Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Ściąganie auta na lewo
http://fiatpunto.com.pl/topic1279-100.html
Strona 5 z 5

Autor:  lakikwap [ 02 Mar 2010, 18:56 ]
Temat postu: 

hej, a jeździłeś na ltenich i zimowych oponach? chodzi mi oto czy na letnich i zimowych tak samo? Ja jak kupiłem auto to miałem podobnie, po zmianie na letnie gumy wszystko ustąpiło. Teraz znów założyłem te zimówki odrazu auto ściąga.

Autor:  nissanek_3 [ 02 Mar 2010, 21:28 ]
Temat postu: 

układ kierowniczy jest tak skonstruowany ,że aby skręcic w lewo lub prawo trzeba w odpowiednią stronę skręcic kierownice,jesli puścimy ją to automatycznie powinna wrócic do położenia jazdy na wprost bez uzycia siły rąk-tak działa prawidłowo układ kierowniczy.Jesli uklad zachowuje się inaczej to b dzie to jakas wada bądz usterka.Faktme jest ż e na pochyłej dziurawej drodze gdzie srodek jezdni jest wyżej niz pobocze zdarza się że auto może delikatnie samoczynnie zmieniac kierunek jazdy gdy nie będziemy trzymac kierownicy.

Autor:  Chicane [ 02 Mar 2010, 21:30 ]
Temat postu: 

mój ani na letnich ani na zimowych nie ściąga,jedzie prosto

Autor:  jurekl [ 27 Wrz 2010, 20:30 ]
Temat postu: 

Witam.
Podobnie jak inni użytkownicy mam problemy z znoszeniem samochodu podczas jazdy na wprost. Usterka ta występuje od nowości, a ponieważ za dwa miesiące koniec gwarancji postanowiłem jeszcze "powalczyć" z ASO.
Ściąganie w lewo było zgłaszane kilkukrotnie w różnych ASO. Za każdym razem twierdzili, że albo już będzie dobrze (tylko drobna korekta zbieżności) albo może opony( po zmianie z letnich na zimowe) a moje GP cały czas lekko znosi w lewo. Dodam jeszcze, że kierownicę mam dobrze ustawioną na wprost a znoszenie jest widoczne na równej prostej nawierzchni, dobrze widoczne np na autostradzie a mniej w miejskich koleinach.
Ostatnie moje podejście w ASO 08.09.10 znowu podobny tekst (korekta zbieżności) ale otrzymałem wydruk z zbieżności. zdjęcie poniżej.
Image
Dodatkowo zamieniono lewe przednie koło z prawym???, podobno było bardziej zużyte. Samochód dalej ściąga w lewo z tym, że w tej chwili jest to bardziej widoczne podczas przyspieszania.
Moje pytanie: Czy komukolwiek udało się rozwiązać jednoznacznie problem ściągania - jaka przyczyna i co zostało wymienione oraz do osób które potrafią odczytać wyniki pomiarów mojej geometrii (wg mnie różnią się znacznie od tych podawanych w e-learn )

Autor:  lukanio87 [ 29 Maj 2011, 02:35 ]
Temat postu: 

Panowie, mnie również lekko ściąga na prawą stronę i kierkę też mam o kilka stopni przekręconą w prawo, zdarza się też, że ruszając z miejsca kierownica gwałtownie ucieka mi również na prawo, poza tym przy prędkościach powyżej ok 100-110 km/h samochód zaczyna drgać. Jestem po wymianie sprężyn, końcówek i pełnej geometrii. Czy to może być wina źle wyważonych felg?? I czy ewentualna wymiana łączników stabilizatora coś tu da??

Autor:  gatoadra [ 20 Sie 2012, 12:59 ]
Temat postu:  Re: Ściąganie auta na lewo

Zamieńcie drążki kierownicze prawy z lewym :D
Taki żarcik...
U mnie ustało po opuszczeniu przednich sanek. Ktos tez kiedys pisal, że przekladnie byly walniete.

Autor:  Adamus91 [ 25 Lut 2015, 23:01 ]
Temat postu:  Re: Ściąganie auta na lewo

Czy na tyle też ustawia się geometrie tak aby koła identycznie wystawały lub chowały sie w nadkolu?

Bo tak to wygląda na dzień dzisiejszy. Za miare posłużył mój patykowy palec.
Dotykałem palcem opony i widac jak sa schowane poszczególne. Na tyle są dystanse. Az tak mam posrane ustawienie. Dadatkowo sciąga w prawo.

Prawy przód:
Image

Prawy tył:
Image

Lewy przód:
Image

Lewy tył:
Image

Autor:  misci [ 26 Lut 2015, 14:45 ]
Temat postu:  Re: Ściąganie auta na lewo

Hmm. Przy ściąganiu auta, w którym geometria jest ok i opony ok należałoby wziąć pod uwagę charakterystykę sprężyn. Jeśli sprężyna z jednej strony jest mocniejsza niż z drugiej to naciski lewego i prawego koła mogą się różnić, a to doprowadzi do ustalenia się kierunku neutralnego z punktu widzenia zawieszenia, odchylonego od osi wzdłużnej auta. Silniejsza sprężyna z prawej strony będzie powodować wypychanie prawego koła do przodu (z uwagi na kąt wyprzedzenia zwrotnicy) i auto zacznie skręcać w lewo i na odwrót.

Autor:  Adamus91 [ 26 Lut 2015, 22:31 ]
Temat postu:  Re: Ściąganie auta na lewo

Sprężyny sa takie jak były w pakiecie Esseesse, czewrone, by Abarth

Autor:  misci [ 26 Lut 2015, 23:18 ]
Temat postu:  Re: Ściąganie auta na lewo

Kolor sprężyn to jedno, a siła przy danym ugięciu to drugie. Aby potwierdzić lub wykluczyć wpływ sprężyn można by pokusić się o przełożenie na próbę kolumn z lewej strony na prawą. Nie rozgryzałem jeszcze zawieszenia w Puncie bo krótko go mam, ale w Seicento mogłem przekładać kolumny.
P. S. Przy demontażu kolumn leci geometria - głównie kąt pochylenia koła.

Autor:  Adamus91 [ 15 Mar 2016, 01:42 ]
Temat postu:  Re: Ściąganie auta na lewo

Odgrzewam.
, auto sciąga w prawo jak cholera. Sprawdziłem koła na tyle i zauważyłem:

Odległość od karoserii do opony po str kier na 3 palce po str pasażera 2 palce.

Czy to krzywa belka, czop ? jak patrzeć od góry na auto to koła mam na tyle \ | , ale nie tak bardzo :)

Autor:  misci [ 15 Mar 2016, 16:52 ]
Temat postu:  Re: Ściąganie auta na lewo

Cytuj:
Odległość od karoserii do opony po str kier na 3 palce po str pasażera 2 palce.


Punto podobno tak ma. Opisywali to koledzy, którzy kombinowali z felgami.

Na początku zamień miejscami koła przednie (lub wymień na inne) choćby na próbę (jak masz opony kierunkowe).

Możesz też sprawdzić całą geometrię w niektórych serwisach. Maszyna pokaże czy auto jest proste.

Autor:  Adamus91 [ 05 Kwi 2016, 22:31 ]
Temat postu:  Re: Ściąganie auta na lewo

Kupione nowe wahacze, końcówki drążków, stabilizatory i górne poduszki mocowania amorów. Jak zrobie dam znac czy pomogło.

Ostatecznie pozostaje belka tył i tuleje

Autor:  brum [ 20 Cze 2016, 15:39 ]
Temat postu:  Re: Ściąganie auta na lewo

Witam widzę że to wada tego modelu a moim zdaniem winne jest wspomaganie!!
Mój też ściąga w lewo tylko czasami ale tak aż lekko skręca kierownicę w lewo sam po zatrzymaniu wyprostowaniu kół zgaszeniu i odczekaniu chwilki problem znika i jedzie prosto??
Zauważyłem że częściej to się dzieje w wilgotne dni jak jest sucho upał jest ok.
Nie dzieje się to gdy jeżdżę na włączonym CITY??
Dodam że opony zbieżność jest ok w przeciwnym razie ciągnął by cały czas a nie tylko czasem w deszcz.
W momencie zaistnienia problemu kierownica w lewo chodzi bardzo lekko natomiast w prawo czuć opór??
Jeśli kropka nie wygaszę to ściąganie trwa cały czas nie ważne przejechane kilometry już przetestowałem!!
Zauważyłem że problem pojawia się częściej jak auto zostawię na skręconych kołach i tak go odpalę??
Miał ktoś coś takiego? Ktoś usunął ten problem??

Autor:  misci [ 21 Cze 2016, 13:39 ]
Temat postu:  Re: Ściąganie auta na lewo

Cytuj:
to wada tego modelu


Uff. Dobrze, że mój to wyjątek i jedzie prosto bez łaski. Ściąganie auta to opony, geometra nadwozia, stan zawieszenia.

Autor:  KUBAS_95 [ 02 Lis 2018, 22:20 ]
Temat postu:  Re: Ściąganie auta na lewo

Witam. Mam problem jak wyżej - zbieżność ustawiona, luzów nie ma w zawieszeniu, kierownica ustawiona idealnie na wprost. Auto na zimówkach ściąga w prawo. I to nie tak że kiera jest prosto a auto skręca, nie. Wygląda to tak, że aby jechał prosto trzeba korygować, bo ja puszczam kierownicę to przechyla się ona w prawo i całe auto zasuwa w prawo. Nie wiem co mam robić ... Wózek ma przejechane niecałe 100 000km, mam go od nowości więc żaden dzwon nie wchodzi w grę.

Udało się komuś rozwiązać problem?

Autor:  misci [ 03 Lis 2018, 22:23 ]
Temat postu:  Re: Ściąganie auta na lewo

Skoro na letnich nie ściąga to wina jest po stronie opon. U mnie też tak jest. Na starych zimówkach (obecnie do wyrzucenia) jedzie prościutko, a na nówkach letnich ściągał nieco w prawo. Czasem wystarczy przełożyć koła z lewej strony na prawą. (Przy kierunkowych gumach trzeba interwencji gumiarza). Niektóre wyważarki mają test drogowy. Może to pomogłoby właściwie dobrać pozycję danego koła w aucie.

Autor:  KUBAS_95 [ 04 Lis 2018, 10:25 ]
Temat postu:  Re: Ściąganie auta na lewo

Zamieniliśmy opony na felgach i to ewidentnie wina opon. Nokiany WR D4 na których ciągnie mają za sobą 3 sezony i około 30 000km przebiegu. We wtorek wymieniam wszystkie 4 opony bo poza tym że ściąga to mimo 6.5mm bieżnika auto jest bardzo niesabilne na mokrej nawierzchni i opony dudnią jak wściekłe. W Oplu rodziców na takich samych oponach jest cicho i auto nie ucieka na mokrej nawierzchni.

Autor:  etkth [ 29 Wrz 2019, 23:06 ]
Temat postu:  Re:

Tomo napisał(a):
Muszę Wam powiedzieć, że też mam ten problem. Auto ściąga w prawo i ASO jest bezradne. W tym tygodniu mam do nich z tym jechać już 3-ci raz :evil: Tym razem chcieli żebym przywiózł letnie koła bo twierdzą, że to może być wina opon. Ja wiem, że jest inaczej bo opony zimowe są nowe a na letnich było to samo. Zbieżność była ustawiona idealnie, kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy (lub coś w tym stylu) również. Powiedzieli, że do zawieszenia nie mogą się przyczepić i technicznie wszystko gra. Nawet próbowali robić roszadę opon na osiach ale nadal ściąga. Zobaczymy co powiedzą jak zobaczą, że na letnich też jest to samo.... :evil:


To samo. Moje auto ściąga mocno w prawo po przekroczeniu szybkości 130 km/h Na autostradzie jest to bardzo męczące. Czasem po zmianie opon na zimowe jest trochę lepiej. Do szybkości 100 km/h można bezpiecznie puścić kierownicę i samochód nie skręca. Nic nie rozumiem. Po awarii układu kierowniczego była ustawiona zbieżność itp. Podobno wszystko zostało dobrze wykonane. Mój "kropek" ma dobry silnik, 6 biegów i stała duża szybkość nie męczy go. Mógłbym jechać 150 -160 km/h bez żadnego problemu, ale się boję przy tym ściąganiu.

Strona 5 z 5 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/