You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 17 Cze 2025, 16:19

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 5 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #244795 Wysłany: 23 Kwi 2009, 07:53; 
 Temat postu: świerszcz pod maską
Offline
Puntomaniak

Rejestracja: 06 Maj 2008,
Posty: 62
witajcie moje pytanie dotyczy punto 55 1.1 1996 r. przy uruchamianiu zimnego silnika piszczy pasek - chyba alternatora (pasek rozrządu wymienilem w zeszkym roku łącznie z napinaczami pompą wodna itd). czy wymiana tego paska jest skomplikowana - jak wyregulowaćpotem naciag ? wiem pytanie moze banalne ale to moj pierwszy samochod ;) i kazdy od czegos zaczynal
pozdrawiam
PS. czy może coś jeszcze powodowac t irytujace piszczenie poza paskiem alternatora?


Góra
 Profil  
 

 
 Post #244801 Wysłany: 23 Kwi 2009, 08:14; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 259
jak przy odpalaniu to napweno pasek alternatora, moze wystarczy tylko naciagnac bo jak wymieniales rozrzad to ktos za slabo to zrobil?
nowy pasek to koszt ok 35 zł bosha no i wymiana sprowadza sie do poluzowania sruby od naciagu widac ja stojac przy prawym kole auta:)

dobrze miec druga osobe ktora jakims stylem od lopaty sie zaprze i bedzie caly czas naciagac:)

_________________
WRC - Wieśniak Robi Cuda
http://www.szybkiepranie.pl <<-- pranie tapicerki samochodowej kraków


Góra
 Profil  
 
 
 Post #355387 Wysłany: 13 Kwi 2010, 13:51; 
 Temat postu: altek
Offline
Puntomaniak

Rejestracja: 06 Maj 2008,
Posty: 62
witaj
ja mialem takie objawy przy peknietej obudowie alternatora - pasek mial naciag ok rolke ok a swierszczyło. pomogla wymiana alternatora. po peknieciu obudowa przestaje byc wspolosiowa i wirnik moze pocierac o przesynieta obudowe stad piski.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #355487 Wysłany: 13 Kwi 2010, 19:08; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Andy
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Rzeszów
Rejestracja: 15 Gru 2009,
Posty: 1463
Pomógł: 120
Hej. :D Możesz zdemontować pasek alternatora na chwilkę. Uruchomić silnik i zobaczyć, co się dzieje, gdy nie pracuje alternator. W ten sposób wyeliminujesz jedno urządzenie. Jeśli piski będzie słychać nadal, trzeba szukać dalej. :wink: Pozdrawiam. :D

_________________
Punto 1,1 SX z 1998 roku.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #355687 Wysłany: 14 Kwi 2010, 10:47; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec
Rejestracja: 13 Kwi 2008,
Posty: 3107
Pomógł: 50
To na pewno piszczy pasek z alternatora. Jednak nie można zbyt mocno go naciągać, bo przedwcześnie zużyjesz łożyska. Jeżeli piszczy tylko przy uruchamianiu, to proponuje to tak pozostawić. Nic się nie stanie. Jednak jak zdecydujesz się na wymianę, to bardzo prosta sprawa. Alternator na 3 śrubach [ poluzować]. Do tego będziesz musiał odkręcić czujnik prędkości obrotowej wału, bo nie przełożysz paska. To wszystko. Przy naciąganiu potrzebny kawałek drewna, np od szczotki drucianej. Włożyć między alternator i głowicę i naciągnąć, nie za mocno.


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 5 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO