Fiat Punto :: Forum https://fiatpunto.com.pl/ |
|
Bieg wsteczny http://fiatpunto.com.pl/topic17642-25.html |
Strona 2 z 4 |
Autor: | lakikwap [ 04 Gru 2009, 14:38 ] |
Temat postu: | |
u mnie też tak jest, ale tylko jak sie tocze i chce wrzuć wsteczny to zazgrzyta, ale jak sie zatrzymam to spoxik |
Autor: | rav8 [ 27 Lut 2010, 23:24 ] |
Temat postu: | |
Dobrze wiedzieć o tym sposobie na "zgrzyt". Spróbuję i ja |
Autor: | kmarcin76 [ 02 Mar 2010, 18:36 ] |
Temat postu: | |
No o takich metodach na wsteczny w fiatach nigdy nie slyszalem. Jezdzilem CC, SC (malucha nie liczac) i w zadnym zgrzytow nie bylo. W moim GP zauwalylem ze zgrzyty wystepuja juz bardzo rzadko ale skoro wrzucenie jedynki przed wstecznym to sprawdzony sposob to moze i tego sprobuje. |
Autor: | slon11 [ 02 Mar 2010, 19:23 ] |
Temat postu: | |
ja nie wrzucam jedynki przed wstecznym i nic nie zgrzyta ,oczywiście bezwzględnie trzeba stać wsteczny nie jest zsynchronizowany. |
Autor: | dobromir [ 02 Mar 2010, 19:42 ] |
Temat postu: | |
domin45670 napisał(a): Fiaty tak mają niestety.
Nie jest tak źle, trzeba do spodu wciskać sprzęgło i wtedy zgrzytów nie ma |
Autor: | QBA123 [ 03 Mar 2010, 22:17 ] |
Temat postu: | |
Kiedys ktos pisal zeby przy wrzucaniu wstecznego rowniez wcisnac hamulec, to tez dziala takie wrażenie jakby na silownik sprzegła wieksza sila działała (większe ciśnienie w układzie panuje. |
Autor: | charls [ 17 Cze 2010, 08:52 ] |
Temat postu: | |
mi w 1,3 MTJ zgrzyta wsteczy i to mocno (pozostałe biegi działają poprawnie). jak wrzuce 1 i wsteczny to nie zgrzyta... czy wystarczy odpowietrzyc układ hydrauliczny ?? (jesli tak to jak to zrobic??) czy konieczna jest wymiana sprzegła ?? (jesli tak to gdzie kupic najtaniej??) |
Autor: | filip76 [ 17 Cze 2010, 09:09 ] |
Temat postu: | |
charls napisał(a): mi w 1,3 MTJ zgrzyta wsteczy i to mocno (pozostałe biegi działają poprawnie).
jak wrzuce 1 i wsteczny to nie zgrzyta... .... Mam podobnie. Martwi mnie tylko, że kiedyś zgrzytanie zdarzało się bardzo rzadko, raz na 20 wrzucanych wstecznych, a teraz prawie zawsze, chyba że zastosuję "patent" z wrzuceniem 1-ki a potem wstecznego. |
Autor: | Sebooo [ 17 Cze 2010, 11:10 ] |
Temat postu: | |
U mnie jest różnie.. Czasem wejdzie płynnie jak inne biegi a czasem nie chce a jak juz wskoczy to usłyszę zgrzyt.. Mówicie by wrzucać z wciśniętym hamulcem?? |
Autor: | kmarcin76 [ 19 Cze 2010, 08:53 ] |
Temat postu: | |
Odkad zaczalem stosowac "patent" na 1 i wsteczny, nie zgrzytnął ANI RAZU! A robie tak od kilku miesiecy. Jak sie przesiadam do seja to juz odruchowo wrzucam jedynke przez wstecznym chociaz tam nigdy nic nie zgrzytalo. |
Autor: | filip76 [ 03 Lip 2010, 08:39 ] |
Temat postu: | |
A czy ktoś wie, o co idzie? U mnie się to "zrobiło" od niedawna (wcześniej zgrzytał raz na pół roku). Co gorsza, patent z 1-ką nie zawsze jest skuteczny. Dziwne jest też to, że jak wyjeżdżam tyłem z garażu albo po pracy z parkingu, to tuż po uruchomieniu silnika nigdy nie zgrzyta. Ale dzisiaj zanim ruszyłem to chwilę stałem z uruchomionym silnikiem (opuściłem szyby, włączyłem nawiew i wentylowałem auto dłuższą chwilę) to zgrzytnęło aż mnie ciary przeszły. Chyba się wybiorę do ASO z tym... [ Dodano: 03 Lip 2010 08:39 ] I mam odpowiedź: wg ASO kończy mi się sprzęgło przy przebiegu 101 000 km. K@#$a m#ć, zawieszenie mam oryginalne, hamulce wciąż te same ale sprzęgło do wymiany |
Autor: | kmarcin76 [ 04 Lip 2010, 16:30 ] |
Temat postu: | |
filip76 napisał(a): K@#$a m#ć, zawieszenie mam oryginalne, hamulce wciąż te same ale sprzęgło do wymiany Sad
Nie ma co plakac Sa tacy co sprzeglo zajezdzaja po 40 tys. Ja wprawdzie w swoim seju mam juz 165 tys. na jednym sprzegle ale 100 tys. nie jest zle. |
Autor: | filip76 [ 04 Lip 2010, 18:34 ] |
Temat postu: | |
kmarcin76 napisał(a): 100 tys. nie jest zle.
Za szybko. Wprawdzie wg tom-toma korki we Wrocławiu są na 2-gim miejscu w Europie po Brukseli ale miałem nadzieję, że ten problem spotka raczej kolejnego właściciela W marei sprzęgło poszło do wymiany przy 220 000 km |
Autor: | kmarcin76 [ 04 Lip 2010, 19:51 ] |
Temat postu: | |
Jesli byles z tym problemem w jednym tylko ASO, warto pojechac do innego zeby potwierdzili diagnoze zeby nie bylo niepotrzebnej roboty. |
Autor: | filip76 [ 06 Lip 2010, 21:27 ] |
Temat postu: | |
kmarcin76 napisał(a): Jesli byles z tym problemem w jednym tylko ASO, warto pojechac do innego zeby potwierdzili diagnoze zeby nie bylo niepotrzebnej roboty.
Dobry pomysł. Akurat nie mam pod ręką ~950 peelenów (sprzęgło+robocizna).... [ Dodano: 05 Lip 2010 20:07 ] Magicy w innym ASO uznali, że to raczej pompa i siłownik sprzęgła po po "podpompowaniu pedałem" sprzęgła wsteczny nie zgrzyta. Czyli zgrzyta jak spada ciśnienie w układzie, bo sprzęgło nie rozłącza do końca. Koszt jest też niższy bo ok 700 peelenów za pompę, siłownik i robotę. Ktoś pisał, że hamulec jest na tej samej hydraulice co sprzęgło. Czy jest możliwe, że starte klocki powodują spadek ciśnienia? Mam 100 000 km na blacie i oryginalne klocki... W listopadzie jak zmieniałem opony to mechanik stwierdził, że jeszcze połowa jest... Kontrolka też jeszcze nie świeci... Any idea? [ Dodano: 06 Lip 2010 21:27 ] Robi się coraz ciekawiej - wymiana siłownika i pompy sprzęgła nie pomogła i kropek wylądował w ASO na dłużej, bo trzeba zdemontować skrzynię biegów. Ta usterka dyskwalifikuje to auto kompletnie. |
Autor: | lakikwap [ 06 Lip 2010, 22:56 ] |
Temat postu: | |
coś z tym siłowinkiem mi nie pasowało za bardzo... moim zdaniem sprzęgło albo coś w skrzyni/ |
Autor: | filip76 [ 07 Lip 2010, 08:10 ] |
Temat postu: | |
lakikwap napisał(a): coś z tym siłowinkiem mi nie pasowało za bardzo...
moim zdaniem sprzęgło albo coś w skrzyni/ Pożyjemy, zobaczymy. |
Autor: | lakikwap [ 07 Lip 2010, 16:41 ] |
Temat postu: | |
nom, tak czy inaczej kiepska sprawa że przy tak małym przebiegu.. choć czy naprawde warto tyle kasy wydawać żeby bez problemu wrzucać ten wsteczny.. |
Autor: | filip76 [ 07 Lip 2010, 18:28 ] |
Temat postu: | |
Sądzisz, że powinienem jeździć aż rozwalę skrzynię? Edyta: sprawa wygląda tak: uszkodzony siłownik spowodował uszkodzenie sprzęgła, podobno jest miejscami przypalone. Wymiana sprzęgła, siłownika i pompy wyniesie mnie wstępnie ok. 900 PLN + robocizna. Podobno na siłowniku widać ślady korozji, co spowodowane było złym stanem płyny hamulcowego. Dlaczego płyn był w złym stanie, skoro sprawdza się go w czasie przeglądów, a podobno nawet wymienia? Nie, ja nie robię dziadowskich oszczędności, bo zmieniam olej co 15 000 km. Ale widać ktoś "zaoszczędził" za mnie na płynie hamulcowym.... |
Autor: | Raff [ 25 Paź 2010, 11:38 ] |
Temat postu: | |
Koledzy, odgrzewam temat, ale problem trochę inny. Macie tak, że jak wrzucacie wsteczny to lewarek "grzęźnie gdzieś w powietrzu"?. Efekt taki, że wajcha wygląda prawie tak jakby bieg był wbity, ale jak się popuszcza sprzęgło to tylko taki lekki świst słychać, natomiast biegu nie ma. |
Autor: | Irek22 [ 29 Paź 2010, 17:39 ] |
Temat postu: | |
Nie wrzucaj biegu na siłę wystarczy jeszcze raz wcisnąć sprzęgło i bieg wskoczy. |
Autor: | koola [ 01 Lis 2010, 19:50 ] |
Temat postu: | |
Siemanko Czy Aso da radę wyregulować bieg wsteczny żeby nie zgrzytało bo w moim zauważyłem że bardzo często słychać lekki zgrzyt ?? Jest to irytujące |
Autor: | Yacek [ 01 Lis 2010, 20:01 ] |
Temat postu: | |
koola napisał(a): Czy Aso da radę wyregulować bieg wsteczny żeby nie zgrzytało bo w moim zauważyłem że bardzo często słychać lekki zgrzyt ??
witam, raczej nie da rady. o włączaniu wstecznego biegu dokładnie jest napiane w instrukcji obsługi. przy biegu wstecznym nie ma synchronizatora. Bardzo często pomaga włącznie na wciśniętym sprzęgle najpierw 1 biegu a następnie przełączenie na wsteczny. wtedy nie występuje zgrzyt. |
Autor: | koola [ 01 Lis 2010, 20:24 ] |
Temat postu: | |
Ale chyba w tym temacie ktoś pisał że ASO reguluje wsteczny bieg i te zgrzyty ? |
Autor: | Yacek [ 01 Lis 2010, 20:37 ] |
Temat postu: | |
Cytuj: że ASO reguluje wsteczny bieg i te zgrzyty ?
ale co ASO ma regulować. regulować mogą gdy np. nie mógłbyś włączyć wstecznego biegu, a można włączyć tylko występują zgrzyty. I właśnie zgrzyty występują dlatego, że bieg wsteczny nie posiada symchronizatora. Przy szybkim włączeniu biegu wałki w skrzyni mają różne prędkości i przy włączeniu czyli zazębianiu kół następuje zgrzyt. Inaczej żeby nie było zgrzytu wałki muszą mieć tę samą "prędkość" obrotową. Wtedy zazębienie następuje płynnie. |
Strona 2 z 4 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |