You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 17 Cze 2025, 19:47

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 2 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #459610 Wysłany: 05 Kwi 2011, 11:27; 
 Temat postu: Sonda lambda
Offline
Puntoświr

Imię: Piotrek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław
Rejestracja: 16 Mar 2010,
Posty: 183
Pomógł: 1
Witam!
Od jakiegoś czasu świeci mi się kontrolka check engine w aucie. Zakupiłem dzisiaj kabel (VAG KKL) w celu przeprowadzenia diagnostyki i Fiat Ecu Scan wyświetlił błąd:

O2 Sensor Heater Circuit Malfunction (Bank 1 Sensor 1)
Powodem tego błedu jest fakt, że ECU nie odebrało sygnału z czujnika. Błąd obecnie jest aktywny. Podejmij stosowne działania by usunąć usterkę. Kontrolka na desce została włączona przez ten błąd.

Po skasowaniu i ponownym odpaleniu kontrolka zgasła, ale po kolejnym odpaleniu znowu świeci. Błąd ten sam.
Z tego co rozumiem, uszkodzona jest grzałka pierwszej (to ta pod maską?) sondy lambda. Czy mam po prostu wymienić sondę czy zrobić jakieś dodatkowe testy? I jeśli czeka mnie wymiana, to jaką sondę najlepiej kupić (nie za drogą ale w miarę dobrą)?


Góra
 Profil  
 

 
 Post #459614 Wysłany: 05 Kwi 2011, 12:01; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 29 Sty 2010,
Posty: 3642
Pomógł: 31
Eh ostatnio coś ludziom sondy padają w ostatnim czasie wymieniłem dwie. Wykręcasz starą i zakładasz nową - tak w skrócie to wygląda. Po wymianie podpinasz kompa i kasujesz błędy i koniec. Tylko jedna sprawa sonda jest przykręcona mocno potrzebujesz klucza 22 i rurki do przedłużenia klucza. W ramach testu możesz całkowicie odpiąć wtyczkę od podejrzanej sondy - jak kontrolka zgaśnie masz winowajcę. Jeżeli chcesz oszczędzać na częściach to odradzam, kumpel ostatnio kupował Bosch'a za 202zł, kasa dosyć duża ale wytrzyma dłużej niż tani zamiennik z Chin, który za kilka miesięcy znowu będzie trzeba wymienić. Do tego jeszcze dochodzi konieczność sztukowania kabla ze starej sondy - zamienniki nie mają wtyczki. Podobno dobre są też zamienniki NGK/NTK ale jak z trwałością jest nie wiem założyłem jedną taką sondę w tym roku - na razie działa.

_________________
Było: Fiat Punto II 1,2 16V HLX
Było: Fiat Stilo 1,6 Trofeo
Było: Fiat Grande Punto Sport 1,4 t-jet
Jest: Fiat Tipo Easy 1,4 t-jet


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 2 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO