You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 16 Cze 2025, 12:46

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 4 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #307005 Wysłany: 11 Lis 2009, 00:52; 
 Temat postu: Silnik 1.2 8V 188.A4.000 i głowica cylindrów
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Łódź
Rejestracja: 10 Cze 2008,
Posty: 29
Witam szanownych Forumowiczów,

Dzisiaj mierzyłem kompresję w silniku, bo od długiego już czasu chodził on 'pyrkotliwie' miałem wrażenie że pracuje na 3 cylindry.
Poza tym, na analizatorze spalin pokazało koszmarną ilość węglowodorów >2800 czyli mówiąc krótko - auto pluje benzyną z rury wydechowej.

Świeca na 3 garnku jest czarna, z czarnymi strupami - ewidentnie spalanie kiepskie. Wyniki pomiarów to ok 12 atm na 1,2 i 4 cylindrze, na trzecim - niecałe 4. Wlanie oleju i próba "na mokro" - bardzo niewielka poprawa.

Poza tym nie dmucha mocno z otworu po bagnecie, za to spod korka wlewu oleju - sporo.

Czyli - głowica. Ja osobiście obstawiam powypalane zawory na 3 garnku, uszczelniacze pewnie też do wyrzucenia. Poza tym widać olej w kolektorze ssącym.

Moja decyzja - wymiana głowicy, używka po znośnym przebiegu kosztuje ok 250 PLN. A moje auto ma 195 tysięcy przebiegu, od nowości na gazie. Także raczej głowicy nie opłaca się naprawiać.

...no to po tym długim wstepie moje pytanie:

- jak czasochłonne jest zdjęcie głowicy ?
- czy trudno odkręcić szpilki z kolektora wydechu?
-jaka kolejność demontażu?
-jakie ewentualne klopoty ?

Mam pewne doświadczenie w mechanice, mam także za sobą demontaże głowic w bobku i favoritce. Chciałbym jednak dobrze się przygotować do tematu :)

czekam na (p)odpowiedzi.

pozdr
SylWo28

PS

_________________
Beer or not to beer, that's the question ;)


Góra
 Profil  
 

 
 Post #315063 Wysłany: 07 Gru 2009, 20:55; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Samochód: Bravo
Silnik: 1.6 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 19 Wrz 2009,
Posty: 141
A mi się wydaje że naprawa głowicy czyli
planowanie , szlifowanie gniazd zaworowych , wymiana prowadnic ,uszczelniaczy zaworowych, spalonego zaworu
czyli kompleksowa naprawa wyjdzie w podobnych kosztach a będziesz miał praktycznie nową głowicę.
Lepsze to niż kupowanie używki o niewiadomym przebiegu i stanie.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #316246 Wysłany: 11 Gru 2009, 00:43; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 31 Mar 2008,
Posty: 52
ja po pierwsze wyregulowałbym zawory, przejeździł kilka kkm i dopiero wtedy sprawdził kompresję i zastanawiał się nad wymianą głowicy.

_________________
PUNTO II 1.2 8V BLACK 3D
261 kkm 2001
PUNTO II FL 1.3 MULTIJET CULT 3D
139 kkm 2005
SEICENTO 0.9
131 kkm 2001
FORD MONDEO MKIII 2.0 TDCI 130KM
163 kkm 2004


Góra
 Profil  
 
 
 Post #316953 Wysłany: 13 Gru 2009, 20:09; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok
Rejestracja: 02 Maj 2007,
Posty: 2625
Kompresję można sprawdzic samemu, dla forumowiczów z Okolic Białegostoku, z 1.2 8V, dałbym radę sparwdzić o tym, tylko tak najlepiej latem, nie mam swojego garażu :-).

Image

_________________
Mk2 ForEver ? :> <LOL>

Moja obecna "Kropka" :mrgreen: >>

Grande Punto 1.4 8v 77km od poniedziałku do piątku
i mały uzupełniacz Ssangyong Actyon 2.0XDI na weekendowe wypady i inne szaleństwa!

1. Moja była kropka najlepsza zielona kropka.

Autko Nr1. >> Punto 2 1.2 8V 60KM 2001r. + LPG

topic1438.html

Moja była Alfa 156 Sportwagon - Autko Nr 2

Autko Nr2. Czarna jak Hell, Włoszka. >> Alfa 156 SportWagon 1.9 JTD 115KM :)

http://adas.w.tkb.pl/Alfa156/

Dla osób z forum służę darmową diagnostyką Fiat EcuScan - OBD2, oraz diagnostyką każdego innego auta posiadam uniwersalny dobry skaner.


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 4 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO