|
Obecny czas: 02 Maj 2025, 05:35
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 18 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
september |
#78269 Wysłany:
05 Sty 2008, 17:13; Temat postu: Lżejszy skręt w jedną stronę |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: ŁÓDŹ Rejestracja: 18 Lip 2007, Posty: 20
|
Mam takie wrażenie, że w lewo lżej mi się skręca. Po skręcie w lewo kierownica nie odbija też tak mocno jak podczas skrętu w prawo. Byłem w serwisie, bo trochę mi też ściągało w lewo - zrobili mi zbieżność. I niby już tak nie ściąga a kierownica nie pracuje równomiernie i tak jakoś dziwnie się kieruje. Co to może być?
|
|
Góra |
|
 |
|
|
Aveo |
#78294 Wysłany:
05 Sty 2008, 18:09; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 02 Sty 2008, Posty: 59
|
Sprawdź ciśnienie w oponach.
_________________ GP Estiva Blue&Me. 1.4/77
|
|
Góra |
|
 |
pajaczek |
#78351 Wysłany:
05 Sty 2008, 20:04; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Rejestracja: 06 Wrz 2007, Posty: 68
|
Może zaciera się łożysko górne amortyzatora.
|
|
Góra |
|
 |
september |
#82877 Wysłany:
17 Sty 2008, 20:35; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: ŁÓDŹ Rejestracja: 18 Lip 2007, Posty: 20
|
W serwisie sprawdzili geometrię. Mam 1 stopień różnicy w kącie wyprzedzenia osi sworznia zwrotnicy, ale to podobno mieści się w tolerancji. Choroba, chyba mam strasznie czułe ręce, że coś takiego wyczułem. Cóż, trzeba będzie z tym żyć.
|
|
Góra |
|
 |
jacek |
#147333 Wysłany:
20 Lip 2008, 14:40; Temat postu: problemy ze wspomaganiem po gwarancji niestety |
|
 |
Forumowicz |
Rejestracja: 04 Kwi 2007, Posty: 4
|
Ledwo co się skończyła się gwarancja, a grat ma objawy rozregulowania wspomagania?, luźniej pracuje kierownica przy skręcie w lewo, czy można to naprawić, czy wzorem ASO wszystko do wymiany - tylko teraz to już skończyły się żarty, samochód po gwarancji i wydaje się, że trzeba mieć spore worki z waluta, żeby jeździć tym modelem niestety.
|
|
Góra |
|
 |
Dzióbel |
#147334 Wysłany:
20 Lip 2008, 14:43; Temat postu: |
|
 |
Admin |
 |
Imię: Zbyszek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Chełm/Sławno/Słupsk Rejestracja: 22 Cze 2006, Posty: 3298
|
to zależy ile jest po gwarancji....sądzę że powinni naprawić za free...
jeśli uważasz że fiat to grat....to sugeruję zmienić auto na skodę , golfa lub bmw  one się nie psują (daję głowę)
_________________ Pilot RC KDS450 SV + Flymentor 3D & Tarot 450 PRO + Flymentor 3D & DJI Phantom 3
|
|
Góra |
|
 |
Adas |
#148253 Wysłany:
22 Lip 2008, 16:15; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 02 Maj 2007, Posty: 2625
|
|
Góra |
|
 |
jacek |
#148280 Wysłany:
22 Lip 2008, 18:58; Temat postu: |
|
 |
Forumowicz |
Rejestracja: 04 Kwi 2007, Posty: 4
|
Wróciłem z Aso, okazali się bez litości i asertywni:):):)
Byłem bez zapowiedzi i praktycznie nie zostałem przyjęty, ale wiem tyle, że raczej żadnych marzeń...juz po gwarancji i tyle... zabawa sie skończyla...za tydzień jestem zapisany znowu na potwierdzenia poprzednich badań komputerem w moim macierzystym, że tak napiszę ASO:) - tam gdzie kupowałem tę machinę (oczywiście płatne, bo te które już mam to z innego ASO). Z tego co wywnioskowałem, to należy się szykować na wydatek od 1 tyś do 4 tyś, Tak więc nie wiem, czy tam się jeszcze zjawię, chyba, że wóż się kompletnie rozsypie...
to tyle meldunku z nierównego boju z Fiatem !!!
Mam nadzieję, ze inni będą mieli nieco więcej szczęścia...Pozdrawiam
|
|
Góra |
|
 |
Adas |
#148283 Wysłany:
22 Lip 2008, 19:34; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 02 Maj 2007, Posty: 2625
|
Ale miałem..Rację..?? Kolumna wspomaganie, czujnik skrętu centralka ??
Wiem, że miałem bo to i takie koszta w zaleźności od... czy tylko jedna część czy całość  . P.s. nie rób siew balona..(za przeproszeniem), dowiedz sieco nie tak.. Na allegro są parwie ze nowe częsci taniej niz do punto2, bo małe zapotrzebowanie...Małe póki co...
_________________ Mk2 ForEver ? <LOL>
Moja obecna "Kropka" >>
Grande Punto 1.4 8v 77km od poniedziałku do piątku i mały uzupełniacz Ssangyong Actyon 2.0XDI na weekendowe wypady i inne szaleństwa!
1. Moja była kropka najlepsza zielona kropka.
Autko Nr1. >> Punto 2 1.2 8V 60KM 2001r. + LPG
topic1438.html
Moja była Alfa 156 Sportwagon - Autko Nr 2
Autko Nr2. Czarna jak Hell, Włoszka. >> Alfa 156 SportWagon 1.9 JTD 115KM 
http://adas.w.tkb.pl/Alfa156/
Dla osób z forum służę darmową diagnostyką Fiat EcuScan - OBD2, oraz diagnostyką każdego innego auta posiadam uniwersalny dobry skaner.
|
|
Góra |
|
 |
Michal_0603 |
#178176 Wysłany:
09 Paź 2008, 19:13; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 17 Sie 2008, Posty: 212
|
Jeśli chesz wydać około 650 zł z + dojazd na sląsk to napisz na PW a skończysz problemy z wspomaganiem w swoim fiaciku 
|
|
Góra |
|
 |
drewniak19 |
#178213 Wysłany:
09 Paź 2008, 20:48; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Łódź / Piotrków Tryb Rejestracja: 29 Wrz 2008, Posty: 47
|
u mnie też tak jest jak u Ciebie
nie jest to zbyt pozytywne no ale wydaje mi się ze to tylko kwestia kalibracji;) bo wspomaganie działa tylko tyle że trochę słabiej w jedną stronę i chyba nawet u mnie w tą samą u Ciebie
Miałeś bitą krope? Czy to po prostu samo z siebie?
_________________ czarne 3D 1,3 MJET 75KM
|
|
Góra |
|
 |
Michal_0603 |
#178743 Wysłany:
11 Paź 2008, 19:51; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 17 Sie 2008, Posty: 212
|
Ja miałem bitą kropkę ... ale po wypadku nie powstało to ... po jakimś czasie !!
|
|
Góra |
|
 |
Kasjan |
#303050 Wysłany:
29 Paź 2009, 21:51; Temat postu: |
|
 |
Forumowicz |
Rejestracja: 28 Paź 2009, Posty: 1
|
U mnie to samo... minimalnie sciaga w lewo i tak lzej chodzi... w ASO stwierdzili ze to mocowanie amortyzatora z lewej strony jest winne dlatego ze, po skreceniu do oporu w prawo swobodnie mozna obrocic sprezyne z lewej strony a w druga strone jest normalnie... ceny naprawy nie znam gdyz sie nie pytalem.
_________________ Grande Punto Sport 155 KM!!!
|
|
Góra |
|
 |
skovi |
#620855 Wysłany:
20 Paź 2012, 21:00; Temat postu: Re: Lżejszy skręt w jedną stronę |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Świętochłowice/Sosnowiec Rejestracja: 03 Mar 2008, Posty: 209 Pomógł: 1
|
Macie wszyscy ten sam problem. Jest to czujnik skrętu (czujnik położenia kierownicy). W ASO za to krzyczą 1,5tyś. a gość w Rudzie śląskiej robi to za 650zł w godzinę. Ruda Śląska, ul. Stara 15 bodajże  Objawy do lżej chodzi kierownica w jedną stronę i może się też zapalać kontrolka wspomagania, lub ściąga w jedną stronę. ps. I to nie kwestia kalibracji - samo się nie rozkalibruje - to czujnik świruje, miałem to w PII i myślałem, że świra dostane (kalibracja z 5 razy, zbieżność z 5 razy, nawet badanie prostoty nadwozia na płycie)! Jest mój duży temat na forum. Pozdrawiam 
_________________ Nie Fiat + LPG ZENIT COMPACT kiedyś było: Fiat Grande Punto 1.4 8v 77KM Dynamic + LPG Punto II 1.2 8V SX 60KM + LPG Punto IIFL 1.3 16V MJTD 70KM Dynamic
|
|
Góra |
|
 |
gregor74 |
#667275 Wysłany:
14 Maj 2013, 19:56; Temat postu: Re: Lżejszy skręt w jedną stronę |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Poznań Rejestracja: 25 Kwi 2010, Posty: 21
|
U mnie też kierownica lżej się kręciła w jedną stronę (taki kupiłem) Na szczęście problem polegał właśnie na kalibracji a dokładnie na kalibracji czujnika momentu , czujnik pozycji był ustawiony właściwie. Teraz kiera chodzi tak jak powinna. Pozdrawiam 
|
|
Góra |
|
 |
maly20202 |
#720616 Wysłany:
10 Mar 2014, 20:48; Temat postu: Re: Lżejszy skręt w jedną stronę |
|
 |
Puntoświr |
Samochód: Alfa Romeo 159
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Podolsze Rejestracja: 13 Mar 2010, Posty: 182 Pomógł: 5
|
Sorki że odgrzewam kotleta ale mam pytania jak zrobić poprawnie kalibracje czujnika momentu i czujnika pozycji?? Mam kabelki i mes-a do dyspozycji, auto ściąga w prawo i też w tą stronę kierownica lżej chodzi, następne pytanie czy w warunkach domowych jestem w stanie wymienić ten czujnik skrętu ( narzędzia i zdolności posiadam)
_________________ AR 159 1.9 16V
|
|
Góra |
|
 |
jawor79 |
#861444 Wysłany:
29 Gru 2023, 00:08; Temat postu: Re: Lżejszy skręt w jedną stronę |
|
 |
Forumowicz |
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sporting
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Rejestracja: 29 Gru 2023, Posty: 2
|
Michal_0603, Mam ten sam problem. Czy jesteś jeszcze w stanie to naprawić ? Samochód kupiłem dla córki i chciałbym żeby jeździła bezpiecznie.
|
|
Góra |
|
 |
pmxoo7pI |
#861445 Wysłany:
29 Gru 2023, 01:11; Temat postu: Re: Lżejszy skręt w jedną stronę |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 21 Lut 2023, Posty: 743 Pomógł: 11
|
To prosty samochód. Tylko trzeba podejść logicznie, po kolei (auto ma być sprawne mechanicznie, zanim zaczniesz coś "kalibrować" elektronicznie). 1. Zaczynasz od podstaw: łożyska amorów (woda się dostaje) oraz sprężyny (pękają). Później reszta zawieszenia i hamulce (różnice sił hamowania, opory toczenia, Przegląd się kłania i branie wydruków z wynikami testu na rolkach). 2. Na wspomaganie ma wpływ ładowanie/zasilanie: stan alternatora i akumulatora. Główna "masa". Wtedy mogą być błędy czujnika i/lub odcinanie wspomagania po rozruchu. 3. Dopiero po tym można dotykać układu wspomagania. Zaczynając od kalibracji programem "MES" i podglądu parametrów (czy wskazania nie skaczą). To jest prosta funkcja, więc nie wiem o co gość powyżej pytał (wpis z 2014 roku), jaki "problem" można tam mieć... 4. Jak punkty 1-3 zawiodą, to faktycznie chyba trzeba coś rozkręcać, rozbierać. Po tylu latach w internecie są materiały, tematy na forach dyskusyjnych, filmy na YouTube z wymiany czujnika itd. Poszukaj (wysiłek leży po stronie osoby z problemem). 5. Zbieżność/geometria (jedno zależy od drugiego, to nie są w 100% niezależne parametry) będzie gdzieś pomiędzy punktami 1-4, gdzie dokładnie to zależy jaki problem był. A może nie trzeba będzie robić (a jeśli już, to pamiętać, że w trakcie ustawiania "fachowiec" powinien mieć podgląd przez OBD2 na wskazania czujnika, pilnować gdzie jest 0° stopni, albo właśnie zrobić kalibrację w trakcie). Ten model jest dawno rozpracowany. Na większość problemów jest jakaś rada, wystarczy chcieć ją znaleźć (a jak nie ma, to się zaczyna od podstaw mechanicznych). ▼▼▼ Dla nowych, komiks, uproszczona lista problemów z Grande, odnośnik, ten poniżej małym drukiem. ▼▼▼ Plus poradniki: http://fiatpunto.com.pl/forum37.html
_________________
Mini-poradnik PDF dla nowych posiadaczy Fiatów, typowe wady modelu Grande/EVO.
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 18 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|