|
Obecny czas: 17 Cze 2025, 21:34
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 24 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
bajek |
#386066 Wysłany:
08 Sie 2010, 16:08; Temat postu: Wymiana oleju |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Genewa Rejestracja: 04 Maj 2009, Posty: 208
|
Czy od spodu jest jakiś korek spustowy do wymiany oleju?
Czy olej spuszcza się poprzez odkręcenie filtra oleju?
_________________ Zła nuta zagrana z wahaniem jest zafałszowaniem.
Zła nuta zagrana z przekonaniem jest interpretacją.
|
|
Góra |
|
 |
|
|
dariuszs860 |
#386068 Wysłany:
08 Sie 2010, 16:12; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Dariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 09 Lip 2009, Posty: 897 Pomógł: 15
|
jak rozumiem pytasz o olej w silniku?
Tak na środku misy olejowej jest korek spustowy
Przez filtr nie spuścisz wszystkiego oleju, tylko troche a poza tym pooblewasz olejem dolna czesc silnika 
_________________ Jeżeli Ci pomogłem kliknij "pomógł"
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#386069 Wysłany:
08 Sie 2010, 16:14; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
http://fiatpunto.com.pl/topic12545.html
dariuszs860 napisał(a): a poza tym pooblewasz olejem dolna czesc silnika
zejdzie tylko tyle ile jest we filtrze, tak czy siak bedzie lecieć przy odkręcaniu filtra.
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
dariuszs860 |
#386070 Wysłany:
08 Sie 2010, 16:17; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Dariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 09 Lip 2009, Posty: 897 Pomógł: 15
|
ipIV napisał(a): http://fiatpunto.com.pl/topic12545.html dariuszs860 napisał(a): a poza tym pooblewasz olejem dolna czesc silnika zejdzie tylko tyle ile jest we filtrze, tak czy siak bedzie lecieć przy odkręcaniu filtra.
Niekoniecznie jezeli uniesie się jedna strone samochodu w kierunku wyjscia oleju z filtra i prawie polowa zleci a reszta to szybkie i umiejetne odkrecenie filtra 
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#386071 Wysłany:
08 Sie 2010, 16:20; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
poza tym jak o takie rzeczy się pytasz to może lepiej na warsztat podjechać?  Bo jeszcze przypadkiem weźmiesz olejowy prysznic o temp ~100*C
[ Dodano: 08 Sie 2010 16:20 ]
dariuszs860 napisał(a): prawie polowa zleci a reszta to szybkie i umiejetne odkrecenie filtra
e tam kibel pod filtr poluzować i sobie ładnym strumykiem cieknie, silnika sie nie ufajda tylko podstawę filtra oleju która można wytrzeć  A szybkie wykręcanie filtra gołą ręką średnio mi idzie  Rękawiczek przy takiej robocie nie znoszę.
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
dariuszs860 |
#386072 Wysłany:
08 Sie 2010, 16:23; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Dariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 09 Lip 2009, Posty: 897 Pomógł: 15
|
ipIV napisał(a): poza tym jak o takie rzeczy się pytasz to może lepiej na warsztat podjechać?  Bo jeszcze przypadkiem weźmiesz olejowy prysznic o temp ~100*C [ Dodano: 08 Sie 2010 16:20 ]dariuszs860 napisał(a): prawie polowa zleci a reszta to szybkie i umiejetne odkrecenie filtra e tam kibel pod filtr poluzować i sobie ładnym strumykiem cieknie, silnika sie nie ufajda tylko podstawę filtra oleju która można wytrzeć  A szybkie wykręcanie filtra gołą ręką średnio mi idzie 
To prawda może pojedź do mechanika
Wiem wiem pisze tak bo widze ze kolega niebardzo wie jak do tego podejsc , chciałem aby mu to czysto wszystko wyszło 
Ostatnio edytowany przez dariuszs860, 08 Sie 2010, 16:24, edytowano w sumie 1 raz
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#386073 Wysłany:
08 Sie 2010, 16:24; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
dariuszs860 napisał(a): Wiem wiem pisze tak bo widze ze kolega niebardzo wie jak do tego podejsc
Jak się pyta o to jak się olej spuszcza hmmm... nie jestem pewien czy dobrym pomysłem jest wymiana samemu.
Może lepiej na warsztat, obejrzeć jak to mechanior robi i następnym razem sie za to zabrać 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
dariuszs860 |
#386077 Wysłany:
08 Sie 2010, 16:31; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Dariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 09 Lip 2009, Posty: 897 Pomógł: 15
|
ipIV napisał(a): dariuszs860 napisał(a): Wiem wiem pisze tak bo widze ze kolega niebardzo wie jak do tego podejsc Jak się pyta o to jak się olej spuszcza hmmm... nie jestem pewien czy dobrym pomysłem jest wymiana samemu. Może lepiej na warsztat, obejrzeć jak to mechanior robi i następnym razem sie za to zabrać 
Też tak bym proponował  Ale jezeli czujesz sie na siłach sam wymienic to tylko dobrze przestudiowac podany wyzej link 
|
|
Góra |
|
 |
bajek |
#386081 Wysłany:
08 Sie 2010, 17:01; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Genewa Rejestracja: 04 Maj 2009, Posty: 208
|
Hmm, ciekawe komentarze. Pytam, bo nie chce mi się rezerwować windy tylko po to, żeby się okazało, że olej w Punciaku nie jest spuszczany a wysysany. W Mondziaku w instrukcji jest napisane gdzie jest korek etc. W instrukcji do Punto nie znalazłem. Stąd pytam jak się to robi tutaj, bo będzie to moja pierwsza wymiana w tym wozidle. [ Dodano: 08 Sie 2010 16:55 ]A za link dzięki, nie szukałem w zrób to sam [ Dodano: 08 Sie 2010 17:01 ]A jeszcze jedno czy przy każdym odkręceniu przykręceniu korka spustowego zalecana jest wymiana oringu/śruby z oringiem?
_________________ Zła nuta zagrana z wahaniem jest zafałszowaniem.
Zła nuta zagrana z przekonaniem jest interpretacją.
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#386082 Wysłany:
08 Sie 2010, 17:05; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
korek jest bez uszczelek, na końcu jest stoczony w delikatny stożek.
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
bajek |
#386083 Wysłany:
08 Sie 2010, 17:09; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Genewa Rejestracja: 04 Maj 2009, Posty: 208
|
Ok. To fajnie jeden wydatek odpada 
_________________ Zła nuta zagrana z wahaniem jest zafałszowaniem.
Zła nuta zagrana z przekonaniem jest interpretacją.
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#386085 Wysłany:
08 Sie 2010, 17:18; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
tzn. przynajmniej w oryg. misce tak jest.
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
bajek |
#386136 Wysłany:
08 Sie 2010, 21:40; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Genewa Rejestracja: 04 Maj 2009, Posty: 208
|
Auto do tej pory było robione w ASO więc jest duża szansa, że miska jest taka jak być powinna 
_________________ Zła nuta zagrana z wahaniem jest zafałszowaniem.
Zła nuta zagrana z przekonaniem jest interpretacją.
|
|
Góra |
|
 |
lakikwap |
#386511 Wysłany:
10 Sie 2010, 01:11; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 27 Sie 2008, Posty: 5176 Pomógł: 1
|
noo ja jak kupiłem to przy wymianie musiałem jechać na wysysanie bo niedało sie odkręcić za nic korka z miski. Nawet po wymianie miski, mechanik starał sie na chama wykręcić ten uparty korek i sie niedało  może nigdy nie był odkręcany, tylko zawsze wysysane i tak sie zapiekł, who know
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#386512 Wysłany:
10 Sie 2010, 01:18; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
Ja raz miałem problem z korkiem w nie swoim aucie  klucz 0,5m a tak siłować się trzeba było, że szkoda gadać
Ja tam wkręcam korek do oporu + 1/8 obrotu dociągnąć i wystarczy.
[ Dodano: 10 Sie 2010 01:18 ]
właśnie za niedługo muszę się za to zabrać....  9,5kkm od wymiany  Z 1-1,5kkm jeszcze polatam i zmiana.
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
bajek |
#386549 Wysłany:
10 Sie 2010, 11:42; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Genewa Rejestracja: 04 Maj 2009, Posty: 208
|
A w jakichś instrukcjach serwisowych Fiata jest info czy powinno się odsysać czy spuszczać? Patrząc na usytuowanie korka chyba powinno się spuszczać - cały syf spłynie w dół. Jednak spotkałem się z wieloma przypadkami gdzie instrukcje serwisowe zalecały odessanie nie spuszczenie - pomimo, że był korek.
Mój kropek od ostatniej wymiany - w czerwcu zrobił 2500 km, ale trzeba wymienić, bo to czasowo się zbliża 
_________________ Zła nuta zagrana z wahaniem jest zafałszowaniem.
Zła nuta zagrana z przekonaniem jest interpretacją.
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#386551 Wysłany:
10 Sie 2010, 11:45; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
spuszczaj i nie przejmuj się  Jest napisane w sam naprawiam tylko że należy wymieniać a w opisie endżyna, że to jest korek spustowy
Swoją drogą bardzo dziwny patent z odsysaniem 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
bajek |
#386554 Wysłany:
10 Sie 2010, 11:51; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Genewa Rejestracja: 04 Maj 2009, Posty: 208
|
Np w MLce jest napisane wyraźnie, że olej ma być odsysany nie spuszczany. Czemu nie wiem.
_________________ Zła nuta zagrana z wahaniem jest zafałszowaniem.
Zła nuta zagrana z przekonaniem jest interpretacją.
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#386555 Wysłany:
10 Sie 2010, 11:53; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
Jak jest korek, to chyba po to jest żeby spuszczać  Odsysanie to dziwny sposób, chyba że lepiej potrafi wydobyć olej z pewnych miejsc, ale w to wątpię.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
jackyl |
#386559 Wysłany:
10 Sie 2010, 12:19; Temat postu: |
|
|
witam
a macie pojęcie gdzie można kupić korek spustowy oleju? i jaki ma numer i wymiary?
silnik 1.9 JTD 80KM
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#386560 Wysłany:
10 Sie 2010, 12:20; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
|
Góra |
|
 |
mariuz |
#386585 Wysłany:
10 Sie 2010, 13:33; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Van
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Konstancin-Jeziorna Rejestracja: 11 Mar 2009, Posty: 1772 Pomógł: 13
|
|
Góra |
|
 |
|