|
Obecny czas: 18 Cze 2025, 23:34
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 22 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
jaskul |
#150370 Wysłany:
27 Lip 2008, 23:30; Temat postu: wymiana i przerobka hamulcow |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Kwidzyn Rejestracja: 17 Lut 2008, Posty: 693
|
jak w temacie
zastanawiam sie nad wymiana tarcz i zaciskow z przodu oraz bebnow z tylu w mojej kropie :]
ale nasuwaja mi sie dwa pytanka czy lepiej zakupic nowe i pomalowac zeby ladnie wygladalo czy moze lepiej odpicowac stare i zainwestowac w tedy w jakies fele :]
prosze o rade :]
jesli byl taki temat a ja go nie znalazlem to prosilbym ktoregos z moderatotow o polaczenie.
_________________ Fiat Punto 1.2 ELX VERDE GARDEN HWB - sprzedany
|
|
Góra |
|
 |
|
|
ipIV |
#150589 Wysłany:
28 Lip 2008, 16:49; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
Zaciski sie regeneruje  Kupno nowych takich samych jest yyyy trochę bez sensu
Chyba ze np chcesz dać tarcze wentylowane, wtedy to sens ma ale i tak bym nie kupił nowych
[ Dodano: 28 Lip 2008 16:49 ]
O ile kojarzę dobrze to PI 75 ma tarcze 257x12
http://fiatpunto.com.pl/topic9284.html
Manual regeneracji zacisku  bardzo podobnie będzie różnica jest taka, że jarzmo ma węższe wcięcie - na tarczę niewentylowaną o grubości 12 mm a nie na wentylowaną 20mm.
Zaciski najlepiej pomalować jak tłoczek jest wyciągnięty...  Tylko żebyś nie zamalował wnętrza cylinderka i gwintu odpowietrznika i przewodu hamulcowego - czymś zatkać, a miejsce styku jarzma z zwrotnicą po malowaniu oczyścić na nowo do gołej blachy, żeby równo się przykręcił zacisk
Możesz też kupić te zaciski co w manualu (dałem 61zł/szt używka, nowy w aso 600 zacisk, 400 jarzmo  )
Tylko różnica jest taka, ze tarcza wentylowana 257 jest 2x droższa od niewentylowanej 257, czy ma sens montować wentylowane? jak lubisz szybko jeździć i często przegrzewasz hamulce to tak, a jak normalnie jeździsz to nie ma sensu, no chyba, że ktoś ma tarcze 240x11.
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
Ostatnio edytowany przez ipIV, 28 Lip 2008, 16:52, edytowano w sumie 1 raz
|
|
Góra |
|
 |
henias75 |
#150591 Wysłany:
28 Lip 2008, 16:50; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: torun Rejestracja: 27 Wrz 2007, Posty: 642
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#150592 Wysłany:
28 Lip 2008, 16:59; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
jaskul napisał(a): zastanawiam sie nad wymiana tarcz i zaciskow z przodu oraz bebnow
Co do bębnów...  Bębny kupuje sie nowe (pełni taką samą funkcję jak tarcza), szczęki, sprężynki itp też nowe - w zestawie powinny być.
[ Dodano: 28 Lip 2008 16:59 ]
Aha.... Do malowania zacisków używamy farby specjalnie do zacisków lub żaroodpornej na przynajmniej 250*C, a nie żadnego hamerajdu czy olejnej czy emulsji
Co malowania bębnów farba co wytrzyma przynajmniej 300-400*C
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
henias75 |
#150593 Wysłany:
28 Lip 2008, 17:00; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: torun Rejestracja: 27 Wrz 2007, Posty: 642
|
ipIV napisał(a): Co do bębnów... Bębny kupuje sie nowe (pełni taką samą funkcję jak tarcza), szczęki, sprężynki itp też nowe - w zestawie powinny być.
a ktos bebny usunal i wstawil tarcze tak jak w zprzodu 
_________________ DEMON PRĘDKOŚCI
http://www.drivetosail.nl/80/production-huzar-21/ mazda 323f 2.0 tdci Nowy członek rodziny
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#150594 Wysłany:
28 Lip 2008, 17:02; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
henias75 napisał(a): a ktos bebny usunal i wstawil tarcze tak jak w zprzodu
To trzeba przełożyć tylny zawias z PGT (i mogą być problemy np siła hamowania za duża z tyłu... jak ktoś za to sie bierze to niech liczy się z problemami.... ) Jak ktoś nie robi tjunu silnika na 120+KM to bym olał tarcze z tyłu.... Koszt tego może przekroczyć 1000plnów...
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
henias75 |
#150595 Wysłany:
28 Lip 2008, 17:08; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: torun Rejestracja: 27 Wrz 2007, Posty: 642
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#150598 Wysłany:
28 Lip 2008, 17:16; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
henias75 napisał(a): Shocked racja a na kasie nie spie Mr. Green dam spokoj dzieki W przypadku PII 1.2 8V to po pierwsze z przodu trzeba dać 257, a tylną belkę, przewody hamulcowe, linkę recznego przełożyć z hgty... i będą jaja z siłą hamowania z tyłu [ Dodano: 28 Lip 2008 17:16 ]henias75 napisał(a): Shocked racja a na kasie nie spie Mr. Green dam spokoj dzieki
Ten 1000pln co podałem to koszt samych części  (zakładam, że czytelnik tego tematu zrobi to sam  :>:>:> )
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
jaskul |
#150600 Wysłany:
28 Lip 2008, 17:22; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Kwidzyn Rejestracja: 17 Lut 2008, Posty: 693
|
|
Góra |
|
 |
henias75 |
#150601 Wysłany:
28 Lip 2008, 17:24; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: torun Rejestracja: 27 Wrz 2007, Posty: 642
|
ipIV napisał(a): W przypadku PII 1.2 8V to po pierwsze z przodu trzeba dać 257, a tylną belkę, przewody hamulcowe, linkę recznego przełożyć z hgty... i będą jaja z siłą hamowania z tyłu musze poszukac na szrodach hgt z Anglii calej belki.Ostatno  widzialem  Anglika>zobacze czy jeszcze stoi hi hi [ Dodano: 28 Lip 2008 16:24 ]jaskul napisał(a): aha czyli ze zeby malowac zaciski i bebny to trza miec jeszcze wyzsza szkole puntoswira ukonczona qwa a myslalem ze bedzie latwiej
 szkole puntoswira ukonczona 
_________________ DEMON PRĘDKOŚCI
http://www.drivetosail.nl/80/production-huzar-21/ mazda 323f 2.0 tdci Nowy członek rodziny
|
|
Góra |
|
 |
jaskul |
#150605 Wysłany:
28 Lip 2008, 17:31; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Kwidzyn Rejestracja: 17 Lut 2008, Posty: 693
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#150606 Wysłany:
28 Lip 2008, 17:32; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
jaskul napisał(a): czyli ze zeby malowac zaciski i bebny to trza miec jeszcze wyzsza szkole puntoswira ukonczona
Malowanie malowaniem.... wiertarka + szczota druciana + benzyna + farba  Uparty nawet nie musi zdejmować zacisku, tylko zamaskować to co nie ma być pomalowane.... Tylko uważać, żeby przy okazji połowy auta nie pomalować 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
henias75 |
#150608 Wysłany:
28 Lip 2008, 17:33; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: torun Rejestracja: 27 Wrz 2007, Posty: 642
|
|
Góra |
|
 |
jaskul |
#150609 Wysłany:
28 Lip 2008, 17:35; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Kwidzyn Rejestracja: 17 Lut 2008, Posty: 693
|
|
Góra |
|
 |
henias75 |
#150610 Wysłany:
28 Lip 2008, 17:36; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: torun Rejestracja: 27 Wrz 2007, Posty: 642
|
|
Góra |
|
 |
jaskul |
#150611 Wysłany:
28 Lip 2008, 17:37; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Kwidzyn Rejestracja: 17 Lut 2008, Posty: 693
|
|
Góra |
|
 |
henias75 |
#150613 Wysłany:
28 Lip 2008, 17:39; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: torun Rejestracja: 27 Wrz 2007, Posty: 642
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#150684 Wysłany:
28 Lip 2008, 19:38; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
ipIV: W punto I tarcze 257 były tylko przy ABS oraz niezależnie od tego systemu w TD no i GT oczywiście. Założenie tarcz z tyłu nie wymaga przeróbki zawieszenia
jaskul: poszukaj, bo na forum jest parę opisanych punto I z przerabianymi hamulcami, nawet kilka z tarczami z tyłu np to http://fiatpunto.com.pl/topic1561.html
Co do malowania to tak jak ipIV pisze, nawet zacisków ani bębnów nie trzeba zdejmować (ja tak właśnie robiłem), benzyn też nie stosowałem ale można, tylko trzeba dobrze zakryć tarczę i nadkole. Lakier do zacisków ok. 30zł kosztuje.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
jaskul |
#150793 Wysłany:
28 Lip 2008, 21:50; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Kwidzyn Rejestracja: 17 Lut 2008, Posty: 693
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#150814 Wysłany:
28 Lip 2008, 22:34; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
STax napisał(a): ipIV: W punto I tarcze 257 były tylko przy ABS oraz niezależnie od tego systemu w TD no i GT oczywiście. Założenie tarcz z tyłu nie wymaga przeróbki zawieszenia jaskul: poszukaj, bo na forum jest parę opisanych punto I z przerabianymi hamulcami, nawet kilka z tarczami z tyłu np to http://fiatpunto.com.pl/topic1561.htmlCo do malowania to tak jak ipIV pisze, nawet zacisków ani bębnów nie trzeba zdejmować (ja tak właśnie robiłem), benzyn też nie stosowałem ale można, tylko trzeba dobrze zakryć tarczę i nadkole. Lakier do zacisków ok. 30zł kosztuje.
Dobrze wiedzieć  Nie jestem tak obeznany w mk1
W mk2 tarcze 257 były montowane niezależnie od absu... np punto Limeta ma 240 i ma ABS 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#150821 Wysłany:
28 Lip 2008, 22:47; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
|
Góra |
|
 |
mrider |
#150900 Wysłany:
29 Lip 2008, 01:19; Temat postu: |
|
|
STax napisał(a): ipIV: W punto I tarcze 257 były tylko przy ABS oraz niezależnie od tego systemu w TD no i GT oczywiście. Założenie tarcz z tyłu nie wymaga przeróbki zawieszenia jaskul: poszukaj, bo na forum jest parę opisanych punto I z przerabianymi hamulcami, nawet kilka z tarczami z tyłu np to http://fiatpunto.com.pl/topic1561.htmlCo do malowania to tak jak ipIV pisze, nawet zacisków ani bębnów nie trzeba zdejmować (ja tak właśnie robiłem), benzyn też nie stosowałem ale można, tylko trzeba dobrze zakryć tarczę i nadkole. Lakier do zacisków ok. 30zł kosztuje.
Warto zaznaczyć że GT ma tarcze wentylowane więc zaciski też trzeba wymienić. Przy zakładaniu tarcz do tyłu warto właśnie do przodu założyć heble od GT aby zrównoważyć balans hamulców.
Szukam bezskutecznie kogoś kto ma kropka z ABS i wymienił heble na te z GT. Przymierzam się do takiego zabiegu i nie wiem czy po całym przeszczepie ABS będzie działał, gdyż czujniki tylne są na bank inne, a nie mam po prostu tyle czasu aby później reanimować ABS.
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 22 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|