|
Obecny czas: 16 Cze 2025, 05:17
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 7 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
efka170 |
#385665 Wysłany:
06 Sie 2010, 12:18; Temat postu: Niskie napięcie ładowania |
|
 |
Sympatyk kropek |
Imię: Krzysztof
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 05 Paź 2007, Posty: 25
|
Witam!
Mam problem z Punto 2FL/2003 1.2 8V. Od pewnego czasu mam wrażenie, że mam zbyt niskie napięcie na akumulatorze podczas pracy ok.13.7V. Wg mojej wiedzy powinno być nawet ok. 14,5-14,8V. Kontrolki na tablicy nie sygnalizują uszkodzenia. I to napięcie sie utrzymuje niezaleznie od obrotów lub obciązenia elektrycznego. Takie samo napięcie jest bezpośrednio na zaciskach alternatora. Alternator nie jest pęknięty, przejechane 140tys. głównie w trasach. Takie napięcie powoduje, że akumulator jest niedoładowany (co powoduje zmniejszenie żywotności, a wzimie moga byc problemy z odpalaniem), na postoju wykazuje poniżej 12V (11.8-11.9V). Aku ma dopiero rok, posiada kontrolkę stanu naładowania i ta kontrolka zamiast zielona jest czarna, co oznacza niedoładowanie. Czy to oznacza, że padł regulator napięcia, może mostek? I czy to można samemu naprawić?
Jest jeden plus tego mankamentu-nie pala się żarówki.... Ale później moga byc problemy z odpalaniem. Co robić? Czy może wszystko jest dobrze?
|
|
Góra |
|
 |
|
|
ipIV |
#385668 Wysłany:
06 Sie 2010, 13:12; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
efka170 napisał(a): 14,5-14,8V Dodaj gazu to podskoczy ciut wyżej  i powyzej 14,5 aku kwasowy zaczyna się gotować także tego 14,8 nie byłbym taki pewien. 14V+/- 0,5  Gdyby padł regulator to by skakało napięcie nawet do 19V. Można przy okazji jak się już martwisz sprawdzić czy pęknięty od spodu nie jest. efka170 napisał(a): na postoju wykazuje poniżej 12V (11.8-11.9V)
Powinno być przynajmniej 12... a nawet 12,5 dla aku w 100% naładowanego ale przyczyna może byc też taka, że aku jest stary. A takiego aku nie doładujesz i pobiera więcej prądu przez co alternator na wolnych obrotach nie jest w stanie podać wyższego napięcia. Jak na wolnych obrotach włączysz światła, radio dmuchawę na 2 i ogrzewanie tylnej szyby to wątpię, ze w ogóle aku będzie się ładować
Dodaj gazu, myślę, że będzie około 14 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
Łodziak |
#385670 Wysłany:
06 Sie 2010, 13:41; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Adam
Samochód: Inny
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 08 Mar 2008, Posty: 1501 Pomógł: 31
|
|
Góra |
|
 |
_marcin00_ |
#385675 Wysłany:
06 Sie 2010, 14:39; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 29 Sty 2010, Posty: 3642 Pomógł: 31
|
Zależy czym mierzysz napięcie ładowania, bo miernik może źle pokazywać jeżeli to jakaś chińska tandeta. U mnie akumulator nie był wyjmowany od 9m-cy jak kupiłem samochód, napięcie na akumulatorze przy włączonych światłach na biegu jałowym 13,8V, a ile po wyłączeniu silnika nie wiem, ale nawet przy -20*C minionej zimy nie było problemów z odpaleniem więc pewnie i u Ciebie nie będzie. Więc nie szukaj dziury w całym, jeżeli auto odpala na codzień bez problemu to nie ma się czym przejmować. Ta kontrolka stanu naładowania akumulatora z biegiem czasu jak się zużywa akumulator przestaje pokazywać cokolwiek poza czarnym kolorem.
efka170 napisał(a): Wg mojej wiedzy powinno być nawet ok. 14,5-14,8V
No na moje to 14,4V to jest górna granica napięcia instalacji 12V w samochodach osobowych.
_________________ Było: Fiat Punto II 1,2 16V HLX Było: Fiat Stilo 1,6 Trofeo Było: Fiat Grande Punto Sport 1,4 t-jet Jest: Fiat Tipo Easy 1,4 t-jet
|
|
Góra |
|
 |
koller |
#385689 Wysłany:
06 Sie 2010, 16:44; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 07 Paź 2009, Posty: 280 Pomógł: 6
|
Zobacz szczotki bo moze sie wytarly 14 powinno byc i nigdy ponizej 12.5
_________________ Mitsubishi Galant 2.5 V6 Junkers (163HP)
|
|
Góra |
|
 |
efka170 |
#385947 Wysłany:
07 Sie 2010, 19:15; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Imię: Krzysztof
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 05 Paź 2007, Posty: 25
|
Dzięki za sugestie. Czyli nie powinienem się martwić. Pisałem, że akumulator ma może niecały rok. Napięcie raczej umiem mierzyć, bo jestem elektronikiem i serwisowałem sprzęt. Obudowa nie jest pęknięta. Boję się tylko, że w zimie kiedyś po postoju nie zapalę.
|
|
Góra |
|
 |
buladag |
#385953 Wysłany:
07 Sie 2010, 19:58; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
efka170 napisał(a): Aku ma dopiero rok, posiada kontrolkę stanu naładowania i ta kontrolka zamiast zielona jest czarna Centra? [ Dodano: 07 Sie 2010 19:58 ]Zacytuję siebie z innego tematu: Cytuj: Nowy (wczoraj założony - 20 Lip 2010) alternator Magneti Marelli 65A (fabrycznie Denso 60A, ale na nim takie same wyniki) bez urządzeń ma ładowanie ~14,39V, po włączeniu świateł mijania ma o 0,05V mniej, po przegazowaniu ładowanie wzrasta o 0.01V więc jest to w zasadzie granica błędu multimetra. Po włączeniu praktycznie wszystkich urządzeń napięcie to ~12,35V.
Napięcie akumulatora w spoczynku: ~12,5V
Żeby nie było wątpliwości, multimetr to urządzenie za przeszło 150zł, wypożyczone z firmy, więc corocznie sprawdzane pod względem dokładności pomiaru.
_________________ Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 7 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|