You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 17 Cze 2025, 21:33

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #420652 Wysłany: 09 Gru 2010, 20:43; 
 Temat postu: Akumulator - dolewka wodu
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 16 Sty 2010,
Posty: 280
Pomógł: 5
Witam. Posiadam w kropie akumulator Centra 43Ah, pisze na nim typ Ca-Ca bezobsługowy, jednak są korki. Ostatnio po większych mrozach pierwszy raz mi się zdarzyło, że autko nie chciało odpalić bo aku był za słaby [nie wiem ile on ma lat bo jak kupiłem Punto już w nim siedział]. Po 20 minutach ładowania autko już odpalało bez problemu. Dzisiaj z ciekawości odkręciłem korki i sprawdziłem poziom elektrolitu. W jednej celi jest go mniej niż w pozostałych[troszkę poniżej wymaganego poziomu. I teraz mam pytanie, czy mogę dolać do tej celi wody destylowanej ??


Góra
 Profil  
 

 
 Post #420655 Wysłany: 09 Gru 2010, 20:53; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Andy
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Rzeszów
Rejestracja: 15 Gru 2009,
Posty: 1463
Pomógł: 120
Było go mniej w jednej ze skrajnych cel przy biegunie + lub -? Należy uzupełnić poziom, wodą destylowaną. Staraj się nie przekraczać 15mm nad górną krawędź płytek.

_________________
Punto 1,1 SX z 1998 roku.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #420657 Wysłany: 09 Gru 2010, 20:58; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 16 Sty 2010,
Posty: 280
Pomógł: 5
Zgadza się, mniej jest przy skrajnej celi przy biegunie +., a skąd takie przypuszczenie ? Z czym to ma związek ?
Czy taka plastikowa "łapka" to jest wskaźnik odpowiedniego poziomu elektrolitu ? Bo we wszystkich celach mniej więcej do tej łapki jest, w tej jednej trochę poniżej tego.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #420661 Wysłany: 09 Gru 2010, 21:00; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Andy
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Rzeszów
Rejestracja: 15 Gru 2009,
Posty: 1463
Pomógł: 120
Jeśli dostałeś się do „ korków” można zakupić areometr ( kosztuje 10-15 zł) i zbadać ciężar właściwy elektrolitu, by poznać w ten sposób stan naładowania akumulatora. Ja stosuję go, by dolać sobie wody destylowanej do celi ( można podać tak jak strzykawką, potrzebną w danej chwili ilość).

_________________
Punto 1,1 SX z 1998 roku.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #420663 Wysłany: 09 Gru 2010, 21:04; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 16 Sty 2010,
Posty: 280
Pomógł: 5
Na chwilę obecną samochód pali bez problemu. Mam nadzieję, że to był jednorazowy wybryk. Czy mógłbyś napisać, skąd przypuszczenie, że mniej elektrolitu było w skrajnej celi ?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #420664 Wysłany: 09 Gru 2010, 21:17; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Andy
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Rzeszów
Rejestracja: 15 Gru 2009,
Posty: 1463
Pomógł: 120
Mniej więcej do tej „łapki” będzie niecałe 15mm, wiec nie ma potrzeby uzupełniać go do wyższego poziomu ( to taki poziom max). Przed ładowaniem przetrzyj aku z kurzu na obudowie. Powierzchnia aku winna być czysta

[ Dodano: 09 Gru 2010 20:08 ]
Z praktyki. Woda z elektrolitu właśnie najczęściej ubywa na tych zewnętrznych celach ( + i -).

[ Dodano: 09 Gru 2010 20:17 ]
Jak sam widzisz, ten typ aku nie jest całkowicie bezobsługowy i dobrze, że producent zostawił furtkę, by można było uzupełnić poziom elektrolitu wodą destylowaną. Mała rada. Po zdemontowaniu klapki z korkami postaw ją w takiej pozycji jak była zamontowana na aku ( korkami do dołu) na czystym podłożu. Jak klapka leży odwrotnie ( korkami do góry) to później część elektrolitu jest wyrzucana przez dwa otworki po obydwu stronach klapki.

_________________
Punto 1,1 SX z 1998 roku.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #420726 Wysłany: 09 Gru 2010, 23:21; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 16 Sty 2010,
Posty: 280
Pomógł: 5
Ja nie posiadam żadnej klapki. Mam normalne korki, 6 sztuk.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #420733 Wysłany: 09 Gru 2010, 23:33; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Andy
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Rzeszów
Rejestracja: 15 Gru 2009,
Posty: 1463
Pomógł: 120
Plastikowa klapka z korkami, czy wkręcane korki są zależne od typu korpusu aku. W nowszych modelach częściej stosowane jest to pierwsze rozwiązanie.

_________________
Punto 1,1 SX z 1998 roku.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #420819 Wysłany: 10 Gru 2010, 12:19; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Sebastian
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Olkusz
Rejestracja: 17 Wrz 2008,
Posty: 520
Pomógł: 1
Nie nalezy tez zapominac, aby podczas ladowania nie docisnkac korkow, tylko zeby byly ono luzne, bo gdy za duzo bedzie elektrolitu, to on sobie wyplynie z aku, a tak to mogloby sie cos popierdzielic jakby byly korki docisniete


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO