Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Jakie GP 1.3 MultiJet 90 KM czy 1.4 T-Jet
http://fiatpunto.com.pl/topic4112.html
Strona 1 z 7

Autor:  boloSr [ 31 Paź 2007, 20:31 ]
Temat postu:  Jakie GP 1.3 MultiJet 90 KM czy 1.4 T-Jet

Witam chcialem sie was poradzic gdyz przymierzam sie do GP ale nie wiem czy brac pod uwage GP z silnikiem diesla 1.3 90KM czy raczej patrzec na 1.4 T-jet bo jezeli chodzi o kwestie cenowa to T-Jet jest tanszy i szybszy niz benzyna ale nie wiem czy to za duzo nie bedzie palio bo aktualnie mam Punto II 1.2 16v z instalcja LPG. :D Wiec jak myslicie co bedzie lepsze :D

Autor:  bbanditoss [ 31 Paź 2007, 20:33 ]
Temat postu: 

ja bym brał T-Jet'a :) szkoda, że go nie było w ofecie jak kupowałem kropke :(

Autor:  boloSr [ 31 Paź 2007, 20:36 ]
Temat postu: 

bbanditoss napisał(a):
ja bym brał T-Jet'a :) szkoda, że go nie było w ofecie jak kupowałem kropke :(


ciekawi mnie spalanie jak bedzie wygladalo

Autor:  bbanditoss [ 31 Paź 2007, 20:39 ]
Temat postu: 

boloSr najlepiej byłoby dorwać gdzieś takie do jazd próbnych i sprawdzić ;)

Autor:  boloSr [ 31 Paź 2007, 20:41 ]
Temat postu: 

bbanditoss napisał(a):
boloSr najlepiej byłoby dorwać gdzieś takie do jazd próbnych i sprawdzić ;)


no najlepiej by bylo chyba jak bede w warszawie to sprobuje podjechac do fiata i zobacze bo u mnie na wiosce nie maj tego modelu :(
a w warszawce bede w przyszlym tygodniu a tu nie powini miec

Autor:  Synek [ 31 Paź 2007, 20:43 ]
Temat postu: 

Zalezy od tego ile bedziesz robil nm kilometrow i jak dlugo chcesz uzytkowac to auto. Jesli duzo jezdzisz, szczegolnie jesli robisz dlugie trasy to jednak lepiej bedzie kupic diesla. Natomiast T-jet napewno bedzie przyjemniejszy w uzytkowaniu, cichszy, szybszy itp.

Autor:  boloSr [ 31 Paź 2007, 20:47 ]
Temat postu: 

Synek napisał(a):
Zalezy od tego ile bedziesz robil nm kilometrow i jak dlugo chcesz uzytkowac to auto. Jesli duzo jezdzisz, szczegolnie jesli robisz dlugie trasy to jednak lepiej bedzie kupic diesla. Natomiast T-jet napewno bedzie przyjemniejszy w uzytkowaniu, cichszy, szybszy itp.


w sumie to ja rocznie robie 15-20 tys ale auto che na 5 lat albo dluzej bo srednio uzywane auta mam na 3 lata a to ze bedzie nowe chcialbym dluzej miec dla siebie tylko.

Autor:  Jaco [ 31 Paź 2007, 22:09 ]
Temat postu: 

boloSr

Ciężka decyzja :D bo ceny porównywalne :) do tego jakiś pakiet z klimą i super.

T-JET - nowość ;) zyskujesz dużo większą dynamikę ale też większe spalanie :) ale no właśnie - jak będziesz jeździł ostrożnie to znowu tak dużo nie weźmie :)

MultiJet - ekonomiczny, w miarę dynamiczny kiedy potrzeba, tańsze paliwo ;)

Powiem Ci Twój wybór heh. Ale T-JET kusi - bo jeżdząc spokojnie nie powinien dużo spalić, a Ty tak wiele nie jeździsz. Ale jak teraz miałeś z LPG to i tak dostaniesz po kieszeni ;) a z Dieslem jednak taniej ;) i Dieselek na większy przebieg jak chcesz auto mieć dłużej też może trochę lepszy.

Trudna decyzja :wink:

Autor:  boloSr [ 01 Lis 2007, 23:21 ]
Temat postu: 

Jaco napisał(a):
boloSr

Ciężka decyzja :D bo ceny porównywalne :) do tego jakiś pakiet z klimą i super.

T-JET - nowość ;) zyskujesz dużo większą dynamikę ale też większe spalanie :) ale no właśnie - jak będziesz jeździł ostrożnie to znowu tak dużo nie weźmie :)

MultiJet - ekonomiczny, w miarę dynamiczny kiedy potrzeba, tańsze paliwo ;)

Powiem Ci Twój wybór heh. Ale T-JET kusi - bo jeżdząc spokojnie nie powinien dużo spalić, a Ty tak wiele nie jeździsz. Ale jak teraz miałeś z LPG to i tak dostaniesz po kieszeni ;) a z Dieslem jednak taniej ;) i Dieselek na większy przebieg jak chcesz auto mieć dłużej też może trochę lepszy.

Trudna decyzja :wink:


no wlasnie jedno to ma lepsze drugie to ale po pierwsze to te T-Jest to nowosci sa a MultiJety juz od daswan chodzia i jak dotat nic nie slyszalem zeby padlo wiec moze jedank w tymi kierunku pujde zobaczymy :D

Autor:  sadoo [ 02 Lis 2007, 12:34 ]
Temat postu: 

to zależy od twojego stylu jeżdżenia, jeśli jeździsz ostro cały czas to brał bym m jeta jeśli w miarę spokojnie a czasami chcesz buraczkom nosa utrzeć to t-jeta
zawsze do m jeta możesz sobie wsadzić lekkiego chipsa i tak 100 koników sobie z niego zrobić to zawsze coś :P a spalanie nadal będzie małe, to t-jeta tez można chipsa wsadzić ale to juz myślę będzie bardziej kręciło to wariactw jak będziesz miał 135 koników :P to i jeść pewnie zacznie więcej :)

Autor:  Kuba DST [ 02 Lis 2007, 12:58 ]
Temat postu: 

Ja byum brał T-jeta.
Turbo jest baardzzzooo dynamiczny. i masz osiągi podobne do 1.9 m-jet. A spalanie. Hmmm...jak nie będziesz kopał to ci mało spali.
A m-jet 90KM będzie napewno oszczędny.

Dane T-jet:
Prędkość maksymalna (km/h) 197
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) 9.6
Zużycie paliwa (l/100km) Miasto: 8.7
Poza miastem: 5.6
Mieszane: 6.7


Dane m-jet:
Prędkość maksymalna (km/h) 175
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) 11.9
Zużycie paliwa (l/100km) Miasto: 5.9
Poza miastem: 3.9
Mieszane: 4.6

Może alternatywą będzie tutaj 1.4 16V 95KM.
Prędkość maksymalna (km/h) 178
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) 11.4
Zużycie paliwa (l/100km) Miasto: 7.7
Poza miastem: 5.3
Mieszane: 6.2

Autor:  Jaco [ 02 Lis 2007, 13:13 ]
Temat postu: 

Kuba DST napisał(a):
Może alternatywą będzie tutaj 1.4 16V 95KM.
Prędkość maksymalna (km/h) 178
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) 11.4
Zużycie paliwa (l/100km) Miasto: 7.7
Poza miastem: 5.3
Mieszane: 6.2


Porównując go do tamtych dwóch odpada ;)

Bo nie ma sensu po prostu.

Autor:  Kuba DST [ 02 Lis 2007, 13:39 ]
Temat postu: 

boloSr musisz zpbaczyć czy nadwyżka jaką dopłacisz do diesla spłaci ci się. Diesel jest droższy od benzyny, a ceny ropy i Pb są wyrównane. Diesel jest droższy w serwioswaniu. Ale pali mniej. Musisz policzyć czy przy przebiegu jaki ty robisz w ciągu roku zaosczędzisz coś na tym dieslu. Bo często nie jest to takie oczywiste ;)

Autor:  boloSr [ 02 Lis 2007, 14:27 ]
Temat postu: 

sadoo napisał(a):
to zależy od twojego stylu jeżdżenia, jeśli jeździsz ostro cały czas to brał bym m jeta jeśli w miarę spokojnie a czasami chcesz buraczkom nosa utrzeć to t-jeta
zawsze do m jeta możesz sobie wsadzić lekkiego chipsa i tak 100 koników sobie z niego zrobić to zawsze coś :P a spalanie nadal będzie małe, to t-jeta tez można chipsa wsadzić ale to juz myślę będzie bardziej kręciło to wariactw jak będziesz miał 135 koników :P to i jeść pewnie zacznie więcej :)


tylko znajac siebie to ten T-jet bedzie palil spokojnie 10 w miesic ejak nie wiecej bo lubie sobie pocisnac a na trasie staram jechac tez dynamicznie coby ruchu blokowac

[ Dodano: 02 Lis 2007 13:26 ]
1.4 16v odpada bo raczej bedzie wiecej palil niz T-jet a LPG nie zamierzam juz ladowac do auta i chyab zostane przy Multijet

[ Dodano: 02 Lis 2007 13:27 ]
Kuba DST napisał(a):
boloSr musisz zpbaczyć czy nadwyżka jaką dopłacisz do diesla spłaci ci się. Diesel jest droższy od benzyny, a ceny ropy i Pb są wyrównane. Diesel jest droższy w serwioswaniu. Ale pali mniej. Musisz policzyć czy przy przebiegu jaki ty robisz w ciągu roku zaosczędzisz coś na tym dieslu. Bo często nie jest to takie oczywiste ;)


ta nadwyzka to jest nie duza a uato am byc na 5-6 latek

Autor:  Synek [ 02 Lis 2007, 14:27 ]
Temat postu: 

boloSr napisał(a):
tylko znajac siebie to ten T-jet bedzie palil spokojnie 10 w miesic ejak nie wiecej bo lubie sobie pocisnac a na trasie staram jechac tez dynamicznie coby ruchu blokowac

No to zostaje klekot. Nawet przy dynamicznej jezdzie na trasie nie powinien spalic wiecej niz 6,5

Autor:  boloSr [ 02 Lis 2007, 14:32 ]
Temat postu: 

Synek napisał(a):
boloSr napisał(a):
tylko znajac siebie to ten T-jet bedzie palil spokojnie 10 w miesic ejak nie wiecej bo lubie sobie pocisnac a na trasie staram jechac tez dynamicznie coby ruchu blokowac

No to zostaje klekot. Nawet przy dynamicznej jezdzie na trasie nie powinien spalic wiecej niz 6,5


no to luz a jak wyglada chipa do tego silnika ktos juz to tu przerabial ???

Autor:  Synek [ 02 Lis 2007, 14:40 ]
Temat postu: 

boloSr napisał(a):
Synek napisał(a):
boloSr napisał(a):
tylko znajac siebie to ten T-jet bedzie palil spokojnie 10 w miesic ejak nie wiecej bo lubie sobie pocisnac a na trasie staram jechac tez dynamicznie coby ruchu blokowac

No to zostaje klekot. Nawet przy dynamicznej jezdzie na trasie nie powinien spalic wiecej niz 6,5


no to luz a jak wyglada chipa do tego silnika ktos juz to tu przerabial ???

Na forum chyba nikt, ale 100KM powinienes miec bez zadnego problemu i odbicia sie tego na spalaniu czy trwalosci, ale nie wiem czy jest wiekszy sens.

Autor:  Kuba DST [ 02 Lis 2007, 15:00 ]
Temat postu: 

Zrobisz jak chcesz. Ale mnie osobiście zamiast klekotania przekonuje ten dźwięk.
http://www.youtube.com/watch?v=V4skEMAw8dY
i te osiągi:
http://www.youtube.com/watch?v=vUxOWM07 ... ed&search=

Autor:  boloSr [ 02 Lis 2007, 15:03 ]
Temat postu: 

Kuba DST napisał(a):
Zrobisz jak chcesz. Ale mnie osobiście zamiast klekotania przekonuje ten dźwięk.
http://www.youtube.com/watch?v=V4skEMAw8dY
i te osiągi:
http://www.youtube.com/watch?v=vUxOWM07 ... ed&search=


mnie tez ale wojka ze stacja benzynowa nie mam i to jest cala prawda chociaz moze to tak zle nie byc tylko ze ten t-jet to nowa jednostka i nie wiadomo co sie tam bedzie psulo

Autor:  Kuba DST [ 02 Lis 2007, 15:12 ]
Temat postu: 

Psuć się nie powinno ;) fiat przekładał kila razy premierę tego silnika więc powinien być doszlifowany ;).
Zresz masz gwarancję.

Autor:  boloSr [ 02 Lis 2007, 15:23 ]
Temat postu: 

Kuba DST napisał(a):
Psuć się nie powinno ;) fiat przekładał kila razy premierę tego silnika więc powinien być doszlifowany ;).
Zresz masz gwarancję.


wiesz to sie okaze za jakis czas bo reszta silnikow to znan i dobra

Autor:  Kuba DST [ 02 Lis 2007, 15:39 ]
Temat postu: 

No nie bardzo.
Gdzieś na forum AŚ też były narzekania na m-jeta 1.3. Więc nie jest tak kolorowo.

Ale moja opinia się nie liczy bo jestem przeciwnikiem klekotów. No chyba że mają po. 150KM. ;D

Autor:  Jaco [ 02 Lis 2007, 16:26 ]
Temat postu: 

Kuba DST napisał(a):
Gdzieś na forum AŚ też były narzekania na m-jeta 1.3. Więc nie jest tak kolorowo.


To było gadanie na zasadzie ale też silnik jest niefajny :>

Zero faktów.

Autor:  boloSr [ 02 Lis 2007, 16:29 ]
Temat postu: 

Jaco napisał(a):
Kuba DST napisał(a):
Gdzieś na forum AŚ też były narzekania na m-jeta 1.3. Więc nie jest tak kolorowo.


To było gadanie na zasadzie ale też silnik jest niefajny :>

Zero faktów.


no ma nadzieje zebym sie nie przejechal tylko :wink:

Autor:  Kuba DST [ 02 Lis 2007, 16:29 ]
Temat postu: 

No ok. Ja tylko mówie co czytałem ;] . Ja już napisałem. moja opinia się nie liczy bo nie akceptuję Diesli

Strona 1 z 7 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/