Fiat Punto :: Forum https://fiatpunto.com.pl/ |
|
Silnik 1.4 T Jet [chiptuning, podniesienie mocy, różnice] http://fiatpunto.com.pl/topic29327-25.html |
Strona 2 z 4 |
Autor: | lukas_wroc [ 27 Kwi 2012, 22:25 ] |
Temat postu: | Re: Silnik 1.4 T Jet [chiptuning, podniesienie mocy, różnice |
moim zdaniem nie ma sensu jak chcesz autem pojeździć. 120 KM z 1.4 litra to jest mało? Fiat Punto to nie auto wyścigowe! |
Autor: | kamilito [ 13 Lis 2014, 00:54 ] |
Temat postu: | Re: Silnik 1.4 T Jet [chiptuning, podniesienie mocy, różnice |
Jeżeli jest ktoś zainteresowany, załozyłem nowy temat o częściach z mojego Abartha GP do modyfikacji silnika, wszystko co potrzeba. W zależności od stylu jazdy ok 180km docelowo. |
Autor: | maciekt8 [ 19 Lis 2014, 00:10 ] |
Temat postu: | Re: Silnik 1.4 T Jet [chiptuning, podniesienie mocy, różnice |
Witam. Odnośnie pytania autora to w materiałach odnośnie sterowania silnika z Fiata różnice między t-jet 120 a 150 są tylko programowe. |
Autor: | DeviLL [ 19 Lis 2014, 11:42 ] |
Temat postu: | Re: Silnik 1.4 T Jet [chiptuning, podniesienie mocy, różnice |
Inne turbo , wałek , być może wtryski są inne 120-150km wersjach. |
Autor: | Dave [ 21 Lis 2014, 23:38 ] |
Temat postu: | |
Oprogramowanie również ale tak jak napisał DeviLL, na 100% jest inna turbina. W wersjach 120KM mamy IHI a w 150 chyba Garret. |
Autor: | DeviLL [ 24 Lis 2014, 12:29 ] |
Temat postu: | Re: Silnik 1.4 T Jet [chiptuning, podniesienie mocy, różnice |
W 150 też IHI ale większe , garrett był w wersjach abartha 180km lub punto evo 163km+ |
Autor: | kla [ 13 Cze 2016, 13:52 ] |
Temat postu: | Re: Silnik 1.4 T Jet [chiptuning, podniesienie mocy, różnice |
Czy wymiana turbo na to większe IHI + program pozwoli zbliżyć się pod 160koni? Większe turbo od wersji 150 pasuje na kolektor wydechowy od wersji 120koni? |
Autor: | lpql [ 13 Cze 2016, 15:08 ] |
Temat postu: | Re: Silnik 1.4 T Jet [chiptuning, podniesienie mocy, różnice |
kla napisał(a): Czy wymiana turbo na to większe IHI + program pozwoli zbliżyć się pod 160koni? Większe turbo od wersji 150 pasuje na kolektor wydechowy od wersji 120koni? Powiem więcej, turbo od ESSESSE też pasuje na kolektor ze 120:) IHI vl36 i rozsądny program, powinien dać spokojnie 160. U mnie jest w tym momencie w trakcie strojenia na Garettcie z ESSEESSE i pierwsze wiadomości jakie do mnie spływają są takie, że pojawiło się 200ps. Z tym że u mnie jest też dolot i większy IC. a tak ku potomności, żeby było w temacie: 120km IHI VL37 i "mniej ostre" wałki 150km IHI VL36 i "ostrzejsze" wałki 180km Garrett gt1446 i te same wałki co w 150. Wtryski i reszta takie same:) |
Autor: | kla [ 13 Cze 2016, 15:45 ] |
Temat postu: | Re: Silnik 1.4 T Jet [chiptuning, podniesienie mocy, różnice |
Kurcze, to za nieduże pieniądze można zrobić 5drzwiowego prawieabartha Bardzo mi się to podoba lpql, robiłeś coś przy wydechu? |
Autor: | lpql [ 13 Cze 2016, 16:13 ] |
Temat postu: | Re: Silnik 1.4 T Jet [chiptuning, podniesienie mocy, różnice |
kla, z niedużymi pieniędzmi bym spekulował:D zależy jak grubo chcesz iść:) Ale tak, te 160-180 da się w miarę rozsądnie i "tanio" zrobić. Uderz do mnie na wiadomość PW jak chcesz znać szczegóły:) |
Autor: | Metal54 [ 29 Sie 2016, 13:11 ] |
Temat postu: | Re: Silnik 1.4 T Jet [chiptuning, podniesienie mocy, różnice |
Panowie. Jaka wartość jest do uzyskania na fabrycznych gratach 120 konnego t-jeta? Jeśli jesteście w posiadaniu informacji o kosztach i opłacalności takiego zabiegu, również byłbym widzięczny. |
Autor: | wiktorvr6 [ 27 Wrz 2016, 02:54 ] | |||
Temat postu: | Re: Silnik 1.4 T Jet [chiptuning, podniesienie mocy, różnice | |||
189 koni bezpieczne dla silnika: -stożek(pelny dolot forge) -wtryski corsa vxr -turbo vl36 -intercooler forge -wydech d-cut,calosc powerflow -blow off forge -oil tank -map sensor,boost sensor z abartha -zestrojone na hamowni spalanie przy delikatnej jezdzie to samo
|
Autor: | lpql [ 27 Wrz 2016, 10:53 ] |
Temat postu: | Re: Silnik 1.4 T Jet [chiptuning, podniesienie mocy, różnice |
wiktorvr6 napisał(a): 189 koni bezpieczne dla silnika: -stożek(pelny dolot forge) -wtryski corsa vxr -turbo vl36 -intercooler forge -wydech d-cut,calosc powerflow -blow off forge -oil tank -map sensor,boost sensor z abartha -zestrojone na hamowni spalanie przy delikatnej jezdzie to samo IMHO bez sensu wydane pieniądze. Przy tym turbo pewnie doładowanie spore a one lubią pękać przy seryjnym. Pewnie za mniejszy hajs u mnie wyszło 202PS 288NM na rozwojowym turbo;) [ Dodano: 27 Wrz 2016 09:53 ] Metal54, na serii Ok 145-150Moze da rade w zależności od kondycji i tego kto to stroi;) koszty pewnie Ok 1000+ |
Autor: | erty0203 [ 27 Wrz 2016, 17:12 ] |
Temat postu: | Re: Silnik 1.4 T Jet [chiptuning, podniesienie mocy, różnice |
A które turbo łatwiej przeszczepić VL36 czy gt1446? |
Autor: | lpql [ 27 Wrz 2016, 17:17 ] |
Temat postu: | Re: Silnik 1.4 T Jet [chiptuning, podniesienie mocy, różnice |
erty0203 napisał(a): A które turbo łatwiej przeszczepić VL36 czy gt1446? obie siadają na ten sam kolektor i da się podłączyć seryjne przewody. Do GT1446 trzeba dokupić/dorobić downpipe i kupić obejmę z aso za 180zł;) ja dokupiłem tą obejmę (ściąganą z Włoch) i kupiłem pustą puchę po katalizatorze za 150zł |
Autor: | serwal04 [ 27 Wrz 2016, 18:58 ] |
Temat postu: | Re: Silnik 1.4 T Jet [chiptuning, podniesienie mocy, różnice |
Potwierdzę słowa Użytkownika: lpql: Hamując naszego Kropka -> Seria 132KM/220NM -> usłyszeliśmy że na seryjnym osprzęcie program bezpieczny to ~145-150KM max; Tylko że wtedy obowiązkowe strojenie / jeżdżenie potem na PB98; Na PB95 Osoba ta nie podejmie się strojenia; |
Autor: | DeviLL [ 28 Wrz 2016, 12:05 ] |
Temat postu: | Re: Silnik 1.4 T Jet |
Ogólnie te silniki seryjnie mają dupne mapy (wysokie egt , większe spalanie itd.) tak więc nawet taki 120km warto zmodzić na te bezpieczne 145km U mnie w Abarcie chip obniżył spalanie o 1,5-2L w mieście ,a przy okazji dał możliwość pierdzenia z wydechu przy zmianach @ 3k obrotów |
Autor: | lpql [ 28 Wrz 2016, 12:14 ] |
Temat postu: | Re: Silnik 1.4 T Jet |
DeviLL napisał(a): Ogólnie te silniki seryjnie mają dupne mapy (wysokie egt , większe spalanie itd.) tak więc nawet taki 120km warto zmodzić na te bezpieczne 145km U mnie w Abarcie chip obniżył spalanie o 1,5-2L w mieście ,a przy okazji dał możliwość pierdzenia z wydechu przy zmianach @ 3k obrotów Haha efekty uboczne;p skądś to znam:) tylko ze ja poszedłem krok dalej niż sam chip i spalanie zostało podobne albo wyższe ale za to osiągi w górę;) |
Autor: | erty0203 [ 06 Lis 2016, 22:56 ] |
Temat postu: | Re: Silnik 1.4 T Jet [chiptuning, podniesienie mocy, różnice |
a całościowo rzecz biorąc do planu na ok 200km, zaczynając od filtra powietrza kończąc na wydechy, co potrzebujemy: - filtr powietrza, seria da rade czy swap z AGP lub spawanie pod stożek, jaka powinna być rozsądna średnica rury do turbo, - turbo do 200km gt1446 chyba nic innego nie potrzeba, jeszcze jakiś bezpiecznik zostaje? - DP z jaką średnicą? co z wydechem warto go ruszać? - FIMIC z rurami, IC 550x180x65 rurki śr. 57/2.25" są ok? chyba że ktoś ma parcie na cyferki i da więcej - Cinsoft powoli trzeba to rozplanować i na wiosnę czas zacząć. |
Autor: | erty0203 [ 07 Lis 2016, 21:26 ] |
Temat postu: | Re: Silnik 1.4 T Jet [chiptuning, podniesienie mocy, różnice |
warto spawać rurę z osłoną od gorąca od turbo do filtra coś na wzór tego forge? ori rurka pasuje na 1446?VL i 1446 mają te same średnice wlotu zimnej strony? co do tych rurek do fmic do podaj namiar na PW podjadę i sam pomacam. Orientujesz się czy DP będzie pasował od 3D do 5D bo jeśli tak to zamawiamy razem zostawimy mojego lub twojego i niech spawną 2xDP pod 1446 |
Autor: | lpql [ 07 Lis 2016, 23:36 ] |
Temat postu: | Re: Silnik 1.4 T Jet [chiptuning, podniesienie mocy, różnice |
erty0203 napisał(a): warto spawać rurę z osłoną od gorąca od turbo do filtra coś na wzór tego forge? ori rurka pasuje na 1446?VL i 1446 mają te same średnice wlotu zimnej strony? co do tych rurek do fmic do podaj namiar na PW podjadę i sam pomacam. Orientujesz się czy DP będzie pasował od 3D do 5D bo jeśli tak to zamawiamy razem zostawimy mojego lub twojego i niech spawną 2xDP pod 1446 A więc. W turbo benzynie oddzielanie filtra od ciepła nie ma aż takiego znaczenia jak w wolnossaku, bo i tak powietrze potem idzie przez IC. Ori rurka pasuje co widać na moim przykładzie (patrz mój temat/link do fejsa w podpisie ) IHI i Garrett mają taką samą średnice wlotu i wylotu zimnej strony. Ciepła różni się tylko wylotem (IHI ma na 4 śruby a Garrett na opaskę dostępną tylko w ASO po nr części z Abartha za 180zł z Włoch) Mieszkam w Mysłowicach, chcesz, to się kiedyś zgadamy to sobie pomacasz i pooglądasz jak to wygląda i jeździ wszystko;) DP nie ma znaczenia czy 3D czy 5D. Ja mam seryjny DP, tylko z wyciętym wnętrzem katalizatora. Jedyne co w nim będę robić, to wytnę puchę i zamienię rurą (flansza do turbo i do wydechu zostanie z tego co mam) Ja nie muszę nic zamawiac;) jadę do kumpla i dłubiemy;) Ale jest też opcja, że będę spawać profi wydech od początku do końca na 1tłumiku wtedy zrobią też DP. Waham się cały czas:) Jakby co to pisz PW [ Dodano: 07 Lis 2016 22:36 ] aaaaaaaaaaa no i bym zapomniał! Garret ma DVke wbudowaną w muszlę. Trzeba ją wywalić i wstawić tam zaślepkę. Properfekt takie robi za 100 na zamówienie;) a jak ktoś ze skrzynią 5b chętny na szorsziftera, to zapraszam na PW, skoro i ten szlak przetarłem ;p |
Autor: | Piechuxt [ 10 Lis 2016, 10:49 ] |
Temat postu: | Re: Silnik 1.4 T Jet [chiptuning, podniesienie mocy, różnice |
lpql napisał(a): profi wydech od początku do końca na 1tłumiku wtedy zrobią też DP. Waham się cały czas:) Nad czym ty sie zastanawiasz? DP warto zmienić dla samego dźwięku... A roboty nie ma tam dużo. Wycinasz flansze seryjną zaraz przy pierścieniu, wychodzisz kolanem 3" a dalej zwężasz gdzie sobie chcesz. Koszt materiałowy-250zł w moim przypadku, oczywiście kwasiak. Co do seryjnej DVki w garrecie-spokojnie można ją zostawić, wielkiego bęc nie zrobi. Wstawienie zaślepki po prostu poprawi troche narastanie boosta i będzie ta głupia pewność, że nie ma co przepuszczać ciśnienia |
Autor: | erty0203 [ 24 Sty 2017, 22:09 ] |
Temat postu: | Re: Silnik 1.4 T Jet [chiptuning, podniesienie mocy, różnice |
Ludziska ile już kilometrów zrobiliście na programie? i z jaką mocą? seria turbo to do ilu pompuje w tych mocniejszych wersjach? |
Autor: | Guttek [ 01 Lut 2017, 21:21 ] |
Temat postu: | Re: Silnik 1.4 T Jet [chiptuning, podniesienie mocy, różnice |
erty0203 napisał(a): Ludziska ile już kilometrów zrobiliście na programie? i z jaką mocą? seria turbo to do ilu pompuje w tych mocniejszych wersjach? abarth 155 ma 0.9 bara i full 1.3 bara. podlozyles mapa? ja wkoncu jutro stroje |
Strona 2 z 4 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |