Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Remont kapitalny 1.2 8v
http://fiatpunto.com.pl/topic24181.html
Strona 1 z 1

Autor:  pawi81 [ 05 Wrz 2010, 22:04 ]
Temat postu:  Remont kapitalny 1.2 8v

Witam,

niedlugo moj silnik bedzie mial remont kapitalny (tak mi sie wydaje ze to kapitalny).
Aktualnie bierze olej i plyn chlodniczy (olej z 1litr na 1000 km, przy jedzie ok. 130 kmh)
Na postoju grzeje sie, wiec pewnie uszczelka pod glowica poszla, ale i szklanki brzecza, podejrzewam ze cos tam jeszcze bedzie robione

Czy po takim remoncie trzeba ten silnik jakos docierac i przestrzegac jakis zasad?

Autor:  Swoop [ 07 Wrz 2010, 23:09 ]
Temat postu: 

a może zakup "nowego" na alledrogo?

Autor:  pawi81 [ 07 Wrz 2010, 23:12 ]
Temat postu: 

I co kupie z nie wiadomo co?;) moze tez bedzie do remontu ;)

Autor:  dzikidaniel [ 08 Wrz 2010, 10:24 ]
Temat postu: 

Weź określ przy jakim remoncie to wtedy będzie można powiedzieć czy trzeba docierać czy nie...

Autor:  wojtass18 [ 08 Wrz 2010, 10:31 ]
Temat postu: 

jak robiony szlif wymiana tłoków, pierścieni to trzeba dotrzeć i wcześniej wymienić olej

Autor:  2rotor [ 09 Wrz 2010, 13:48 ]
Temat postu: 

pawi81 napisał(a):
I co kupie z nie wiadomo co?;) moze tez bedzie do remontu ;)


Powiem ci, że parę silników z Zoltarem kupowaliśmy i da się kupić baję za mniejszą cenę niż remont. To jest popularny motor i możesz sobie kupić prawie nowy. Uważam że mniejsze ryzyko jest kupienia używanego niż tego że ci majstry nie spier.... remontu znając polskich papudrunów. Przemyśl to sobie.

Autor:  pieta [ 09 Wrz 2010, 14:10 ]
Temat postu: 

2rotor napisał(a):
pawi81 napisał(a):
I co kupie z nie wiadomo co?;) moze tez bedzie do remontu ;)


Powiem ci, że parę silników z Zoltarem kupowaliśmy i da się kupić baję za mniejszą cenę niż remont. To jest popularny motor i możesz sobie kupić prawie nowy. Uważam że mniejsze ryzyko jest kupienia używanego niż tego że ci majstry nie spier.... remontu znając polskich papudrunów. Przemyśl to sobie.


Ale rozumiem ze ty z Zoltarem raczej lipy nie odwalacie ? :E

pawi81
jak bedziesz kupowal uzywke to kup moze 1.2 16v, mimo ze kolizyjny to jednak 20 kucy wiecej :E

Autor:  2rotor [ 09 Wrz 2010, 15:30 ]
Temat postu: 

pieta napisał(a):
2rotor napisał(a):
pawi81 napisał(a):
I co kupie z nie wiadomo co?;) moze tez bedzie do remontu ;)


Powiem ci, że parę silników z Zoltarem kupowaliśmy i da się kupić baję za mniejszą cenę niż remont. To jest popularny motor i możesz sobie kupić prawie nowy. Uważam że mniejsze ryzyko jest kupienia używanego niż tego że ci majstry nie spier.... remontu znając polskich papudrunów. Przemyśl to sobie.


Ale rozumiem ze ty z Zoltarem raczej lipy nie odwalacie ? :E

pawi81
jak bedziesz kupowal uzywke to kup moze 1.2 16v, mimo ze kolizyjny to jednak 20 kucy wiecej :E


Jakby była lipa to by tyle projektów co chwilę się nie zgłaszało do Ital P.
16V chyba słabo, a osprzęt to za darmo rozdają? Podstawić słupek, powymieniać to co na wierzchu, uszczelki, zimeringi i jeździć.

Autor:  pawi81 [ 13 Wrz 2010, 23:59 ]
Temat postu: 

Z tego co wiem będą wymieniane pierścienie, szklanki, rozrząd a czy coś więcej to nie wiem :)

Autor:  giecik [ 15 Wrz 2010, 09:57 ]
Temat postu: 

Chciałbym dołączyc się do tematu

Mam punto 2 1.2 8V i tez chcialem robic remont ale mam dojcie do nowego silnika z tym ze jest on z pandy.

Jest to 1.2 8V ale jakiś nowszy ( wlew oleju ma na korek z gwintem a nie wtykany) inna jest obudowa filtra i zbiorniczek wyrownawczy w innym miejscu

Czy jesli kupie ten silnik bez osprzetu to bedzie dzialal w moim kropku czy to wiecej przekladania ?

Autor:  xONx [ 15 Wrz 2010, 15:19 ]
Temat postu: 

giecik wstaw fotkę tego silnika.

Autor:  giecik [ 15 Wrz 2010, 17:49 ]
Temat postu: 

Prosze
Image


To jest akurat zdjecie z allegro ale o taki chodzi
Tu jest wogole napisane ze to Grande Punto ?

Tutaj jest Panda i to chyba o taki mi bardziej chodzi tyle ze jest to jakis 1,1 MPI


Image

Pomożcie Panowie bo prawdziwy 1.2 8V z małym przebiegiem jest ciężko dostać

Autor:  pawi81 [ 21 Wrz 2010, 14:54 ]
Temat postu: 

w moim punto z tego co wiem wymieniane bylo:

pierscienie, panewki korbowe, uszczelniacze i "simering na wale korbowym" jesli dobrze zapamietalem

Autor:  patpatrykowski [ 13 Gru 2017, 13:39 ]
Temat postu:  Re: Remont kapitalny 1.2 8v

Podpinam się pod temat. U mnie też będzie do zrobienia remont silnika. Obecnie muszę jeździć na włączonym ogrzewaniu żeby to jakoś działało. Słyszałem dziś magiczne litery UPG. W warsztacie się dowiedziałem, że to nie będzie tysiąc, tylko wiele więcej.
Lepiej chyba kupić nowy i zrobić przekładkę? Nowy w sensie używany, ale sprawdzony ;)
Na aledrogo są nawet poniżej tysiąca plus robota, wyjdzie mniej niż remont obecnego. Czy ktoś mi może polecić pewny, sprawdzony, kompletny silnik, żebym się znowu nie naciął jak to ma miejsce z poprzednim właścicielem obecnie mojego auta. Nie chcę go sprzedawać, bo i kto to kupi ;), nie chcę się z nim rozstawać, lubię to auto, poza tym wydałem na niego już dwa razy tyle za ile go kupiłem. Kupiłem w lipcu :/

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/