|
Obecny czas: 18 Cze 2025, 12:58
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
alek |
#92871 Wysłany:
17 Lut 2008, 17:27; Temat postu: PUNTO HGT CZY JTD ??? |
|
 |
Forumowicz |
Rejestracja: 17 Lut 2008, Posty: 2
|
Witam,jestem nowy na forum i na poczatku chcialem sie przywitac z Wami  otoz mam pytanie.Jestem prawie w 100% przekonany do zakupu punto II jednak dalej wacham sie pomiedzy tymi dwoma wersjami a mianowicie HGT i JTD.Za HGT przemawia moc silnika i wyglad natoiast JTD pewnie bedzie tanszy w eksploatacji.Myslalem nad HGT na gazie jednak wiem ze moze to nie byc najlepszy pomysl.Bardzo prosze Was o opinie bo jade za tydzien na gielde do Monachium i chcialbym sie troche dowiedziec ktory bedzie lepszy.Zalezy mi aby autko mialo troche mocy ale z drugiej strony boje sie ze HGT moze bardzo duzo palic.Pozdrawiam wszystkich i prosze o wypowiedzenie sie w temacie  Pozdrawiam!
|
|
Góra |
|
 |
|
|
buladag |
#93033 Wysłany:
17 Lut 2008, 20:22; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
ja wybrałbym hgt, co do spalania to chyba nie jest ono jakieś kosmiczne, ale w tej kwestii najlepiej niech wypowiedzą się praktycy, czyli właściciele 
_________________ Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html
|
|
Góra |
|
 |
Nicks0n |
#93046 Wysłany:
17 Lut 2008, 20:35; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Gdańsk Rejestracja: 24 Sie 2007, Posty: 474
|
HGT na gazie to kalectwo  Uważam, że powinno się kupować taki samochód, który jesteśmy w stanie utrzymać, a nie pchać się w topowy model marki i kaleczyć go LPG  Poczytaj topicki właścicieli HGTek, np pilachgt czy Zoltar - jeden chwali, drugi uważa, że to g**no.
Jesienią też planuję zmienić swoje PII na identyczne HGT, lub JTD, z tym, że przy HGT będę miał niemałe wydatki, a JTD jest trochę za mało dynamiczne 
_________________ www.nikodemczaja.pl
|
|
Góra |
|
 |
alek |
#93077 Wysłany:
17 Lut 2008, 21:24; Temat postu: |
|
 |
Forumowicz |
Rejestracja: 17 Lut 2008, Posty: 2
|
Nicks0n napisał(a): Jesienią też planuję zmienić swoje PII na identyczne HGT, lub JTD, z tym, że przy HGT będę miał niemałe wydatki, a JTD jest trochę za mało dynamiczne 
No wlasnie mam ten sam problem bo JTD wydaje mi sie troszke za malo dynamiczne.A czy orientuje sie ktos jakie jest RZECZYWISTE spalanie benzyny w HGT glownie chodzi o miasto..
|
|
Góra |
|
 |
Nicks0n |
#93087 Wysłany:
17 Lut 2008, 21:42; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Gdańsk Rejestracja: 24 Sie 2007, Posty: 474
|
z tego co pamiętam to ok 11l przy spokojnej jeździe i ok 14l przy mniej spokojnej 
_________________ www.nikodemczaja.pl
|
|
Góra |
|
 |
Mihu |
#95375 Wysłany:
22 Lut 2008, 11:26; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Sosnowiec Rejestracja: 13 Maj 2007, Posty: 126
|
HGT oczywiście , i żadnego gazowania . Średnie spalanie w mieście w granicach od 8,5 litra w górę , Trasa od 7 w górę . Autko ma parę mankamentów typowo fiatowych . A co do specyficznych to wariator faz rozrządu , ale jak ktoś dba o poziom oleju to będzie git . Autko sprawia świetną frajdę z jazdy !!!
_________________ Brava 1.6 SX
Punto HGT
Bravo HGT
Seicento 900sx> Alfa Romeo SW 1.9 JTD 16v
Trabant601S
Trabant 1.1 Universal
Suzuki GSX-F 750
it must be a passion ...................
|
|
Góra |
|
 |
neiroth |
#95412 Wysłany:
22 Lut 2008, 14:01; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 09 Paź 2007, Posty: 111
|
a jaki moment obrotowy ma HGT?
_________________ 1.9JTD
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#95430 Wysłany:
22 Lut 2008, 14:40; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
Cytuj: a jaki moment obrotowy ma HGT?
166Nm bodajże przy 4000 czy 5000 rpm - tak pi*drzwi :p [ Dodano: 22 Lut 2008 13:40 ]ok prostuję 160Nm @ 4300rpm, 130KM @ 6500rpm
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
neiroth |
#95438 Wysłany:
22 Lut 2008, 14:52; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 09 Paź 2007, Posty: 111
|
Noto nie wiem czy bardziej sie nie oplaca JTD z chipem wtedy mozemy otrzymac bezpiecznie kolo 100km i prawie 250Nm. A diselek bedzie napewno trwalszy i chyba bardziej dynamiczny a napewno porownywalny:)
_________________ 1.9JTD
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#95441 Wysłany:
22 Lut 2008, 15:04; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
neiroth napisał(a): a napewno porownywalny:)
Taaaak... przy tej dłuuuuuugiej skrzyni? i przy tak wąskim zakresie obrotów 0 frajdy :] JTD nie zrobi 8,6sek do 100, ani nie poleci 210-220.
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
Thomas |
#95442 Wysłany:
22 Lut 2008, 15:06; Temat postu: |
|
 |
Monkey Mod |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
 |
sadoo |
#95444 Wysłany:
22 Lut 2008, 15:16; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Jelenia G. Rejestracja: 08 Mar 2007, Posty: 3135
|
a jak by kupic wersje JTD 100KM i chipsowac ja na 120 to mysle ze przyspieszenie spadnie ponizej 9 sek do setki a spalanie przy ostrej jezdzie to bedzie 7-8 litrów ropy a nie 12-14 benzyny
a z drugiej strony ile razy sie korzysta z tego ze leci sie pow 200 i przyspiesza ponizej 9 do setki?? to tez trzeba wziac pod uwage.
|
|
Góra |
|
 |
neiroth |
#95512 Wysłany:
22 Lut 2008, 18:28; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 09 Paź 2007, Posty: 111
|
Dokladnie. Tutaj proporcja osiagi - ekonomika zdecydowanie na korzysc JTD. A poza tym te 100nm wiecej mysle ze robi swoje i przy predkosci ponad 130-140 lepszy ciag mialby jednak turbodisel. A do czestej zmiany biegow mozna sie przyzwyczaic
_________________ 1.9JTD
|
|
Góra |
|
 |
puncinio |
#104078 Wysłany:
17 Mar 2008, 15:48; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 28 Mar 2007, Posty: 9
|
U mnie spalanie równo 10 po Wawie. Poniżej nie udało mi się zejść.
|
|
Góra |
|
 |
E.T. |
#104121 Wysłany:
17 Mar 2008, 17:36; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 21 Paź 2007, Posty: 965
|
sadoo napisał(a): a z drugiej strony ile razy sie korzysta z tego ze leci sie pow 200 i przyspiesza ponizej 9 do setki??
z pierwszego praktycznie nie, ale z przyspieszenia często! 
_________________ Tomaszowe, żółte Punto!
Pwr 138,7 KM @ 6319,0 rpm Tq 169,8 Nm @ 4826,0 rpm
|
|
Góra |
|
 |
Mihu |
#104780 Wysłany:
19 Mar 2008, 17:49; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Sosnowiec Rejestracja: 13 Maj 2007, Posty: 126
|
Hgt trzeba być pewnym  Jak sie ma rozkminę to lepiej kupić to drugie 
_________________ Brava 1.6 SX
Punto HGT
Bravo HGT
Seicento 900sx> Alfa Romeo SW 1.9 JTD 16v
Trabant601S
Trabant 1.1 Universal
Suzuki GSX-F 750
it must be a passion ...................
|
|
Góra |
|
 |
barturismo |
#112599 Wysłany:
07 Kwi 2008, 09:59; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 07 Kwi 2008, Posty: 5
|
Mihu napisał(a): HGT oczywiście , i żadnego gazowania . Średnie spalanie w mieście w granicach od 8,5 litra w górę , Trasa od 7 w górę . Autko ma parę mankamentów typowo fiatowych . A co do specyficznych to wariator faz rozrządu , ale jak ktoś dba o poziom oleju to będzie git . Autko sprawia świetną frajdę z jazdy !!!
dlaczego żadnego gazowania ?? jeżeli ktoś ma wątpliwości czy hgt +gaz czy jtd - to od razu mówię HGT !
podchodziłem do tego tematu kilka razy i ze względów ekonomicznych (ale też nie do końca) padło na HGT  - absurd ?
To co zaoszczędzisz na stacji benzynowej wydasz z górką przy remoncie JTD - a nie łudźcie się że ktoś sprzeda jtd w dobrym stanie...
jeżdżę już rok na gazie i NIC się nie dzieje - zmieniam olej co 5k km fabryczne parametry 10w40, w mieście spalanie przy naprawdę wieśniackiej jeździe  (największa frajda) nie przekroczyło 13l gazu. I TU UWAGA ! gazu pali jota w jotę tyle co benzyny a niestety....  :
jest dużo elastyczniejszy niż na benzynie i ciągnie do samego odcięcia....
jtd zamiata po hgt, wszędzie i zawsze.
jezeli ktos szuka ekonomicznego auta to polecam 1.2 8v - 6l benzyny po miescie.
jezeli ktoś chce mieć diesla o parametrach HGT musi dodać do zakupu jakieś 10k pln - i miec dobry warsztat - ktory nie schrzani przeróbki.
jeżeli dzisiaj stałbym znowu przed takim wyborem - bez wahania zrobiłbym tak samo.
|
|
Góra |
|
 |
szymlorek |
#112647 Wysłany:
07 Kwi 2008, 13:05; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 16 Sie 2007, Posty: 128
|
barturismo napisał(a): nie łudźcie się że ktoś sprzeda jtd w dobrym stanie...
A to niby czemu? Ja w moje jtd w pół roku wsadziłem prawie 5 k pln na co mam rachuneczki co więcej niedługo zamierzam sprzedać i nie licząc drobnych bolączek które zostały jeszcze do dokończenia śmiałomoge powiedzieć że stan jaki prezentuje jest conajmniej dobry, więc nie uogólniaj bo równie dobrze mozna napisać że HGT nikt nie sprzeda w dobrym stanie...
A jeżeli uważasz że do wciągnięcia na trasie HGty trzeba 10k pln to nie mamy o czym więcej rozmawiać, uświadomie Cie że do tego wystarczy nowego markowego sprzęgła , przegubów i virusa na Ca 115 koni  całość za kwote mniejszą niż 3k pln
Co więcej nie pisze tego jako zapatrzony na diesle maniak bo sam chce zmienić auto właśnie na szybkiego kompakta w benzynie.
Pozdrawiam.
Ostatnio edytowany przez szymlorek, 07 Kwi 2008, 13:07, edytowano w sumie 1 raz
|
|
Góra |
|
 |
E.T. |
#112649 Wysłany:
07 Kwi 2008, 13:06; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 21 Paź 2007, Posty: 965
|
barturismo napisał(a): przy naprawdę wieśniackiej jeździe
co masz na myśli?! :o
_________________ Tomaszowe, żółte Punto!
Pwr 138,7 KM @ 6319,0 rpm Tq 169,8 Nm @ 4826,0 rpm
|
|
Góra |
|
 |
Przemas |
#112654 Wysłany:
07 Kwi 2008, 13:38; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 23 Mar 2008, Posty: 90
|
Zapewne ciskanie do oporu od świateł do świateł i pisk na każdym skrzyżowaniu. To uważam za wieś
@temat
równanie jest proste
niskie koszty = jtd
maksymalna zabawa = hgt
_________________
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#112664 Wysłany:
07 Kwi 2008, 14:28; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
Jeszcze odnośnie gazu taki mi przyszło na myśl - w sumie w HGT jest zwykłe 1.8, więc z gazem (dobrze dobranym i zamontowanym) jakichś specjalnych problemów być nie powinno, w końcu to nie P mkI GT, ani turbo tu nie ma ani nic...
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
PshemoHGT |
#112677 Wysłany:
07 Kwi 2008, 14:57; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: Niepołomice Rejestracja: 30 Sty 2008, Posty: 96
|
|
Góra |
|
 |
barturismo |
#113137 Wysłany:
08 Kwi 2008, 10:42; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 07 Kwi 2008, Posty: 5
|
E.T. napisał(a): barturismo napisał(a): przy naprawdę wieśniackiej jeździe co masz na myśli?! :o Przemas napisał(a): Zapewne ciskanie do oporu od świateł do świateł i pisk na każdym skrzyżowaniu. To uważam za wieś  @temat równanie jest proste niskie koszty = jtd maksymalna zabawa = hgt ło to to Przemas  ino może już bez pisku [ Dodano: 08 Kwi 2008 10:37 ]szymlorek napisał(a): barturismo napisał(a): nie łudźcie się że ktoś sprzeda jtd w dobrym stanie... A to niby czemu? Ja w moje jtd w pół roku wsadziłem prawie 5 k pln na co mam rachuneczki co więcej niedługo zamierzam sprzedać i nie licząc drobnych bolączek które zostały jeszcze do dokończenia śmiałomoge powiedzieć że stan jaki prezentuje jest conajmniej dobry, więc nie uogólniaj bo równie dobrze mozna napisać że HGT nikt nie sprzeda w dobrym stanie... A jeżeli uważasz że do wciągnięcia na trasie HGty trzeba 10k pln to nie mamy o czym więcej rozmawiać, uświadomie Cie że do tego wystarczy nowego markowego sprzęgła , przegubów i virusa na Ca 115 koni  całość za kwote mniejszą niż 3k pln  Co więcej nie pisze tego jako zapatrzony na diesle maniak bo sam chce zmienić auto właśnie na szybkiego kompakta w benzynie. Pozdrawiam. Jesteś prawdopodobnie jedynym uczciwym na tym globie, A tak serio to fakt, może przesadziłem z tymi wydatkami za JTD-HGT ale nie dużo - bo chcąc się tak bawić dieslem jak HGTką to musisz oprócz tego co wymieniłeś zmienić turbinę i IC - ale nawet jak to zrobisz nie pożyłujesz sobie zbyt długo seryjnego diesla... W dieslu masz fajny moment i dół, ale tam gdzie w benzynie zaczyna sie zabawa dizelek sie kończy. Wiem o czym mówie bo jażdże często stilo multijet 140KM i na trasie - musze przyznać piękna sprawa zero stresu ale do zabawy... nie tędy droga Poza tym porównaj koszty remontu JTD i HGT  I jeżeli faktycznie za 3k pln jesteś w stanie zmodyfikować tak auto jak opisałeś to niewykluczone że niedługo się do Ciebie zgłoszę Pozdrawiam. [ Dodano: 08 Kwi 2008 10:42 ]PshemoHGT napisał(a):
Byłbym zobowiązany gdybyś poprowadził temat dalej - sam o supersprincie myślę i jestem przeciekawy wyniku 
|
|
Góra |
|
 |
neiroth |
#113418 Wysłany:
08 Kwi 2008, 23:25; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 09 Paź 2007, Posty: 111
|
Wszystko ciekawe co mowicie ale wezcie pod uwage ze disle caly czas sie rozwijaja i coraz czesciej pojawiaja sie w sporcie samochodowym zajmujac czolowe pozycje. Ja mam JTD i fakt musialem w niego troche wlozyc na poczatku ale tylko w czesci eksploatacyjne, zadnych problemow z napedem nie bylo. HGT moze i daje wieksza frajde ale napewno nie na stacji paliw;)
Swoja droga o jakiej my frajdzie mowimy, frajda sie pewnie zaczyna powyzej 400 koni;)
_________________ 1.9JTD
|
|
Góra |
|
 |
szymlorek |
#113428 Wysłany:
08 Kwi 2008, 23:37; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 16 Sie 2007, Posty: 128
|
barturismo napisał(a): Jesteś prawdopodobnie jedynym uczciwym na tym globie Ja wierze że jest cała masa uczciwych ludzi na świecie  barturismo napisał(a): może przesadziłem z tymi wydatkami za JTD-HGT Akurat z wydatkami JTD nie przesadziłeś, ten model jest stosunkowo drogi w utrzymaniu jak chodzby przepływka bosch 350pln / wydech ori 780pln / czy sprzęgło sachs 750pln / To wszystko powoduje ze naprawde trzeba sobie przeliczyć czy jezdzi siena tyle duzo zeby oplacalo sie kupic akurat to auto z dieslem pod maską bo spalanie w nim jest najmniejszym zmartwieniem, lub kupic auto po wymianie tych elementow bo sa chyba jednymi z najdrozszych czesci eksploatacyjnych w tym aucie. barturismo napisał(a): musisz oprócz tego co wymieniłeś zmienić turbinę i IC - ale nawet jak to zrobisz nie pożyłujesz sobie zbyt długo seryjnego diesla...
W silniku JTD 80 nie ma intercoolera!  z przodu jest chłodnica a po prawej to nie RMIC tylko chłodnica układu klimatyzacji ! Więc wypadałoby go conajwyżej zamontować a nie wymieniać ale nie jest to niezbędne
Soft o którym mówiłem jest totalnie bezpieczny i na silniku utrzymanym w dobym stanie może pracować naprawde długo i bezawaryjnie oczywiscie przy zwiększonej dbałości o dobrej klasy oleje i filtry
A że diesel do sportu się nie nadaje to absolutna prawda, myślałem jednak że rozmawiamy o aucie do zabawy na ulice bo umówmy się ze do rajdów jest jednak kilka ciekawszych aut w tym segmencie cenowym niż HGT 
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|