You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 16 Cze 2025, 20:08

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #128142 Wysłany: 23 Maj 2008, 16:17; 
 Temat postu: jak zdiagnozowac cewke ?
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 26 Wrz 2007,
Posty: 159
hej
tak jak w temacie wie ktos?


Góra
 Profil  
 

 
 Post #128184 Wysłany: 23 Maj 2008, 18:16; 
 Temat postu:
Offline
Monkey Mod
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk
Rejestracja: 11 Mar 2007,
Posty: 9760
Pomógł: 34
hmmm mozesz np zdejmowac przeowdy wysokiego napiecia i zblizac je i zobaczysz czy jest iskra np....
lub zrobic pomiar czy ma przejscie itp..

_________________
Fiat Punto 1.1 '97 Green Butterfly :) <-- Klik :D
"A passion for perfection"
Punto II FL 1.2 16V Butterfly II :) <-- KLIK :E
Image<-- Punto II FL 1.2 16V
:E Essence Of Shine :E
https://www.facebook.com/EssenceOfShine/


Góra
 Profil  
 
 
 Post #128218 Wysłany: 23 Maj 2008, 19:03; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 26 Wrz 2007,
Posty: 159
mam zdjac przwód jak silnik chodzi? nie walnie mnie prąd?
a z tymi pomiarami to jak sie robi?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #128298 Wysłany: 23 Maj 2008, 22:02; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: mazowsze:)
Rejestracja: 10 Mar 2008,
Posty: 553
voyteac jak masz duże kombinerki a gumowymi rączkami to nie......
Dla pewności załóż rękawiczke gumową.....
Ściąga się jedna kufajkę i jak cewka jest dobra to widzisz jak latają iskry.....
Oczywiście silnik musi pracować.......
Czy Cie prąd niewalnie? Prąd jak to prąd nigdy nic niewiadomo.......

[ Dodano: 23 Maj 2008 21:02 ]
Oczywiście ściągasz kufajke kombinerkami dla pewności...... :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #128400 Wysłany: 24 Maj 2008, 00:54; 
 Temat postu:
voyteac jak Cię walnie prąd to przynajmniej będziesz wiedział że cewka dobra :) Na początek proponuję wykręcić świece, podłączyć do kabli i poprosić kogoś o pokręcenie rozrusznikiem. Jeśli iskry na świecach będą "na oko" dobre to później spróbuj tego co napisali koledzy powyżej.


Góra
  
 
 
 Post #128429 Wysłany: 24 Maj 2008, 09:48; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 24 Maj 2008,
Posty: 15
Witam. Właśnie w tym tygodzniu wymieniałęm cewke. a zdiagnozować możesz tak.. Ściągnij kable wysokiego nepięcia z cewki, którą sprawdzasz i zmierz oporność. Powinna być w zakresie okolo 6,5 do niecale 9 kiloOhma. Poźniej sobie sprawdź oporność tu gdzie "przychodzi" wtyczka od od wiązki z kablami. Ściągnij wtyczkę i sprawdź na tych dwóch stykach oporność powinna być od 0,5-0,6 Ohma. W przeciwnym wypadku cewka jest walnięta. sprawdź sobie też na zimnym i ciepłym silniku. Ja miałem włąsnie że na zimnym wszystko było ok a jak się nagrzała to nie chodziła.

PS Zapomniałem napisać że te wartości tyczą się cewek które są zastosowane w silnikach 1.1 1.2(60 KM) i 1.2(75KM)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #129549 Wysłany: 27 Maj 2008, 19:00; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Siedlce
Rejestracja: 13 Cze 2007,
Posty: 449
sabart napisał(a):
Witam. Właśnie w tym tygodzniu wymieniałęm cewke. a zdiagnozować możesz tak.. Ściągnij kable wysokiego nepięcia z cewki, którą sprawdzasz i zmierz oporność. Powinna być w zakresie okolo 6,5 do niecale 9 kiloOhma. Poźniej sobie sprawdź oporność tu gdzie "przychodzi" wtyczka od od wiązki z kablami. Ściągnij wtyczkę i sprawdź na tych dwóch stykach oporność powinna być od 0,5-0,6 Ohma. W przeciwnym wypadku cewka jest walnięta. sprawdź sobie też na zimnym i ciepłym silniku. Ja miałem włąsnie że na zimnym wszystko było ok a jak się nagrzała to nie chodziła.

PS Zapomniałem napisać że te wartości tyczą się cewek które są zastosowane w silnikach 1.1 1.2(60 KM) i 1.2(75KM)


Czy ktoś mógłby to potwierdzić? Ja mierzyłęm u siebie i jedna cewka na fajkach ma 8,13 kOhma, a druga 8,31kOhma, ale tam gdzie się podpina zasilanie do cewek jest 0,15 Ohma. W związku z tym co napisał kolega powyżej wychodzi na to że mam cewki walnięte (o co je podejrzewam), ale chciałbym się jeszcze upewnić czy te wsugestie kolegi są miarodajne i na pewno wiarygodne. Mierzyłem też inną swoją starą cewkę i pomiary są jak na 2 pozostałych, czyli też jest uszkodzona.

_________________
Punto I 55KM + GAZ 97r.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #129866 Wysłany: 28 Maj 2008, 16:44; 
 Temat postu:
Ja_szczur W tym temacie podawałem napięcia potrzebne do diagnozy układu zapłonowego: http://fiatpunto.com.pl/post29496.html#29496


Góra
  
 
 
 Post #129878 Wysłany: 28 Maj 2008, 17:11; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 24 Maj 2008,
Posty: 15
Ja_szczur napisał(a):
Czy ktoś mógłby to potwierdzić? Ja mierzyłęm u siebie i jedna cewka na fajkach ma 8,13 kOhma, a druga 8,31kOhma, ale tam gdzie się podpina zasilanie do cewek jest 0,15 Ohma. W związku z tym co napisał kolega powyżej wychodzi na to że mam cewki walnięte (o co je podejrzewam), ale chciałbym się jeszcze upewnić czy te wsugestie kolegi są miarodajne i na pewno wiarygodne. Mierzyłem też inną swoją starą cewkę i pomiary są jak na 2 pozostałych, czyli też jest uszkodzona.

Wedug mnie faktycznie cewka padła...z tego co wyczytałem jeśli oporność uzwojenia pierwotnego ma watość pniżej 0,5 Ohma cewka jest do wymiany. W moim przypadku była nieskończoność.


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO