Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Szarpnięcia przy zmianie biegów [uwagi, porady]
http://fiatpunto.com.pl/topic965-50.html
Strona 3 z 4

Autor:  Rupi [ 19 Maj 2008, 20:28 ]
Temat postu: 

Samochód przyśpiesza wyraźnie od mniej wiecej 1750 a potem od 2500 rpm (swietnie to widać jak sie wolno toczę na 2 biegu i chce szybko przyśpieszyć. Muuuuuuli do 1750 potem strzał i od 2500 drugi strzał jak wcisnę do dechy.

Autor:  filip76 [ 20 Maj 2008, 08:08 ]
Temat postu: 

Rupi napisał(a):
1750 a potem od 2500 rpm


generalnie zgadzam się ale eksplozja jest trochę bliżej 2000 niż 1750...

a jak wytłumaczyć to, o czym piszę w p.3?

Autor:  Tomo [ 20 Maj 2008, 08:45 ]
Temat postu: 

A moje spostrzeżenia są trochę inne. Mniej więcej od 1750 obr delikatnie odmula się ale wlaściwa eksplozja przyspieszenia jest od 2000 obr a nie od 2500 jak pisze Rupi.

Autor:  filip76 [ 20 Maj 2008, 08:53 ]
Temat postu: 

ok, ale jak to się ma do tego, że maksymalny moment powinien być przy 1750 rpm?

Autor:  Tomo [ 21 Maj 2008, 09:31 ]
Temat postu: 

Nijak. To chyba ściema marketingowa. Wg mnie max moment jest osiągany w naszym silniku przy 2000 obr. ???

Autor:  filip76 [ 21 Maj 2008, 09:38 ]
Temat postu: 

No właśnie, co się mierzy na hamowni?? Chyba jednak moment na kołach??

Z drugiej strony - obroty obrotomierza - w którym miejscu się mierzy?
Bo z jednej strony mamy prędkość wału, potem przełożenia skrzyni, następnie koło, które też trzeba brać za przekładnię....

Autor:  Rupi [ 21 Maj 2008, 11:10 ]
Temat postu: 

Wykres dłubnietego 1.3 75KM(znalezione w sieci). Myślę ze przebieg krzywych podobny będzie dla 90 tyle ze z nieco większymi wartościami.
Bardziej pasuje do naszych obserwacji z jazdy no nie?

Image

Hamownia mierzy wartości z kół czyli to co idzie na asfalt.

No i 1.3 90KM

Image

Autor:  filip76 [ 21 Maj 2008, 11:40 ]
Temat postu: 

Rupi

Dla 90-ki wykres zamieszczał PiotrT w wątku o cziptjuningu - panowie w dyskusji mieli problemy z odczytaniem wykresu, bo podawał inne wartości niż wykresy fiatowskie :)

[ Dodano: 21 Maj 2008 11:40 ]
oto wątek:
topic565-45.html

autorem jest KubaDST, PiotrT zamieszczał wykres, bo zawirusował autko

Autor:  Thoa82 [ 05 Cze 2008, 19:42 ]
Temat postu: 

kwestia opanowania sprzęglastego:D

Autor:  I_MK [ 30 Gru 2008, 23:33 ]
Temat postu:  Szarpniecia przy zmianie biegow...

Odsylam do mojego watku--http://www.fiatpunto.com.pl/topic12605.html
Zaczynalo sie wlasnie od szarpniec... nie sa to wymysly ani kwestia zlego operowania sprzeglem.

Autor:  Berliozz [ 15 Maj 2009, 21:42 ]
Temat postu: 

http://www.motofakty.pl/artykul/trwalosc_sprzegla.html

Polecam dla majacych problemy ze sprzęgłem.

p.s. czy ktoś zna może dobrego mechanika w Warszawie, który zna się na sprzęgłach? Bo średnio widzi mi sie wizyta w ASO i ostre przepłacanie.

Autor:  Dzióbel [ 03 Wrz 2010, 17:15 ]
Temat postu: 

Mam szarpnięcia podczas ruszania z I biegu ale tylko gdy nie kręcę więcej 2tyś - powyżej 2tysięcy raczej płynnie.
Pada sprzęgło?(90tysięcy km)

PS.Mam do wymiany uszczelkę wybieraka skrzyni chyba jak większość właścicieli GP:) Może sucho w skrzyni... :roll:

Jak sądzicie ?

Autor:  autofan [ 03 Wrz 2010, 17:21 ]
Temat postu: 

Mogą to być objawy zużycia sprzegła, ale też może pomóc czyszczenie przepustnicy, jeśli jest zabrudzona to takie objawy mogą się pojawiać.

Autor:  lakikwap [ 03 Wrz 2010, 17:22 ]
Temat postu: 

może tarcza sie kończy i sie delikatnie slizga, choć znawca nie jestem od sprzęgła
raczej od oleju w skrzynce to niezależy
albo zapowietrzone, tylko jak..

Autor:  Dzióbel [ 03 Wrz 2010, 20:56 ]
Temat postu: 

Kłania się również ASO z powodu osłony gumowej - pęknięta i do wymiany uszczelka od wybieraka.
Przepustnica - wydaje mi się, że to jednak będzie właściwy trop. Gdyby padało sprzęgło, szarpnięcia byłyby odczuwalne na 1-2 2-3...

Autor:  rafał79 [ 04 Wrz 2010, 19:09 ]
Temat postu: 

miałem szarpania przy ruszaniu przy 125tyś wymieniłe sprzegło komplet tera jest 132tyś km i delikatnie mi wpada w drgania (nie szarpanie) przy ruszaniu z I biegu przy zmianie biegów na wyższe też delikatne szarpniecie ...co to koledzy może być...poduszki silnika i skrzyni...niby luzów na oko nie widać na poduszkach poza wyczuwalnym luzem na tak zwanym lizaku???co sądzicie...a może zapowietrzone sprzęgło?dzięki

Autor:  autofan [ 04 Wrz 2010, 20:04 ]
Temat postu: 

rafał79 jeśli nie ma luzów na poduszkach to może być przyczyną własnie to o czym piszesz, a na postoju układ napędowy wpada w lekkie wibracje?

Dzióbel a jak u Ciebie wyglądają poduszki silnika i skrzyni biegów? bo to też może być przyczyną drgań (to tak mi się przypomniało po poście kolegi wyżej) ja bym sprawdził te poduszki i przeczyścił przepustnice i ocenił efekty (aby ją przeczyścić wystarczy zdjąć obudowę filtra powietrza i ewentualnie odkręcić ją od korpusu silnika, ja nie wypinam wężyków z przepustnicy przez które płynie płyn chłodniczy do jej czyszczenia) :)

Autor:  rafał79 [ 04 Wrz 2010, 20:23 ]
Temat postu: 

wibracje może delikatne przy zapalaniu silnika i gaszeniu...zauważyłem także , że przy włączonej klimie silnik wyraźnie zaczyna drgać :shock:

Autor:  Dzióbel [ 04 Wrz 2010, 21:23 ]
Temat postu: 

autofan napisał(a):
Dzióbel a jak u Ciebie wyglądają poduszki silnika i skrzyni biegów?

Są szpary między silnikiem a samą poduszką ....ale wątpię żeby to było przyczyna....

Autor:  lukaszins [ 19 Cze 2011, 18:18 ]
Temat postu: 

Mam podobny problem. Niedawno kupiłem GP i tłumacze sobie tym, że jeszcze się nie przyzwyczaiłem ale denerwuje mnie to coraz częściej. Wygląda to tak, kiedy ruszam delikatnie i nie kręcę wysoko silnika szarpnięcia nie występują ale kiedy z jedynki dodam więcej gazu i wrzucę 2 to szarpnięcie występuje podobnie z 3 i czasem przy 4. Szarpnięcie występuje również kiedy redukuję do 2 przy jakimś zakręcie ale jedynie wtedy kiedy dynamiczniej jadę. Teraz już nie wiem czy problem wynika z mojej jazdy czy jest jakaś usterka.Podpowiedzcie coś:)z góry dzięki

Autor:  kox [ 19 Cze 2011, 18:22 ]
Temat postu: 

a jaki masz silnik? Czy to ty opisywałes problem ze stukami podczas cofania? może któryś przegub się kończy?

Autor:  lukaszins [ 19 Cze 2011, 19:02 ]
Temat postu: 

ja opisywałem tamten problem również. silnik 1,4, nie wiem czy to wina przegubu czy nie-nie znam się na tym jak opisywałem:)dlatego prosiłem o pomoc-podpowiedź bardziej zorientowanych:)

Autor:  pepe [ 01 Lip 2011, 20:23 ]
Temat postu: 

Witam.
To jest chyba ten sam problem, co opisywany w sąsiednim poście...
http://fiatpunto.com.pl/topic28057.html
Zjawisko szarpania przy zmianie biegów opisuje już tylu użytkowników GP z silnikiem 1,4 77KM, że to nie jest przypadek i TTTM... Co nie zmienia faktu, że tak nie powinno być.. :evil:

Autor:  feifin [ 11 Cze 2012, 18:07 ]
Temat postu:  Re: Szarpnięcia przy zmianie biegów [uwagi, porady]

Witam,

odświeżę temat. W moim GP jest najwyraźniej również problem ze skrzynią biegów.
Choć w tym przypadku nie szarpanie jest bolączką... Objawy są następujące - przy zmianie biegu 2>3 i redukcji z 4<3 odczuwalne jest zgrzytnięcie już w pozycji "3".
Co ten objaw sygnalizuje???

Dodam, że przypadłość ta nie jest w szczególności dokuczliwa, aczkolwiek, trochę mnie to martwi...

Możecie coś podpowiedzieć?

Autor:  Sebooo [ 14 Cze 2012, 09:09 ]
Temat postu:  Re: Szarpnięcia przy zmianie biegów [uwagi, porady]

feifin czytałeś ten temacik -> topic27461.html
Może tu znajdziesz odpowiedź na swoje pytanie?

Strona 3 z 4 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/