Fiat Punto :: Forum https://fiatpunto.com.pl/ |
|
Szarpnięcia przy zmianie biegów [uwagi, porady] http://fiatpunto.com.pl/topic965-50.html |
Strona 3 z 4 |
Autor: | Rupi [ 19 Maj 2008, 20:28 ] |
Temat postu: | |
Samochód przyśpiesza wyraźnie od mniej wiecej 1750 a potem od 2500 rpm (swietnie to widać jak sie wolno toczę na 2 biegu i chce szybko przyśpieszyć. Muuuuuuli do 1750 potem strzał i od 2500 drugi strzał jak wcisnę do dechy. |
Autor: | filip76 [ 20 Maj 2008, 08:08 ] |
Temat postu: | |
Rupi napisał(a): 1750 a potem od 2500 rpm
generalnie zgadzam się ale eksplozja jest trochę bliżej 2000 niż 1750... a jak wytłumaczyć to, o czym piszę w p.3? |
Autor: | Tomo [ 20 Maj 2008, 08:45 ] |
Temat postu: | |
A moje spostrzeżenia są trochę inne. Mniej więcej od 1750 obr delikatnie odmula się ale wlaściwa eksplozja przyspieszenia jest od 2000 obr a nie od 2500 jak pisze Rupi. |
Autor: | filip76 [ 20 Maj 2008, 08:53 ] |
Temat postu: | |
ok, ale jak to się ma do tego, że maksymalny moment powinien być przy 1750 rpm? |
Autor: | Tomo [ 21 Maj 2008, 09:31 ] |
Temat postu: | |
Nijak. To chyba ściema marketingowa. Wg mnie max moment jest osiągany w naszym silniku przy 2000 obr. ??? |
Autor: | filip76 [ 21 Maj 2008, 09:38 ] |
Temat postu: | |
No właśnie, co się mierzy na hamowni?? Chyba jednak moment na kołach?? Z drugiej strony - obroty obrotomierza - w którym miejscu się mierzy? Bo z jednej strony mamy prędkość wału, potem przełożenia skrzyni, następnie koło, które też trzeba brać za przekładnię.... |
Autor: | filip76 [ 21 Maj 2008, 11:40 ] |
Temat postu: | |
Rupi Dla 90-ki wykres zamieszczał PiotrT w wątku o cziptjuningu - panowie w dyskusji mieli problemy z odczytaniem wykresu, bo podawał inne wartości niż wykresy fiatowskie [ Dodano: 21 Maj 2008 11:40 ] oto wątek: topic565-45.html autorem jest KubaDST, PiotrT zamieszczał wykres, bo zawirusował autko |
Autor: | Thoa82 [ 05 Cze 2008, 19:42 ] |
Temat postu: | |
kwestia opanowania sprzęglastego:D |
Autor: | I_MK [ 30 Gru 2008, 23:33 ] |
Temat postu: | Szarpniecia przy zmianie biegow... |
Odsylam do mojego watku--http://www.fiatpunto.com.pl/topic12605.html Zaczynalo sie wlasnie od szarpniec... nie sa to wymysly ani kwestia zlego operowania sprzeglem. |
Autor: | Berliozz [ 15 Maj 2009, 21:42 ] |
Temat postu: | |
http://www.motofakty.pl/artykul/trwalosc_sprzegla.html Polecam dla majacych problemy ze sprzęgłem. p.s. czy ktoś zna może dobrego mechanika w Warszawie, który zna się na sprzęgłach? Bo średnio widzi mi sie wizyta w ASO i ostre przepłacanie. |
Autor: | Dzióbel [ 03 Wrz 2010, 17:15 ] |
Temat postu: | |
Mam szarpnięcia podczas ruszania z I biegu ale tylko gdy nie kręcę więcej 2tyś - powyżej 2tysięcy raczej płynnie. Pada sprzęgło?(90tysięcy km) PS.Mam do wymiany uszczelkę wybieraka skrzyni chyba jak większość właścicieli GP:) Może sucho w skrzyni... Jak sądzicie ? |
Autor: | autofan [ 03 Wrz 2010, 17:21 ] |
Temat postu: | |
Mogą to być objawy zużycia sprzegła, ale też może pomóc czyszczenie przepustnicy, jeśli jest zabrudzona to takie objawy mogą się pojawiać. |
Autor: | lakikwap [ 03 Wrz 2010, 17:22 ] |
Temat postu: | |
może tarcza sie kończy i sie delikatnie slizga, choć znawca nie jestem od sprzęgła raczej od oleju w skrzynce to niezależy albo zapowietrzone, tylko jak.. |
Autor: | Dzióbel [ 03 Wrz 2010, 20:56 ] |
Temat postu: | |
Kłania się również ASO z powodu osłony gumowej - pęknięta i do wymiany uszczelka od wybieraka. Przepustnica - wydaje mi się, że to jednak będzie właściwy trop. Gdyby padało sprzęgło, szarpnięcia byłyby odczuwalne na 1-2 2-3... |
Autor: | rafał79 [ 04 Wrz 2010, 19:09 ] |
Temat postu: | |
miałem szarpania przy ruszaniu przy 125tyś wymieniłe sprzegło komplet tera jest 132tyś km i delikatnie mi wpada w drgania (nie szarpanie) przy ruszaniu z I biegu przy zmianie biegów na wyższe też delikatne szarpniecie ...co to koledzy może być...poduszki silnika i skrzyni...niby luzów na oko nie widać na poduszkach poza wyczuwalnym luzem na tak zwanym lizaku???co sądzicie...a może zapowietrzone sprzęgło?dzięki |
Autor: | autofan [ 04 Wrz 2010, 20:04 ] |
Temat postu: | |
rafał79 jeśli nie ma luzów na poduszkach to może być przyczyną własnie to o czym piszesz, a na postoju układ napędowy wpada w lekkie wibracje? Dzióbel a jak u Ciebie wyglądają poduszki silnika i skrzyni biegów? bo to też może być przyczyną drgań (to tak mi się przypomniało po poście kolegi wyżej) ja bym sprawdził te poduszki i przeczyścił przepustnice i ocenił efekty (aby ją przeczyścić wystarczy zdjąć obudowę filtra powietrza i ewentualnie odkręcić ją od korpusu silnika, ja nie wypinam wężyków z przepustnicy przez które płynie płyn chłodniczy do jej czyszczenia) |
Autor: | rafał79 [ 04 Wrz 2010, 20:23 ] |
Temat postu: | |
wibracje może delikatne przy zapalaniu silnika i gaszeniu...zauważyłem także , że przy włączonej klimie silnik wyraźnie zaczyna drgać |
Autor: | Dzióbel [ 04 Wrz 2010, 21:23 ] |
Temat postu: | |
autofan napisał(a): Dzióbel a jak u Ciebie wyglądają poduszki silnika i skrzyni biegów?
Są szpary między silnikiem a samą poduszką ....ale wątpię żeby to było przyczyna.... |
Autor: | lukaszins [ 19 Cze 2011, 18:18 ] |
Temat postu: | |
Mam podobny problem. Niedawno kupiłem GP i tłumacze sobie tym, że jeszcze się nie przyzwyczaiłem ale denerwuje mnie to coraz częściej. Wygląda to tak, kiedy ruszam delikatnie i nie kręcę wysoko silnika szarpnięcia nie występują ale kiedy z jedynki dodam więcej gazu i wrzucę 2 to szarpnięcie występuje podobnie z 3 i czasem przy 4. Szarpnięcie występuje również kiedy redukuję do 2 przy jakimś zakręcie ale jedynie wtedy kiedy dynamiczniej jadę. Teraz już nie wiem czy problem wynika z mojej jazdy czy jest jakaś usterka.Podpowiedzcie coś:)z góry dzięki |
Autor: | kox [ 19 Cze 2011, 18:22 ] |
Temat postu: | |
a jaki masz silnik? Czy to ty opisywałes problem ze stukami podczas cofania? może któryś przegub się kończy? |
Autor: | lukaszins [ 19 Cze 2011, 19:02 ] |
Temat postu: | |
ja opisywałem tamten problem również. silnik 1,4, nie wiem czy to wina przegubu czy nie-nie znam się na tym jak opisywałem:)dlatego prosiłem o pomoc-podpowiedź bardziej zorientowanych:) |
Autor: | pepe [ 01 Lip 2011, 20:23 ] |
Temat postu: | |
Witam. To jest chyba ten sam problem, co opisywany w sąsiednim poście... http://fiatpunto.com.pl/topic28057.html Zjawisko szarpania przy zmianie biegów opisuje już tylu użytkowników GP z silnikiem 1,4 77KM, że to nie jest przypadek i TTTM... Co nie zmienia faktu, że tak nie powinno być.. |
Autor: | feifin [ 11 Cze 2012, 18:07 ] |
Temat postu: | Re: Szarpnięcia przy zmianie biegów [uwagi, porady] |
Witam, odświeżę temat. W moim GP jest najwyraźniej również problem ze skrzynią biegów. Choć w tym przypadku nie szarpanie jest bolączką... Objawy są następujące - przy zmianie biegu 2>3 i redukcji z 4<3 odczuwalne jest zgrzytnięcie już w pozycji "3". Co ten objaw sygnalizuje??? Dodam, że przypadłość ta nie jest w szczególności dokuczliwa, aczkolwiek, trochę mnie to martwi... Możecie coś podpowiedzieć? |
Autor: | Sebooo [ 14 Cze 2012, 09:09 ] |
Temat postu: | Re: Szarpnięcia przy zmianie biegów [uwagi, porady] |
feifin czytałeś ten temacik -> topic27461.html Może tu znajdziesz odpowiedź na swoje pytanie? |
Strona 3 z 4 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |