Fiat Punto :: Forum https://fiatpunto.com.pl/ |
|
Falowanie obrotów na biegu jałowym 1,2 8v nietypowy problem http://fiatpunto.com.pl/topic29391-25.html |
Strona 2 z 2 |
Autor: | forest [ 16 Gru 2013, 22:34 ] |
Temat postu: | Re: Falowanie obrotów na biegu jałowym 1,2 8v nietypowy prob |
Świece nówki, kable też, cewki też podobno sprawdzone. Oddam samochód pod porządnego kompa. Może on coś wskaże. |
Autor: | Maciej80 [ 17 Gru 2013, 21:44 ] |
Temat postu: | Re: Falowanie obrotów na biegu jałowym 1,2 8v nietypowy prob |
Forest, skoro twierdzisz, że wszystko jest ok a nie jest ;-), to diabeł tkwi w szczegółach. Za falowanie na biegu jałowym odpowiada coś z tej listy: -czujnik położenia przepustnicy (1.2 8v brak) -wału korbowego -podciśnienia -temperatury powietrza -sonda lambda -lewe powietrze Rozumiem, że na LPG i PB jest tak samo... ? Jeśli tak, to proponuję jak sam napisałeś, podpięcie do kompa. Inaczej to szukanie igły w stogu siana. |
Autor: | karol1994 [ 17 Gru 2013, 23:55 ] |
Temat postu: | Re: Falowanie obrotów na biegu jałowym 1,2 8v nietypowy prob |
Winowajcą może być też silniczek krokowy. |
Autor: | jackyskom [ 18 Gru 2013, 02:15 ] |
Temat postu: | Re: Falowanie obrotów na biegu jałowym 1,2 8v nietypowy prob |
Maciej80 napisał(a): Za falowanie na biegu jałowym odpowiada coś z tej listy: -czujnik położenia przepustnicy (1.2 8v brak) Nie ma? |
Autor: | Maciej80 [ 18 Gru 2013, 19:36 ] |
Temat postu: | Re: Falowanie obrotów na biegu jałowym 1,2 8v nietypowy prob |
jackyskom napisał(a): Maciej80 napisał(a): Za falowanie na biegu jałowym odpowiada coś z tej listy: -czujnik położenia przepustnicy (1.2 8v brak) Nie ma? Miałem na myśli przepływomierz, moja wina, przyznaję się. Czujnik TPS jest na tej samej ośce co klapka przepustnicy. Silnik krokowy jak najbardziej, przy czym w punto 1.2 8v silnika krokowego ponoć nie da się zdemontować. Trzeba kupić kompletną przepustnicę z TPS i silnikiem krokowym. |
Autor: | karol1994 [ 21 Gru 2013, 22:54 ] |
Temat postu: | Re: Falowanie obrotów na biegu jałowym 1,2 8v nietypowy prob |
Maciej80 napisał(a): jackyskom napisał(a): Maciej80 napisał(a): Za falowanie na biegu jałowym odpowiada coś z tej listy: -czujnik położenia przepustnicy (1.2 8v brak) Nie ma? Miałem na myśli przepływomierz, moja wina, przyznaję się. Czujnik TPS jest na tej samej ośce co klapka przepustnicy. Silnik krokowy jak najbardziej, przy czym w punto 1.2 8v silnika krokowego ponoć nie da się zdemontować. Trzeba kupić kompletną przepustnicę z TPS i silnikiem krokowym. Obawiam się, że masz rację. Sprawdzałem na alledrogo, i do Punto II nie ma silniczków krokowych, są jedynie używane przepustnice z w/w silniczkiem. Mojemu ojcu ostatnio w PI padł silniczek, niestety był zmuszony kupić oryginalny, bo jak się dowiedzieliśmy wszystkie rzekomo oryginalne silniczki w necie to chińszczyzna, która ma plastikowe łożyska i wytrzymuje miesiąc, góra dwa. Serwis musiał go ściągać aż z Włoch za cenę, bagatela 500zł! Po uwzględnieniu rabatu wyszło coś koło 450. Niby mówią, że ceny oryginalnych części do Fiata są niewygórowane, ale zależy o jakich częściach mówimy |
Autor: | krisbe [ 22 Gru 2013, 11:31 ] |
Temat postu: | Re: Falowanie obrotów na biegu jałowym 1,2 8v nietypowy prob |
Panowie tak ku jasności - krokowca da się wymienić. Trochę chałturniczo ale da Jeśli chodzi o problem - ja przed sprzedażą miałem to samo, sprawdziłem: - błędy ECU - działanie Sondy - działanie MapSensora (go obstawiałem) - mapy LPG - robiłem autoadaptacje (pomagało na góra 2 dni) - świece, kable WN - czyszczenie przepustnicy i nic nie dawało efektu.. byłem w ASO (naciągacze) i nic nie wskórali.. wylądowałem u specjalisty od aut włoskich w Katowicach. Pan pojeździł autem na PB stwierdził, że jest ok, ale jakby miał się czepiać, to bardzo stary soft jest w ECU.. zapłaciłem 400zł za wgranie nowego i jak ręką odjął! potem tylko do Panów od LPG, by sprawdzili korekty długo i krótkoterminowe (przy anomaliach miałem korekty rzędu +50%), a także dostosowali mapę korekty były na poziomie 5%! i autko zaczęło działać ciekawostka - auto miało przejechane na instalacji 140 tyś z czego 60 na instalacji gazowej! i tak z dnia na dzień zaczęło mu coś nie pasować.. |
Autor: | jackyskom [ 29 Gru 2013, 23:59 ] |
Temat postu: | Re: Falowanie obrotów na biegu jałowym 1,2 8v nietypowy prob |
Forest-poczytaj to.....Co prawda ogarniana jest Panda ale motorek taki sam jak Twoj http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2711197.html |
Autor: | forest [ 11 Lut 2014, 21:56 ] |
Temat postu: | Re: Falowanie obrotów na biegu jałowym 1,2 8v nietypowy prob |
Wszystkie wtyki przeczyszczone, nie pomogło. |
Autor: | adam7 [ 13 Wrz 2014, 16:34 ] |
Temat postu: | Re: Falowanie obrotów na biegu jałowym 1,2 8v nietypowy prob |
też mam problem z obrotami tylko gdzie znajduje się sterownik wtrysków w punto IIFL? |
Strona 2 z 2 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |