|
Obecny czas: 16 Cze 2025, 21:52
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 18 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
Nicks0n |
#93644 Wysłany:
18 Lut 2008, 20:32; Temat postu: Mój Kropek: I shouldn't be alive! - O krok od śmierci |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Gdańsk Rejestracja: 24 Sie 2007, Posty: 474
|
Dziś rano przy uruchamianiu silnika rozrusznik zaskoczył i po chwili silnik się wyłączył. Spróbowałem jeszcze raz i zamiast normalnej pracy rozrusznika usłyszałem jednostajny gwizd rozrusznika - jakby nie miał żadnego oporu.
Po wzięciu auta na hol próbowałem odpalić go w czasie jazdy z II i III biegu - bezskutecznie. Silnik zaczynał się kręcić, obrotomierz "ożył", lecz auto nie reagowało na jakiekolwiek dodanie gazu. Zadzwoniłem, więc, do elektryka, przedstawiłem jak wygląda sytuacja: "pewnie pompa paliwa" - usłyszałem "bolączka wszystkich Fiatów". No i w to uwierzyłem, wszak w Seicento wymieniałem pompę 2x
Po zepchnięciu auta do mechanika i zamówieniu nowej pompy udałem sie na Uczelnię ze studenckim 3h spóźnieniem  Chwilę po 17:00 zadzwonił mechanik, że przyczyną awarii nie była pompa, lecz zerwany pasek rozrządu  Gdyby to się stało podczas jazdy, mógłbym zbierać części silnika z ulicy, łopatą...
Najlepsze jest to, że w książce serwisowej widnieje jak byk: wymiana paska rozrządu wraz z napinaczem; stan licznika: 103.000 km  Obecnie autko ma 167.000 przebiegu, a stan w jakim znajdywał się pasek (coś w rodzaju starego sznurowadła) wskazywał na to, że nigdy nie był on wymieniany  Czyli mój Kropek zrobił 167.000km na fabrycznym pasku ...
...
Na szczęście Kropek już śmiga jak nowy  W czwartek jadę wstawić nowe sprzęgło i wymienić tuleje wahaczy  Reasumując, jestem wniebowzięty, że w ciągu 3 dni pozbędę się blisko 1.000zł i nie kupię sobie nowych sprężynek by wyrównać przód i tył auta
Z drugiej strony, gdyby pasek strzelił podczas jazdy wyszłoby trochę drożej 
_________________ www.nikodemczaja.pl
|
|
Góra |
|
 |
|
|
STax |
#93678 Wysłany:
18 Lut 2008, 21:16; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
|
Góra |
|
 |
kox |
#93685 Wysłany:
18 Lut 2008, 21:29; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Croma
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SZ //\\ STA Rejestracja: 15 Sie 2007, Posty: 4866 Pomógł: 39
|
Nicks0n napisał(a): Najlepsze jest to, że w książce serwisowej widnieje jak byk: wymiana paska rozrządu wraz z napinaczem; stan licznika: 103.000 km Obecnie autko ma 167.000 przebiegu,
wg tego co mnie uczyli to rozrzad powinno sie robić co 60 000km czyli przekroczyłeś  a druga sprawa może ksiazka serwisowa lewa??
_________________ Jest sadza - jest zabawa
|
|
Góra |
|
 |
Nicks0n |
#93690 Wysłany:
18 Lut 2008, 21:41; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Gdańsk Rejestracja: 24 Sie 2007, Posty: 474
|
STax napisał(a): Z tymi częściami to tak nie do końca, bo o ile mi wiadomo, to silniki 8v są chyba bezkolizyjne. Nie są bezkolizyjne  kox napisał(a): wg tego co mnie uczyli to rozrzad powinno sie robić co 60 000km czyli przekroczyłeś  a druga sprawa może ksiazka serwisowa lewa??
Książka nie jest lewa, bo auto kupione zostało od kuzyna - odbierałem je z nim jako nówkę z salonu...
_________________ www.nikodemczaja.pl
|
|
Góra |
|
 |
Dela |
#93719 Wysłany:
18 Lut 2008, 22:27; Temat postu: |
|
 |
Swój chłop |
 |
Imię: Łukasz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 27 Wrz 2007, Posty: 930
|
|
Góra |
|
 |
Nicks0n |
#93734 Wysłany:
18 Lut 2008, 22:44; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Gdańsk Rejestracja: 24 Sie 2007, Posty: 474
|
Dela napisał(a): dlatego powinno się zmieniać pasek przy kupnie auta  (bynajmniej ja jestem takiego zdania)
Zaraz po "zakupie" auta od kuzyna zleciłem wykonanie całościowego przeglądu auta i wymiany wszystkich niezbędnych elementów; i tak poszły wszystkie płyny ustrojowe, filtry i inne pierdoły, ale najwidoczniej nie sprawdzono paska rozrządu  Wierz mi, że nie zaniechałem wymiany ze względów oszczędnościowych  Po prostu o tym nie wiedziałem, gdyż auto stało i się naprawiało w Wiśle, a ja w tym czasie byłem w Gdańsku, więc już jechałem po odbiór gotowego auta 
_________________ www.nikodemczaja.pl
|
|
Góra |
|
 |
Dela |
#93736 Wysłany:
18 Lut 2008, 22:49; Temat postu: |
|
 |
Swój chłop |
 |
Imię: Łukasz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 27 Wrz 2007, Posty: 930
|
Nicks0n napisał(a): a stan w jakim znajdywał się pasek (coś w rodzaju starego sznurowadła) wskazywał na to, że nigdy nie był on wymieniany
Z tego wynika, że Panowie mechanicy chyba faktycznie zaniechali sobie sprawdzenie paska rozrządu.
W każdym razie, ja czy tak, czy tak wymieniłbym pasek razem z płynami i innymi, niezależnie od tego, co powiedzieliby mi mechanicy
Teraz już napewno zmienisz zdanie 
_________________ Grafitowy Mk1 1.1S (LPG) '98 <- zapraszam Pomarańczowy Mk2 1.2 16V ELX '00 <- zapraszam
|
|
Góra |
|
 |
Lupus |
#93738 Wysłany:
18 Lut 2008, 22:52; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Van
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Pabianice Rejestracja: 29 Maj 2007, Posty: 536
|
Nicks0n napisał(a): STax napisał(a): Z tymi częściami to tak nie do końca, bo o ile mi wiadomo, to silniki 8v są chyba bezkolizyjne. Nie są bezkolizyjne  kox napisał(a): wg tego co mnie uczyli to rozrzad powinno sie robić co 60 000km czyli przekroczyłeś  a druga sprawa może ksiazka serwisowa lewa?? Książka nie jest lewa, bo auto kupione zostało od kuzyna - odbierałem je z nim jako nówkę z salonu...
8v są bezkolizyjne. A po ponad 60 kkm pasek mógł się zerwać. to 120 kkm to wartość teoretyczna którą należy skrócić o połowe. Ojcu w sienie 1,6 pasek zerwał się po 67kkm.
_________________ Tu był podpis
|
|
Góra |
|
 |
Nicks0n |
#93751 Wysłany:
18 Lut 2008, 23:00; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Gdańsk Rejestracja: 24 Sie 2007, Posty: 474
|
Lupus napisał(a): 8v są bezkolizyjne
Mechanik, który dziś wymieniał mi pasek twierdzi, że nie są bezkolizyjne. Ja się kłócić nie będę, bo nie bardzo się na tym znam
Wiem natomiast, że lepszy jest łańcuch niż pasek... a lepsze niż łańcuch są koła zębate jak w Nissanie Terrano II (może w innych modelach też  )
_________________ www.nikodemczaja.pl
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#93758 Wysłany:
18 Lut 2008, 23:06; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
Łańcuch czy lepszy to kwestia otwarta, bo niby jest bezobsługowy, ale znowu jest głośniejszy i bardziej obciąża silnik czy coś (gdzieś to przeczytałem).
Natomiast gdzieś na froum, ktoś pisał właśnie kiedyś, że wszystkie silniki 8v są bezkolizyjne.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#93761 Wysłany:
18 Lut 2008, 23:08; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
Cytuj: Z drugiej strony, gdyby pasek strzelił podczas jazdy wyszłoby trochę drożej
To samo by było :] Przy zerwanym pasku, silniku kolizyjnym i pracujących tłokach wystarczy przepchać auto na biegu kilka metrów żeby uszkodzić zawory.
Co do zbierania łopatą to ostro przesadzone... nic by nie wypadło, tylko, że silnik na śmietnik w sumie.
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
Lupus |
#93765 Wysłany:
18 Lut 2008, 23:12; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Van
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Pabianice Rejestracja: 29 Maj 2007, Posty: 536
|
Nicks0n napisał(a): Lupus napisał(a): 8v są bezkolizyjne Mechanik, który dziś wymieniał mi pasek twierdzi, że nie są bezkolizyjne. Ja się kłócić nie będę, bo nie bardzo się na tym znam  Wiem natomiast, że lepszy jest łańcuch niż pasek... a lepsze niż łańcuch są koła zębate jak w Nissanie Terrano II (może w innych modelach też  )
Jeśli tak twierdzi twój mechanik, to jak najszybciej zmień mechanika. A pozatym jak twój 8v byłby kolizyjny to nie obyło by się bez ściągania głowicy.
_________________ Tu był podpis
|
|
Góra |
|
 |
Nicks0n |
#93950 Wysłany:
19 Lut 2008, 09:19; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Gdańsk Rejestracja: 24 Sie 2007, Posty: 474
|
je**e mnie to czy jest bezkolizyjny czy nie... ważne, że nic się nie stało  i że już śmiga jak prawie-nówka  w czwartek, wymiana sprzęgła i tulei i może nim bezawaryjnie pojeżdżę jakiś czas 
_________________ www.nikodemczaja.pl
|
|
Góra |
|
 |
PUNCIACHO |
#135829 Wysłany:
16 Cze 2008, 16:37; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: Brzeziny Rejestracja: 25 Sty 2008, Posty: 66
|
te silniczki sa bezkolizyjne w przeciwienstwie do 16v tam po zerwaniu paska silnik na zlom
_________________ punto 1.2 8v FAIERV12
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#135833 Wysłany:
16 Cze 2008, 16:44; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
PUNCIACHO napisał(a): 16v tam po zerwaniu paska silnik na zlom
nie koniecznie, w lepszym wypadku remont głowicy 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
Lcs |
#136202 Wysłany:
17 Cze 2008, 17:07; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 13 Kwi 2008, Posty: 22
|
Kurcze i co teraz???
Coraz częściej widać na różnych forach "ZERWANY PASEK".
Ja mój zmieniałem prawie 60 tys temu a stary był już po 94 tys i jeszcze nie był tragiczny tak jak napinacz za to rolka już grzechotała  Dałem wszystko oryginal więc mam nadzieje, że dotrzyma do 80-tki bo wtedy planuje wymianę wszystkiego co na pasku wisi plus wariator.
_________________ Punto HGT
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#136256 Wysłany:
17 Cze 2008, 20:08; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
Lcs napisał(a): plus wariator
Jak wariator daje Ci teraz znać, że jest do wymiany, to na co czekasz? chcesz doprowadzić do zablokowania rozrządu? Po tym silnik na śmietnik co najwyżej możesz 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
Lcs |
#136284 Wysłany:
17 Cze 2008, 21:20; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 13 Kwi 2008, Posty: 22
|
Wariator jest od nowości i ma się dobrze => klekota tylko przy rozruchu.
_________________ Punto HGT
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 18 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|