Proponuję zacząć od sprawdzenia poboru prądu na postoju. Do tego celu przyda się prosty multimetr z możliwością pomiaru mA i A DC ( ważne, by sprawdzić sobie, czy miernik posiada takie zakresy przed zakupem) koszt takiego urządzenia nie jest duży, a przyda się ono wielokrotnie przy majsterkowaniu. Metoda pomiaru była opisywana wielokrotnie na Forum :
topic38626.htmlZa nadmierny „pobór prądu na spoczynku” bardzo często odpowiada np. radio, alarm samochodowy, różne samodzielnie zamontowane odbiorniki ( czasem nie do końca fachowo zainstalowane), oświetlenie bagażnika itp. elementy. Dlatego trzeba będzie odnaleźć obwody, nadmiernie pobierające prąd, by uchronić akumulator przed rozładowaniem. Problemy z uruchomieniem będą się nasilać wraz ze spadkiem temperatur.
Oczywiście tym samym miernikiem powinieneś dokonać pomiaru napięcia ładowania ( np. zakres 20V DC).