|
Obecny czas: 16 Cze 2025, 12:47
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 22 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
dziq78 |
#98603 Wysłany:
03 Mar 2008, 14:26; Temat postu: Alternator - zdechł :( |
|
 |
Puntomaniak |
Miejscowość: Kielce Rejestracja: 16 Paź 2007, Posty: 55
|
Niestety wczorajszy wjazd w kałużę wody zakończył dotychczasowy żywot alternatora. Właśnie wróciłem od elektryka no i niestety 220 PLN już nie jest moje:
-stojan wymieniony (stary stojan - masakra, druty powyginane na lewo i prawo, szczotki ładnie starte),
- łożysko wirnika - nówka sztuka,
- no i trochę czyjegoś czasu kto przy tym podłubał.
Na szczęście (wg słów elektryka) obudowa cała.
Co dziwne po padzie alternatora nie działało wspomaganie kierownicy, a żadna kontrolka na desce nie sygnalizowała problemu wspomagania.
Ale na szczęście wszystko działa jak trzeba i oby jak najdłużej. 
_________________ Fiat Punto II 1.9D 60KM 2001
190950km (2.02.2009 r.) - ostatnia wizyta na forum
~212000km (02.12.2010 r.) - w ogóle mało jeżdżę
|
|
Góra |
|
 |
|
|
lupo4801 |
#99006 Wysłany:
04 Mar 2008, 13:54; Temat postu: Re: Alternator - zdechł :( |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: Wodzisław śl. Rejestracja: 03 Lut 2008, Posty: 20
|
Niestety wczorajszy wjazd w kałużę wody 220 PLN już nie jest moje:
No to pech, a masz osłonę pod silnikiem?
Ja mam i odpukać wszystko czyste, jest oryginalna i dobrze spasowana z nadkolami.
Jak czytam to wszyscy piszą że same wady; mechanik dostanie piaskiem po oczach przy demontażu, a to że misa i olej nie ma chlodzenia, i że to urwią na naszych drogach.
Punto do nisko zawieszonych nie należy.
Ja mam wózek wyprodukowany na rynek Niemiecki nie oszczędzali.
A Polskie przerdzewiałe misy olejowe o których często piszą?
Pozdrawiam.
Czarne JTD ELX
|
|
Góra |
|
 |
DaRoN |
#99717 Wysłany:
06 Mar 2008, 21:29; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Cracovia Rejestracja: 09 Mar 2007, Posty: 495
|
|
Góra |
|
 |
xspeed99 |
#99788 Wysłany:
07 Mar 2008, 00:03; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Gostynin Rejestracja: 25 Sty 2008, Posty: 318
|
lupo4801 napisał(a): No to pech, a masz osłonę pod silnikiem?
No właśnie jak z tymi obudowami pod silnik??
Latem taki zestaw sie nie grzeje??
A co do mycia silnika co byscie polecili??
Sorka za oftopa 
_________________ Było
126p el
ibiza 1.2 system porsche
ibiza 1,5 system porsche
punto mk1 1.1
Jest vectra B 1.8 16V
Piszę poprawnie po polsku.
Masz jakiś problem dotyczący auta??od tego jest forum
gg zostawmy ewentualnym interesom.
|
|
Góra |
|
 |
lupo4801 |
#99870 Wysłany:
07 Mar 2008, 20:35; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: Wodzisław śl. Rejestracja: 03 Lut 2008, Posty: 20
|
Latem taki zestaw sie nie grzeje??
Nawet w korku we Włoszech nic, diesel ma niższą temperature, właściwą mam w zimie po przejechaniu ok. 15km. Latem jeszcze nie słyszalem elektro-wentylatora.
Ta osłona w oryginale miała wytłumienie w postaci jakiegoś filcu ale to odlazło.(wyciszenie). Misa jest aluminiowa z lekkim użebrowaniem.
Czarne JTD ELX
|
|
Góra |
|
 |
BzzQ |
#100113 Wysłany:
07 Mar 2008, 21:56; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 07 Lut 2008, Posty: 268
|
Częściowo przyznam ci rację ja w swoim aucie miałem prawidłowo ustawioną regulację przyczłapek w burgulatorze i niestety cyckator nie ruszył po podłączeniu do nabulgotnicy. U fachowca stwierdzili że przyczyna nie leży po stronie regulacji przyczłapek w burgulatorze lecz pomiędzy połączeniem burgulatora z nabulgotnicą. Między nimi znajduje się taka mała pierdułka która nazywa się odburgielnik burgulatora. Owy odburgielnik ma zmienioną biegunowość i należał do niego dokupić odburglacz aby zmieniła się biegunowość wtedy dopiero można prawidłowo podłączyć cyckator.
_________________ Punto FL 03/04r 1.2 8V
Zapraszam do galerii
|
|
Góra |
|
 |
E.T. |
#113855 Wysłany:
10 Kwi 2008, 12:19; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 21 Paź 2007, Posty: 965
|
przy wymianie paska odkryłem, że mam pęknięty alternator  , więc się drogich forumowiczów pytam:
gdzie (w mazowieckim) tanio(!) poddam się regeneracji!??
|
|
Góra |
|
 |
Lupus |
#113858 Wysłany:
10 Kwi 2008, 12:35; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Van
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Pabianice Rejestracja: 29 Maj 2007, Posty: 536
|
E.T. napisał(a): przy wymianie paska odkryłem, że mam pęknięty alternator  , więc się drogich forumowiczów pytam: gdzie (w mazowieckim) tanio(!) poddam się regeneracji!??
Nie ma się co bawić w regenaracje. Jak nie masz klimy to wsadzasz altek od sc. Trzeba tylko minimalnie zmodyfikować instalacje i już masz niepsujący się alternator.
_________________ Tu był podpis
|
|
Góra |
|
 |
E.T. |
#113879 Wysłany:
10 Kwi 2008, 13:26; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 21 Paź 2007, Posty: 965
|
|
Góra |
|
 |
Tomasz041 |
#113885 Wysłany:
10 Kwi 2008, 13:38; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Miejscowość: Krosno Odrzańskie Rejestracja: 01 Lip 2007, Posty: 94
|
mi jak padl stojan to tez zer wspmagania kntrolka itd itp
|
|
Góra |
|
 |
kazaa |
#114090 Wysłany:
11 Kwi 2008, 00:38; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw Rejestracja: 06 Kwi 2008, Posty: 2125 Pomógł: 10
|
E.T. napisał(a): przy wymianie paska odkryłem, że mam pęknięty alternator  , więc się drogich forumowiczów pytam: gdzie (w mazowieckim) tanio(!) poddam się regeneracji!??
lepszym wyjsciem jest zamontowanie pancerniaka z scs
_________________ Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek Były user grande punto szprot 160ps  www.punto.glodzik.com
|
|
Góra |
|
 |
niedziu |
#115780 Wysłany:
16 Kwi 2008, 18:23; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 26 Wrz 2007, Posty: 1844 Pomógł: 2
|
|
Góra |
|
 |
cykl_amen |
#115829 Wysłany:
16 Kwi 2008, 20:14; Temat postu: Re: Alternator - zdechł :( |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 03 Kwi 2008, Posty: 267
|
dziq78 napisał(a): Niestety wczorajszy wjazd w kałużę wody zakończył dotychczasowy żywot alternatora. Właśnie wróciłem od elektryka no i niestety 220 PLN już nie jest moje
W podobnych okolicznościach zdechł alternator w "Kropku" córki. Podejrzewam, że zaczął zdychać już wcześniej (od czasu do czasu zapalała się na chwilę kontrolka ładowania), a jazda po mokrym przyspieszyła agonię. Kupiłem jej autko stosunkowo niedawno i podejrzewam, że z już pękniętą obudową alternatora, a brak osłony pod silnikiem go dobił.
Za 280 PLN kupiłem alternator regenerowany (praktycznie złożony z nowych części, 6 m-cy gwarancji), z tym, że musiałem zdać stary.
120 PLN kosztowała mnie osłona pod silnik (nie oryginał) i nie obyło się bez pewnych modyfikacji (trzeba było wyciąć pasek na wydech).
Kosztowało mnie to 4 stówki (robocizna moja) ale myślę, że na długi czas będzie z tym spokój.
Pozdrawiam.
|
|
Góra |
|
 |
buladag |
#115937 Wysłany:
16 Kwi 2008, 23:43; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
jak wyglada oslona alternatora? bo kiedys widzialem nawet taki tutek jak przerobić do kropasa jakąś nieoryginalną zeby pasowala ale znaleść nie mogę. i w którym miejscy się to montuje?
_________________ Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html
|
|
Góra |
|
 |
E.T. |
#115951 Wysłany:
17 Kwi 2008, 06:50; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 21 Paź 2007, Posty: 965
|
cykl_amen napisał(a): 120 PLN kosztowała mnie osłona pod silnik (nie oryginał) i nie obyło się bez pewnych modyfikacji (trzeba było wyciąć pasek na wydech).
70 PLN kosztowała mnie osłona pod silnik (nie oryginał) i obyło się bez modyfikacji (nic nie trzeba było wycinać.)!
|
|
Góra |
|
 |
cykl_amen |
#116078 Wysłany:
17 Kwi 2008, 15:51; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 03 Kwi 2008, Posty: 267
|
E.T. napisał(a): 70 PLN kosztowała mnie osłona pod silnik (nie oryginał) i obyło się bez modyfikacji (nic nie trzeba było wycinać.)! Miałeś po prostu większego farta. Pewnie inny producent (solidniejszy) i inna (niższa) cena. Cytuj: jak wyglada oslona alternatora? bo kiedys widzialem nawet taki tutek jak przerobić do kropasa jakąś nieoryginalną zeby pasowala ale znaleść nie mogę. i w którym miejscy się to montuje?
OSłONA POD SILNIK! - osłania komorę silnika od spodu, nie tylko sam alternator.
Pozdrawiam.
|
|
Góra |
|
 |
ahar |
#116120 Wysłany:
17 Kwi 2008, 19:03; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 31 Mar 2008, Posty: 52
|
dziq78 napisał(a): Właśnie wróciłem od elektryka no i niestety 220 PLN już nie jest moje: -stojan wymieniony (stary stojan - masakra, druty powyginane na lewo i prawo, szczotki ładnie starte), - łożysko wirnika - nówka sztuka, - no i trochę czyjegoś czasu kto przy tym podłubał.
każdy robi jak uważa ... ale ja kupiłem nowy na Allegro, od gościa z wawki, który zajmuje się tylko altkami i zapłaciłem za niego 190 zł ... i wzmocnioną obudowę ma i działa pięknie 
_________________ PUNTO II 1.2 8V BLACK 3D 261 kkm 2001 PUNTO II FL 1.3 MULTIJET CULT 3D 139 kkm 2005 SEICENTO 0.9 131 kkm 2001 FORD MONDEO MKIII 2.0 TDCI 130KM 163 kkm 2004
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#116124 Wysłany:
17 Kwi 2008, 19:28; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
ahar napisał(a): ale ja kupiłem nowy na Allegro ahar napisał(a): 190 zł Raczej regenerowany ahar napisał(a): wzmocnioną obudowę ma
Nic to nie daje
Osłona pod silnik też nic nie daje, on pęka przede wszystkim od wilgoci w powietrzu. [ Dodano: 17 Kwi 2008 19:28 ]Chlapanie wodą tylko przyspiesza ten proces.
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
cykl_amen |
#116133 Wysłany:
17 Kwi 2008, 19:58; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 03 Kwi 2008, Posty: 267
|
ipIV napisał(a): Osłona pod silnik też nic nie daje, on pęka przede wszystkim od wilgoci w powietrzu.
I tutaj, bym się z Tobą nie zgodził. Według tego, co piszesz, powinny pękać obudowy we wszystkich autach (nie tylko Fiatach), a nie pękają.
Poteoretyzujmy. Alternator jest napędzany z koła pasowego wału korbowego. Te koło jest ok. dwukrotnie większej średnicy niż koło pasowe alternatora, a zatem na jeden obrót wału korbowego przypadają dwa obroty wirnika alternatora. Jeżeli w czasie jazdy masz obroty silnika rzędu 3000 na min., to alternator ma 6000 obrotów.
Nietrudno sobie wyobrazić jakie ilości ciepła się wtedy w alternatorze wydzielają (na pewno do obudowy byś się nie dotknął).  Poza tym, przejmuje jeszcze ciepło od kadłuba silnika. Schłodź teraz gwałtownie to urządzenie, np. wodą z kałuży i zastanów się, jak długo wytrzyma obudowa.
Według mnie, osłona pod silnikiem znacząco wydłuża żywot alternatora.
Pozdrawiam.
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#116145 Wysłany:
17 Kwi 2008, 20:54; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
Problem w tym, że sama obudowa na taki szok termiczny jest odporna tylko..... problemem tych alternatorów są blaszki pomiędzy obudową a uzwojeniami, które od wilgoci rdzewieją i powiększają swoją objętość, przez co altek jest rozsadzany od wewnątrz. Jakby altek miał pękać od szoku termicznego to co miesięc muszę kupić nowy :] [ Dodano: 17 Kwi 2008 20:54 ]cykl_amen napisał(a): Według mnie, osłona pod silnikiem znacząco wydłuża żywot alternatora. Pozdrawiam.
Osłona pod silnik nie zasłoni Ci luki pomiędzy kołem a alternatorem, dalej będzie tam dziura, sama osłona w sobie dużo nie da.... trzeba też własnoręcznie wykombinować osłonę alternatora jak już 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
cykl_amen |
#116311 Wysłany:
18 Kwi 2008, 12:06; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 03 Kwi 2008, Posty: 267
|
ipIV napisał(a): Osłona pod silnik nie zasłoni Ci luki pomiędzy kołem a alternatorem, dalej będzie tam dziura, sama osłona w sobie dużo nie da.... trzeba też własnoręcznie wykombinować osłonę alternatora jak już 
Zapominasz o plastikowych nadkolach. Osłona ma nawet otwory, żeby ją do nich przyłapać. U mnie nie ma żadnej luki.
Pozdrawiam.
|
|
Góra |
|
 |
exciter |
#255494 Wysłany:
18 Maj 2009, 22:13; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Rejestracja: 21 Mar 2009, Posty: 6
|
Witam. Mój problem z alternatorem polega na tym, że strasznie hałasuje (szumi) po odpaleniu silnika. Słychać go przede wszystkim na wolnych obrotach. Mechanik stwierdził, że to wina łożyska w altku.
Czy takie łożysko można wymienić (ile ich występuje)? Czy jest coś, na co powinienem zwrócić uwagę?
_________________ Punto II SX 1.2 8V 2000r. + LPG
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 22 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|