|
Obecny czas: 16 Cze 2025, 12:49
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 22 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
FaTuM08 |
#198752 Wysłany:
13 Gru 2008, 02:16; Temat postu: Wykańczające się akumulatory |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Rybnik Rejestracja: 25 Lis 2008, Posty: 26
|
Witam serdecznie mam mały problem z Puntem. Dokładnie to pare miesięcy temu przyszła zima pierwszy dzień zimy(samochod tez mam tydzien przed ta zimą zakupiony) przychodze do auta a to nic w ogóle nawet jednego klanku z rozrusznika. Wyciagam akum. a tam 4,5A naładowałem pojeździłem tydzien i powtórka z rozrywki naładowałem pojeździłem 3 dni i znów. Kupiłem nowy akumulator pojezdziłem 2 tygodnie i powtórka po raz kolejny to już nie wytrzymałem i pojechałem wczoraj do elektryka , bo myśle alternator ta pokrywa dokladnie reg. napięcia. Ale nie elektryk pomierzył i wszystko ładuje ok. Miałem zwarcie przewodów w drzwiach z centralnego źle zrobiony przewody miały zwarcie lekkie, ale to chyba nie powod akumulatora. Czy jest możliwe te tamten akumulator był wyjechany a ten co kupiłem czysty "szajs" ? Jak myślicie co tutaj jest grane. Dziekuje z góry za odp.
|
|
Góra |
|
 |
|
|
Thomas |
#198764 Wysłany:
13 Gru 2008, 09:23; Temat postu: |
|
 |
Monkey Mod |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
 |
Duh |
#198946 Wysłany:
13 Gru 2008, 23:58; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Beskidy-Cracov Rejestracja: 20 Kwi 2008, Posty: 222
|
Ja sie już męczę z 3 miechy z taka sytuacją ( identycznie jak u ciebie)i postanowiłem po świętach oddać akum. na gwarancji bo do wymiany został mi tylko alternator. Dziś po ok tygodniu postoju napięcie miałem 8,78V to nawet jaki by był stary akum to tak nie spadnie napięcie. Obstawiam że to wadliwy akum Centra Standard 44Ah. Zwarcia nie mam pobór na postoju w normie już o tym pisałem.
|
|
Góra |
|
 |
Thomas |
#198947 Wysłany:
13 Gru 2008, 23:59; Temat postu: |
|
 |
Monkey Mod |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
 |
Duh |
#198948 Wysłany:
14 Gru 2008, 00:04; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Beskidy-Cracov Rejestracja: 20 Kwi 2008, Posty: 222
|
liczyłem to już kilka razy 0,02 A to pomnóż przez 14dni to Ci wyjdzie. Ręce mi juz opadają. Miałem juz kase na alternator ale po tej dzisiejszej akcji to sie wstrzymam. Mam akum w domu i podłączyłem żarówke 1,2W zobacze po ilu dniach słabo zacznie świecić.
|
|
Góra |
|
 |
Thomas |
#198951 Wysłany:
14 Gru 2008, 00:18; Temat postu: |
|
 |
Monkey Mod |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
 |
Daniel1705 |
#198953 Wysłany:
14 Gru 2008, 00:37; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Białystok - Łapy Rejestracja: 30 Mar 2008, Posty: 133
|
Zobacz czy nie pali Ci sie żaróweczka w bagażniku czasami jest taka "niespodzianak"
_________________ Fiat Punto 1.1 1995 r. --> http://fiatpunto.com.pl/topic17557.html
Nigdy nie kłóć się z idiotami. Sprowadzą Cię do swojego poziomu i pokonają doświadczeniem.
|
|
Góra |
|
 |
Duh |
#199143 Wysłany:
14 Gru 2008, 16:37; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Beskidy-Cracov Rejestracja: 20 Kwi 2008, Posty: 222
|
wymiwniłem regulator. Czasem jest tak że prądnica tu alternator daje napiecie ale mały prad jest to spowodowane np stara izolacja uzwojeń. wtedy już1 nic nie zrobisz a we fiatach czesto padaja alternatory.
|
|
Góra |
|
 |
FaTuM08 |
#199365 Wysłany:
15 Gru 2008, 02:08; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Rybnik Rejestracja: 25 Lis 2008, Posty: 26
|
Thomas:
Miałem 50Ah poszedł wymieniłem go na 36Ah oby dwa używane,aż w końcu kupiłem nowy 40Ah. Odbiorniki mam słucham dużo radia na głośnych głośnikach, przebie robie tygodniowo 200km. Może to te zwarcie dwóch przewodów w drzwiach przy otwieraniu. Plus sie ocierał o minus otarło sie na szkocie i wyleciał. Juz zrobione ,ale jak dlugo pociągnie nie wiem. Mierzyłem z elektrykiem napięcie wszystko gra jak w szwajcarskim zegarku.
Daniel1705: Nie wykluczam często mi się sama włącza przełącznik sie sam osuwa,ale czy to powód zazwyczaj to zauważe.
Jest to możliwe , że coś moduł nie robi jak powinien ? Bo nie dawno złapałem za śrubke z modułu która trzymała mase i jedną z chwytów modułu i poprostu śruba pękła i została część w srodku i trzeba przyspawać może ta masa ma coś wspólnego , bo może ta śrubka żle trzymała teraz przełożyłem mase na inne miejsce i trzyma sie bardzo mocno.
Narazie myśle, że to wina tych drzwi, masy w module lub tego swiatła, ale to nie wiem może przy zamykaniu się zapala,a jak otwieram gaśnie .... Jak narazie jeżdze oznak nie widzę jak się coś stanie napewno się odezwe, ale dylemat mam , bo ciągle rozmyslam .....
|
|
Góra |
|
 |
darf |
#201416 Wysłany:
22 Gru 2008, 20:20; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Imię: krzysztof
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Nysa Rejestracja: 02 Mar 2008, Posty: 59
|
ja też zrobiłem się w bambuko. Wymieniłem aku bo sie rozładowywał ale nowy jeszcze szybciej się rozładowywał ( wystarczyło ze postał 2 dni i koniec) Pojechałem do elektryka i okazało się ze wyłacznik światła w bagażniku się zepsuł i żarówka świeciła cały czas. Zarówkę wyjołem i problem się skończył  Ale akumlator wymieniłem niepotrzebnie 
_________________ Punto 1,25 60SX ( sprzedam skrzynię )
|
|
Góra |
|
 |
luki22 |
#202861 Wysłany:
29 Gru 2008, 12:19; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: świętokrzyskie [T]
Miejscowość: Civitas Kielcensis Rejestracja: 08 Sie 2008, Posty: 169
|
darf napisał(a): ja też zrobiłem się w bambuko. Wymieniłem aku bo sie rozładowywał ale nowy jeszcze szybciej się rozładowywał ( wystarczyło ze postał 2 dni i koniec) Pojechałem do elektryka i okazało się ze wyłacznik światła w bagażniku się zepsuł i żarówka świeciła cały czas. Zarówkę wyjołem i problem się skończył  Ale akumlator wymieniłem niepotrzebnie 
gdzie jest ten wylacznik?
_________________ Bo w życiu chodzi o to żeby oddać dwa równe skoki
|
|
Góra |
|
 |
Pawcio |
#202877 Wysłany:
29 Gru 2008, 13:06; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 12 Lip 2007, Posty: 142
|
Witam, dołączę się do tematu. Kupiłem dzisiaj nowy akumulator Centra Plus 44ah, 400A..jest w pełni naładowany. Czy zalecane jest rozładowanie go do końca i naładowanie na maxa? i tak ze 3 razy,aby dobrze przechowywał prąd.
Stary akumulator tez centra był naładowany,wskazywał ok12,5V (prostownik wskazywał pełne naładowanie),a po zamontowaniu w aucie nawet nie drygnął. Czyżby był zasiarczony, lub oberwała się jakaś płytka i robila zwarcie? 
_________________ Zawsze i wszędzie Puntem wozić się będę!
Punto mk I, 1.1 SX, 55 KM, 98r.
VW Golf mk III 1.6
|
|
Góra |
|
 |
czech22 |
#202880 Wysłany:
29 Gru 2008, 13:16; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 13 Kwi 2008, Posty: 3107 Pomógł: 50
|
Tak powinno się robić w bateriach z komórek, ale nie słyszałem o takim sposobie w akumulatorach. Uważam, że efekt może być odwrotny.Akumulator wolniej się starzeje jeżeli jest max naładowany.Wyobraż sobie , kto w samochodach cieżarowych ma czas na taki sposob postępowania.
|
|
Góra |
|
 |
marcio |
#202907 Wysłany:
29 Gru 2008, 15:24; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Cult
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: k-k Rejestracja: 07 Lip 2008, Posty: 208 Pomógł: 1
|
luki22 napisał(a): gdzie jest ten wylacznik?
luki22 jak otwierasz bagażnik wyłącznik jest w tej kostce ze stykami widać na fotce

_________________ Punto 1.2 cult 99.r
|
|
Góra |
|
 |
De-eR |
#202923 Wysłany:
29 Gru 2008, 16:28; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: Miejska Górka WLKP Rejestracja: 15 Wrz 2008, Posty: 97
|
Fatu ... a może masz gdzieś dodatkowy pobór, który kradnie Ci prąd?? Odczep ujemną kleme dołóż do akumulatora żarówkę a do trzonu żarówki przyłóż klemę, jeśli się zaświeci to masz gdzieś prądowego złodzieja ... Mi też wyładowywał aku i się okazało, ze pomimo tego iz miałem wyłączone radio CB (podłączone do zapalniczki i świeciła się tylko mała dioda) to następował pobór jakby radio było włączone. Wyłączam z zapalniczki i jest ok! Pali nawet jak postoi dwa trzy dni. Pozdro!
_________________ Fiat Punto S, 1998 r.
1,1 kat., 55 kM
Szerokości Przyczepności dla Wszystkich
|
|
Góra |
|
 |
mariano italiano |
#203070 Wysłany:
29 Gru 2008, 21:52; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: śląsk Rejestracja: 17 Cze 2007, Posty: 280
|
Pawcio nie można dopuścić do całkowitego rozładowania akumulatora poprostu jak mało jeździsz samochodem to raz lub dwa razy w miesiącu podłącz go pod prostownik na mały prąd ok 12 godzin. Tylko w ten sposób utrzymasz akum w dobrej kondycjii.
|
|
Góra |
|
 |
FaTuM08 |
#203078 Wysłany:
29 Gru 2008, 22:15; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Rybnik Rejestracja: 25 Lis 2008, Posty: 26
|
De-eR : Problem mam juz z głowy tak jak pisałem jedna z przyczyn ktore mogła byc. Powód w drzwiach z centralnego zamka przy otwieraniu robiło się zwarcie (stuk puk tak robiło  )za każdym zamknięciem drzwi i otwarciem robiło się zwarcie. Poprostu rozwinołem te przewody co były w szkocie no i plusik ocierał o minus rozplątało sie i zrobiłem nową izolacje i pewnie centralny dostawał w d**e i to ostro i przez to aku mi siadał...
|
|
Góra |
|
 |
Rafalinek |
#203119 Wysłany:
29 Gru 2008, 23:59; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 07 Mar 2007, Posty: 626
|
De-eR napisał(a): Pali nawet jak postoi dwa trzy dni
Hehe  Powinien palić nawet jak postoi i kilka (naście) tygodni
Sprawdźcie jeszcze rozrusznik, bo u może być też tak, że to on za dużo prądu ciągnie. Też już się spotkałem z takim przypadkiem 
|
|
Góra |
|
 |
Thomas |
#203130 Wysłany:
30 Gru 2008, 00:07; Temat postu: |
|
 |
Monkey Mod |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
 |
tiger |
#203133 Wysłany:
30 Gru 2008, 00:09; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 19 Kwi 2008, Posty: 74
|
a ja z warsztatu wiem ze czasami 1 regulator nie podejdzie a 2 formy pomoze:)
|
|
Góra |
|
 |
Rafalinek |
#203140 Wysłany:
30 Gru 2008, 00:24; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 07 Mar 2007, Posty: 626
|
Thomas napisał(a): Rafalinek napisał(a): Powinien palić nawet jak postoi i kilka (naście) tygodni akumulator tak jak i baterie traci po czasie nawet jak nie jest ruszany swoje napiecie ...
Ale nie po kilku dniach  Przecież w sklepach leżą zarówno akumulatory jak i baterie przez jakiś czas 
|
|
Góra |
|
 |
Thomas |
#203208 Wysłany:
30 Gru 2008, 11:23; Temat postu: |
|
 |
Monkey Mod |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 22 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|