Fiat Punto :: Forum https://fiatpunto.com.pl/ |
|
Komputer pokladowy http://fiatpunto.com.pl/topic26928-25.html |
Strona 2 z 3 |
Autor: | arekk1992 [ 21 Lut 2011, 20:26 ] |
Temat postu: | |
do 2,8 tak slabo idzie, a potem ma kopa [ Dodano: 21 Lut 2011 19:24 ] od 2 tys jakos juz idzie, ale takie kopa ma od 2,8 obr gdzies [ Dodano: 21 Lut 2011 19:26 ] jak zdejmie sie noge z gazu to szarpie, ale ponoc to ten typ tak ma |
Autor: | domin45670 [ 21 Lut 2011, 20:31 ] |
Temat postu: | |
oko21 miał na myśli zamulanie nie związane z charakterystyką silnika, czyli czy coś się zmieniło od czasu kupna? Czy występują jakieś nieprawidłowości w pracy jednostki napędowej? Cytuj: jak zdejmie sie noge z gazu to szarpie, ale ponoc to ten typ tak ma
Jak się zdejmie nogę z gazu to zaczynamy hamowanie silnikiem. Szarpanie występuje dopiero poniżej 1000 obr./min. Przy wyższych obrotach jest to oznaka jakiejś usterki. |
Autor: | arekk1992 [ 21 Lut 2011, 20:39 ] |
Temat postu: | |
czasem nie rowna praca, ale to na wolnych obrotach i jak jest zimny. i takie odciecie gazu - szarpniecie jak sie noge zdejmie. moze to sie jeszcze przydac ze przy zimnym silniku pokazuje spalanie chyba dobre, a jak sie juz rozgrzeje to juz zle |
Autor: | domin45670 [ 21 Lut 2011, 20:42 ] |
Temat postu: | |
Wróżenie. To może być wszystko i nic (np. jakaś drobna pierdółka). Podepnij pierw pod kompa, może rozwiązanie problemu jest w zasięgu ręki (zapisany błąd). |
Autor: | arekk1992 [ 21 Lut 2011, 23:09 ] |
Temat postu: | |
bledów nie ma na kompie |
Autor: | djrusso [ 22 Lut 2011, 11:28 ] |
Temat postu: | |
Damian przyznaje racje, trochę popłynąłem, nie do końca zrozumiałem temat ;/ Fakt podczas zdejmowania nogi z gazu i hamowaniu silnikiem spada i utrzymuje się na poziomie 2l/100 - Norma. |
Autor: | arekk1992 [ 24 Lut 2011, 21:34 ] |
Temat postu: | |
wracam do tematu, czemu komputer pokazuje dobre spalanie jak jest zimny silnik ?? |
Autor: | oko21 [ 24 Lut 2011, 22:15 ] |
Temat postu: | |
Temperatura silnika nie ma tu nic do rzeczy. Wskazania spalania nie zależą od temperatury. |
Autor: | arekk1992 [ 25 Lut 2011, 01:33 ] |
Temat postu: | |
no dobrze, ale wlasnie tylko wtedy nie schodzi do tych 2 l podczas normalnej jazdy. przy 65 km./h jest 2,7 l na 100 km. |
Autor: | tomaszkowal89 [ 25 Lut 2011, 01:43 ] |
Temat postu: | |
na zimnym silniku nie schodzi do 2l po puszczeniu gazu moze dlatego że jest jeszcze na ssaniu ? Np u mnie na zimnym jak sie rozpędzam to komputer pokazuje 25l. Na ciepłym jak jade np z prędkością 70km/h na 5 biegu i prawie nie używam gazu to pokazuje np 2.7-3l. Podczas jazdy na biegu bez użycia gazu komputer pokazuje 2l. |
Autor: | djrusso [ 25 Lut 2011, 09:45 ] |
Temat postu: | |
Identycznie jest u mnie, przyznaje. Norma. |
Autor: | Paul123 [ 26 Lut 2011, 00:24 ] |
Temat postu: | |
Można sobie jechać 5km/h albo 150km/h i tak wszystko zależy od warunków otoczenia w danym momencie np. kątu nachylenia drogi (równa droga praktycznie nigdy nie jest równa), wiatru itp. a za czym idzie kątu otwarcia przepustnicy. 1. Wystarczy jechac po tej niby równej drodze w jedną stronę i jadąc stałą prędkością np. 80km/h będzie pokazywało spalanie 5,5l a jadąc spowrotem będzie pokazywało np. 4,5l, wystarczy, że droga jest nachylona na danym odcinku pod jakims minimalnym kątem i juz wskazania sa różne, a to czy droga jest równa czy nie nie widac "gołym okiem" z samochodu. 2. Wystarczy jechać 80km/h ze stałą prędkościa starając się trzymać pedał gazu nieruchomo i np. wskazanie będzie 4,8l po czym troszeczkę dodac gazu, wtedy spalanie podskoczy do powiedzmy 5,5l a auto dalej pojedzie tą samą prędkością, będzie się rozpędzało tak powoli, że wręcz niezauważalnie na krótkim odcinku drogi. Ogólnie w 2FL jest tak, że po całkowitym puszczeniu pedału gazu podczas jazdy na biegu, czyli podczas hamowania silnikiem, spalanie pokazuje 2l/100km, podczas jazdy na luzie pokazuje tak samo, nigdy nie będzie pokazywało 0l/100km. Jeśli samochód się zatrzyma, wtedy komputer nie pokazuje żadnego spalania tylko poziome kreski --- . Przy ruszaniu pokazuje max co może czyli 25l/100km, jest to wartość CHWILOWA w danym momencie i jest jak najbardziej prawdziwa. Jeśli ktoś nie wierzy w taki wynik, niech zatankuje zbiornik do pełna, skasuje licznik od kilometrów i rusza i hamuje na pierwszym biegu przez 100km (czyli chyba przez tydzien 24h ) to sie przekona ile mu auto spali, wystarczy troche po miescie pojezdzic i pare razy ruszyc i sie zatrzmac i juz spalanie sie zwiększa. Co do tego dziwnego spalania 2l/100km to wydaje mi się, ze gdzies w okolicach przepustnicy musi byc jakiś czujnik tego spalania i może masz go zanieczyszczony użytkowaniem i upływem czasu (w układzie dolotowym często potrafi robić się taki czarny, suchy delikatny nagar, który należy co jakis czas wyczyścić). Są to moje prywatne przemyślenia i teorie związane z 1,5 rocznym użytkowaniem tego samochodu i wcale nie musi sie ktos z tym zgadzac, kazdy może uważac inaczej. |
Autor: | arekk1992 [ 26 Lut 2011, 01:22 ] |
Temat postu: | |
a moze ktos wie jak ten czujnik wyglada i czy wgl istnieje ?? |
Autor: | oko21 [ 26 Lut 2011, 13:12 ] |
Temat postu: | |
Paul123 może mieć rację. Czyszczenie przepustnicy może pomóc. Czynność jest banalnie prosta, jest manual na forum: http://fiatpunto.com.pl/topic10725.html |
Autor: | arekk1992 [ 26 Lut 2011, 17:11 ] |
Temat postu: | |
to jest manual do benzyny, w dieslu bedzie podobnie ?? |
Autor: | oko21 [ 26 Lut 2011, 17:16 ] |
Temat postu: | |
Aaaa, to Ty masz diesla. arekk1992 napisał(a): w dieslu bedzie podobnie ??
Niestety nie wiem. Musiałby się wypowiedzieć ktoś, kto się zna na dieslach. |
Autor: | ipIV [ 26 Lut 2011, 17:25 ] |
Temat postu: | |
oko21 napisał(a): Temperatura silnika nie ma tu nic do rzeczy. Wskazania spalania nie zależą od temperatury. Ma Silnik jedzie na bogatszej mieszance Na pewno pali więcej, ale co komp pokaże to nie wiem Paul123 napisał(a): 1. Wystarczy jechac po tej niby równej drodze w jedną stronę i jadąc stałą prędkością np. 80km/h będzie pokazywało spalanie 5,5l a jadąc spowrotem będzie pokazywało np. 4,5l, wystarczy, że droga jest nachylona na danym odcinku pod jakims minimalnym kątem i juz wskazania sa różne, a to czy droga jest równa czy nie nie widac "gołym okiem" z samochodu. Słusznie Paul123 napisał(a): Co do tego dziwnego spalania 2l/100km to wydaje mi się, ze gdzies w okolicach przepustnicy musi byc jakiś czujnik tego spalania i może masz go zanieczyszczony użytkowaniem i upływem czasu (w układzie dolotowym często potrafi robić się taki czarny, suchy delikatny nagar, który należy co jakis czas wyczyścić). Nie ma czujnika spalania Komp oblicza je na podstawie czasu wtrysku, prędkości itd. 2,00/100 jest wartością fikcyjną, po prostu komp jest tak zaprogramowany że jak spalanie chwilowe jest niższe lub równe 2l pokazuje 2. Przy hamowaniu silnikiem w rzeczywistości spalanie wynosi jak w pysk strzelił 0,00l Przy jeździe na luzie z tego co pamiętam w przypadku 1,2 8V wynosi 0,7l/h. A ten nagar to nic innego jak paprochy które przepchały się przez filtr powietrza i przykleiły przez opary oleju z odmy. Paul123 napisał(a): Przy ruszaniu pokazuje max co może czyli 25l/100km
Może być nawet większe w rzeczywistości |
Autor: | oko21 [ 26 Lut 2011, 17:29 ] |
Temat postu: | |
ipIV napisał(a): Ma Smile Silnik jedzie na bogatszej mieszance Wink Na pewno pali więcej, ale co komp pokaże to nie wiem Wink
Więcej pali, to jasne. Ale komputer powinien pokazywać "rzeczywiste" spalanie, a nie "z ciepłego" silnika. O to mi chodziło. Wiem, że na zimnym jest "ssanie" |
Autor: | ipIV [ 26 Lut 2011, 17:40 ] |
Temat postu: | |
arekk1992 napisał(a): to jest manual do benzyny, w dieslu bedzie podobnie ?? silnik wysokoprężny nie ma przepustnicy Klapa gasząca może zmylić ale służy do zdławienia silnika przy wyłączaniu go. Podczas jazdy jest maksymalnie otwarta i zamyka się na chwile przy gaszeniu silnika. Moc silnika z zapłonem iskrowym jest regulowana ilością powietrza i odpowiednio więcej podaje sie paliwa, moc w silniku z ZS jest regulowana tylko ilością paliwa. [ Dodano: 26 Lut 2011 16:40 ] oko21 napisał(a): Więcej pali, to jasne. Ale komputer powinien pokazywać "rzeczywiste" spalanie, a nie "z ciepłego" silnika. O to mi chodziło. Wiem, że na zimnym jest "ssanie
Jak do obliczeń spalania bierze rzeczywisty czas wtrysku powinien pokazać większe spalanie. Na biegu jałowym przy zimnym silniku ~0*C czas wtrsyku wynosi w 1.2 ok. 4ms i stopniowo spada, aby się ustalić przy 70*C w okolicach 3ms. Podczas jazdy nie wiem jak to wygląda ale jak różnica dalej wynosi 1ms a przy max otwartej przepustnicy mamy czas wtrysku rzędu 10-15ms to różnica w spalaniu może być niezauważalna Nie bawiłem się w sprawdzanie tego na zimnym silniku |
Autor: | arekk1992 [ 01 Mar 2011, 20:33 ] |
Temat postu: | |
witam, dzis odkrylem cos nowego z tym spalaniem, mianowicie komputer pokazuje podejrzewam dobre spalanie jak sie ze tak powiem zatnie. jadac na 2 przy 20 km/h pokazywal 4 litry na 100. pozdrawiam |
Autor: | J-zon [ 08 Kwi 2012, 14:26 ] |
Temat postu: | Re: Komputer pokladowy |
Słuchajcie, czy ktoś wie lub może orientował się kiedyś, czy jest możliwość "przeszczepienia" komputera pokładowego z wersji Dynamic do niższych? Jak głosi instrukcja jest to konkretnie wyświetlacz wielofunkcyjny rekonfigurowany, który pokazuje np. temperaturę. Zamieszczam fotkę zegarów z wersji 2 FL Sporting. Czy byłby to jakiś wielki problem lub koszt? Oczywiste jest, że wiązałoby się to z montażem czujnika temperatury zewnętrznej, ale pewnie coś jeszcze. Będę wdzięczny za poradę. |
Autor: | oko21 [ 15 Cze 2012, 10:09 ] |
Temat postu: | Re: Komputer pokladowy |
J-zon napisał(a): czy jest możliwość "przeszczepienia" komputera pokładowego z wersji Dynamic do niższych? Na pewno wiąże się to z wymianą zegarów. Co dalej? Nie wiem. Sam ma mam w tej chwili podobny dylemat. Co ciekawe, w Pandach wystarczy wymienić licznik na wersję Dynamic lub Emotion lub ten z Pandy 100HP, dołozyć czujnik temperatury, wyosiować i wszystko działa. Jeśli u nas jest podobnie, to wystarczy upolować licznik ze sportasia i wuala. Powinno działać, ale czasami mam wrażenie, ze w Punto wszystko jest inaczej.
|
Autor: | Sonar [ 15 Cze 2012, 15:56 ] |
Temat postu: | Re: Komputer pokladowy |
Jeżeli liczniki są na takich samych procesorach to można wyciągnąć wsad z licznika z taka funkcja i władować do normalnego. |
Autor: | oko21 [ 15 Cze 2012, 16:18 ] |
Temat postu: | Re: Komputer pokladowy |
Prościej wymienić cały licznik. |
Autor: | Sonar [ 15 Cze 2012, 16:24 ] |
Temat postu: | Re: Komputer pokladowy |
Jak masz interfejs odpowiedni to nie trzeba, J-zon, namówię na to może |
Strona 2 z 3 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |