Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Silnik 1.4 T Jet [chiptuning, podniesienie mocy, różnice]
http://fiatpunto.com.pl/topic29327-25.html
Strona 2 z 4

Autor:  lukas_wroc [ 27 Kwi 2012, 22:25 ]
Temat postu:  Re: Silnik 1.4 T Jet [chiptuning, podniesienie mocy, różnice

moim zdaniem nie ma sensu jak chcesz autem pojeździć. 120 KM z 1.4 litra to jest mało? Fiat Punto to nie auto wyścigowe!

Autor:  kamilito [ 13 Lis 2014, 00:54 ]
Temat postu:  Re: Silnik 1.4 T Jet [chiptuning, podniesienie mocy, różnice

Jeżeli jest ktoś zainteresowany, załozyłem nowy temat o częściach z mojego Abartha GP do modyfikacji silnika, wszystko co potrzeba. W zależności od stylu jazdy ok 180km docelowo.

Autor:  maciekt8 [ 19 Lis 2014, 00:10 ]
Temat postu:  Re: Silnik 1.4 T Jet [chiptuning, podniesienie mocy, różnice

Witam. Odnośnie pytania autora to w materiałach odnośnie sterowania silnika z Fiata różnice między t-jet 120 a 150 są tylko programowe.

Autor:  DeviLL [ 19 Lis 2014, 11:42 ]
Temat postu:  Re: Silnik 1.4 T Jet [chiptuning, podniesienie mocy, różnice

Inne turbo , wałek , być może wtryski są inne 120-150km wersjach.

Autor:  Dave [ 21 Lis 2014, 23:38 ]
Temat postu: 

Oprogramowanie również ale tak jak napisał DeviLL, na 100% jest inna turbina. W wersjach 120KM mamy IHI a w 150 chyba Garret.

Autor:  DeviLL [ 24 Lis 2014, 12:29 ]
Temat postu:  Re: Silnik 1.4 T Jet [chiptuning, podniesienie mocy, różnice

W 150 też IHI ale większe , garrett był w wersjach abartha 180km lub punto evo 163km+

Autor:  kla [ 13 Cze 2016, 13:52 ]
Temat postu:  Re: Silnik 1.4 T Jet [chiptuning, podniesienie mocy, różnice

Czy wymiana turbo na to większe IHI + program pozwoli zbliżyć się pod 160koni? Większe turbo od wersji 150 pasuje na kolektor wydechowy od wersji 120koni?

Autor:  lpql [ 13 Cze 2016, 15:08 ]
Temat postu:  Re: Silnik 1.4 T Jet [chiptuning, podniesienie mocy, różnice

kla napisał(a):
Czy wymiana turbo na to większe IHI + program pozwoli zbliżyć się pod 160koni? Większe turbo od wersji 150 pasuje na kolektor wydechowy od wersji 120koni?



Powiem więcej, turbo od ESSESSE też pasuje na kolektor ze 120:)

IHI vl36 i rozsądny program, powinien dać spokojnie 160.

U mnie jest w tym momencie w trakcie strojenia na Garettcie z ESSEESSE i pierwsze wiadomości jakie do mnie spływają są takie, że pojawiło się 200ps. Z tym że u mnie jest też dolot i większy IC.


a tak ku potomności, żeby było w temacie:

120km IHI VL37 i "mniej ostre" wałki
150km IHI VL36 i "ostrzejsze" wałki
180km Garrett gt1446 i te same wałki co w 150.

Wtryski i reszta takie same:)

Autor:  kla [ 13 Cze 2016, 15:45 ]
Temat postu:  Re: Silnik 1.4 T Jet [chiptuning, podniesienie mocy, różnice

Kurcze, to za nieduże pieniądze można zrobić 5drzwiowego prawieabartha :) Bardzo mi się to podoba
lpql, robiłeś coś przy wydechu?

Autor:  lpql [ 13 Cze 2016, 16:13 ]
Temat postu:  Re: Silnik 1.4 T Jet [chiptuning, podniesienie mocy, różnice

kla, z niedużymi pieniędzmi bym spekulował:D zależy jak grubo chcesz iść:) Ale tak, te 160-180 da się w miarę rozsądnie i "tanio" zrobić. Uderz do mnie na wiadomość PW jak chcesz znać szczegóły:)

Autor:  Metal54 [ 29 Sie 2016, 13:11 ]
Temat postu:  Re: Silnik 1.4 T Jet [chiptuning, podniesienie mocy, różnice

Panowie.
Jaka wartość jest do uzyskania na fabrycznych gratach 120 konnego t-jeta?
Jeśli jesteście w posiadaniu informacji o kosztach i opłacalności takiego zabiegu, również byłbym widzięczny.

Autor:  wiktorvr6 [ 27 Wrz 2016, 02:54 ]
Temat postu:  Re: Silnik 1.4 T Jet [chiptuning, podniesienie mocy, różnice

189 koni bezpieczne dla silnika:
-stożek(pelny dolot forge)
-wtryski corsa vxr
-turbo vl36
-intercooler forge
-wydech d-cut,calosc powerflow
-blow off forge
-oil tank
-map sensor,boost sensor z abartha
-zestrojone na hamowni

spalanie przy delikatnej jezdzie to samo

Załączniki:



Autor:  lpql [ 27 Wrz 2016, 10:53 ]
Temat postu:  Re: Silnik 1.4 T Jet [chiptuning, podniesienie mocy, różnice

wiktorvr6 napisał(a):
189 koni bezpieczne dla silnika:
-stożek(pelny dolot forge)
-wtryski corsa vxr
-turbo vl36
-intercooler forge
-wydech d-cut,calosc powerflow
-blow off forge
-oil tank
-map sensor,boost sensor z abartha
-zestrojone na hamowni

spalanie przy delikatnej jezdzie to samo



IMHO bez sensu wydane pieniądze. Przy tym turbo pewnie doładowanie spore a one lubią pękać przy seryjnym. Pewnie za mniejszy hajs u mnie wyszło 202PS 288NM na rozwojowym turbo;)

[ Dodano: 27 Wrz 2016 09:53 ]

Metal54, na serii Ok 145-150Moze da rade w zależności od kondycji i tego kto to stroi;) koszty pewnie Ok 1000+

Autor:  erty0203 [ 27 Wrz 2016, 17:12 ]
Temat postu:  Re: Silnik 1.4 T Jet [chiptuning, podniesienie mocy, różnice

A które turbo łatwiej przeszczepić VL36 czy gt1446?

Autor:  lpql [ 27 Wrz 2016, 17:17 ]
Temat postu:  Re: Silnik 1.4 T Jet [chiptuning, podniesienie mocy, różnice

erty0203 napisał(a):
A które turbo łatwiej przeszczepić VL36 czy gt1446?



obie siadają na ten sam kolektor i da się podłączyć seryjne przewody. Do GT1446 trzeba dokupić/dorobić downpipe i kupić obejmę z aso za 180zł;) ja dokupiłem tą obejmę (ściąganą z Włoch) i kupiłem pustą puchę po katalizatorze za 150zł ;)

Autor:  serwal04 [ 27 Wrz 2016, 18:58 ]
Temat postu:  Re: Silnik 1.4 T Jet [chiptuning, podniesienie mocy, różnice

Potwierdzę słowa Użytkownika: lpql:

Hamując naszego Kropka -> Seria 132KM/220NM -> usłyszeliśmy że na seryjnym osprzęcie program bezpieczny to ~145-150KM max;
Tylko że wtedy obowiązkowe strojenie / jeżdżenie potem na PB98; Na PB95 Osoba ta nie podejmie się strojenia;

Autor:  DeviLL [ 28 Wrz 2016, 12:05 ]
Temat postu:  Re: Silnik 1.4 T Jet

Ogólnie te silniki seryjnie mają dupne mapy (wysokie egt , większe spalanie itd.) tak więc nawet taki 120km warto zmodzić na te bezpieczne 145km ;)
U mnie w Abarcie chip obniżył spalanie o 1,5-2L w mieście ,a przy okazji dał możliwość pierdzenia z wydechu przy zmianach @ 3k obrotów :mrgreen:

Autor:  lpql [ 28 Wrz 2016, 12:14 ]
Temat postu:  Re: Silnik 1.4 T Jet

DeviLL napisał(a):
Ogólnie te silniki seryjnie mają dupne mapy (wysokie egt , większe spalanie itd.) tak więc nawet taki 120km warto zmodzić na te bezpieczne 145km ;)
U mnie w Abarcie chip obniżył spalanie o 1,5-2L w mieście ,a przy okazji dał możliwość pierdzenia z wydechu przy zmianach @ 3k obrotów :mrgreen:



Haha efekty uboczne;p skądś to znam:) tylko ze ja poszedłem krok dalej niż sam chip i spalanie zostało podobne albo wyższe ale za to osiągi w górę;)

Autor:  erty0203 [ 06 Lis 2016, 22:56 ]
Temat postu:  Re: Silnik 1.4 T Jet [chiptuning, podniesienie mocy, różnice

a całościowo rzecz biorąc do planu na ok 200km, zaczynając od filtra powietrza kończąc na wydechy, co potrzebujemy:
- filtr powietrza, seria da rade czy swap z AGP lub spawanie pod stożek, jaka powinna być rozsądna średnica rury do turbo,
- turbo do 200km gt1446 chyba nic innego nie potrzeba, jeszcze jakiś bezpiecznik zostaje?
- DP z jaką średnicą? co z wydechem warto go ruszać?
- FIMIC z rurami, IC 550x180x65 rurki śr. 57/2.25" są ok? chyba że ktoś ma parcie na cyferki i da więcej :D
- Cinsoft
powoli trzeba to rozplanować i na wiosnę czas zacząć.

Autor:  lpql [ 07 Lis 2016, 00:12 ]
Temat postu:  Re: Silnik 1.4 T Jet [chiptuning, podniesienie mocy, różnice

erty0203 napisał(a):
a całościowo rzecz biorąc do planu na ok 200km, zaczynając od filtra powietrza kończąc na wydechy, co potrzebujemy:
- filtr powietrza, seria da rade czy swap z AGP lub spawanie pod stożek, jaka powinna być rozsądna średnica rury do turbo,
- turbo do 200km gt1446 chyba nic innego nie potrzeba, jeszcze jakiś bezpiecznik zostaje?
- DP z jaką średnicą? co z wydechem warto go ruszać?
- FIMIC z rurami, IC 550x180x65 rurki śr. 57/2.25" są ok? chyba że ktoś ma parcie na cyferki i da więcej :D
- Cinsoft
powoli trzeba to rozplanować i na wiosnę czas zacząć.


-A więc ja mam stożek K&N na seryjną rurę od filtra do turbo.
-Turbo, najrozsądniejsze i najprzyjemniejsze kreski wyjdą właśnie z Gt1446 o nr 55238189. Do tego komplet uszczelek, węże z serii:)
- DP Ja mam seryjną puszkę z kata z wyciętym katem. będę spawać custom Do tego obejma z ASO a 100+zł między turbo a DP, te z Fmica są ciut za wielkie i nie spinają tak jak powinny. Wydech mam seryjny, ale będzie 2.25" na 1 tłumiku.
-FMIC właśnie taki, ja mam akurat rurki 60mm bo tylko takie mieli w hurtowni stali a ceny o wiele niższe:) do tego silikony, to wiadomo.
-Cinsoft, jak najbardziej.
Image
Wynik ze 120KM ;)


P.S. Do tego trzeba się przygotować na zmianę kolektora wydechowego, który na 99% będzie pęknięty.

Autor:  erty0203 [ 07 Lis 2016, 21:26 ]
Temat postu:  Re: Silnik 1.4 T Jet [chiptuning, podniesienie mocy, różnice

warto spawać rurę z osłoną od gorąca od turbo do filtra coś na wzór tego forge? ori rurka pasuje na 1446?VL i 1446 mają te same średnice wlotu zimnej strony? co do tych rurek do fmic do podaj namiar na PW podjadę i sam pomacam. Orientujesz się czy DP będzie pasował od 3D do 5D bo jeśli tak to zamawiamy razem :) zostawimy mojego lub twojego i niech spawną 2xDP pod 1446

Autor:  lpql [ 07 Lis 2016, 23:36 ]
Temat postu:  Re: Silnik 1.4 T Jet [chiptuning, podniesienie mocy, różnice

erty0203 napisał(a):
warto spawać rurę z osłoną od gorąca od turbo do filtra coś na wzór tego forge? ori rurka pasuje na 1446?VL i 1446 mają te same średnice wlotu zimnej strony? co do tych rurek do fmic do podaj namiar na PW podjadę i sam pomacam. Orientujesz się czy DP będzie pasował od 3D do 5D bo jeśli tak to zamawiamy razem :) zostawimy mojego lub twojego i niech spawną 2xDP pod 1446


A więc. W turbo benzynie oddzielanie filtra od ciepła nie ma aż takiego znaczenia jak w wolnossaku, bo i tak powietrze potem idzie przez IC. Ori rurka pasuje co widać na moim przykładzie (patrz mój temat/link do fejsa w podpisie ;) ) IHI i Garrett mają taką samą średnice wlotu i wylotu zimnej strony. Ciepła różni się tylko wylotem (IHI ma na 4 śruby a Garrett na opaskę dostępną tylko w ASO po nr części z Abartha za 180zł z Włoch)
Mieszkam w Mysłowicach, chcesz, to się kiedyś zgadamy to sobie pomacasz i pooglądasz jak to wygląda i jeździ wszystko;)

DP nie ma znaczenia czy 3D czy 5D. Ja mam seryjny DP, tylko z wyciętym wnętrzem katalizatora. Jedyne co w nim będę robić, to wytnę puchę i zamienię rurą (flansza do turbo i do wydechu zostanie z tego co mam) Ja nie muszę nic zamawiac;) jadę do kumpla i dłubiemy;)
Ale jest też opcja, że będę spawać profi wydech od początku do końca na 1tłumiku wtedy zrobią też DP. Waham się cały czas:)

Jakby co to pisz PW ;)

[ Dodano: 07 Lis 2016 22:36 ]

aaaaaaaaaaa no i bym zapomniał! Garret ma DVke wbudowaną w muszlę. Trzeba ją wywalić i wstawić tam zaślepkę. Properfekt takie robi za 100 na zamówienie;)


a jak ktoś ze skrzynią 5b chętny na szorsziftera, to zapraszam na PW, skoro i ten szlak przetarłem ;p

Autor:  Piechuxt [ 10 Lis 2016, 10:49 ]
Temat postu:  Re: Silnik 1.4 T Jet [chiptuning, podniesienie mocy, różnice

lpql napisał(a):
profi wydech od początku do końca na 1tłumiku wtedy zrobią też DP. Waham się cały czas:)


Nad czym ty sie zastanawiasz? DP warto zmienić dla samego dźwięku... :D A roboty nie ma tam dużo. Wycinasz flansze seryjną zaraz przy pierścieniu, wychodzisz kolanem 3" a dalej zwężasz gdzie sobie chcesz. Koszt materiałowy-250zł w moim przypadku, oczywiście kwasiak.

Co do seryjnej DVki w garrecie-spokojnie można ją zostawić, wielkiego bęc nie zrobi. Wstawienie zaślepki po prostu poprawi troche narastanie boosta i będzie ta głupia pewność, że nie ma co przepuszczać ciśnienia ;)

Autor:  erty0203 [ 24 Sty 2017, 22:09 ]
Temat postu:  Re: Silnik 1.4 T Jet [chiptuning, podniesienie mocy, różnice

Ludziska ile już kilometrów zrobiliście na programie? i z jaką mocą?
seria turbo to do ilu pompuje w tych mocniejszych wersjach?

Autor:  Guttek [ 01 Lut 2017, 21:21 ]
Temat postu:  Re: Silnik 1.4 T Jet [chiptuning, podniesienie mocy, różnice

erty0203 napisał(a):
Ludziska ile już kilometrów zrobiliście na programie? i z jaką mocą?
seria turbo to do ilu pompuje w tych mocniejszych wersjach?


abarth 155 ma 0.9 bara i full 1.3 bara.
podlozyles mapa? ja wkoncu jutro stroje

Strona 2 z 4 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/