Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Olej [ normy zużycia, producenci, ceny, uwagi ]
http://fiatpunto.com.pl/topic6905-475.html
Strona 20 z 25

Autor:  roko [ 26 Lut 2014, 22:42 ]
Temat postu:  Re: Olej [ normy zużycia, producenci, ceny, uwagi ]

Pozwolę sobie wkleić porównanie parametrów olei dedykowanych do naszych silników.
Oleje z normą Fiat 9.5535-m2 (do benzynowych) 5w40
Shell Helix Ultra - tu akurat 9.5535-Z2
ACEA - A3/B3/B4
API - SN/CF
Lepkość kinematyczna w 40°C [mm²/s] - 75,4 - bardzo mało jak na 5w40
Lepkość kinematyczna w 100°C [mm²/s] - 13,6
Wskaźnik lepkośći - 178
Temperatura zapłonu [°C] - 217
Temperatura płynięcia [°C] - -39
TBN - 12,7
Nie znam innego 5w40, który miałby tak niską lepkość, także jest to olej relatywnie rzadki (dobry na mrozy) i do tego bardzo mocno czyszczący.
Fuchs Titan SuperSyn
ACEA - A1/B1/A3/B4
API - SM/SN/CF
Lepkość kinematyczna w 40°C [mm²/s] - 86
Lepkość kinematyczna w 100°C [mm²/s] - 14,2
Niby dobra firma, ale bardzo mało parametrów jest podanych.
Valvoline Synpower
ACEA - A3/B4-10
API - SM, SN/CF
Lepkość kinematyczna w 40°C [mm²/s] - 85
Lepkość kinematyczna w 100°C [mm²/s] - 13,9
Wskaźnik lepkośći - 169
Temperatura zapłonu [°C] - 204
Temperatura płynięcia [°C] - -42
TBN - 10,3
MOTUL 8100 X-cess
ACEA - A3/B4
API - SM/CF
Lepkość kinematyczna w 40°C [mm²/s] – 86,2
Lepkość kinematyczna w 100°C [mm²/s] – 14,2
Wskaźnik lepkośći - 170
Temperatura zapłonu [°C] - 230
Temperatura płynięcia [°C] - -36
TBN – 10,1
HTHS – 3,73
Liqui Moly TOP TEC 4100
ACEA - C3
API - SN/CF
Lepkość kinematyczna w 40°C [mm²/s] - 85
Lepkość kinematyczna w 100°C [mm²/s] - 14
Wskaźnik lepkośći - 170
Temperatura zapłonu [°C] - 236
Temperatura płynięcia [°C] - -39
TBN – 7,4
HTHS – 3,5
Liqui Moly LEICHTLAUF HIGH TECH
ACEA - A3-08/B4-08
API - SN/CF
Lepkość kinematyczna w 40°C [mm²/s] - 90
Lepkość kinematyczna w 100°C [mm²/s] – 14,7
Wskaźnik lepkośći - 171
Temperatura zapłonu [°C] - 236
Temperatura płynięcia [°C] - -33
Selenia K
ACEA - A3/B3
API - SM
Lepkość kinematyczna w 40°C [mm²/s] - niestety nie podane
Lepkość kinematyczna w 100°C [mm²/s] - 15 (bardzo wysoko)
Temperatura zapłonu [°C] - >200
Temperatura płynięcia [°C] - -33
TBN - 10,2
Ciekawi mnie lepkość w 40, której nie podano, pewnie też będzie odpowiednio wysoka, a to nie służy silnikowi przy rozruchach w ujemnych temperaturach
Selenia K P.E. tutaj już nowsza 9.5535-S2
ACEA - C3
API - SM/CF
Lepkość kinematyczna w 40°C [mm²/s]
Lepkość kinematyczna w 100°C [mm²/s] - 14
Wskaźnik lepkośći - 175
Temperatura zapłonu [°C] - >200
Temperatura płynięcia [°C] - -33
TBN - 7
No to jeszcze Selenia WR (9.55535-N2 do diesla) ponoć olej zaprojektowanie specjalnie do JTD
ACEA - B3/B4
API - CF
Lepkość kinematyczna w 40°C [mm²/s] -
Lepkość kinematyczna w 100°C [mm²/s] - 14,5
Wskaźnik lepkośći - 175
Temperatura zapłonu [°C] - 230
Temperatura płynięcia [°C] - <-36
TBN - 11

Jeśli o mnie chodzi, to następnym razem zamiast Shella zaleję Valvoline.

Autor:  koola [ 27 Lut 2014, 20:21 ]
Temat postu:  Re: Olej [ normy zużycia, producenci, ceny, uwagi ]

Jest z czego wybierać

Autor:  rufus295 [ 27 Lut 2014, 22:51 ]
Temat postu:  Re: Olej [ normy zużycia, producenci, ceny, uwagi ]

Ja dzisiaj zakupiłem Neste 0w40, zobaczymy jak się będzie sprawował :D

Autor:  kosmodron [ 11 Cze 2014, 15:51 ]
Temat postu:  Re: Olej [ normy zużycia, producenci, ceny, uwagi ]

Panowie czy to norma w 1.4 8V że olej po prostu odparowuje? Bo inaczej nie umiem sobie tego wytłumaczyć.

Nie kopci, wycieków brak, płyn ok, masła brak więc wygląda wszystko ok a mimo to w przeciągu 6tys km dolałem już 1l oleju, dzisiaj znów po jakimś 1 tys dolałem 300ml

Może powinienem przejść na półsyntetyk? Przebieg pow. 250tys.

Olej Mobil 1 5W40

Autor:  roko [ 11 Cze 2014, 16:11 ]
Temat postu:  Re: Olej [ normy zużycia, producenci, ceny, uwagi ]

A ten temat czytałeś? topic47140.html
Hmm, 300 ml / 1 tys to już przesada, ja bym zaczął od wymiany uszczelniaczy na zaworach, przy takim przebiegu na pewno będą już zgrzane i skruszałe, zwłaszcza, że silnik jeździ na LPG.

kosmodron napisał(a):
Panowie czy to norma w 1.4 8V że olej po prostu odparowuje? Bo inaczej nie umiem sobie tego wytłumaczyć.

Nie kopci, wycieków brak, płyn ok, masła brak więc wygląda wszystko ok a mimo to w przeciągu 6tys km dolałem już 1l oleju...
Mój bierze tyle samo, a mam nieco ponad 50 tys km, ale mam kiepski olej (Valvoline), jak był Shell to brał mniej .
Oczywiście, że olej trochę odparowuje, im wyższa temperatura większa odparowalność

Autor:  kosmodron [ 13 Cze 2014, 13:09 ]
Temat postu:  Re: Olej [ normy zużycia, producenci, ceny, uwagi ]

będę to skrupulatnie teraz monitorował do wymiany żeby mieć rozeznaie precyzyjne.

Autor:  koola [ 20 Cze 2014, 00:00 ]
Temat postu:  Re: Olej [ normy zużycia, producenci, ceny, uwagi ]

Co jest kurww z tym olejem w GP na początku 2014 roku dolałem 1 litr oleju bo było mało, mamy końcówkę czerwca 2014 i chcę w całości wymienić olej jak co roku patrzę na stan a na bagnecie sucho ?? Od tego czasu zrobiłem jakieś 8,5 tys km i czy takie zjawisko jest normalne ? GP przejechane 58 tys km , selenia K
5w/40 \
Niby norma 100 ml na 1000 km przejechanych ? ale już nie wiem co o tym myśleć auto ma 4 lata i żeby tyle oleju żarło ? , wycieków nie widac mechanok patrzył odma zmieniona ? CO wy na to i czy się przesiadać na gęstszy olej ?

Aha i czemu to auto nie pokazuje że jest mało oleju jakąś kontrolką ? to jakaś porażka bo suchy bagnet to już jakaś kontrolka powinna się pojawić , chyba pokazuje czerwoną kontrolkę po całkowitej wymianie oleju ale to raczej normalne przez kilka sekund ,,

Autor:  kosmodron [ 20 Cze 2014, 00:03 ]
Temat postu:  Re: Olej [ normy zużycia, producenci, ceny, uwagi ]

no właśnie z tą kontrolką to dość kontrewersyjne, bo jak ostatnio dolewałem to też bagnet suchy a kontrolka nie zapala się mimo że na zapłonie świeci czyli żarówka sprawna.

Autor:  koola [ 20 Cze 2014, 00:12 ]
Temat postu:  Re: Olej [ normy zużycia, producenci, ceny, uwagi ]

Dokładnie to samo kontrolka nic a bagnet suchy ??|
A jak u ciebie ze zużyciem oleju ? jakie normy
Mi raz tylko na początku roku pokazał się komunikat w kompie że niskie ciśnienie oleju ale to tylko przez 2 sek komunikat i piknęło ? jakby jechała kobieta to nawet by nei wiedziało co to było ha
Dziwne to domniewam że jak brakło mi litro oleju czyli miałem jakieś 1,5 l i kontrolka nic nie syganlizowała tylko piknięcie i komunikat w kompie to kiedy się zaświeci kontrolka czerwona chyba jak już się silnik zatrze masakra jakaś, powinno to dawać znać już po braku 0,5 l oleju , chyba że te silniki i na 0,5 l oleju jak mają w silniku to też będą jeździć ?

Autor:  kosmodron [ 20 Cze 2014, 00:18 ]
Temat postu:  Re: Olej [ normy zużycia, producenci, ceny, uwagi ]

u mnie wychodzi 1,3 litra na 7000km to daje +/- 185ml/1000km

tyle że reguły nie ma, przejadę 1000km jest ok kolejny tysiąc - sucho - dolewam po 3 tys ok, po tys. sucho...

Autor:  koola [ 20 Cze 2014, 00:29 ]
Temat postu:  Re: Olej [ normy zużycia, producenci, ceny, uwagi ]

Jutro wymienię i będę częściej sprawdzał bo widzę że TTTMa

Autor:  abezus [ 20 Cze 2014, 06:05 ]
Temat postu:  Re: Olej [ normy zużycia, producenci, ceny, uwagi ]

Panowie w każdym samochodzie nie ważne jakiej marki, zużycie oleju jest dopuszczalne. Powiem więcej, 1l/1000km zużycia jest dopuszczalne więc jeśli komuś znika 200ml to nie dość, że powinien spać spokojnie, powinien się jeszcze cieszyć bo inni mogą mieć gorzej. Natomiast trzeba się po prostu przyzwyczaić do okresowego zaglądania pod maskę w samochodzie, (co 500-1000km) po to żeby ustrzec się sytuacji gdzie dopiero świecąca się kontrolka informuje nas o niskim stanie oleju. W momencie gdy ta kontrolka się świeci, tego oleju jest już na tyle mało że dłuższa jazda spowoduje zatarcie silnika. Reasumując nie bójmy się podnieść maski, pobrudzić, a nasz samochód będzie w lepszej kondycji.

Autor:  GrimlocK [ 20 Cze 2014, 07:18 ]
Temat postu:  Re: Olej [ normy zużycia, producenci, ceny, uwagi ]

Przecież kontrolka nie jest od POZIOMU oleju tylko od CIŚNIENIA oleju. Poza tym nawet auta wyposażone w wskaźnik poziomu nie zawsze podają poziom oleju dokładnie. Co to za problem zerknąć raz na miesiąc na bagnet? Jazda "o suchym" silniku raczej zdrowa nie jest.

Autor:  yacek _b [ 20 Cze 2014, 08:54 ]
Temat postu:  Re: Olej [ normy zużycia, producenci, ceny, uwagi ]

GrimlocK na stronie 165 instrukcji obsługi jest opis sygnalizacji niskiego poziomu oleju ( ikona bagnetu oleju ) , dodano że dla wersji/rynków gdzie przewidziano . Sam nie wiem czy u mnie jest .
Druga sprawa Panowie dziwię się , przynajmniej raz na miesiąc nie sprawdzacie poziomu oleju . Niby pierdoła no bo mam Nowe auto i powinno być git , ale jeżeli coś nawali to potem pretensje że nie zapala się lampka .

Autor:  abezus [ 20 Cze 2014, 12:34 ]
Temat postu:  Re: Olej [ normy zużycia, producenci, ceny, uwagi ]

Dokładnie, w wielu markach jak zapali się lampka to już za późno, silnik do remontu...

Autor:  soszo [ 20 Cze 2014, 16:09 ]
Temat postu:  Re: Olej [ normy zużycia, producenci, ceny, uwagi ]

Jaki olej polecacie do GP 1.3multijet 90KM (usunięty dpf) w instrukcji jest napisane że 5w40 9.55535.N-2 a wszystkie internetowe dobieracze 5w30 9.55535.S-1. W silniku castrol edge 5w30. Niby jest ok, tylko przy starcie zimnego silnika kontrolka gaśnie po 1-2sek. Autko mam 3 lata, cały czas na castrolu. Nie wiem czy zmiana oleju na inny mogłaby pomóc?

Autor:  yacek _b [ 20 Cze 2014, 16:39 ]
Temat postu:  Re: Olej [ normy zużycia, producenci, ceny, uwagi ]

soszo napisał(a):
Nie wiem czy zmiana oleju na inny mogłaby pomóc?


soszo , ale w czym zmiana marki oleju ma pomóc ? W jeszcze szybszym gaśnięciu lampki ciśnienia oleju ? Przecież 1-2 s to w większości tak gaśnie . Jeżeli teraz na castrolu jest OK i olej jest " w miarę tani i łatwo dla ciebie dostępny " to po co kombinować . Zmieniaj olej regularnie co roku lub co 10-12 tys.km i będzie dobrze .

Autor:  koola [ 20 Cze 2014, 19:04 ]
Temat postu:  Re: Olej [ normy zużycia, producenci, ceny, uwagi ]

Wymieniłem dziś i to moje spostrzeżenia oleju wyciekło mi 2 l czyli to co se wyliczyłem to mieści się w normie
ale ten bagnet stanu oleju jest chyba jakiś zrypany bo mając w silniku 2 l oleju on mi pokazywał tylko zamoczony czubeczek , gdzie powinien pokazywać nieco więcej na te 2 l oleju ?
Jest jakiś dziwny przeskok bo jakbym dolał te 300-400 ml to by mi pokazywał ponad połowę bagnetu ?
Bo na prawie suchy bagnet tylko zamoczony czubeczek takie oczko to teoretycznie wydaje się że tam oleju nie ma i się przestraszyłem a tam brakowało jakieś 400-500 ml ?

Autor:  soszo [ 20 Cze 2014, 20:14 ]
Temat postu:  Re: Olej [ normy zużycia, producenci, ceny, uwagi ]

yacek_b - no może już jestem kombinator, nie tyle chodzi mi o markę oleju co o to, że 5w40 ma większą lepkość niż 5w30. Nie wiem czy na "gęściejszym" oleju pompa ciśnienie zrobi szybciej czy wręcz przeciwnie.

Autor:  lajosz [ 20 Cze 2014, 21:44 ]
Temat postu:  Re: Olej [ normy zużycia, producenci, ceny, uwagi ]

soszo napisał(a):
.....w instrukcji jest napisane że 5w40 9.55535.N-2 a wszystkie internetowe dobieracze 5w30 9.55535.S-1


Oleje dla silników na olej napędowy
Rocznik 2005 - 2007 FIAT 9.55535-N2 Olej na bazie syntetycznej o lepkości SAE 5W- 40
Rocznik 2008 - ...... FIAT 9.55535-S1 Olej całkowicie syntetyczny klasy SAE 5W – 30.
Tak jest w instrukcji

Autor:  soszo [ 21 Cze 2014, 13:16 ]
Temat postu:  Re: Olej [ normy zużycia, producenci, ceny, uwagi ]

Może i tak jest. Ja mam GP z 2007 więc nie ma nic o 2008 i oleju 5w30. jak pisałem wcześniej jeżdżę na castrol edge 5w30 bo pan w sklepie z olejami powiedział mi, że olej 9.55535.N2 nie nadaje się do aut z dpf. W styczniu usunąłem to ustrojstwo i zastanawiam się nad zmianą oleju na 5w40. Myślę się nad olejem typu motul 8100 x-clean czy valvoline synpower spełniają wymagania fiat 9.55535.S2. Miał może ktoś doświadczenia z tymi olejami? (w sensie czy to dobry wybór do multijeta 1.3 )

Autor:  taki--jeden [ 22 Cze 2014, 19:51 ]
Temat postu:  Re: Olej [ normy zużycia, producenci, ceny, uwagi ]

Może i głupie pytanie (za co przepraszam), ale co dzieje się z olejem, gdy nawalają uszczelniacze zaworowe? Jest spalany?

Autor:  kakameo [ 15 Lip 2014, 19:13 ]
Temat postu:  Re: Olej [ normy zużycia, producenci, ceny, uwagi ]

Witajcie.
Stałem sie posiadaczem GP 1.4 8V. Po zakupie postanowiłem wymienić olej. Poprzedni właściciel nalał prawdopodobnie mobil 1 10W-40.
Na liczniku jest 140 000 przebiegu. Pytałem mechanika i powiedział, że nie warto już wracać do syntetycznego oleju tylko zmienić na coś lepszego.
Polecił mi Castrol magnatec 10W-40.
Czy jego decyzja jest słuszna czy może warto zmienić na 5W-40?

Autor:  rufus295 [ 15 Lip 2014, 21:50 ]
Temat postu:  Re: Olej [ normy zużycia, producenci, ceny, uwagi ]

kakameo napisał(a):
Czy jego decyzja jest słuszna czy może warto zmienić na 5W-40?

Zmień na 5w40, musi być dobrze :wink:

Autor:  kosmodron [ 15 Lip 2014, 22:03 ]
Temat postu:  Re: Olej [ normy zużycia, producenci, ceny, uwagi ]

jeżeli nie ma widocznych spoconych elementów to ja bym przeszedł na 5W40

Strona 20 z 25 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/