You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 17 Cze 2025, 03:38

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 11 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #39779 Wysłany: 18 Sie 2007, 20:22; 
 Temat postu: Problem z zawieszeniem - tłuczenie przy skręcaniu w prawo
Offline
Forumowicz

Miejscowość: Gdańsk
Rejestracja: 18 Sie 2007,
Posty: 4
Witam jestem nowym użytkownikiem zarówno FORUM jak i FIATA PUNTO I ;] Mam mały problem z zawieszeniem a mianowicie po wymianie przednich amortyzatorów przy skręcaniu w prawo pod odpowiednim katem słychac tłuczenie. Na poczatku myslalem ze to mechanik spartaczyl sprawe zakladajac amortyzatory jednak po wizycie u drugiego mechanika oraz w stacji kontroli pojazdów stracilem te pewnosc. Obaj panowie stwierdzili ze z zawieszeniem wszystko jest w porzadku;] Ten ze stacji nawet pieniedzy nie wzial dziwnie mi sie przypatrujac;]Nie wiem czy sie tym przejmowac poniewaz dopiero zdobywam doswiadczenie utrzymywania samochodu(Moj pierwszy). Prosze o pomoc jesli któregokolwiek uzytkownika spotkalo to samo. Z góry serdecznie dziekuje


Góra
 Profil  
 

 
 Post #39798 Wysłany: 18 Sie 2007, 22:05; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 13 Sie 2007,
Posty: 13
a mocowania amortyzatorów tez ci wymienił jesli nie to moga byc one, powinno sie je wymieniac po co drugiej wymianie amorków :?

P.S. Napisz cos wiecej o swoim kropku


Góra
 Profil  
 
 
 Post #39817 Wysłany: 18 Sie 2007, 23:42; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 17 Sie 2007,
Posty: 29
a moze przegłub?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #39854 Wysłany: 19 Sie 2007, 03:59; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: legionowo/kirkcaldy
Rejestracja: 11 Sie 2007,
Posty: 42
brzmi jakby miał być to przegub, zgadzam się z przedmówcą...

_________________
błękitna kurde strzała... kropek 75


Góra
 Profil  
 
 
 Post #39932 Wysłany: 19 Sie 2007, 17:44; 
 Temat postu:
Offline
Forumowicz

Miejscowość: Gdańsk
Rejestracja: 18 Sie 2007,
Posty: 4
Zmieniam zeznania pod wpływem opini mojej Lubej. Brzmi to raczej jak metaliczne skrzypienie przeskoki, wydaje mi sie ze kiedys brzmialo inaczej. Z Góry dziekuje za podpowiedzi


Góra
 Profil  
 
 
 Post #40011 Wysłany: 19 Sie 2007, 22:25; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 23 Lip 2007,
Posty: 150
Może to tylko sprężyna lub co gorsza łożysko amorka...(?)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #40295 Wysłany: 20 Sie 2007, 22:47; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: kraków
Rejestracja: 28 Maj 2007,
Posty: 59
mi tez chrupało okazało sie ze po roku od wymiany amorków z przodu rozsypał sie talerzyk na którym jest oparta sprezyna u góry w mc personie


Góra
 Profil  
 
 
 Post #40568 Wysłany: 22 Sie 2007, 12:42; 
 Temat postu:
Offline
Forumowicz

Miejscowość: Gdańsk
Rejestracja: 18 Sie 2007,
Posty: 4
Mechanik u ktorego bylem wczoraj stwierdzil ze zawieszenie jest w super stanie ze moze to byc luz pomiedzy przegubem a czyms tam ;] hamulce ponoc nadaja sie do przetoczenia, mozliwe ze to przez nie?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #40750 Wysłany: 23 Sie 2007, 01:30; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: legionowo/kirkcaldy
Rejestracja: 11 Sie 2007,
Posty: 42
mi tak chrupało i myślałem że tarcze czy może ta blacha za tarczą, ale jak mi wymienili przewód hamulcowy to od tamtej pory nic już nie słyszałem, wiem że to nie przewód był winny, ale może jakby się przyjrzeć co trzeba ruszyć aby ten przewód wymienić, to znajdzie się przyczynę gdzieś tam...
u mnie chrupało w prawym kole przy skręcie w lewo, najbardziej gdy samochód był "zimny".

_________________
błękitna kurde strzała... kropek 75


Góra
 Profil  
 
 
 Post #40809 Wysłany: 23 Sie 2007, 11:26; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: WND
Rejestracja: 15 Maj 2007,
Posty: 301
Jeżeli przy skręcaniu to na 100% przegub... Jest do wymiany więc możesz zrobić kill-test...ale o tym na końcu... :twisted:
Kup zestaw naprawczy przegubów ZEWNĘTRZNYCH (no chyba, że to te przy skrzyni ale to mniej prawdopodobne)
Wymień najlepiej dwa bo raz, to dużo grzebania a dwa że zaraz drugi może się sypnąć...
Możesz jeszcze sprawdzić stan manżet, czyli gumowych osłon przegubów czy nie są popękane...(jeżeli tak to znaczy że wyciekł z nich olej smarujący dany przegub, co mogło przyspieszyć zużycie przegubu; mogło nalecieć tam piasku itd.)
Jak już będziesz miał pewność (np. daj się jeszcze przejechać mechanikowi)
skręc maksymalnie koła w którąś stronę i rusz energicznie...jeżeli to nie przegub to autko pojedzie jeżeli to przegub to usłyszysz coś niemiłego :lol: i autko nie pojedzie...
Oczywiście zgrywam się ale sam tak zrobiłem jak wiedziałem, że przegub padł ;)

I pamiętaj żeby wymienić dwa naraz bo to tak samo jak z tulejami tylnych wahaczy...wymieniać parami !!!
Mam kropa już 8 lat więc wiem na co potrafią chorować te autka...i nie raz uczyłem się (niestety) na własnych błędach...

Powodzonka:)

_________________
Disposal in progress


Góra
 Profil  
 
 
 Post #41061 Wysłany: 24 Sie 2007, 12:25; 
 Temat postu:
Offline
Forumowicz

Miejscowość: Gdańsk
Rejestracja: 18 Sie 2007,
Posty: 4
po wymianie tarcz bebnow klockow i naciagnieciu recznego cisza i spokoj ;] przegub w porzadku ;] dzieki za rady


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 11 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO