You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 17 Cze 2025, 16:20

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 25 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #441729 Wysłany: 17 Lut 2011, 11:31; 
 Temat postu: napinacz
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 23 Wrz 2008,
Posty: 47
jak zdjagnozaować czy napinacz paska wieloklinowego jest już zużyty .jakie są objawy.


Góra
 Profil  
 

 
 Post #441730 Wysłany: 17 Lut 2011, 11:38; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 Lip 2010,
Posty: 110
Łożysko będzie hałasować.

_________________
Punto classic 2010


Góra
 Profil  
 
 
 Post #441732 Wysłany: 17 Lut 2011, 11:56; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 23 Wrz 2008,
Posty: 47
a popiskiwanie paska ?? bo umnie przy niskich obrotach 1200-1900 popiskuje ale nie zawsze.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #441734 Wysłany: 17 Lut 2011, 12:06; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa
Rejestracja: 04 Mar 2007,
Posty: 4202
Pomógł: 11
To naciągnij pasek.

_________________
Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...

Sprzedam części do Punto GT --> link


Góra
 Profil  
 
 
 Post #441735 Wysłany: 17 Lut 2011, 12:07; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 23 Wrz 2008,
Posty: 47
dzikidaniel napisał(a):
To naciągnij pasek.



od tego właśnie jest napinacz kolego


Góra
 Profil  
 
 
 Post #441736 Wysłany: 17 Lut 2011, 12:11; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa
Rejestracja: 04 Mar 2007,
Posty: 4202
Pomógł: 11
To masz napinacz który sam reguluje naciąg paska? Jaki silnik?

_________________
Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...

Sprzedam części do Punto GT --> link


Góra
 Profil  
 
 
 Post #441737 Wysłany: 17 Lut 2011, 12:13; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 23 Wrz 2008,
Posty: 47
dzikidaniel napisał(a):
To masz napinacz który sam reguluje naciąg paska? Jaki silnik?





1,9 jtd z klimą


Góra
 Profil  
 
 
 Post #441739 Wysłany: 17 Lut 2011, 12:16; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa
Rejestracja: 04 Mar 2007,
Posty: 4202
Pomógł: 11
Sprawdź czy pasek jest odpowiednio naciągnięty. Takie napinacze z reguły się kończą pierw na łożysku a później an sprężynie ale wyjątki się mogą zdarzyć.
I takie pytanie: czy popiskowuje po odpaleniu czy później?

_________________
Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...

Sprzedam części do Punto GT --> link


Góra
 Profil  
 
 
 Post #441741 Wysłany: 17 Lut 2011, 12:21; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 23 Wrz 2008,
Posty: 47
przy odpalaniu jest cisza popiskiwac zaczyna przy jezdzie między obrotami 1200-1900 ale bardzo delikatnie.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #441743 Wysłany: 17 Lut 2011, 12:28; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;)
Rejestracja: 08 Sie 2007,
Posty: 9203
Pomógł: 40
makin25 Potraktuj pasek od wewnątrz Wd-40 jak piszczy tylko lekko.

_________________
Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #441751 Wysłany: 17 Lut 2011, 12:41; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 23 Wrz 2008,
Posty: 47
buladag napisał(a):
makin25 Potraktuj pasek od wewnątrz Wd-40 jak piszczy tylko lekko.




niewiem czy to dobry pomysł.bo po wd bedzie sie bardziej slizgal.

jak mocno powinien byc pasek naciągnięty .i jaki opór stawia napinacz to znaczy jak nacisne lub pociągne pasek ręką to napinacz powinien się nie ruszyc czy przeciwnie powinien się troche poddac .


Góra
 Profil  
 
 
 Post #441755 Wysłany: 17 Lut 2011, 12:47; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa
Rejestracja: 04 Mar 2007,
Posty: 4202
Pomógł: 11
Musi się poddać. Pasek w najdłuższym miejscu ma się lekko poddawać ale lekko. Spróbować można jeszcze specjalne sylikony by paski nie piszczały ale nigdy tego w ręce nie miałem. Chociaż to też zależy od paska. Jedne nie piszczą a drugie niezależnie jak są naciągnięte to popiskują:/
buladag, wd40 to trochę naiwne. Tak jakby na piszczące hamulce polecić olej...

_________________
Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...

Sprzedam części do Punto GT --> link


Góra
 Profil  
 
 
 Post #441758 Wysłany: 17 Lut 2011, 12:52; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 23 Wrz 2008,
Posty: 47
jakos nie jestem za specyfikami typu WD-40 czy innych takie zeczy jak pasek niepotrzebuja takich dodatków .dodam jeszcze że pasek jest dosc swierzy ma przelatane okolo 8-10 tyś.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #441760 Wysłany: 17 Lut 2011, 12:55; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa
Rejestracja: 04 Mar 2007,
Posty: 4202
Pomógł: 11
No właśnie piszę o tym że jedne paski piszczą a drugie nie. A specyfik do pasków to nie wd40.

_________________
Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...

Sprzedam części do Punto GT --> link


Góra
 Profil  
 
 
 Post #441765 Wysłany: 17 Lut 2011, 13:02; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;)
Rejestracja: 08 Sie 2007,
Posty: 9203
Pomógł: 40
makin25 napisał(a):
czy innych takie zeczy jak pasek niepotrzebuja takich dodatków

Tu własnie jestes w grubym błędzie, załóz nowy pasek na niesmarowane koła pasowe to przekonasz się o co chodzi. Psiknięcie wd-40 nie ma na celu spowodowania aby pasek się ślizgał i nie piszczał. ;) To po pierwsze, po drugie wd-40 nie ma własciwości jak olej, po trzecie możesz podjechac do jakiegokolwiek mechanika ogarniętego i zobaczysz co Ci powie.

Jesli pasek piszczałby przy rozruchu, czy ciągle to znaczy,że jest za luźny wtedy wymiana napinacza czy paska. Poprawnie pasek nie powinien dać się obrócić rowkami na wierzch w momencie gdy ma poprawny naciąg i sam jest nie zuzyty.

[ Dodano: 17 Lut 2011 12:02 ]
A jesli nie odpowiada Ci użycie wd-40 możesz też użyć kalafonii.

_________________
Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #441767 Wysłany: 17 Lut 2011, 13:05; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 23 Wrz 2008,
Posty: 47
zawsze jak wymieniałem paski w poprzednich autach niepsikałem na koła pasowe i nigdy sie nieslizgały.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #441779 Wysłany: 17 Lut 2011, 14:03; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;)
Rejestracja: 08 Sie 2007,
Posty: 9203
Pomógł: 40
Nie chodzi tu o ślizganie a o pisk, pamiętaj że pasek wielorowkowy nie pracuje jedynie wzdłużnie, a tarcie zachodzi równiez między rowkami a wyzłobieniami na kole. Ja zaczałbym o tego o czym wspomniałem, jeśli nic nie da to szukałbym dalej.

_________________
Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #442171 Wysłany: 18 Lut 2011, 08:58; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Konin
Rejestracja: 13 Maj 2008,
Posty: 47
makin25 napisał(a):
przy odpalaniu jest cisza popiskiwac zaczyna przy jezdzie między obrotami 1200-1900 ale bardzo delikatnie.


też mam silnik 1.9 JTD i przy 180 kkm przerabiałem to samo. Napinacz też popiskiwał podczas jazdy, na wolnych była cisza. Koszt wymiany: napinacz 135zł, pasek wielorowkowy 45zł, robota 150zł. Po kolejnych 30kkm szykuj się na wymianę koła pasowego alternatora - jak padnie popiskuje w przeciwieństwie do napinacza tylko na wolnych obrotach. A Tobie przy ilu km pada ten napinacz ?

_________________
1.9 JTD z 2001r - 232 kkm


Góra
 Profil  
 
 
 Post #442622 Wysłany: 19 Lut 2011, 18:40; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 23 Wrz 2008,
Posty: 47
ja mam przelatane 220 tys. a z klimą cos ci sie działo przed wymianą napinacza.bo umnie jak włącze klime to na obrotach do 1400 strasznie drga silnik na wyzszych obrotach przestaje.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #443284 Wysłany: 21 Lut 2011, 08:46; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Konin
Rejestracja: 13 Maj 2008,
Posty: 47
makin25 napisał(a):
a z klimą cos ci sie działo przed wymianą napinacza.bo umnie jak włącze klime to na obrotach do 1400 strasznie drga silnik na wyzszych obrotach przestaje.


miałem bardzo podobnie, tzn klima tak w okolicy tych 1400 obrotów tak obciążała silnik, że było słychać specyficzny dzwięk. Krótko (jedna sekunda), ale było słychać. Początkowo myślałem, że to coś nie tak z klimą, ale po wymianie napinacza klima zaczeła chodzić miodzio, cichutko w każdym zakresie obrotów.

_________________
1.9 JTD z 2001r - 232 kkm


Ostatnio edytowany przez lk73, 21 Lut 2011, 13:10, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil  
 
 
 Post #443287 Wysłany: 21 Lut 2011, 09:13; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 29 Sty 2010,
Posty: 3642
Pomógł: 31
Podłącze się pod temat, u mnie coś przy odpalaniu na mrozie dziwnie "jęczy" przez kilkanaście sekund i się uspokaja. Odgłos podobny do zużytego łożyska na alternatorze, ale tylko przez góra 20sekund. Myślałem że to może być właśnie napinacz paska wieloklinowego od alternatora i klimy. Klima jak odpalałem w cieplejsze dni jakieś 2 tygodnie temu działa normalnie.

_________________
Było: Fiat Punto II 1,2 16V HLX
Było: Fiat Stilo 1,6 Trofeo
Było: Fiat Grande Punto Sport 1,4 t-jet
Jest: Fiat Tipo Easy 1,4 t-jet


Góra
 Profil  
 
 
 Post #443295 Wysłany: 21 Lut 2011, 09:53; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Poland
Rejestracja: 19 Mar 2007,
Posty: 1125
Pomógł: 7
sam się podłącze się do tematu. Jestem pewien że coś pomoże. Moment obrotowy z wału korbowego na alternator jest przekazywany przez koło pasowe z tłumikiem drgań skrętnych na wale, pasek multiv i sprzęgło na alternator. Jeśli piszczy pasek na początku warto sprawdzić stan właśnie tego sprzęgła jednokierunkowego w alternatorze, czy np. na zimnym / gorącym nie zacina się. Przy źle działającym sprzęgle, zaciętym, właśnie będzie pasek popiskiwał oraz jeśli sprawny napinacz to będą drgania. Paska nigdy nie smarujemy wd40 bo i po co ? żeby się nagrzewał i niszczył od poślizgu?

_________________
Dzień bez chmury jest ponury.
Odpalanie na mrozie Punto 1.9D http://www.youtube.com/watch?v=-GX4nKQIMGY

___


Góra
 Profil  
 
 
 Post #443304 Wysłany: 21 Lut 2011, 10:15; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;)
Rejestracja: 08 Sie 2007,
Posty: 9203
Pomógł: 40
remind napisał(a):
Paska nigdy nie smarujemy wd40 bo i po co ? żeby się nagrzewał i niszczył od poślizgu?


Polecam najpierw sprawdzić, OK? Wd-40 i tego typu środki maja właściwości smarujące przez ile? 15min?


Nie wiem jak to jest rozwiązane w silnikach D, na pewno w alternatorach Denso 60A i MagnetiMarelli 65A do benzyny tego sprzęgła o którym piszesz nie ma.

_________________
Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #443421 Wysłany: 21 Lut 2011, 14:05; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 23 Wrz 2008,
Posty: 47
ja mam diselka i tez brak sprzęgła w alternatorze


Góra
 Profil  
 
 
 Post #443767 Wysłany: 22 Lut 2011, 08:22; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Konin
Rejestracja: 13 Maj 2008,
Posty: 47
Jak masz JTD jak ja, to raczej masz koło pasowe dla alternatora ze sprzęgiełkiem. Przykładowo na tej aukcji jest ta część:
http://allegro.onet.pl/kolo-pasowe-alte ... 49790.html

_________________
1.9 JTD z 2001r - 232 kkm


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 25 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO