Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Lżejszy skręt w jedną stronę
http://fiatpunto.com.pl/topic5323.html
Strona 1 z 1

Autor:  september [ 05 Sty 2008, 17:13 ]
Temat postu:  Lżejszy skręt w jedną stronę

Mam takie wrażenie, że w lewo lżej mi się skręca. Po skręcie w lewo kierownica nie odbija też tak mocno jak podczas skrętu w prawo. Byłem w serwisie, bo trochę mi też ściągało w lewo - zrobili mi zbieżność. I niby już tak nie ściąga a kierownica nie pracuje równomiernie i tak jakoś dziwnie się kieruje. Co to może być?

Autor:  Aveo [ 05 Sty 2008, 18:09 ]
Temat postu: 

Sprawdź ciśnienie w oponach.

Autor:  pajaczek [ 05 Sty 2008, 20:04 ]
Temat postu: 

Może zaciera się łożysko górne amortyzatora.

Autor:  september [ 17 Sty 2008, 20:35 ]
Temat postu: 

W serwisie sprawdzili geometrię. Mam 1 stopień różnicy w kącie wyprzedzenia osi sworznia zwrotnicy, ale to podobno mieści się w tolerancji. Choroba, chyba mam strasznie czułe ręce, że coś takiego wyczułem. Cóż, trzeba będzie z tym żyć.

Autor:  jacek [ 20 Lip 2008, 14:40 ]
Temat postu:  problemy ze wspomaganiem po gwarancji niestety

Ledwo co się skończyła się gwarancja, a grat ma objawy rozregulowania wspomagania?, luźniej pracuje kierownica przy skręcie w lewo, czy można to naprawić, czy wzorem ASO wszystko do wymiany - tylko teraz to już skończyły się żarty, samochód po gwarancji i wydaje się, że trzeba mieć spore worki z waluta, żeby jeździć tym modelem niestety.

Autor:  Dzióbel [ 20 Lip 2008, 14:43 ]
Temat postu: 

to zależy ile jest po gwarancji....sądzę że powinni naprawić za free...
jeśli uważasz że fiat to grat....to sugeruję zmienić auto na skodę , golfa lub bmw :wink: one się nie psują (daję głowę)

Autor:  Adas [ 22 Lip 2008, 16:15 ]
Temat postu: 

to jest wina kolumny ze wspomaganiem. Tzn. wyregulować trzeba czujnik z centralką. Podjedź spytaj cz to może być to :)

Autor:  jacek [ 22 Lip 2008, 18:58 ]
Temat postu: 

Wróciłem z Aso, okazali się bez litości i asertywni:):):)
Byłem bez zapowiedzi i praktycznie nie zostałem przyjęty, ale wiem tyle, że raczej żadnych marzeń...juz po gwarancji i tyle... zabawa sie skończyla...za tydzień jestem zapisany znowu na potwierdzenia poprzednich badań komputerem w moim macierzystym, że tak napiszę ASO:) - tam gdzie kupowałem tę machinę (oczywiście płatne, bo te które już mam to z innego ASO). Z tego co wywnioskowałem, to należy się szykować na wydatek od 1 tyś do 4 tyś, Tak więc nie wiem, czy tam się jeszcze zjawię, chyba, że wóż się kompletnie rozsypie...
to tyle meldunku z nierównego boju z Fiatem !!!
Mam nadzieję, ze inni będą mieli nieco więcej szczęścia...Pozdrawiam

Autor:  Adas [ 22 Lip 2008, 19:34 ]
Temat postu: 

Ale miałem..Rację..?? Kolumna wspomaganie, czujnik skrętu centralka ??

Wiem, że miałem bo to i takie koszta w zaleźności od... czy tylko jedna część czy całość :D. P.s. nie rób siew balona..(za przeproszeniem), dowiedz sieco nie tak.. Na allegro są parwie ze nowe częsci taniej niz do punto2, bo małe zapotrzebowanie...Małe póki co...

Autor:  Michal_0603 [ 09 Paź 2008, 19:13 ]
Temat postu: 

Jeśli chesz wydać około 650 zł z + dojazd na sląsk to napisz na PW a skończysz problemy z wspomaganiem w swoim fiaciku :)

Autor:  drewniak19 [ 09 Paź 2008, 20:48 ]
Temat postu: 

u mnie też tak jest jak u Ciebie ;)
nie jest to zbyt pozytywne no ale wydaje mi się ze to tylko kwestia kalibracji;) bo wspomaganie działa tylko tyle że trochę słabiej w jedną stronę i chyba nawet u mnie w tą samą u Ciebie
Miałeś bitą krope? Czy to po prostu samo z siebie?

Autor:  Michal_0603 [ 11 Paź 2008, 19:51 ]
Temat postu: 

Ja miałem bitą kropkę ... ale po wypadku nie powstało to ... po jakimś czasie !!

Autor:  Kasjan [ 29 Paź 2009, 21:51 ]
Temat postu: 

U mnie to samo... minimalnie sciaga w lewo i tak lzej chodzi... w ASO stwierdzili ze to mocowanie amortyzatora z lewej strony jest winne dlatego ze, po skreceniu do oporu w prawo swobodnie mozna obrocic sprezyne z lewej strony a w druga strone jest normalnie... ceny naprawy nie znam gdyz sie nie pytalem.

Autor:  skovi [ 20 Paź 2012, 21:00 ]
Temat postu:  Re: Lżejszy skręt w jedną stronę

Macie wszyscy ten sam problem. Jest to czujnik skrętu (czujnik położenia kierownicy). W ASO za to krzyczą 1,5tyś. a gość w Rudzie śląskiej robi to za 650zł w godzinę. Ruda Śląska, ul. Stara 15 bodajże :D Objawy do lżej chodzi kierownica w jedną stronę i może się też zapalać kontrolka wspomagania, lub ściąga w jedną stronę.

ps. I to nie kwestia kalibracji - samo się nie rozkalibruje - to czujnik świruje, miałem to w PII i myślałem, że świra dostane (kalibracja z 5 razy, zbieżność z 5 razy, nawet badanie prostoty nadwozia na płycie)! Jest mój duży temat na forum.
Pozdrawiam :D

Autor:  gregor74 [ 14 Maj 2013, 19:56 ]
Temat postu:  Re: Lżejszy skręt w jedną stronę

U mnie też kierownica lżej się kręciła w jedną stronę (taki kupiłem)
Na szczęście problem polegał właśnie na kalibracji a dokładnie na kalibracji czujnika momentu , czujnik pozycji był ustawiony właściwie.
Teraz kiera chodzi tak jak powinna.
Pozdrawiam :D

Autor:  maly20202 [ 10 Mar 2014, 20:48 ]
Temat postu:  Re: Lżejszy skręt w jedną stronę

Sorki że odgrzewam kotleta ale mam pytania jak zrobić poprawnie kalibracje czujnika momentu i czujnika pozycji??
Mam kabelki i mes-a do dyspozycji, auto ściąga w prawo i też w tą stronę kierownica lżej chodzi, następne pytanie czy w warunkach domowych jestem w stanie wymienić ten czujnik skrętu ( narzędzia i zdolności posiadam)

Autor:  jawor79 [ 29 Gru 2023, 00:08 ]
Temat postu:  Re: Lżejszy skręt w jedną stronę

Michal_0603,
Mam ten sam problem. Czy jesteś jeszcze w stanie to naprawić ? Samochód kupiłem dla córki i chciałbym żeby jeździła bezpiecznie.

Autor:  pmxoo7pI [ 29 Gru 2023, 01:11 ]
Temat postu:  Re: Lżejszy skręt w jedną stronę

To prosty samochód. Tylko trzeba podejść logicznie, po kolei (auto ma być sprawne mechanicznie, zanim zaczniesz coś "kalibrować" elektronicznie).

1. Zaczynasz od podstaw: łożyska amorów (woda się dostaje) oraz sprężyny (pękają). Później reszta zawieszenia i hamulce (różnice sił hamowania, opory toczenia, Przegląd się kłania i branie wydruków z wynikami testu na rolkach).
2. Na wspomaganie ma wpływ ładowanie/zasilanie: stan alternatora i akumulatora. Główna "masa". Wtedy mogą być błędy czujnika i/lub odcinanie wspomagania po rozruchu.
3. Dopiero po tym można dotykać układu wspomagania. Zaczynając od kalibracji programem "MES" i podglądu parametrów (czy wskazania nie skaczą).
To jest prosta funkcja, więc nie wiem o co gość powyżej pytał (wpis z 2014 roku), jaki "problem" można tam mieć...
4. Jak punkty 1-3 zawiodą, to faktycznie chyba trzeba coś rozkręcać, rozbierać. Po tylu latach w internecie są materiały, tematy na forach dyskusyjnych, filmy na YouTube z wymiany czujnika itd. Poszukaj (wysiłek leży po stronie osoby z problemem).
5. Zbieżność/geometria (jedno zależy od drugiego, to nie są w 100% niezależne parametry) będzie gdzieś pomiędzy punktami 1-4, gdzie dokładnie to zależy jaki problem był. A może nie trzeba będzie robić (a jeśli już, to pamiętać, że w trakcie ustawiania "fachowiec" powinien mieć podgląd przez OBD2 na wskazania czujnika, pilnować gdzie jest 0° stopni, albo właśnie zrobić kalibrację w trakcie).

Ten model jest dawno rozpracowany. Na większość problemów jest jakaś rada, wystarczy chcieć ją znaleźć (a jak nie ma, to się zaczyna od podstaw mechanicznych).

▼▼▼ Dla nowych, komiks, uproszczona lista problemów z Grande, odnośnik, ten poniżej małym drukiem. ▼▼▼ Plus poradniki: http://fiatpunto.com.pl/forum37.html

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/