam czy procedura jest taka sama. Tam w opisie było napisane o 2 miejscach, w których trzeba wstawić blaszkę. Zaślepiał ktoś może z forumowiczów egr w JTD?
_________________ 1.9 JTD 2001r.
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 4 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|