Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Falowanie obrotów na biegu jałowym 1,2 8v nietypowy problem
http://fiatpunto.com.pl/topic29391-25.html
Strona 2 z 2

Autor:  forest [ 16 Gru 2013, 22:34 ]
Temat postu:  Re: Falowanie obrotów na biegu jałowym 1,2 8v nietypowy prob

Świece nówki, kable też, cewki też podobno sprawdzone. Oddam samochód pod porządnego kompa. Może on coś wskaże.

Autor:  Maciej80 [ 17 Gru 2013, 21:44 ]
Temat postu:  Re: Falowanie obrotów na biegu jałowym 1,2 8v nietypowy prob

Forest, skoro twierdzisz, że wszystko jest ok a nie jest ;-), to diabeł tkwi w szczegółach.

Za falowanie na biegu jałowym odpowiada coś z tej listy:
-czujnik położenia przepustnicy (1.2 8v brak)
-wału korbowego
-podciśnienia
-temperatury powietrza
-sonda lambda
-lewe powietrze

Rozumiem, że na LPG i PB jest tak samo... ?

Jeśli tak, to proponuję jak sam napisałeś, podpięcie do kompa. Inaczej to szukanie igły w stogu siana.

Autor:  karol1994 [ 17 Gru 2013, 23:55 ]
Temat postu:  Re: Falowanie obrotów na biegu jałowym 1,2 8v nietypowy prob

Winowajcą może być też silniczek krokowy.

Autor:  jackyskom [ 18 Gru 2013, 02:15 ]
Temat postu:  Re: Falowanie obrotów na biegu jałowym 1,2 8v nietypowy prob

Maciej80 napisał(a):


Za falowanie na biegu jałowym odpowiada coś z tej listy:
-czujnik położenia przepustnicy (1.2 8v brak)

:> Nie ma?

Autor:  Maciej80 [ 18 Gru 2013, 19:36 ]
Temat postu:  Re: Falowanie obrotów na biegu jałowym 1,2 8v nietypowy prob

jackyskom napisał(a):
Maciej80 napisał(a):


Za falowanie na biegu jałowym odpowiada coś z tej listy:
-czujnik położenia przepustnicy (1.2 8v brak)

:> Nie ma?


Miałem na myśli przepływomierz, moja wina, przyznaję się. Czujnik TPS jest na tej samej ośce co klapka przepustnicy.
Silnik krokowy jak najbardziej, przy czym w punto 1.2 8v silnika krokowego ponoć nie da się zdemontować. Trzeba kupić kompletną przepustnicę z TPS i silnikiem krokowym.

Autor:  karol1994 [ 21 Gru 2013, 22:54 ]
Temat postu:  Re: Falowanie obrotów na biegu jałowym 1,2 8v nietypowy prob

Maciej80 napisał(a):
jackyskom napisał(a):
Maciej80 napisał(a):


Za falowanie na biegu jałowym odpowiada coś z tej listy:
-czujnik położenia przepustnicy (1.2 8v brak)

:> Nie ma?


Miałem na myśli przepływomierz, moja wina, przyznaję się. Czujnik TPS jest na tej samej ośce co klapka przepustnicy.
Silnik krokowy jak najbardziej, przy czym w punto 1.2 8v silnika krokowego ponoć nie da się zdemontować. Trzeba kupić kompletną przepustnicę z TPS i silnikiem krokowym.


Obawiam się, że masz rację. Sprawdzałem na alledrogo, i do Punto II nie ma silniczków krokowych, są jedynie używane przepustnice z w/w silniczkiem. Mojemu ojcu ostatnio w PI padł silniczek, niestety był zmuszony kupić oryginalny, bo jak się dowiedzieliśmy wszystkie rzekomo oryginalne silniczki w necie to chińszczyzna, która ma plastikowe łożyska i wytrzymuje miesiąc, góra dwa. Serwis musiał go ściągać aż z Włoch za cenę, bagatela 500zł! Po uwzględnieniu rabatu wyszło coś koło 450. Niby mówią, że ceny oryginalnych części do Fiata są niewygórowane, ale zależy o jakich częściach mówimy :)

Autor:  krisbe [ 22 Gru 2013, 11:31 ]
Temat postu:  Re: Falowanie obrotów na biegu jałowym 1,2 8v nietypowy prob

Panowie tak ku jasności - krokowca da się wymienić. Trochę chałturniczo ale da :)

Jeśli chodzi o problem - ja przed sprzedażą miałem to samo, sprawdziłem:
- błędy ECU
- działanie Sondy
- działanie MapSensora (go obstawiałem)
- mapy LPG
- robiłem autoadaptacje (pomagało na góra 2 dni)
- świece, kable WN
- czyszczenie przepustnicy

i nic nie dawało efektu..
byłem w ASO (naciągacze) i nic nie wskórali..
wylądowałem u specjalisty od aut włoskich w Katowicach.
Pan pojeździł autem na PB stwierdził, że jest ok, ale jakby miał się czepiać, to bardzo stary soft jest w ECU..
zapłaciłem 400zł za wgranie nowego i jak ręką odjął!
potem tylko do Panów od LPG, by sprawdzili korekty długo i krótkoterminowe (przy anomaliach miałem korekty rzędu +50%),
a także dostosowali mapę :)
korekty były na poziomie 5%! i autko zaczęło działać :)

ciekawostka - auto miało przejechane na instalacji 140 tyś z czego 60 na instalacji gazowej!
i tak z dnia na dzień zaczęło mu coś nie pasować..

Autor:  jackyskom [ 29 Gru 2013, 23:59 ]
Temat postu:  Re: Falowanie obrotów na biegu jałowym 1,2 8v nietypowy prob

Forest-poczytaj to.....Co prawda ogarniana jest Panda ale motorek taki sam jak Twoj :P
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2711197.html

Autor:  forest [ 11 Lut 2014, 21:56 ]
Temat postu:  Re: Falowanie obrotów na biegu jałowym 1,2 8v nietypowy prob

Wszystkie wtyki przeczyszczone, nie pomogło.

Autor:  adam7 [ 13 Wrz 2014, 16:34 ]
Temat postu:  Re: Falowanie obrotów na biegu jałowym 1,2 8v nietypowy prob

też mam problem z obrotami tylko gdzie znajduje się sterownik wtrysków w punto IIFL?

Strona 2 z 2 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/